Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
S polským benzínem zkušenosti nemám, ale když jsem ještě bydlel v Ostravě, tak do Polska jezdilo hodně lidí na benál. Ale hlavně kvůli ceně. Nikdy jsem se neptal jestli jim to s polským jede lépe.
Jen jednou jsem v Polsku bral plyn a to byl děs běs.
*
Ještě k prémiové/neprémiové palivo - teď si uvědomuju, že když jsem přešel z Shell na ONO, tak jsem měl stejný pocit jako kluci o pár příspěvků výše - nižší spotřeba a lepší reakce motoru.
Jen jednou jsem v Polsku bral plyn a to byl děs běs.
*
Ještě k prémiové/neprémiové palivo - teď si uvědomuju, že když jsem přešel z Shell na ONO, tak jsem měl stejný pocit jako kluci o pár příspěvků výše - nižší spotřeba a lepší reakce motoru.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Měl jsem možnost vyzkoušet naftu z Aral-ky. Bral jsem prémii. Cenu jsem chvíli rozdýchával, ale výsledek stál za to
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
motor 1.4 CWWT
- 98 + VIF a více mu moc nechutná, respektivě motor je takový přidušený, nechce se mu do otáček, na neutrál se auto nepříjemně chvěje.
- 95 + VIF vše lepší, nepříjemé chvění auta není
Nevím jestli je tam nějaké čidlo klepání, každopádně se u mě neprojevuje aby dokázálo využít 98 oktan benzín.
Benzín výhradně ONO, protože ho mám za rohem
Je zajímavé , že u starých aut , bez elektronického plynu , emisních norem max 3 ,čidel klepání a různých elektonických sraček , tak vysokooktanový benzín byl znát a bylo vše k lepšímu i v zimě auto lépe startovalo , což u motoru 1.4 CWWT se vůbec neprojevilo.
To je čistě můj poznatek ohledně benzínu a motoru 1.4 CWWT , značně pochybuju, že to bude u 1,5 DPI jiný.
- 98 + VIF a více mu moc nechutná, respektivě motor je takový přidušený, nechce se mu do otáček, na neutrál se auto nepříjemně chvěje.
- 95 + VIF vše lepší, nepříjemé chvění auta není
Nevím jestli je tam nějaké čidlo klepání, každopádně se u mě neprojevuje aby dokázálo využít 98 oktan benzín.
Benzín výhradně ONO, protože ho mám za rohem
Je zajímavé , že u starých aut , bez elektronického plynu , emisních norem max 3 ,čidel klepání a různých elektonických sraček , tak vysokooktanový benzín byl znát a bylo vše k lepšímu i v zimě auto lépe startovalo , což u motoru 1.4 CWWT se vůbec neprojevilo.
To je čistě můj poznatek ohledně benzínu a motoru 1.4 CWWT , značně pochybuju, že to bude u 1,5 DPI jiný.
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
ahoj co mam v paměti tak roky 2010 - 2012 Polsky benzin klasika 95 (PKN Orlen Chalupki) do Ford Escort 1,6 vzdy auto bylo spokojenejsi, spotreba mensi o pul litru a cena o 2kc niž. tak nevim co tam meli za drogy v tom. Kdyz jsem to rikal kolegum z prace tak se mi vysmali ze tam maji jedy a polsky benzin = smrt auta. Tak jsem se prestal chlubit. No asi poláci co jezdi na tento benzin maji veskere auta mrtvé. Nevim jaka je ted kvalita na ty benzince, jeste jsem nezkusil, takovy najezd km uz nemam, abych to to poznal na ceně plné nadrze. Tankuju vzdy u EuroOil 95 + VIF z plechovky a spokojenost, se spotrebou jsem vzdy prekvapen. Dalnice do 6.2 a mimo dalnice pod 5.3 (2 lidi a batoh)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
- čidlo klepania je všade kde je vstrek a má to RJ teda hodne dlho pred rokom 2000... a placebo efekt je veľmi populárna vec.clifftorr píše: ↑25 kvě 2021, 21:07 motor 1.4 CWWT
- 98 + VIF a více mu moc nechutná, respektivě motor je takový přidušený, nechce se mu do otáček, na neutrál se auto nepříjemně chvěje.
- 95 + VIF vše lepší, nepříjemé chvění auta není
Nevím jestli je tam nějaké čidlo klepání, každopádně se u mě neprojevuje aby dokázálo využít 98 oktan benzín.
Benzín výhradně ONO, protože ho mám za rohem
Je zajímavé , že u starých aut , bez elektronického plynu , emisních norem max 3 ,čidel klepání a různých elektonických sraček , tak vysokooktanový benzín byl znát a bylo vše k lepšímu i v zimě auto lépe startovalo , což u motoru 1.4 CWWT se vůbec neprojevilo.
To je čistě můj poznatek ohledně benzínu a motoru 1.4 CWWT , značně pochybuju, že to bude u 1,5 DPI jiný.
Dobre fungujúci motor ktorému stačí kvalitný 95 pôjde úplne rovnako na kvalitný 98 i 100.
Inak k aditívam - môj - možno chemicky amatérsky záver - millers zvyšuje oktán ale nečistí zásadne, dynamax,metabond čistia asi ako petrolej pridaný do benzínu po kvapkách a asi fakt jedine vif má v obsahu čistiace látky vo vyššom pomere. Ale myslím že v dnešnej dobe bude aditivácia dôležitá pre priamy vstrek - udržať čisté trysky znamená menej sadzí a teda menej karbonu
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Karbonuje i neprimovstrik... Jen trochu jinak a jinde a míň.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Prosím vysvětlit - co je to benál?Děkuji.
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
No nejsem odbornik , ale bude to prazskej vyraz pro benzin
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
I v Brněnském hantecu je to benál
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Ne jenom pražský. Jižní Čechy.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
A já si myslel,že je to nějaké spec.palivo.No jo,jsem prostě stará generace.Ale ušetří to jedno písmenko při psaní,to asi bude ten důvod.
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Citace z :"https://www.autozive.cz/co-ve-skutecnos ... u-benzinu/"
"Odpověď je jednoduchá – ano. Všechny moderní zážehové motory jsou vybaveny snímačem klepání, který při detekci detonačního spalování pomocí řídicí elektroniky zmenší úhel zapalování a v případě potřeby také množství paliva dodávaného do motoru. V praxi to znamená, že pokud nalijete benzín s oktanovým číslem 98 nebo 100, do automobilu, který pro který je určen 95oktanový benzín, zvýší se úhel předzápalu a o několik procent i výkon motoru.
Ze zkušenosti - když pojedete vlahým letním ránem ve čtyři hodiny lesem,tak auto jede na stejný benzín úplně jinak než ve 40°C ten samý den odpoledne.Tož asi tak a ne jinak!Vyzkoušejte.
"Odpověď je jednoduchá – ano. Všechny moderní zážehové motory jsou vybaveny snímačem klepání, který při detekci detonačního spalování pomocí řídicí elektroniky zmenší úhel zapalování a v případě potřeby také množství paliva dodávaného do motoru. V praxi to znamená, že pokud nalijete benzín s oktanovým číslem 98 nebo 100, do automobilu, který pro který je určen 95oktanový benzín, zvýší se úhel předzápalu a o několik procent i výkon motoru.
Ze zkušenosti - když pojedete vlahým letním ránem ve čtyři hodiny lesem,tak auto jede na stejný benzín úplně jinak než ve 40°C ten samý den odpoledne.Tož asi tak a ne jinak!Vyzkoušejte.
Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?
Myslím že v tom článku je blbost. Řídící jednotka dle mého skromného názoru neudržuje provoz motoru na hranici klepání, jen když dojde ke klepání tak upraví parametry. Tedy když kvalita benzínu bude z hlediska náchylnosti k samovznícení horší než na který je motor stavěn a seřízen.
A to co uvádíš o vlahém ránu a o vysokých teplotách bude o objemu vzduchu - kyslíku - co se dostane do spalovacího prostoru. Na což má teplota určitě vliv. Proto mají turbomotory kolikrát mezichladič - intercooler - a nevím jak nyní, ale kdysi se u závodních aut do sání vstřikovala voda. To ne kvůli jejímu spalování, ale kvůli ochlazení nasávaného vzduchu.
A to co uvádíš o vlahém ránu a o vysokých teplotách bude o objemu vzduchu - kyslíku - co se dostane do spalovacího prostoru. Na což má teplota určitě vliv. Proto mají turbomotory kolikrát mezichladič - intercooler - a nevím jak nyní, ale kdysi se u závodních aut do sání vstřikovala voda. To ne kvůli jejímu spalování, ale kvůli ochlazení nasávaného vzduchu.