Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Pjotr1 psal o přidávání lodního oleje do nafty, ne do benzínu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Vracím se s aktualizací stavu a osobní zkušeností. Třeba to někomu pomůže.
Výchozí stav - rychle se zhoršující spotřeba oleje, která se ve finále dostala někam k litru na 2000 km. Nájezd cca. 160 000, olej 5W-30, palivo aditivováno VIF, boroskopem zjištěn karbon na pístech. Žádný zřetelný vliv na jízdní vlastnosti. Nejlevnější servisní řešení znamenalo rozebrat, vyčistit a přetěsnit motor, což by znamenalo investici v řádu desítek tisíc (pokud by to nebylo nic horšího, ve kterém případě už by jakákoli oprava byla zcela nerentabilní). Začal jsem tedy nejlevnějším řešením, které nemusí pomoci, ale aspoň nebude drahé s tím, že za pokus to stojí.
Nechal jsem udělat chemickou dekarbonizaci olejového prostoru, výměnu oleje za mírně hustší 5W-40 (stále v rámci požadavků výrobce) a přidání aditiva BG RF7 (aditivum do oleje pro staré netěsnící motory). Dekarbonizace v tomto případě znamená přidání čistícího přípravku do oleje, honění motoru určitou dobu na určité otáčky a následnou výměnu oleje a filtru. Vyčistit se má všechno, kam se olej dostává. Co se nevyčistí jsou ventily, vstřikovače, sání nebo ten zakarbonovaný píst. Chemické čistění těchto částí už stojí o dost víc (nutné speciální vybavení) a nepředpokládám u nich zásadní vliv na spotřebu oleje, což byl problém, který jsem potřeboval primárně řešit. Dekarbonizaci vodíkem jsem po pečlivé rešerši zavrhl jako víceméně šarlatánský zásah bez průkazného výsledku, který navíc často provádí někde v garáži divnolidi, co si v Číně koupili vyvíječ vodíku, a takovým auto nesvěřím.
Výsledek - Po 5500 najetých kilometrech od tohoto zásahu (značná část toho byly delší přesuny po dálnicích v plné zátěži v rámci dovolené) shledávám pokles spotřeby oleje na cca. litr na 10 000 km, což je při tomto nájezdu podle mne v pohodě (pokud se to opět nebude nějak rychle zhoršovat). Olej byl při měření třeba po 2000 km v podstatě čistý (dřív byl černý hned po výměně). Motor se mi zdá mírně tišší, ale nic významného. V jízdních vlastnostech rozdíly nepozoruji, auto jede pořád stejně dobře.
Zdráhám se hodnotit, co mělo na zlepšení stavu zásadnější vliv. Jestli dekarbonizace, hustší olej nebo zmíněné aditivum. Domnívám se, že asi od každého trochu, nicméně je mi to jedno. Olej stojí stejně a aditivum asi za tři kila tam jednou nebo dvakrát za rok klidně naleju, i kdyby k ničemu nebylo.
Asi netřeba dodávat, že provedení tohoto zásahu v servisu je výrazně dražší sranda než si udělat totéž doma. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl po tomto nejistém zásahu aspoň nějakou záruku na výsledek (jako že aspoň odjedu), stálo mě to asi 6000 (vč. předraženého oleje ze servisu), což je sice brutální cena za zásah, který se dá udělat doma za pár stovek, ale pořád je to přijatelnější než rozborka motoru.
Výchozí stav - rychle se zhoršující spotřeba oleje, která se ve finále dostala někam k litru na 2000 km. Nájezd cca. 160 000, olej 5W-30, palivo aditivováno VIF, boroskopem zjištěn karbon na pístech. Žádný zřetelný vliv na jízdní vlastnosti. Nejlevnější servisní řešení znamenalo rozebrat, vyčistit a přetěsnit motor, což by znamenalo investici v řádu desítek tisíc (pokud by to nebylo nic horšího, ve kterém případě už by jakákoli oprava byla zcela nerentabilní). Začal jsem tedy nejlevnějším řešením, které nemusí pomoci, ale aspoň nebude drahé s tím, že za pokus to stojí.
Nechal jsem udělat chemickou dekarbonizaci olejového prostoru, výměnu oleje za mírně hustší 5W-40 (stále v rámci požadavků výrobce) a přidání aditiva BG RF7 (aditivum do oleje pro staré netěsnící motory). Dekarbonizace v tomto případě znamená přidání čistícího přípravku do oleje, honění motoru určitou dobu na určité otáčky a následnou výměnu oleje a filtru. Vyčistit se má všechno, kam se olej dostává. Co se nevyčistí jsou ventily, vstřikovače, sání nebo ten zakarbonovaný píst. Chemické čistění těchto částí už stojí o dost víc (nutné speciální vybavení) a nepředpokládám u nich zásadní vliv na spotřebu oleje, což byl problém, který jsem potřeboval primárně řešit. Dekarbonizaci vodíkem jsem po pečlivé rešerši zavrhl jako víceméně šarlatánský zásah bez průkazného výsledku, který navíc často provádí někde v garáži divnolidi, co si v Číně koupili vyvíječ vodíku, a takovým auto nesvěřím.
Výsledek - Po 5500 najetých kilometrech od tohoto zásahu (značná část toho byly delší přesuny po dálnicích v plné zátěži v rámci dovolené) shledávám pokles spotřeby oleje na cca. litr na 10 000 km, což je při tomto nájezdu podle mne v pohodě (pokud se to opět nebude nějak rychle zhoršovat). Olej byl při měření třeba po 2000 km v podstatě čistý (dřív byl černý hned po výměně). Motor se mi zdá mírně tišší, ale nic významného. V jízdních vlastnostech rozdíly nepozoruji, auto jede pořád stejně dobře.
Zdráhám se hodnotit, co mělo na zlepšení stavu zásadnější vliv. Jestli dekarbonizace, hustší olej nebo zmíněné aditivum. Domnívám se, že asi od každého trochu, nicméně je mi to jedno. Olej stojí stejně a aditivum asi za tři kila tam jednou nebo dvakrát za rok klidně naleju, i kdyby k ničemu nebylo.
Asi netřeba dodávat, že provedení tohoto zásahu v servisu je výrazně dražší sranda než si udělat totéž doma. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl po tomto nejistém zásahu aspoň nějakou záruku na výsledek (jako že aspoň odjedu), stálo mě to asi 6000 (vč. předraženého oleje ze servisu), což je sice brutální cena za zásah, který se dá udělat doma za pár stovek, ale pořád je to přijatelnější než rozborka motoru.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Ahoj, tak jsem přešel na olej 5w-40 a jeli jsme hned na dovolenou do Chorvatska. Přes 1000km tam a zpátky. Celkem najeto za dovolenou i s nějakýma popojižďkama cca 2300km. Doma jsem zkontroloval olej a byl půl cm nad minimem. Vychazí to asi 0,75 litru.. Takže spotřeba oleje stejná jako s 5w-30kou.. Průměrná spotřeba (benzínu) za celou cestu byla 6,7l/100km. Na to, že jsme dohromady cca pět hodin stáli v koloně se zapnutou klimou si myslím, že to není špatný. Všechno fungovalo na jedničku. Tohle byla zatěžkávací zkouška a kdyby bylo něco fakt špatně, asi by se to už projevilo.
Takže už jsem smířený s tím, že prostě budu dolévat. Holt je to olejnička. Za 14 dní jdu na technickou tak uvidím, jaké budou emise. 1.6 gdi 108000km.
Takže už jsem smířený s tím, že prostě budu dolévat. Holt je to olejnička. Za 14 dní jdu na technickou tak uvidím, jaké budou emise. 1.6 gdi 108000km.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Nemáš náááhodou Wankel pod kapotou?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Harrystr známy skúsil na spotrebu oleja tento https://www.olejcentrum.sk/Mobil-1-FS-X ... 223319.htm
Je určený pre autá s nájazdom100.000km+ a pochvaloval si,že mu bralo menej oleja.
Je určený pre autá s nájazdom100.000km+ a pochvaloval si,že mu bralo menej oleja.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
motor žere olej nejčastěji přes zapečené pístní kroužky. Na to většinou nepomůže ani vyšší SAE ani jiný (více čistící např Shell) olej.
Na toto jsou přímo čističe pístních kroužků např BG 109
Na toto jsou přímo čističe pístních kroužků např BG 109
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Souhlas - viz moje zkušenost o pár postů výš. Doporučil bych zkusit totéž, když nic, tak se tím nic nezkazí.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
ak sa krúžky zaseknú vinou karbonu tak bolo nutné zásadne skrátiť výmenný interval alebo je chyba v špecifikácii oleja. Alebo oboje.
Tak prajem veľa štastia v riešení tohto chronického problému.
Tak prajem veľa štastia v riešení tohto chronického problému.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
tu som našiel v kia foru jeden prípad kde sa motor otvoril a opravil - https://www.kia-club.org/viewtopic.php? ... 4&start=30
- karbon... čiže za mňa ak vám ešte olej neberie rozhodne skrátiť výmenné intervaly - kacírsky by som vám doporučil 7500km a určite by som VIFoval...
- karbon... čiže za mňa ak vám ešte olej neberie rozhodne skrátiť výmenné intervaly - kacírsky by som vám doporučil 7500km a určite by som VIFoval...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
No byl jsem na chemické dekarbonizaci vodíkem a sice z výfuku šel šedivý kouř, jak šel ten bordel ven, ale zjevně to moc nepomohlo. A předpokládám, že bez rozborky motoru se nedá zjistit, jestli je to zapečenýma kroužkama. Je to stejné od nějakých cca 70000km a olej se měnil vždy každý rok..
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Co já vím tak dekarbonizace vodíkem (pyrolytická) není chemická, ale karbon se odstraňuje teplem. Mělo by to působit všude kam se dostane teplo ze spáleného vodíku (píst, válec, vstřik a asi i gpf a katalyzátor).
Ale nepředpokládám že to pomůže na zapečené kroužky, protože první kroužek je kompresní a až další jsou stírací. To bych se více bál že mi pyrolytická dekarbonizace vlivem vysoké teploty ty kroužky zapeče ještě víc.
Jak jsi psal, buď to nech být a smiř se s tím a nebo já bych zkusil nějaký čistič pístních kroužků. Za to nic nedáš, nemáš co pokazit. Rozborku motoru bych já asi zatím nedělal.
Ale nepředpokládám že to pomůže na zapečené kroužky, protože první kroužek je kompresní a až další jsou stírací. To bych se více bál že mi pyrolytická dekarbonizace vlivem vysoké teploty ty kroužky zapeče ještě víc.
Jak jsi psal, buď to nech být a smiř se s tím a nebo já bych zkusil nějaký čistič pístních kroužků. Za to nic nedáš, nemáš co pokazit. Rozborku motoru bych já asi zatím nedělal.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
ak je vo všetkých prípadoch problém v krúžkoch ja by som do toho naopak išiel - nie je to generálka motora čiže cenovo to nezruinuje a problém je vyriešený. Keby ste mali autá s 300 000km tak nepoviem ale máte autá v tretine - štvrtine životnosti.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Záleží na nájezdu. Mně se pretesneni za 40k+ ve 160kkm dělat nechtělo. Dekarbonizace olejoveho prostoru pomohla citelně a auto jezdí veselé dál. Nevidím důvod to za pár korun aspoň nezkusit. U otevřeného motoru je pak i problém s prodejem, pokud by problém byl větší a výměna kroužků nestačila.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
a ako chceš predísť tomu aby sa problém nezopakoval ?
- za ďalšie prečo by mal byť problém pri predaji? Naopak kto si dnes dá troška námahy zistí že GDI je na zozname Nekúpiť... a ak niekto doloží servis a odstránenie problému bude mať pri predaji snáď lepšiu šancu... alebo sa mýlim?
Ty pri teoretickom predaji ak nechceš klamať povieš - Dekarbonizoval som... a stále nejaký olej -síce menej - ale berie.
Jasné že je to všetko o kalkulačke a peňaženke - ale tu majú mnohí problém a ešte nemajú ani 100 000km.... na KIA fore to isté...
- za ďalšie prečo by mal byť problém pri predaji? Naopak kto si dnes dá troška námahy zistí že GDI je na zozname Nekúpiť... a ak niekto doloží servis a odstránenie problému bude mať pri predaji snáď lepšiu šancu... alebo sa mýlim?
Ty pri teoretickom predaji ak nechceš klamať povieš - Dekarbonizoval som... a stále nejaký olej -síce menej - ale berie.
Jasné že je to všetko o kalkulačke a peňaženke - ale tu majú mnohí problém a ešte nemajú ani 100 000km.... na KIA fore to isté...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Pokud to opravíš, tak jo. Pokud zjistíš, že je to zralý na opravu třeba za 100k a víc a už se to nevyplatí, jsi v řiti. Můžeš prodat auto a na rovinu říct, že žere olej. To je u staršího auta docela normální a ať si to kupující vyřeší, pokud mu to nevadí. Pokud ale byl otevřenej motor a není to opravený, můžeš to prodat tak na součástky.
A pokud jde o opakování problému, tak opakovaná dekarbonizace to kdyžtak asi zase trochu zlepší. Při mých 160k nepočítám s tím, že to budu mít dalších 8 let. Pokud bych měl najeto 70, tak budu uvažovat jinak. Já mluvím o prodloužení života u auta, u kterého mi všichni radí zahodit i s rukama, i když kromě spotřeby oleje jezdí jak nový.
A pokud jde o opakování problému, tak opakovaná dekarbonizace to kdyžtak asi zase trochu zlepší. Při mých 160k nepočítám s tím, že to budu mít dalších 8 let. Pokud bych měl najeto 70, tak budu uvažovat jinak. Já mluvím o prodloužení života u auta, u kterého mi všichni radí zahodit i s rukama, i když kromě spotřeby oleje jezdí jak nový.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue