Stránka 5 z 5

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Napsal: 23 dub 2025, 08:39
od Mr. HYUNDAI
Myslím, že přesná ráže sovětského protitankového kanónu byla 76,2 mm (ZiS-3, vz. 42) :-k . Ale nechce se mi to hledat. A zrovna tenhle motor šel zničit celkem snadno, Tiger byl těžký a rezerva výkonu prakticky žádná, takže stačilo potřebovat dlouho plný výkon a bylo hotovo...

U Astry hodně záleží na zvolené motorizaci. Čistý benzín má bohužel stále rozvoďák v oleji, takže pokud se budou jezdit krátké trasy, tak problém je za dveřmi. Ale co mi říkal přijímací technik na Spořilově, tak OPEL celkem uznává reklamace brzo mrtvých řemenů při dodržení servisního plánu.
Mildhybrid je zajímavý, motor už má řetěz, ale zase převodovka je celkem složitá - sice to prezentují jako dvouspojku, ale fakticky jsou tam spojky dokonce tři a prý velká divočina. Ale rozebrané jsem to zatím neviděl.
PHEV má rozvod řetězem a převodovka je planeťák Aisin - nesmrtelné řešení a čistý bzučák je servisně náročný nejmíň :wink: .

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Napsal: 23 dub 2025, 09:09
od idam.i
Bohužiaľ to Stelantis zabil stávkou na 1,2PT a inak nič.
Pritom 1,6 bola už celkom vychytaná.Mohli to doladiť prípadne upraviť na obľúbených 1,5litra a bolo by to určite lepšie.Prečo sa ma nespýtali. 8-[ 🤷‍♂️

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Napsal: 23 dub 2025, 09:40
od Mr. HYUNDAI
Tak sázka na PureTech 1,2 nebyla úplně nelogická - vždy bude mít tenhle motor na papíře menší emise než 1,6 nebo 1,5 (zdůrazňuji na papíře, ale Brusel nezajímá realita, jen papír ](*,) ), průšvih je ten mokrý řemen. Konečně přešli na řetěz, ale nabíhá to postupně, logicky - nutnost homologace. Takže facelift Mokky a snad i nová Frontera už mají řetěz, Astra si musí počkat na facelift.
Mildhybridy dostaly 1,2 s řetězem rovnou. Motor 1,6 úplně nezabili, dál pokračuje v PHEV jak v Astře, kde má zatím Aisin, tak v Grandlandu, kde ale dostal tu jejich trojspojku - a toho se teda poněkud obávám...
Ovšem já jsem aktuálně na vlně čistého bzučáku i pro sebe. Musí ale být možnost nabíjet doma z vlastní FVE, jinak to nemá moc ekonomický smysl.

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Napsal: 23 dub 2025, 10:53
od idam.i
Presne ako píšeš.PHEV s 1,6 je drahá a pre ľudí v panelákoch nedáva zmysel.
Teraz začnú staršie auta vytláčať z prevádzky, tak netuším na čom budú ľudia jazdiť. ](*,)

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Napsal: 23 dub 2025, 10:59
od Mexican
segra ma 1.2 v 3008 Peugeot to bude asi ten co menujete. A aj ked ma uz treti (206/307 a teraz toto) je si ista, ze dalsi Peugeot uz nebude, dost problemov s cidlami v motore najma olejom. Dva krat odtah (ak si dobre vybavujem) na cca 100 000km