Stránka 5 z 7

Napsal: 27 kvě 2008, 07:59
od Mexican
_miv_ : tak, tak... kazdy nech si robi co chce. Ja bohuzial nemam prachy na to aby som daval v 70 000km menit turbo, takze radsej necham ten motor zapnuty o par sekund viac a vyzdrzi daleko cez 100 000km 8)

Re: rady

Napsal: 27 kvě 2008, 09:43
od vlastaFR
_miv_ píše:dobry clanok.. ale myslim si, ze kto nema zaujem o rady tak ci tak si bude robit po svojom. nuz a s par desiatkami sekund pre vychladenie turba - bud si clovek vezme k srdcu tuto radu a auto sa mu zavdaci dlho vydrzou alebo sa mu to turbo ale daco okolo neho mozno pokazi... cize je zbytocne presviedcat ludi co tak ci tak si to nezoberu za dobru radu...
to mas ako s postupom ako zapajat nabijacku do zasuvky 230V a do mobilu...v kazdom navode je postup...a stava sa ze sa daco pokazi ked sa to robi v zlom poradi...
snad to nebylo na me :roll: . ja jen chtel vedet proc tomu tak je a jen sem dal vyjadreni co si o tech turbo masinach myslim :D :D .
jinak ja nabijecku ze zasuvky nevyndavam vubec, jen obcas zastrcim nabit tel, abys vedel :lol:
Micra: clanek asi dobrej, ale v angline ho cist fakt neumim

pani to nebolo adresovane konkretne...

Napsal: 27 kvě 2008, 15:00
od _miv_
jasne ze som to nemyslel doslovne na teba a ani an ziadneho z nas. jednoducho vseobecne. nechcel som niekoho urazit to je jasne... a uz vobec nie nasjat ... :wink:

Napsal: 18 črc 2008, 22:31
od BigMax
Dobrý článek o chování k nafťáku je tento
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... jici/11624
kdo chce se poučí.
Je tam psáno i o turbu.

BigMax

Napsal: 20 črc 2008, 20:13
od lineduo
zaujimavy clanok
len by ma zaujimalo, ako je to s tou spojkou
v manualy sa jasne pise, ze ma byt pri startovani stlacena
co vy na to?

Napsal: 20 črc 2008, 20:30
od Jazdec
lineduo píše:zaujimavy clanok
len by ma zaujimalo, ako je to s tou spojkou
v manualy sa jasne pise, ze ma byt pri startovani stlacena
co vy na to?
Tam to pisu z bezpecnostnych dovodov, ak by si mal nahodov zaradenu rychlost tak by to mohlo byt celkom zaujimave :D . napr taky amik by vysudil pekne peniaze ak by tam bolo napisane startovat bez stlacenie spojky a stala by sa mu pritom nehoda.. :D . Inak nakladne vozy ktore maju vzduchom ovladanu spojku sa bezne startuju bez stlacenia spojky.

Napsal: 20 črc 2008, 20:53
od BigMax
ještě jeden zajímavý článeček
informací není nikdy dost :D
čau BigMax
http://www.autopart.cz/generate_page.php3?page_id=7543

Napsal: 21 črc 2008, 08:33
od Mexican
lineduo píše:zaujimavy clanok
len by ma zaujimalo, ako je to s tou spojkou
v manualy sa jasne pise, ze ma byt pri startovani stlacena
co vy na to?
vseobecne znamy fakt je ze treba startovat so stlacenou spojkou, motor musi prekonat skutocne malo odporu (aj neutral ma odpor, aj ked minimalny)... nehovoriac o tom, ze tam moze byt zaraena rychlost :-)

Napsal: 21 črc 2008, 13:14
od DEXTER
ja stale neviem ci je lepsie v meste robit dojazdy na krizovatky atď. so zaradenou rychlostou alebo na neutral

Napsal: 21 črc 2008, 13:31
od David C3
ja vyhodím 500m před křižovatkou a pomalu dojíždím... na tachometru 30km/hod auta na semaforu se rozjíždí dám 2 a lechce se rozjedu a pak se divíte že mám docela malou spotřebu.. přece nebudu ze 4 dávat 3 a pak 2 atd...

Napsal: 21 črc 2008, 13:45
od Mexican
vacinou dojazd na 3 a ked to padne na cca 1200 vyradim

Napsal: 21 črc 2008, 14:24
od majco
Mexican píše:vacinou dojazd na 3 a ked to padne na cca 1200 vyradim
nápodobne. a keď idem na 4. rýchlostnom stupni, tak tak isto. spomaľujem a pri 1200-1300 vyraďujem rýchlosť.

Napsal: 21 črc 2008, 15:21
od David C3
majco píše:
Mexican píše:vacinou dojazd na 3 a ked to padne na cca 1200 vyradim
nápodobne. a keď idem na 4. rýchlostnom stupni, tak tak isto. spomaľujem a pri 1200-1300 vyraďujem rýchlosť.
takže vlastně taky jedete na neutrál jen ne tak dlouho jako já :-)

Napsal: 21 črc 2008, 15:33
od EB trupo
Ja jazdim ako David C3, ked idem na 4, zbrzdim to s motorom na cca 1800 - 1700 otacok a potom vyhadzujem rychlost..... turbu to neublizuje, motoru to neublizuje a priemerka na PP mi padne priam okamzite z 5,2 na 4,8l/100km, ak to spravim v meste niekolko krat, priemerka klesne aj na 4,2 a rekord je 3,8l/100km... :lol: potom par nervoznych predbehnuti a som spat na 4,8 az 5,0.... 8)

Re:

Napsal: 08 úno 2009, 19:24
od ceme
Ahoj Mikro tak to tu čítam všetko o tom turbe a mám iba jednu otázku Accent má turbo v zadnej časti motora??? Lebo som kupil alebo sme si kupili s priatelkou Suzuki SX4 1.6 DDis a predajca nám vravel že má super výhodu že turbo je v prednej časti motora a netreba ho nechať chladiť...tak sa len pýtam že ako to je či to náhodou aj Accent nemá v predu a predajca nás iba tak šálil :-k Dikes :D


Mikro píše:
vlastaFR píše:hrozny masiny mate to vam povim :lol: :lol:








no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??
toto som nasiel

Finally, no special shutdown procedure is required with superchargers. Because they are not lubricated by engine oil, they can be shut down normally. Turbochargers must idle for about 30 seconds or so prior to shutdown so the lubricating oil has a chance to cool down. With that said, a good warm-up is important for superchargers, as they work most efficiently at normal operating temperatures.

tu je original clanok (supercharger):
http://auto.howstuffworks.com/supercharger5.htm

tu je clanok k turbu:
http://www.howstuffworks.com/turbo.htm