Napsal: 27 kvě 2008, 07:59
_miv_ : tak, tak... kazdy nech si robi co chce. Ja bohuzial nemam prachy na to aby som daval v 70 000km menit turbo, takze radsej necham ten motor zapnuty o par sekund viac a vyzdrzi daleko cez 100 000km
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
snad to nebylo na me . ja jen chtel vedet proc tomu tak je a jen sem dal vyjadreni co si o tech turbo masinach myslim ._miv_ píše:dobry clanok.. ale myslim si, ze kto nema zaujem o rady tak ci tak si bude robit po svojom. nuz a s par desiatkami sekund pre vychladenie turba - bud si clovek vezme k srdcu tuto radu a auto sa mu zavdaci dlho vydrzou alebo sa mu to turbo ale daco okolo neho mozno pokazi... cize je zbytocne presviedcat ludi co tak ci tak si to nezoberu za dobru radu...
to mas ako s postupom ako zapajat nabijacku do zasuvky 230V a do mobilu...v kazdom navode je postup...a stava sa ze sa daco pokazi ked sa to robi v zlom poradi...
Tam to pisu z bezpecnostnych dovodov, ak by si mal nahodov zaradenu rychlost tak by to mohlo byt celkom zaujimave . napr taky amik by vysudil pekne peniaze ak by tam bolo napisane startovat bez stlacenie spojky a stala by sa mu pritom nehoda.. . Inak nakladne vozy ktore maju vzduchom ovladanu spojku sa bezne startuju bez stlacenia spojky.lineduo píše:zaujimavy clanok
len by ma zaujimalo, ako je to s tou spojkou
v manualy sa jasne pise, ze ma byt pri startovani stlacena
co vy na to?
vseobecne znamy fakt je ze treba startovat so stlacenou spojkou, motor musi prekonat skutocne malo odporu (aj neutral ma odpor, aj ked minimalny)... nehovoriac o tom, ze tam moze byt zaraena rychlostlineduo píše:zaujimavy clanok
len by ma zaujimalo, ako je to s tou spojkou
v manualy sa jasne pise, ze ma byt pri startovani stlacena
co vy na to?
nápodobne. a keď idem na 4. rýchlostnom stupni, tak tak isto. spomaľujem a pri 1200-1300 vyraďujem rýchlosť.Mexican píše:vacinou dojazd na 3 a ked to padne na cca 1200 vyradim
takže vlastně taky jedete na neutrál jen ne tak dlouho jako jámajco píše:nápodobne. a keď idem na 4. rýchlostnom stupni, tak tak isto. spomaľujem a pri 1200-1300 vyraďujem rýchlosť.Mexican píše:vacinou dojazd na 3 a ked to padne na cca 1200 vyradim
Mikro píše:toto som nasielvlastaFR píše:hrozny masiny mate to vam povim
no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??
Finally, no special shutdown procedure is required with superchargers. Because they are not lubricated by engine oil, they can be shut down normally. Turbochargers must idle for about 30 seconds or so prior to shutdown so the lubricating oil has a chance to cool down. With that said, a good warm-up is important for superchargers, as they work most efficiently at normal operating temperatures.
tu je original clanok (supercharger):
http://auto.howstuffworks.com/supercharger5.htm
tu je clanok k turbu:
http://www.howstuffworks.com/turbo.htm