Stránka 5 z 5

Re: Otačky motora

Napsal: 03 čer 2018, 19:14
od Georges
U mě je to takhle : Při 100km/hod jsou otáčky rovné 2000. Při 130/hod točí motor přesně 3000 ot/min. Při 170 km/hod jsou otáčky necelé 4000. Mám tedy ještě asi 500 otáček do omezovače, který je na 4500 ot/min, ale nezkoušel jsem víc, než těch 170 km/hod. Myslím, že bych se možná na 200 km/hod dostal, i když výrobce udává maximum 176 km/hod.
Pneu jsou 185/65/R14.
Accent 1.5 CRDi r.v. 2009, najeto 106 000 km.

Re: Otačky motora

Napsal: 04 čer 2018, 14:14
od Mexican
chlapi, pozrite si uzivatelsky manual - volnobezne otacky su jasne nadefinovane a kontroluju sa aj na EK
rad by som vam to sem vypisal, ale som v praci a manual mam doma :-)

Re: Otačky motora

Napsal: 04 čer 2018, 21:21
od kyrmon
Tak jsem koukal tedy do toho návodu a volnoběžný otáčky s klimou i bez klimy mají být 720+-100rpm a já mám podle diagnostiky v obou případech 720+-10rps. Bez klimy vypočítaná zátěž motoru kolem 25% a s klimou kolem 45%. Ale stejně se mi stále ten zvuk motoru s klimou na volnoběh nelíbí, není to vůbec přirozený... Na druhou stranu je pravda, že mě motor změní zvuk i když rozsvítím potkávačky :-k

Re: Otačky motora

Napsal: 05 čer 2018, 10:06
od rokolo
To je asi normální, že se na "chvilku" při zapnutí zátěže změní zvuk-chod motoru, ale elektronika by to měla hned dorovnat do "normálních" otáček.....

Re: Otačky motora

Napsal: 05 čer 2018, 11:29
od Vilda
kyrmon : Rokolo má pravdu .... elektronika má zátěž motoru při sepnutí klimatizace vyrovnat, jen by se měla zvýšit spotřeba.

Nechal bych ale překontrolovat samotnou klimu. Ta může zlobit a rozhodit volnoběžné otáčky motoru.

Re: Otačky motora

Napsal: 06 čer 2018, 13:25
od kyrmon
No..chvilka.. doba jízdy s klimou nemá na nasledny běh motoru vliv..po zastavení stáje cítím vibrace na volantu, které po přidání plynu zmizí... Klimu plánuju nechat někde zkontrolovat (vloni jsem to zanedbal a letos mi to autorizovak rozmluvil )a doplnit v pátek ..jestli najdu teda servis, kde mě vezmou bez objednání..

Re: Otačky motora

Napsal: 06 čer 2018, 13:56
od Mexican
nech ti mrknu na el.mag spojku klimy, remene.. no a ak ti vibruje volant, mrkni na silentbloky

Re: Otačky motora

Napsal: 14 lis 2020, 15:13
od Lada_BV
Tak mám problém s motorem, samozřejmě Accent (D4FA) 1,5 CRDi
Fakta:
vyrobeno 2007, najeto cca 99.000 km
Po havárce na předek (poškozený spojler, mřížka chladiče, kapota a utržené obě světla, trochu prohnutý chladič klimatizace, přední rám prohnutý o cca 2 cm dovnitř na jednom místě. Náraz se k motoru vůbec nedostal, chladič vody ani klima neproražen. Voda neunikla a klima chladí.
Srážka na křižovatce, takže nízká rychlost (střelec sejmul manželku, naštěstí bez zranění)
Dojelo to domů cca 10 km, ale jako bych táhl tunový vozík.
Auto jsem odmašlil, abych zjistil co všechno je v kýblu. Po zjištění, že pohledově nic jiného než výše zmíněné jsem to po zahřátí projel a ejhle, když jsem tomu šlápl, tak trochu bílý kouř z výfuku (motor zahřátý). Pak na místě bez kvaltu jsem zjistil, že motor nejde do otáček a max. otáčky jsou 3.000 ot/min.
Já vím, že po nárazu mohlo odejít cokoliv, ale vidět to není. Poradíte co s tím bez diagnostiky???