Stránka 5 z 53
Napsal: 03 srp 2007, 00:48
od hlobilp
zz: no prave ted MB se chysta predstavit neco takoveho... hybrid napul benzin, napul nafta... na auto.cz o tom pisu. Je na benzin, ale v nizkych otackach se smes nezapaluje svickou, ale jak u nafty.... vykon moc dobry a spotreba nizka... pry v aute tridy S prumerna spotreba kolem 6.0l... vykon pres 150koni.... abych to napsal presne, musel bych hledat..... do nekolika let do chteji uvest do seriove vyroby.
Co se tyce Tveho vyberu, nic spatneho na tom nevidim.... kazdy ma nejake priority..... me proste od nafty odrazuje uz ten zvuk a to mi staci k tomu, ze takovy motor do auta nechci.... Az se nafta dostane s timto na uroven benzinu, potom o tom budu nejen uvazovat.
Napsal: 03 srp 2007, 07:46
od zz
Jo to jo. ten klapot tam je. Ale z venku mi je celkem ukradený a v novém Santa Fe vevnitř žádný motor stejně neslyšíš
Napsal: 03 srp 2007, 11:48
od hlobilp
v naftacich jsem toho moc nenajel..... jen s OII a to je nic moc... navic ten rozsah otacek je desny.... jsem zvykly na neco jineho.. ze muzu jet od nejakych 1300 az do omezovace a nemusim radit.. to je dalsi minus u nafty... i kdyz tam je to trosku eliminovano prevodem. No treba bude na srazu moznost se projet necim takovym a budu moci posoudit
Napsal: 04 srp 2007, 17:15
od Petrko
Napsal: 21 srp 2007, 09:23
od Mexican
Tak som vcera vecer tankoval.. palubak ukazoval kriticky nizku hladinu nafty (rucicka tiez), takze som vytiahol staru dobru AMEX a oprasil ju a zasiel som k OMV na Sportovni. natankoval som 46,02 l
Tak mi teraz povedzte co sa deje.. bud keca Hyundai (nadrz ma mat 45l) alebo tie stojany nie su to prave orechove. Mate niekto podobnu skusenost?
Napsal: 21 srp 2007, 13:01
od AM_Sumo
Mexican píše:Tak som vcera vecer tankoval.. palubak ukazoval kriticky nizku hladinu nafty (rucicka tiez), takze som vytiahol staru dobru AMEX a oprasil ju a zasiel som k OMV na Sportovni. natankoval som 46,02 l
Tak mi teraz povedzte co sa deje.. bud keca Hyundai (nadrz ma mat 45l) alebo tie stojany nie su to prave orechove. Mate niekto podobnu skusenost?
Zdravím !
Mám podobnú skúsenosť z piatka 17.8.2007 a Prievidzkej Shell.
Robil som trosku okružnú jazdu Nitra - Piešťany - Opatovce pri Trenčíne - Prievidza - Rimavská Sobota. Tiež mi ručička palivomera ležala bez pohnutia na nule a pred Opatovcami sa už dokonca rozsvietila tá hnusná kontrolka v pravo dole na prístrojovej doske ( " hladné oko " ). Do Prievidze som viac menej šiel hlavne preto, že tam majú momentálne najlacnejšiu naftu ( 36,20 Sk / l ). Ale asi to nebol šťastný ťah.
Mal som prejdených 796 km / na plnú nádrž a tiež som natankoval 46,36 l.
Viem, že do nádrže sa " môže zmestiť " viac ako 45 l, pretože to je len objem pre výrobcom odporúčané bezpečné naplnenie nádrže. Navyše nádrž musí akceptovať rozťažnosť paliva a podobne. Ďalej je problém v samotných stojanoch, lebo každá pištol inak vypne a podobne.
Ale tento raz aj ja už začínam byť trošku nedôverčivý, pretože som si potom prepočítal priemernú spotrebu. Zatial som mal takú skúsenosť, že to čo mi vypísal palubný počítač sedelo. Kolegom tu na fóre sa stávalo skôr to, že palubný počítač vypisuje väčšiu spotrebu, ako víde po prepočítaní. Asi budem musieť raz natankovať niekde inde pre porovnanie, aj keď je to dosť nepresné pre dôvody popísané vyššie. Ale nemyslím, že by som zmenil až tak veľmi štýl jazdy na to, aby mi vyšla až taká veľká spotreba, lebo sa snažím jazdiť síce rýchlejšie, ale pokial možno aj trošku ekonomicky. Preto sa mi ten objem paliva, ktorý som natankoval nepozdáva.
Napsal: 21 srp 2007, 17:30
od hlobilp
myslim, ze bez problemu nacpes do nadrze o nekolik litru paliva vic... pocitam ze nejmin o 100%. to same se mi stalo u PLG.. muzu tam nacpat jen 45 l a jednou se tam dostalo pred 51
Napsal: 22 srp 2007, 09:55
od rybana1
hlobilp píše:myslim, ze bez problemu nacpes do nadrze o nekolik litru paliva vic... pocitam ze nejmin o 100%. to same se mi stalo u PLG.. muzu tam nacpat jen 45 l a jednou se tam dostalo pred 51
asi to malo byt 10%
Napsal: 22 srp 2007, 10:14
od hlobilp
tak tak.... jedna nula navic, co to je
Napsal: 22 srp 2007, 15:10
od Marecek
Nevím, co je na tom divného, že se vejde do nádrže víc, než uvádí výrobce. Co třeba místo od plnícího hrdla k nádrži? To se Vám zdá málo? Dle mého se může vejít klidně 3-4 litry navíc.
Napsal: 15 zář 2007, 14:50
od tom
Kcheml píše:rastos píše:
Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.
Ach jo, toto nekonečné zaklínadlo kroutícího momentu... již jsem o tom jednou psal.
Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic.
V následujícím případě se najedná o Accent ale o i30.
Srovnejte 2,0MPi a 2,0 CRDi
benzín má 105kW a nafta 103kW
benzín má 186N/m a nafta 304N/m
když výkon hýbe autem, tak by měl mít benzín navrh jako je tomu u accenta 1,5 vs. 1,6
Ale ve zrychlení i 30 z 0-100 vítězí nafta, maximálku mají položenou stejně, přitom nafta je o nějaké to kilo těžší.
Možná je to též dáno použitím 6-ti stupňové převodevky u dieselu.
http://www.hyundai.cz/modely/i30-data.php
Napsal: 16 zář 2007, 20:00
od ivan
tom píše:Kcheml píše:rastos píše:
Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.
Ach jo, toto nekonečné zaklínadlo kroutícího momentu... již jsem o tom jednou psal.
Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic.
V následujícím případě se najedná o Accent ale o i30.
Srovnejte 2,0MPi a 2,0 CRDi
benzín má 105kW a nafta 103kW
benzín má 186N/m a nafta 304N/m
když výkon hýbe autem, tak by měl mít benzín navrh jako je tomu u accenta 1,5 vs. 1,6
Ale ve zrychlení i 30 z 0-100 vítězí nafta, maximálku mají položenou stejně, přitom nafta je o nějaké to kilo těžší.
Možná je to též dáno použitím 6-ti stupňové převodevky u dieselu.
http://www.hyundai.cz/modely/i30-data.php
A turbínou
Proto má diesel rychlejší nástup
Ale všeobecně dneska je taková moda vše minimalizovat a motory jsou malé a bez výkonu,tudíž hlavně dopované turbínami ,což z hlediska ,že turbína je nejnáchylnější zařízení vůbec na autě pro mě nepochopitelné
Jinak samotný motor musí mít sílu a turbo by mělo být něco jako třešníčka na dortu a né jako dnes
,jakmile turbína zhasné jste rádi,že může te jet 80-sátkou
A to nemluvím o té elektronické havěti v motoru
Jen tak pro zajímavost už jste viděli motory v nákladních autech Volvo
Tam není turbo,ale hlava válců,která mění kompresní poměr
A to je celé tajemství výkonu motoru,pokud budou pořád snižovat kompresi motoru což je dnes normální ,tak se ani nediv me,že turbíny jsou ve všem ,je to moc dobrý artikl na peněženku
Napsal: 17 zář 2007, 01:19
od Borek
Napsal: 17 zář 2007, 16:45
od vlastaFR
musi tam hrat dost roly i ty Nm preci. jinak bych to taky pripisoval prevodovce. by chtelo znat ty parametry prevodovek. a nebo buch vi co tam je za elektroniku spojenou se spojkou atd. dneska uz taky nevedej co maj vymyslet tak aby to "jen sluchove" prilakalo zakaznika. (dve spojky a dalsi "vychytavky")
Napsal: 17 zář 2007, 20:11
od Borek
Nm jsou u 2,0l Coupe stejné,ale proti i30 je to vítr(proti naftě uragán
).Tak jedině jiná
převodovka u i30.Důvod naladění-odstupňování-si myslím bude ve snaze o snížení emisí-jinak nechápu.