Chiptunning

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2290
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Docela zajímavá debata,také přispěji trochu do mlýna.
Co jsem si zde přečetl,tak se dá s tím souhlasit,ale pár věcí tu chybí,ale dosti opomíjené :!: Soft řídích jednotek je nastaven podle norem jednotlivých státu či kontinentu,jde zejména o emise a poměr vzduchu s palivem,ať je benzín či nafta.
Čímž je vyšší nadmořská výška tím je řidší vzduch atd.
Jde o to,že výrobci aut se snaží o co nejlépe a dokonalé spalování paliva v různých částech světa(zjednodušeně řečeno)Jde jen o jiné nastavení paliva vůči poměru se vzduchem.Dále je tu další věc spotřeba pro nás Evropany je tu norma tzv spotřeba paliva podle EU 93/116 což je vlastně dokument,který zavazuje výrobce dodržet daný limit spotřeby ,zde je to pro Evropu,Asie či Americký kontinent mají jinou normu 3.8 V6 a vejš :shock: :lol: :lol: My máme ustříhnu to :?
Další věc je rozdíl mezi manuální a automatickou převodovku i zde je další faktor jiného nastavení dvou shodných motorů,ale soft bude u každého z nich pozměněn :!:
Tady jde o to,že každá převodovka se chová jinak a tím pádem podle ní se musí motor nastavit .
A ještě jedna věc máme dva autentické motory,ale jeden bude mít vstřikování Bosch a druhý třeba Magnetti Marelli,myslíte si,že budou mít stejné výkony???Ne :!: Budou si jen podobné ,ale či tak budou jiné ty motory,jeden bude žívější a ten druhý může byti línější!!
A ještě záleží a to je nejdůležitější jak si sám motor sedne teda zaběhne ve výrobě,je to prostě taková alchymie :D
Ps: Ono těch faktorů je víc,ale jen pro nastínění,mezi náma je to mnohem složitější než se zdá :roll:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

A proto nejlepší chip je žádný chip :lol: nebo chip odladěný na konkrétní autě protože i navržené chipy pro konkrétní auta předpokládají určité vstupní hodnoty a chování motoru které je pokaždé jiné což žádný chip nedokáže podchitit. Jako je zméněné zaběhnutí motoru. Proto kdo chce opravdu něco co funguje tak ať si nechá auto odladit s třeba chipem jako základ ale pak ten chip doodladit aby to pracovalo jak má. Nedávnu jsem viděl graf z brzdy na jednom byl chip a při druhém měření bylo auto na tom chipu ještě doladělo a výsledek byl + 30hp (sice je to veliký rozdíl zdá se ale bylo to auto s 330 a po odladění chipu s 360hp) ono jak je víše napsáno faktorů je moc a moc :?
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1727
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Příspěvek od XMira »

Ivan: No myslim, ze jsme to tady zminili. Viz. motor 1.4 ve Fabii. Ale pokud budeme konkretni, tak motor 1.1 do Getze jsem nikde nevidel v s jinymi parametry. takze by se dalo predpokladat, ze soucasne provedeni je nastaveno na realne maximum. A chiptuning bez dalsich uprav by mohl znamenat spis problemy, nez prinos.
Je jasny, ze pokud treba v nemecku jezdi auto s prokazatelne stejnym motorem, ktery ma o 10k vic, tak stoji za to, pidit se po novem firmware.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

XMira píše:Ivan: No myslim, ze jsme to tady zminili. Viz. motor 1.4 ve Fabii. Ale pokud budeme konkretni, tak motor 1.1 do Getze jsem nikde nevidel v s jinymi parametry. takze by se dalo predpokladat, ze soucasne provedeni je nastaveno na realne maximum. A chiptuning bez dalsich uprav by mohl znamenat spis problemy, nez prinos.
Je jasny, ze pokud treba v nemecku jezdi auto s prokazatelne stejnym motorem, ktery ma o 10k vic, tak stoji za to, pidit se po novem firmware.
Auta pro každý trh jsou modifikována jinak takže nemusí jít jen o software. Krásným příkladem jsou Lantry z německa které mají nižší výkon díky destičce v sání s menším průměrem kde ji stačilo vyndat a asi přehrát software pro danou kategorii ale četl jsem o lidech co jen vyndali tu škrtící destičku a jezdí v pořádku
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1727
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Příspěvek od XMira »

Vladislav Bureš píše:
XMira píše:Ivan: No myslim, ze jsme to tady zminili. Viz. motor 1.4 ve Fabii. Ale pokud budeme konkretni, tak motor 1.1 do Getze jsem nikde nevidel v s jinymi parametry. takze by se dalo predpokladat, ze soucasne provedeni je nastaveno na realne maximum. A chiptuning bez dalsich uprav by mohl znamenat spis problemy, nez prinos.
Je jasny, ze pokud treba v nemecku jezdi auto s prokazatelne stejnym motorem, ktery ma o 10k vic, tak stoji za to, pidit se po novem firmware.
Auta pro každý trh jsou modifikována jinak takže nemusí jít jen o software. Krásným příkladem jsou Lantry z německa které mají nižší výkon díky destičce v sání s menším průměrem kde ji stačilo vyndat a asi přehrát software pro danou kategorii ale četl jsem o lidech co jen vyndali tu škrtící destičku a jezdí v pořádku
Jasny. Treba skutry jsou dobry priklad. Maji vetsinou priskrceny sani i vyfuk a navic i krouzek na variatoru, aby to jelo jenom do 45 kmh. Ale tady nekdo resil precipovani 1.1 a nekdo jiny zas chtel vedet, proc se muze poskodit motor chipovanim.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

XMira píše:
Vladislav Bureš píše:
XMira píše:Ivan: No myslim, ze jsme to tady zminili. Viz. motor 1.4 ve Fabii. Ale pokud budeme konkretni, tak motor 1.1 do Getze jsem nikde nevidel v s jinymi parametry. takze by se dalo predpokladat, ze soucasne provedeni je nastaveno na realne maximum. A chiptuning bez dalsich uprav by mohl znamenat spis problemy, nez prinos.
Je jasny, ze pokud treba v nemecku jezdi auto s prokazatelne stejnym motorem, ktery ma o 10k vic, tak stoji za to, pidit se po novem firmware.
Auta pro každý trh jsou modifikována jinak takže nemusí jít jen o software. Krásným příkladem jsou Lantry z německa které mají nižší výkon díky destičce v sání s menším průměrem kde ji stačilo vyndat a asi přehrát software pro danou kategorii ale četl jsem o lidech co jen vyndali tu škrtící destičku a jezdí v pořádku
Jasny. Treba skutry jsou dobry priklad. Maji vetsinou priskrceny sani i vyfuk a navic i krouzek na variatoru, aby to jelo jenom do 45 kmh. Ale tady nekdo resil precipovani 1.1 a nekdo jiny zas chtel vedet, proc se muze poskodit motor chipovanim.
chipováním se motor může poškodit kůli tomu že chip je odladěn na nějaké parametry které má každé auto rozdílné. Výrobce to řeší všeobecnějším programem ECU aby obsáhl věškeré odlišnosti schodných motorů. Podstata chipu je efektivnost spalovaní a dávkování ale tím se snižuje rozhraní bezpečnosti provozu motoru a když je motor odlišný nad určitou hranici tak chip může způsobovat právě ony poškození. Takže když chip tak jedině odladit na autě aby bylo vše jak má a fungovalo jak má a hlavně tím se výkon po chipnutí ještě zvětší jak jsem psal víše u jednoho vozu byl výkon o 30 hp nižší jen protože to nebylo odladěné
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1727
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Příspěvek od XMira »

Naprosto souhlasim. Ostatne jsme to tady uz psal. Navic je otazka, kolik potom takove ladeni stoji, a kolik stoji auto se silnejsim motorem :D
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
maxpower
*
Příspěvky: 67
Registrován: 31 bře 2008, 00:41

zkusenosti?

Příspěvek od maxpower »

nema nekdo zkusenosti s touto firmou? http://www.hscz.cz/flashtuning/
maxpower
*
Příspěvky: 67
Registrován: 31 bře 2008, 00:41

Příspěvek od maxpower »

Tak sem rozhodnuty taky do chiptuningu jit. Mam Getz 1.5 CRDi 60kW a narust vykonu a tociveho monmentu by mel byt znacny. Asi si to necham udelat u MaxTdi, maj dobre reference, priznive ceny a na Slovensko to ze Zlina nemam moc daleko ;-)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8262
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

maxpower píše:Tak sem rozhodnuty taky do chiptuningu jit. Mam Getz 1.5 CRDi 60kW a narust vykonu a tociveho monmentu by mel byt znacny. Asi si to necham udelat u MaxTdi, maj dobre reference, priznive ceny a na Slovensko to ze Zlina nemam moc daleko ;-)
to mas ten 3-valcovy CRDi ? no som zvedavy co z toho vytvoria, lebo vsade sa pise aky je to nestastny motor. Velmi vazne vsak pochybujem, ze aj ked to zdvihnu na 70kW tak ta zmena bude stat za to.. na Getza je 60kW tak akurat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
maxpower
*
Příspěvky: 67
Registrován: 31 bře 2008, 00:41

Příspěvek od maxpower »

Mexican píše:
maxpower píše:Tak sem rozhodnuty taky do chiptuningu jit. Mam Getz 1.5 CRDi 60kW a narust vykonu a tociveho monmentu by mel byt znacny. Asi si to necham udelat u MaxTdi, maj dobre reference, priznive ceny a na Slovensko to ze Zlina nemam moc daleko ;-)
to mas ten 3-valcovy CRDi ? no som zvedavy co z toho vytvoria, lebo vsade sa pise aky je to nestastny motor. Velmi vazne vsak pochybujem, ze aj ked to zdvihnu na 70kW tak ta zmena bude stat za to.. na Getza je 60kW tak akurat
Motor to urcite nestastny neni. Koupil sem ho v 75000km, byl akorat trochu moc traktorove hlucny. Vymena oleje a filtru dost pomohla ho ztisit. Akorat pri nizsich otackach vybruje a ty vybrace se prenaseji do interieru atd., takze je dobre drzet ty otacky nad 2000. Takze nemuzu jezdit 50km/h na 4. Tedy muzu tak jet, ale motoru to zjevne nesvedci. To by mel prave ten chiptuning vyresit. Jo a spotrebu mam 5.7l/100km podle toho kolik ujedu na plnou nadrz a to tomu mimo mesto celkem davam a casto jen popojizdim kratke trasy po meste. Vykon v podstate dostacujici je, v 5 lidech kopec vyletim skoro stejne, jako kdyz jedu sam. Takze bych akorat chtel aby to tahlo od nizsich otacek, a lepsi akcelerace se taky vyuzije u predjizdeni. Jo zvednou mi to az na 82kW (dle stavu vozidla) a to uz za to urcite stat bude.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1727
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Omluva

Příspěvek od XMira »

Vsem se na tomto miste omlouvam, ze jsem je pripravil o jejich cas pri cteni mych prispevku. Je zcela evidentni, ze v tomto vlaknu nikomu nejde o nejake hlubsi pochopeni technicke podstaty veci, ale cislicka a grafy, ktere si upravce sam pise na svych strankach. Jeste jednou sorry! :wink:


PS: hodne stesti s chipem!
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8262
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

maxpower píše:
Mexican píše:
maxpower píše:Tak sem rozhodnuty taky do chiptuningu jit. Mam Getz 1.5 CRDi 60kW a narust vykonu a tociveho monmentu by mel byt znacny. Asi si to necham udelat u MaxTdi, maj dobre reference, priznive ceny a na Slovensko to ze Zlina nemam moc daleko ;-)
to mas ten 3-valcovy CRDi ? no som zvedavy co z toho vytvoria, lebo vsade sa pise aky je to nestastny motor. Velmi vazne vsak pochybujem, ze aj ked to zdvihnu na 70kW tak ta zmena bude stat za to.. na Getza je 60kW tak akurat
Motor to urcite nestastny neni. Koupil sem ho v 75000km, byl akorat trochu moc traktorove hlucny. Vymena oleje a filtru dost pomohla ho ztisit. Akorat pri nizsich otackach vybruje a ty vybrace se prenaseji do interieru atd., takze je dobre drzet ty otacky nad 2000. Takze nemuzu jezdit 50km/h na 4. Tedy muzu tak jet, ale motoru to zjevne nesvedci. To by mel prave ten chiptuning vyresit. Jo a spotrebu mam 5.7l/100km podle toho kolik ujedu na plnou nadrz a to tomu mimo mesto celkem davam a casto jen popojizdim kratke trasy po meste. Vykon v podstate dostacujici je, v 5 lidech kopec vyletim skoro stejne, jako kdyz jedu sam. Takze bych akorat chtel aby to tahlo od nizsich otacek, a lepsi akcelerace se taky vyuzije u predjizdeni. Jo zvednou mi to az na 82kW (dle stavu vozidla) a to uz za to urcite stat bude.
tak to by som potom rad porovnal stvorvalec 1,5 CRDi s variabilnou geometriou lopatiek a chipnuty trojvalec s lopatkami pevnymi. ked to spravia, daj vediet. To co potrebujes - teda tah od nizsich otacok je prave dosiahnuty VGT a teda tahat ti do "vodcpodu" tahat bude ale bude to aj poriadne triast, na tom nic nezmeni ani chip
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8262
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Omluva

Příspěvek od Mexican »

XMira píše:Vsem se na tomto miste omlouvam, ze jsem je pripravil o jejich cas pri cteni mych prispevku. Je zcela evidentni, ze v tomto vlaknu nikomu nejde o nejake hlubsi pochopeni technicke podstaty veci, ale cislicka a grafy, ktere si upravce sam pise na svych strankach. Jeste jednou sorry! :wink:


PS: hodne stesti s chipem!
sak su to ix auta, ix peniaze... takze nex si kazdy upravuje co chce, pokial tym prejde emisnu tak preco nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
maxpower
*
Příspěvky: 67
Registrován: 31 bře 2008, 00:41

Re: Omluva

Příspěvek od maxpower »

XMira píše:Vsem se na tomto miste omlouvam, ze jsem je pripravil o jejich cas pri cteni mych prispevku. Je zcela evidentni, ze v tomto vlaknu nikomu nejde o nejake hlubsi pochopeni technicke podstaty veci, ale cislicka a grafy, ktere si upravce sam pise na svych strankach. Jeste jednou sorry! :wink:


PS: hodne stesti s chipem!
Me teda zajimaji jen zkusenosti nekoho, kdo si nechal chiptuning udelat. Patral sem na internetu po vsech diskuznich forech a dosel sem k nazoru, ze chiptuning se vyplati u naftovych motoru s turbem, pokud ho provede nekdo, kdo ma dostatek zkusenosti a spokojene zakazniky.
Faktem je, ze ti co chiptuning kritizuji nejvic, ho nemaj (coz je celkem logicke), ale pak maji jejich nazory pro me nulovou praktickou hodnotu. No a ti co chiptuning maj maji vetsinou velmi pozitivni zkusenosti a pokud meli problemy, tak byly zpusobeny nekvalitnim provedenim chiptuningu a ne chiptuningem samotnym.
Toho Getze mam z dovozu, bez zaruky. O firme Maxtdi sem nasel pouze spoustu pozitivnich ohlasu, tak nevidim duvod proc do toho nejit... no jeste mam mesic do vyplaty, abych si to pripadne rozmyslel :-D
Odpovědět

Zpět na „GETZ“