Re: Accent - ano ci nie?
Napsal: 07 led 2014, 03:32
Myslím,že po roce vlastnictví,můžu zhodnotit převlečeného Accenta(i když pár věcí je u Kii jinak řešených).Kiu Rio-2006(a ne Accenta) jsem vybral třeba právě kvůli hydr.posilovači a ne poruchovému elektr.v A.
S názorem Vildy na motor 1,6CVVT naprosto souhlasím.Velice povedený,na údržbu nenáročný a točivý motor.Co bych chtěl ale naprosto vypíchnout,jako věc z které jsem doslova nadšený,je skvěle na krátko poskládaná převodovka .Řazení jde zlehka,přesně a právě díky krátké převodovce,dostává auto křídla .Na druhou stranu---tahle kombinace motoru a převodovky,není určitě pro šetřílky.Při svižné jízdě,má větší spotřebu,než Tiburon .A při snaze o úspornou,je také na úrovni (bez přehánění) .Zajímalo by mě,zda je převodovka poskládaná stejně u Kii/ .Musíme to s Vildou porovnat.Ještě se vrátím k převodovce.To je pro mě největší bolest současných aut.Dlouuuhé,těžké převody jsou rajskou hudbou pro lidi hlídající spotřebu(a těch bude určitě větší množství,než těch,co se rádi "projedou",takže automobilky chápu-zvlášť v téhle třídě aut).
Trochu odbočím-když porovnávám Velostra s 1,6GDI(papírově 103kw)-tak z něho jsem vždy vylézal naštvaný a vytočený do ruda .Líná ,neduživá mrcha,u které jsem měl kolikrát chuť vystoupit a pomoci jí.Jízdní vlastnosti také nic moc.Vzhledově celkem pěkné auto,s velice pěkným vnitřkem a řešením,místy mizerným zpracováním,ale hlavně se svinskou převodovkou.Takže díky /Kii za převodovku v A:/Riu.
Spolehlivost-zatím 100%(auto má teď najeto +-58000km).Výbava je na tuhle třídu více než dobrá-všechna okna v el.,automatická klima,auto plné airbagů až dozadu ,mlhovky,imobilizér,dálkáč,zamyk.zpátečky....
Je ale věc,která mě zrovna nenadchla.Sedadla.Jsou to tvrdá,rovná prkýnka,bez většího tvarování-opory v zatáčkách(nepředstavuji si závodní sedačky,ale trochu tvarování by určitě zasloužila).
Auto jsem kupoval především pro manželku a dceru(řidičku začátečnici),ale i já se s ním velice rád povozím.Velký kufr jsme nikdy nepotřebovali a právě i vzhledem k dceři,jsem zvolil tohle auto.Krátké,hodně prosklené-dobře se s ním parkuje.Vysoký posaz,takže je vidět přední okraj auta i bok(blatníky)-což si moje holky pochvalují(já si vždy připadám,že lezu do kombajnu -vypadá to přehnaně,ale v člověk sedí pomalu na zemi,nízko za motorem a není vidět ani kousek okraje auta-chce to jen odhad).
Na závěr bych chtěl zmínit,že jsem si myslel,že ke Kii přistupuje jako VW ke škodovce.Hlavní firma dostane to nejlepší a ostatní jen to,aby nebyli stejně dobří nebo lepší.Podle toho,jak jsem se začal o Kiu zajímat,tak mě to jen potvrdilo,že rozdělení na levnou a lepší značku u /Kii neplatí-každý dělá stejnou kategorii aut po svém-od vzhledu,až po techniku(díky bratrovi,jsme měli doma na vyzkoušení Kiu GT 1,6TGDI a musím uznat,že to auto se sakra povedlo po všech stránkách ,včetně provedení vnitřku,LCD palubní desky,sedadel....,bratr má služebního Ceeda,přivezl i Magentis,Optimu-také jedno z velice povedených aut).
Myslím,že do automobilové krize(2008-2009),byla evidentní snaha vyrábět co nejlepší,nejspolehlivější auta.Potom začali automob.šetřit,kde se dalo,aby stlačili cenu a aby se auta začala znovu prodávat.Proto ta spolehlivost a dobré hodnocení předkrizových Accentů,Getzů, ,Santa Fe ..Dnes všichni koumají,jak každý díl vyrobit co nejlaciněji.Důsledky jsou vidět i v sekcích současných aut,zdejšího fóra.
S názorem Vildy na motor 1,6CVVT naprosto souhlasím.Velice povedený,na údržbu nenáročný a točivý motor.Co bych chtěl ale naprosto vypíchnout,jako věc z které jsem doslova nadšený,je skvěle na krátko poskládaná převodovka .Řazení jde zlehka,přesně a právě díky krátké převodovce,dostává auto křídla .Na druhou stranu---tahle kombinace motoru a převodovky,není určitě pro šetřílky.Při svižné jízdě,má větší spotřebu,než Tiburon .A při snaze o úspornou,je také na úrovni (bez přehánění) .Zajímalo by mě,zda je převodovka poskládaná stejně u Kii/ .Musíme to s Vildou porovnat.Ještě se vrátím k převodovce.To je pro mě největší bolest současných aut.Dlouuuhé,těžké převody jsou rajskou hudbou pro lidi hlídající spotřebu(a těch bude určitě větší množství,než těch,co se rádi "projedou",takže automobilky chápu-zvlášť v téhle třídě aut).
Trochu odbočím-když porovnávám Velostra s 1,6GDI(papírově 103kw)-tak z něho jsem vždy vylézal naštvaný a vytočený do ruda .Líná ,neduživá mrcha,u které jsem měl kolikrát chuť vystoupit a pomoci jí.Jízdní vlastnosti také nic moc.Vzhledově celkem pěkné auto,s velice pěkným vnitřkem a řešením,místy mizerným zpracováním,ale hlavně se svinskou převodovkou.Takže díky /Kii za převodovku v A:/Riu.
Spolehlivost-zatím 100%(auto má teď najeto +-58000km).Výbava je na tuhle třídu více než dobrá-všechna okna v el.,automatická klima,auto plné airbagů až dozadu ,mlhovky,imobilizér,dálkáč,zamyk.zpátečky....
Je ale věc,která mě zrovna nenadchla.Sedadla.Jsou to tvrdá,rovná prkýnka,bez většího tvarování-opory v zatáčkách(nepředstavuji si závodní sedačky,ale trochu tvarování by určitě zasloužila).
Auto jsem kupoval především pro manželku a dceru(řidičku začátečnici),ale i já se s ním velice rád povozím.Velký kufr jsme nikdy nepotřebovali a právě i vzhledem k dceři,jsem zvolil tohle auto.Krátké,hodně prosklené-dobře se s ním parkuje.Vysoký posaz,takže je vidět přední okraj auta i bok(blatníky)-což si moje holky pochvalují(já si vždy připadám,že lezu do kombajnu -vypadá to přehnaně,ale v člověk sedí pomalu na zemi,nízko za motorem a není vidět ani kousek okraje auta-chce to jen odhad).
Na závěr bych chtěl zmínit,že jsem si myslel,že ke Kii přistupuje jako VW ke škodovce.Hlavní firma dostane to nejlepší a ostatní jen to,aby nebyli stejně dobří nebo lepší.Podle toho,jak jsem se začal o Kiu zajímat,tak mě to jen potvrdilo,že rozdělení na levnou a lepší značku u /Kii neplatí-každý dělá stejnou kategorii aut po svém-od vzhledu,až po techniku(díky bratrovi,jsme měli doma na vyzkoušení Kiu GT 1,6TGDI a musím uznat,že to auto se sakra povedlo po všech stránkách ,včetně provedení vnitřku,LCD palubní desky,sedadel....,bratr má služebního Ceeda,přivezl i Magentis,Optimu-také jedno z velice povedených aut).
Myslím,že do automobilové krize(2008-2009),byla evidentní snaha vyrábět co nejlepší,nejspolehlivější auta.Potom začali automob.šetřit,kde se dalo,aby stlačili cenu a aby se auta začala znovu prodávat.Proto ta spolehlivost a dobré hodnocení předkrizových Accentů,Getzů, ,Santa Fe ..Dnes všichni koumají,jak každý díl vyrobit co nejlaciněji.Důsledky jsou vidět i v sekcích současných aut,zdejšího fóra.