Bruno píše:Tome dovolím si oponovat, pokud mluvíš o zvýšené spotřebě vlivem zapnutých světel - povinného osvětlení, tam jde pouze o ztrátu výkonu motoru v důsledku spotřeby el. energie tímto osvětlením. I kdyby celková spotřeba tohoto osvětlení činila v celkovém součtu 200W = 0,2kW, tak je to pouze 0,27 PS= koňských sil, tak o jaké úspoře výkonu mluvíš, když jde pouze o 1/3 koně. Vidím, že jsi takticky přešel na hlavní úsporu tvého denního svícení a to na úsporu peněz za žárovky. Já mám lantru 4 roky a žárovky pořád původní!!!!! Také ti tu ostatní namítli, že se dají žárovky sehnat i za 60Kč. Takže jako argument k úspoře by stačilo uvádět: " pánové jezděte na žárovky za 60Kč a ušetříte na žárovkách minim.2 x 200Kč a protože ty se zvýšeným výkonem se přepalují 2 -3 častěji, než ty obyčejné, uspoříte jízdou na levné žárovky min. 2 - 3 x 400Kč, tj. 800 až 1200kč, což je při dnešní ceně benzínu 30 - 44,5 litrů benzínu." Taky argument né??????
To, že denní svícení diodami je levnější je jasné, jen jde o to, kdy se ti ta úspora oněch x tisíc korun /až 2 500Kč podle ceny světel/, projeví. To je cca 90 litrů benzínu.
Není ale nepodstatné to, že tě někdo v proudu vozidel přehlédne, protože tvoje světla jsou umístěna jinde než ty ostatní a v koloně /proudu vozidel/ se ztratíš. Nehledě na to, že zezadu tě nikdo nevidí a přehlédne tě /zamění tě za vozidlo před tebou/ a při nutném náhlém brzdění se bude divit kde ses tam vzal, takže tě trefí do kufru. To přehlédnutí zepředu, např. pokud někdo odbočuje doleva a říká si, "teď se můžu protáhnout za tím a tím autem je mezera " / ale v ní seš ty se svými denními světly/ může a taky často končí fatálně. Ono pořád platí, že se svítí proto abych byl viděn a to co nejlépe. Světla pro denní svícení jsou přece jen pořád vyjímkou v silničním provozu a řidiči jsou zvyklí na klasické svícení a proto tě mohou přehlédnout. Pokud by se tak stalo a někdo tě přehlédl a ty se dostal do havarie nechtěl bych být v tvé kůži při vysvětlování způsobu tvého denního svícení, jeho umístění montáž a pod. O homologaci nemluvě. Když by ses do takové situace dostal, pak by jsi si možná řekl, že mě ruce neupadly při té montáži!!!!!!!!
1,úspora: Každý zapnutý spotřebič zvyšuje spotřebu.
2,žárovky: Měl jsem pár typů žárovek z oblasti doporučujeme, ale v porovnání s dražšími typy svítí jak bludička.
3,přehlédnutí: stát se může všechno, ale smí se užít jen za nesnížené viditelnosti, takže auto je vždy vidět.
4,Světla pro denní svícení plňují hlavní podmínu - být viděn.
5,vyjímka - nejedná se o žádnou vyjímku v silničním provozu, je to pevně zakotvený pojem ve vyhlášce o silničním provozu: Řidič musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
6,homologace - jsou plně homologovana pro provoz na veřejných komunikacích.
Musí svítit pouze samostatně bez ostatního osvětlení vozu a to po nastartování motoru a po jeho vypnutí musí zhasnout, při rozsvícení parkovaček musí taky zhasnout.
Tato debata mi začíná připomínat Benzín vs. Diesel, kde benzíňáci nechápou dieseláky a naopak.
Zde je to něco podobného.