Stránka 41 z 45
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 07 dub 2013, 13:49
od Hardcam
severtom: vsak ano, at si kazdy najde, co jemu vyhovuje, me vyhovuje remenovy rozvod - lehce poriditelny, lehce vymenitelny, naklady podstatne nizsi nez vymena retezovych. Pouze u predchoziho CRDi to bylo trochu drazsi, i tak jsem menil rozvody po 60tkm (celkove 3x).Pokud bych chtel auto s retezem, pak znacku, ktera ty rozvody umi, ne ta, ktery chrasti po 50tkm.
O tempomaty jsem se uz prestal zajimat, nikdo o nich poradne nic nevi, material nesezenes za rozumny penize, stravil jsem nad tim dost promarnenyho casu a ve svy podstate ani tempomat nechci, kdyz jedu za hranice, jedu druhym auem, kde tempomat je. Tady v CR jsem neshledal kvalitni usek, kde pro me ma smysl ho pouzit.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 08 dub 2013, 20:41
od Axel.Foley
severtom: Mám origo montovaný tempomat v balíčku Tricolor Plus, provoz bezproblémový, dálnice jezdím v poloze "zapnuto"
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 dub 2013, 07:25
od severtom
axel: díky za pozitivní zkušenost.
Bohužel v době mé koupě H nabízel v ČR tempo jen k naftě.
Tím odradili řadu lidí, protože si hráli na střední třídu a neumožnit tempo... no fuj.
Naprosto zbytečný problém, když v té samé době to v Německu s benzíny dodávali běžně.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 11 dub 2013, 16:30
od Axel.Foley
Minulý týden jsem udělal přes 2000 km, z toho polovinu po dálnicích. Vše na tempomat, vše jak má být.
severtom: Auto jsem kupoval v létě 2011, kdy se v ČR tempomat standardně dodával bez ohledu na motorizaci. Na Slovensku platilo to, co píšeš - do benzínu ani omylem, jenom do nafty
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 24 dub 2013, 14:54
od Bobisimo
Včera jsem se byl podívat na nového Citroena C4, auto hodně podobné i30, líbí se mi na něm snad poctivý atmosférický motor 1,6. Nechal jsem si své íčko ocenit, kolik by vyplatili protiúčtem a byl jsem dost zklamaný, nabízená částka 100 tis. Kč mi přijde skoro směšná, když původní cena byla přes 300 tis. a auto má akorát čtyři roky. Asi budu muset zkusit ještě i jinde. Když jsem kupoval i30, tak jsem protiúčtem dával 6,5 roku starého Getze, který zdaleka neměl takovou výbavu jako íčko a dali za něj 100 tis. Kč. Možná mají v Hyundai větší snahu při prodeji než i Citroena. Jenom za včerejší večer tam prodali C4 dvě. Investice do auta je vždy ta nejblbější, ale v mém případě to byla super blbá investice (za opravu motoru + 67 tis. Kč). Snad jinde nabídnou více, půjdu ohlídnout Rapida. Tam snad LPG namontovat ani nejde.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 24 dub 2013, 15:27
od Skyline
Na Rapide se vykasli, mizerne uzke auto, na kterem jde videt jak setrili, i kdyz plechy ma silnejsi nez
, zkousel jsem zakyvat otevrenyma dverma a plech se skoro nehnul. Podivej se na Aurise nebo SX4, treba bude nekde skladem predchozi generace. A nezapomen ceny novych aut sly hodne dolu, takze i ten vykuo tomu bude odpovidat.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 04 kvě 2013, 12:08
od exH
Ahojte,
nechci zakládat nové vlákno, protože bych to tady určitě asi našel, ale vzhledem k nedostatku času a zájmu o tento vůz vznesu pouze jeden dotaz.
Existuje podobně efektivní článek či diskuze na tomto foru ohledně doporučení na výběr vozidla stejný, jako jsem našel pro Kiu Ceed?
Auto zde jasně píše základní problémy těch a oněch motorizací, zároveň doporučuje roky výroby, motory atd, které jsou tzv "nejpovedenější". (z článku jasně vyplývá u CRDI výroba 10/2009 - 10/2010)
Je něco takového i pro i30, když si vybírám, po kterém koukat?
Omlouvám se za vyrušení, zde článek
Dotaz č1: Dobrý den, chtěl bych pořídit zhruba 3 roky starého Ceeda hatchback. Zajímá mě, zda mám koupit raději starší a výkonnější benzínovou čtrnáctistovku (88 kW) nebo méně výkonnou novější verzi tohoto motoru (66 kW) nebo dokonce vzít dieselovou 1.6 nebo dvoulitr? Každý den dojíždím do práce 50 km (tam a zpět) a jednou za čas jezdíme převážně po dálnicích na chalupu (250 km). Děkuji za brzkou odpověď. Kamil
Dotaz č.2: Zdravím, chci koupit Kiu Ceed s 1.4 benzín, je to dobrá volba? K Ceedu jsem nenašel dost informací, můžete mi napsat, který motor se kdy objevil a jaký je nejspolehlivější a nejméně náročný na provoz? Nechci mít s autem žádné starosti. Budu s ním jezdit 15 km do práce a jednou za čas do města na nákup (30 km). Díky. Marie
--------------------------------------------------------------------------------
Odpověď k dotazu č.1: Kamile, ve Vašem případě bych volil rozhodně vznětovou šestnáctistovku CRDi, ať s výkonem 66, 85 nebo 94 kW. Diesel je při Vašem kilometrovém nájezdu jasnou volbou. Navíc servisní náklady lze udržet díky absenci filtru pevných částic (platí pro Ceedy vyrobené do října 2010) a dvouhmotového setrvačníku na velmi nízké úrovni. Servis snižují i rozvody poháněné bezúdržbovým řetězem. Diesel reaguje skvěle na pokyny plynového pedálu a celková dynamika je dostatečná. Nejdříve byla k dispozici varianta s 85 kW výkonu. U dieselů si majitelé občas stěžovali na občasné zakolísání tahu, což Kia definitivně vyřešila v říjnu 2009, kdy přišla s jejich modernizací a vylepšenými turbodmychadly. Do té doby servisy tento problém řešily většinou přehráním softwaru řídící jednotky. Výhodou šestnáctistovek CRDi je i nadpůrměrná olejová náplň 5,3 litru, která zaručuje, že se motor nezadře snad nikomu. Dvoulitru CRDi s výkonem 103 kW se vyhněte. Narazíte na něj beztak jen sporadicky. Jeho italsko-americký původ skrývá řadu problémů a jeho vyšší výkon pocítíte pouze ve vysokých rychlostech na dálnici. V běžných podmínkách trpí značným turboefektem a po stránce servisu patří mezi náročnější. Rozvody pohání řemen a ventilové vůle se vymezují manuálně, přičemž ani po stránce spotřeby není příliš úsporný.
Odpověď k dotazu č.2: Kia Ceed při uvedení na trh (12/2006) dostala zážehovou čtrnáctistovku s výkonem 80 kW, šestnáctistovku s výkonem 90 kW a diesel 1.6 CTDi s 85 kW výkonu. Až v druhé polovivě roku 2007 se objevil benzínový 2.0/105 kW a turbodiesel 2.0 CRDi s výkonem 103 kW. Poté Kia uvedla nejslabší verzi turbodieselu o výkonu 66 kW. Rok 2009 znamenal celkovou modernizaci. Faceliftovaný model poznáte podle přepracované přední části a mírně upravené zádě. V interiéru se objevily nové materiály, dvouzónová automatická klimatizace, nový audiosystém a tříramenný sportovně střižený volant. Benzínová čtrnáctistovka dostala v červnu 2010 výkon 66 kW a šestnáctistovka v říjnu 92 kW. Ve stejném roce dostaly motory 1.6 CVVT/92 kW a 1.6 CRDi/85 kW šestistupňové převodovky. V polovině roku 2011 dochází ke zvýšení výkonu u základní 1.4 CVVT na 77 kW, přičemž kroutící moment zůstal nezměněn.
Pokud chcete pořídit starší Ceed vybavený 1.4/80 kW, pamatujte, že maximum (137 Nm) točivého momentu je dostupné až při 5000 ot./min. Pro svižnou jízdu je ho potřeba neustále vytáčet, čímž roste spotřeba paliva. Pro prázdný Ceed tento motor postačí, hezky zabírá dokonce i v nízkých otáčkách. Pokud ho naložíte, bude však dynamika velmi omezená. V tomto případě doporučuji sáhnout po novější 1.4/66 kW (po roce 2009), která má maximum točivého momentu položen o 1000 ot./min. níže. Pokud jezdíte často ve více lidech, doporučuji 1.6/90 kW, která je dostatečně pružná a jezdí za stejné peníze.
Pokud mohu oběma doporučit, sáhněte po modernizovaném Ceedu u kterého Kia vylepšila většinu nedostatků. Ceedy do roku 2009 málo svítí (potkávající světla), mají občas zmatenou automatickou klimatizaci vlivem špatně umístěného teplotního čidla (proud vzduchu ze středového výdechu se odráží od volantu přímo do čidla), korudují ocelové držáky tepelných štítů, které následně upadnou, přičemž koroze postihuje dokonce boční a páté dveře (zejména rámy a oblast kolem brzdových světel). První modely měly problémy i s kvalitou laku (zejména červená pastelová trpěla nedostatečnou odolností) nebo s nedostatky v kabině, kdy nebyly vyjímkou kývající se sedadla nebo uvelněné některé plastky, které vydávaly pazvuky. Problémy postihovaly i autorádia, které však Kia ochotně měnila za nové v rámci záruky. U dlouhých verzí SW pro změnu předčasně odcházely zadní tlumiče. Pokud se rozvítila kontrola airbagů, často bylo na vině zatékání vody do konektroů spojují snímače airbagů. Zřídka se objevily problémy s plaváky v nádrži nebo občasné poruchy řídících jednotek.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 16 kvě 2013, 05:34
od severtom
Axel: mám v podpisu nákup auta 08/2010, tj. tenkrát tempomat+benzín neprodávali, jejich chyba, existuje levnější řešení na CAN pedál plynu, které nemá mouchy originálu od H, na který si někteří stěžovali.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 17 kvě 2013, 08:11
od hlobilp
severtom: mas tenhle tempomat?
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 22 črc 2013, 14:45
od Bobisimo
Vrátil jsem se s ičkem z dovolené ve Francii, ujel jsem na LPG něco přes 2 tis. km při průměrné spotřebě LPG 7,7 l. Není to špatné, když byla auto nové a jel jsem tu samou cestu na N95, dosáhl jsem spotřeby 5,7 l při cestě tam (žádný spěch a přitom jsem nikoho nezdržoval). Díky 60 l nádrži jsem Itálii celou profrčel, aniž bych musel jet na benzín.
V současné době mám najetých rovných 100 tis. km, od opravy motoru 13 tis. km. Poctivě přimazávám, nechal jsem ještě dodělat přimazávání pro každý válec zvlášť (pavoukem). Co mě zneklidňuje, je komprese. Po opravě motoru měl každý válec mezi 11,5 – 12 Kg/cm2. Před odjezdem na dovolenou: 1 – 11; 2 – 11; 3 – 11; 4 – 12 a nyní 1 – 10,5; 2 – 11; 3 – 11; 4 – 11,5. Komprese šla dolu na prvním a čtvrtým válci, i na motoru je znát, že už nemá takový tah, jako po opravě. Kontrolka check zatím nesvítí (pouze jednou se rozsvítila a po ujetí cca 200 km zhasla, diagnostikou zjištěna chudá směs) a otáčky také zatím drží. Motor začal být ale dost hlučný od 4 tis. otáček a vydává dunivé zvuky, na které jsem nebyl zvyklý. Dost nepříjemně se to projevovalo při zdolávání Malojapassu. Po prázdninách udělám další měření komprese, to bude najeto min. dalších 5 tis. km a bude-li pokles komprese, tak ho dám protiúčtem i za těch mizerných 100 tis. Kč, co mi nabídli u Citroena. Škoda jen, že do C4 ani Picassa nemají schválenou přestavbu LPG.
Také jsem se tady zmiňoval o tátově Mondeu MK3/2003 na LPG, tak to už to má za sebou, zhruba po 70 tis. km ujetých na LPG odešly ventily, u Renaultu mu ho vzali protiúčtem. Pořídil si Fluence na LPG se zárukou 5 let. Také tam dávají přimazávání ventilů. Byl jsem se podívat i na novou i30 cw, ale LPG montují jen do motorů 1,4, já bych tam chtěl 1,6 (v Průhonicích nyní za 300 tis. skladová). Kdyby byla i40 málo jetá za nějakých 330 tis. v naftě, neváhal bych. To si chce ještě tak půl roku počkat.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 22 črc 2013, 15:54
od XMira
Slušný tabulky
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 22 črc 2013, 16:51
od mnkk
Bobisimo píše:ujel jsem na LPG něco přes 2 tis. km při průměrné spotřebě LPG 7,7 l
Super, že si tu dal aj tabulku, kde je krásne vidno akou rýchlosťou si išiel... Takto by sa mi to nechcelo zapisovať. Na druhú stranu je originál pre predstavivosť. Spotrebu si mal dobrú, primeranú priemernej rýchlosti.
Ja by som sa asi zbláznil, mal si kolóny, alebo si sa kochal krajinou? Pozeral som trasu cez net a píše mi cca 11 hodín...
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 22 črc 2013, 17:13
od Bobisimo
Jel jsem pohodově, menší kolona byla kolem Milána, kde ze tří pruhů svedli dálnici do jednoho a pokládali asfalt. V 1.30 hod. v noci, to tady asi nehrozí. To bylo ale zdržení cca 20 min. Nejdéle jsem se zdržel u bráchy v Mnichově (Taufkirchen). Vyjíždím na noc, děti spí a je slabý provoz. Do cesty mi kecá pouze navigace, tentokrát P. Liška - tomtom, jeho hlášky pobaví. Z celé trasy jí chyběli pouze dva kruháky v Itálii a jeden ve Švýcarsku, slušný výsledek oproti navigonu, co jsem měl loni nainstalovaný. Tato trasa je také naprosto bez poplatků.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 22 črc 2013, 17:25
od mnkk
Klobuk dole. Ja som išiel pohodovo do HR a stále ručička oscilovala okolo 140km/h. Iba v tuneli klesla na k 100.
Tiež som mal podla toho aj spotrebu: 10,5l/100km
Nešiel si po dialnici? Keď si išiel tak pomaly?
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 22 črc 2013, 20:33
od Bobisimo
Z Garmisch jsem jel po silnicích, pouze v Itálii z Lecco do Milána je bezplatná dálnice a poté okruh okolo Milána. Krátký bezplatný úsek dálnice byl ještě mezi Asti a Bra. V roce 2007 byly povodněmi zničené silnice ve Švýcarsku, tak jsem jel přes Brener a po dálnici až k pobřeží, dorazil jsem do Francie okolo páté ranní, což bylo zbytečně moc brzy. Takto mi to vyhovuje, protože po obědě jsme většinou již ubytovaní. Já si jízdu po silnicích (Alpy, nížina mezi Milánem a Cuneem, poté zase Alpy) užívám mnohem víc, než přesun po dálnicích.