Stránka 41 z 47

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 09 dub 2016, 11:37
od jans
K baterii,viděl jsem další ix20 a má ten obal kolem baterky taky s bílým povlakem ale v menším měřítku,jenže majitel to neřeší.Myslím že s tím těch aut bude víc.Teď mám napětí 14,4V což je asi moc.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 10 dub 2016, 19:42
od Quido
Zdravím!
Letos v únoru mi již podruhé měnili těsnění pod hlavou motoru 1.4 v důsledku úniku chladicí kapaliny. Poprvé mi toto těsnění měnili před rokem a půl. Protože mi za cca 3 měsíce konci záruka, chtěl jsem od servisu nějaké vysvětlení. Autorisovany servis mi sdělil, že se s tímto problémem v poslední době setkali již u několika vozu i30 a ix20 a chtěli po dovozci nějaké stanovisko jak tento problem řešit. Bohužel firma Hyundai se jim vůbec nevyjádřila. Servis mi doporučil obrátit se přímo na dovozce. S firmou Hyundai jsem si vyměnil několik mailu a telefonátu s naprosto nulovým výsledkem. Vůbec mi nesduvodnili proč problem vznika a odmítli se tím jakkoli dále zabývat. Hledam proto další zákazníky, který mají s autem podobný problem.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 13 dub 2016, 09:42
od JirN
Jezdi s tim autem co nejvice a zkus, jestli se nevyskytne dalsi, treti duvod na vymenu. A to bys potom mohl pozadovat (pokud zarukou jsi myslel zakonnou dvouletou zaruku) vymenu celeho auta s odvolanim se na 3. opakovani stejne zavady, coz se vseobecne bere za naplneni podminek pro vraceni nebo vymenu a garantuji, ze se s tim zacnou u :hyu: zabyvat :-).

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 13 dub 2016, 21:25
od Quido
Bohužel mi už bude končit pětiletá záruka, takže reálně hrozi, že budu muset během jednoho až dvou let měnit celý motor. Přístup firmy Hyundai je až neskutecne arogantní. O daném problému motoru 1,4 z určité doby výroby ví a doufa, že postojem mrtvého brouka se vyhne své odpovědnosti. Nedávno jsme kupovali auto pro manželku a i kdyz původně přemýšlela o nové i20, tak jsem jednoznačně konstatoval, že Hyundai mi už nesmí do baráku.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 13 dub 2016, 22:23
od Amalfi
Neres pristup, ten se nezmeni. Prodej auto zavcasu. Jdi do jine znacky v teto cenove kategorii je jich hodne. Zjisti si v okoli spokojenost lidi s autoservisem znacek ktere by pripadali v uvahu a se spolehlivosti modelu aut ktere by pro tebe pripadali v uvahu.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 14 dub 2016, 10:14
od airwaves
Auto neprodávej. Změnou značky nevyřešíš vůbec nic. Toto je arogantní a systémová chyba celého způsobu prodeje aut! Zákazník je oběť která se nemůže bránit. Ukázka jak tzv. trh nefunguje. Vítězí špinavé dohody. Prodejci bojují o přežití, ústředí je tlačí do nesmyslně drahejch a hnusnejch baráků. Nutí jim malou sazbu za opravy na záruku. Musí nést neprolacený náklady na ND atd..... Nemůžou zaplatit slušný mechaniky atd atd. Jinde si nepomůžeš, dokonce s délkou záruky a možností zapůjčení náhradního vozu pouze pohoršíš. Jediná cesta je tento systém zrušit a prodávat auto NE značku. Takto jsou obrovský náklady úplně zbytečně. Všichni máme EOBD .......nebudu dále zdržovat. :D :D :D Jak pravil zde klasik je to hnus velebnosti.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 17 dub 2016, 07:37
od Vlado D
jans píše:K baterii,viděl jsem další ix20 a má ten obal kolem baterky taky s bílým povlakem ale v menším měřítku,jenže majitel to neřeší.Myslím že s tím těch aut bude víc.Teď mám napětí 14,4V což je asi moc.
14,4 V je OK. Takéto napätie má mať nabitá baterka a na túto hodnotu je zvyčajne nastavený regler. Keď akumulátor "preteká", tak buď je problém v ňom, alebo je napätie v palubnej sieti vysoké (nemusí byť stále, stačí keď vyskočí iba niekedy). Teoreticky si viem predstaviť, že v regleri je napr. studený spoj, alebo poškodená niektorá súčiastka (tepelná závislosť,..), takže tento väčšinou reguluje správne, ale občas "zblbne" a vtedy napätie prekročí povolený limit.

Keby som mal tento problém ja, tak asi dlhodobo zavesím na palubnú sieť digitálny voltmeter s pamäťou maximálnej nameranej hodnoty. Lenže aj to nemusí odhaliť problém, lebo niekedy sú v palubnej sieti krátke napäťové špičky. A keby aj tie neboli, tak sa môže stať, že problém je zriedkavý (napr. regler sa kazí pri teplotách pod -10 st. C) a pokiaľ nemám šťastie, tak nič nezistím.

Ešte mi napadla jedna možnosť. Ak má baterka cca 4 a viac rokov, tak ju nechať dožiť a po výmene sledovať, či to isté nerobí aj nová. Keď áno, tak vymeniť regler. Čo môže byť dosť drahé, najmä ak je tento nedeliteľnou súčasťou alternátora. Niektoré značky používajú takéto riešenie (Peugeot 607), ako je to v ix20 netuším.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 17 dub 2016, 08:46
od jans
To Vlado D
Všechny články o baterkách uvádí že 14,4V je plynovací napětí,kdy baterka začíná plynovat,u starých baterek (zasulfátovaných) může být toto napětí i nižší,auto má 1/2 roku,voltmetr jsem koupil do zásuvky,mám rád když to je pod kontrolou,bylo 14,2 a teď ty 2 desetinky narostly,jestli je to nějak tepelně závislé,to bude problém zjistit,už mě napadlo jestli nemají ten obal něčím napuštěný,kyselinu,ten prášek,je problém taky zjistit co to je,snad lakmusové papírky,ach jo aby se člověk drbal s novým autem a laboroval jak chemik.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 17 dub 2016, 22:55
od Vlado D
jans píše:To Vlado D
Všechny články o baterkách uvádí že 14,4V je plynovací napětí,kdy baterka začíná plynovat,u starých baterek (zasulfátovaných) může být toto napětí i nižší,auto má 1/2 roku,voltmetr jsem koupil do zásuvky,mám rád když to je pod kontrolou,bylo 14,2 a teď ty 2 desetinky narostly,jestli je to nějak tepelně závislé,to bude problém zjistit,už mě napadlo jestli nemají ten obal něčím napuštěný,kyselinu,ten prášek,je problém taky zjistit co to je,snad lakmusové papírky,ach jo aby se člověk drbal s novým autem a laboroval jak chemik.

Ja som elektrikár, takže sa budem vyjadrovať iba k tomuto aspektu:

1. Pre bezúdržbové akumulátory platí: 14,4 V = 90 až 95 % nabité , 14,6 až 14,7 V = 100 % nabité. Podrobnejšie napr. tu: http://dovoz.autopredaj.eu/bezudrzbova- ... a-na-zimu/

2. Žiadny merací prístroj nemeria presne. Zásuvkové V metre majú zvyčajne kvantidfikačnú chybu 0,1V a k tomu nepresnosť prevodu a pod., v danom prípade je to myslím niečo nad 1%. Takže ak V meter ukazuje 14,2V, napätie v autozásuvke môže byť niekde medzi 13,95 a 14,45 V.

3. Aj keby V meter ukazoval absolútne presne, tak napätie v autozásuvke nie je totožné s napätím na svorkách akumulátoru. Konkrétne hodnoty značne závisia na odporoch prívodných vodičov, prechodových odporov v skrutkovaných spojoch a hodnotách tečúceho prúdu. Predpokladám, že nebudem ďaleko od pravdy, ak ich odhadnem na niekoľko desatín V.

4. Presnosť merania je možné vyhodnotiť napr. tak, že sa zmeria napätie priamo na póloch baterky presnejším digitálnym 4 1/2 miestnym voltmetrom a táto hodnota sa porovná s údajom voltmetra v autozásuvke.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 18 dub 2016, 12:30
od mmv
já teda nevím, máš půl roku staré auto tak proč lezeš pod kapotu ??? ten obal bude z nějaký kukuřičný sra*ky napuštěnej jinou sra*kou aby to nechutnalo hlodavcům, a nejspíš se někomu nepovedlo namíchat ty sra*ky ve správným poměru... neboj se toho, olízni si prst, namoč si ho do těch bílejch sra*ek a pak si ho znovu olízni, bude li to kyselý je to sanytr z baterky, jestli ne, neřešil bych to

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 18 dub 2016, 16:38
od jans
Já tedy nevím proč kdo leze nebo neleze pod kapotu, ale já mám rád přehled,abych se pak třeba nedivil.

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 18 dub 2016, 20:26
od mmv
no právě, je lepší tam nelézt, aby ses nemusel divit, nekoupil sis vejtřasku aby se kochal hezkým motorem, koupil sis jenom :hyu:

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 28 dub 2016, 08:27
od bask
mmv: Čoveče mě stále uniká proč ty sis toho :hyu: vůbec kupoval když je na něm taknějak "všechnošpatně". Já jsem zrovna po čtvrtý garančce a zcela spokojen :wink:

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 28 dub 2016, 14:24
od JoDo
jans píše:Já tedy nevím proč kdo leze nebo neleze pod kapotu, ale já mám rád přehled,abych se pak třeba nedivil.
Já o tom taky rád aspoň něco vím, abych pak nestál u pankejtu jako tele :mrgreen:

Re: Zkušenosti s provozem

Napsal: 01 kvě 2016, 13:38
od mmv
otevřeš kryt motoru, a co vidíš, motor, baterku nádobku na vodu do ostřikovače pak ještě alternátor, co tam prosímtě chceš vidět ??? ze začátku tu lidi co si :hyu: koupili, furt lezli pod kapotu, aby furt něco kontrolovali, olej, jestli se tam nepřidal jeden válec, jestli se tam nepřidali dva válce... proboha proč ?? je tam jenom motor jako v každým jiným autě, (i ve vejtřasce je motor) , tam snad stačí kouknout když jdu dolejt vodu do ostřikovače ??

to bask ... potřeboval jsem něco na přesun z bodu A do bodu B a na helikoptéru nemám na zahradě místo, a ty sis ho kupoval k nějakým jiným zvrhlým choutkám ???
... a bylo to to nejlevnější co se v dané chvíli s danými požadavky dalo sehnat a na to jsem celou dobu zapomínal... totiž že to neni vejron