Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Zdravím, regenerace mi probíraly v létě cca kolem 300km. Spotřeba byla stabilně pořád stejná (jezdím stejné trasy po dálnici). Před měsícem bylo auto na výměně oleje a byla provedena aktualizace řídící jednotky. Od té doby regenerace probíhá někdy po 300 km, někdy po 80 km. Co je ale hlavní je, že spotřeba šla o půl litru nahoru a motor je takový utrápenější. Zároveň mám i černou koncovku výfuku. Servis to bude řešit výměnou filtru. Z protokolu ze servisu jsem si všiml, že dva měsíce před výměnou oleje (byl jsem tam kvůli něčemu jinému) byla v autě jiná verze SW řídící jednotky, než je teď (verze se kterou začaly problémy). Má otázka tedy zní, jak požadovat po servisu vrácení starší verze, která problém nedělala?
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napíšou ti to tady kluci se stejným problémem, nejen já.
Ale bohužel NIJAK Upgrade možný je, odmítnout je oficiálně nemožné, downgrade údajně ne.
Ale bohužel NIJAK Upgrade možný je, odmítnout je oficiálně nemožné, downgrade údajně ne.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Přece ale není možné, aby se auto dalo na výměnu oleje a filtru a výrobce si tam nahrál co chce s tím, že pokazí motor
K tomu technik říkal, že cena nového filtru je 90 tisíc bez DPH. Takže zatím žádné snížení ceny.
K tomu technik říkal, že cena nového filtru je 90 tisíc bez DPH. Takže zatím žádné snížení ceny.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nebudeš tomu věřit, ale možné to je. Bohužel. Ekologie svatý grál. Jsi další, kdo má po servisu v autorizáku po přehrání SW problém s výkonem motoru. Už to tady asi 2 měsíce zpět psala jedna kočena s naftovou i30.
Co se týče černé koncovky výfuku, může to být zhoda náhod. Po servisu zkrátka odešel DPF, který už mohl být načatý před tím. Nebo čidlo NOx. Dle mých informací jsou s těmito dvěmi položkami v poslední době problémy.
Mimochodem, už jsem taky v pořadníku na výměnu DPF, akorát že s tím rozdílem, že u tebe bude po smrti, kdežto u mě ještě funguje, "pouze" s krátkými intervaly mezi regeneracemi.
Co se týče černé koncovky výfuku, může to být zhoda náhod. Po servisu zkrátka odešel DPF, který už mohl být načatý před tím. Nebo čidlo NOx. Dle mých informací jsou s těmito dvěmi položkami v poslední době problémy.
Mimochodem, už jsem taky v pořadníku na výměnu DPF, akorát že s tím rozdílem, že u tebe bude po smrti, kdežto u mě ještě funguje, "pouze" s krátkými intervaly mezi regeneracemi.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
To nejsou potěšující zprávy. Jezdím každý den 2x70 km, z toho 50 km jsou jen dálnice a zbytek jsou okresky. Takže jsem si říkal, jak dlouho to auto vydrží, že má ideální podmínky na fungování a opotřebení. Teď mě zarazilo, že mám najeto 130 tisíc a filtr je po smrti. Navíc k tomu ta cena za nový filtr. Na černou koncovku mě navedl sám servis, když jsem jim volal ohledně spotřeby a četnosti vypalování filtru. Jinak by mě asi nenapadlo ji zkoumat. Tak je možné, že už je delší dobu pomalu.
Akorát mě napadá, jestli je možné očekávat, že dojde nová verze řidící jednotky, která by vrátila výkon auta zpátky. Během posledního čtvrt roku Hyundai vydal tři nové verze pro řídící jednotku.
Jinak ze začátku jsem tankoval na Benzině jejich základní naftu, potom Efectu. Poslední rok a půl beru na Tank Onu. Vždy jsem dával na každé tankování VIF. Po celou dobu se auto chovalo stejně. Žádné cukání, spotřeba stejná, hlučnost motoru také. Olej se mění po 15 tisích.
Poslední týden jsem hodně nahlodaný poslat auto po opravě pryč. Ale nevím co koupit jiného. Buď je to samý tříválec, nebo dávají k motoru nově baterie (případ nové i30). Octavie v naftě taky nebude moc velký posun, jelikož podle lidí z fóra jim regenerace běží také kolem 300 km, ale aspoň ten filtr stojí přijatelnou cenu.
Akorát mě napadá, jestli je možné očekávat, že dojde nová verze řidící jednotky, která by vrátila výkon auta zpátky. Během posledního čtvrt roku Hyundai vydal tři nové verze pro řídící jednotku.
Jinak ze začátku jsem tankoval na Benzině jejich základní naftu, potom Efectu. Poslední rok a půl beru na Tank Onu. Vždy jsem dával na každé tankování VIF. Po celou dobu se auto chovalo stejně. Žádné cukání, spotřeba stejná, hlučnost motoru také. Olej se mění po 15 tisích.
Poslední týden jsem hodně nahlodaný poslat auto po opravě pryč. Ale nevím co koupit jiného. Buď je to samý tříválec, nebo dávají k motoru nově baterie (případ nové i30). Octavie v naftě taky nebude moc velký posun, jelikož podle lidí z fóra jim regenerace běží také kolem 300 km, ale aspoň ten filtr stojí přijatelnou cenu.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nepříjemné je, že DPF jako náhradní díly aktuálně nejsou
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Z môjho pohľadu Ti to zhrniem asi takto:Neo-Mike píše: ↑27 zář 2020, 13:47 To nejsou potěšující zprávy. Jezdím každý den 2x70 km, z toho 50 km jsou jen dálnice a zbytek jsou okresky. Takže jsem si říkal, jak dlouho to auto vydrží, že má ideální podmínky na fungování a opotřebení. Teď mě zarazilo, že mám najeto 130 tisíc a filtr je po smrti. Navíc k tomu ta cena za nový filtr. Na černou koncovku mě navedl sám servis, když jsem jim volal ohledně spotřeby a četnosti vypalování filtru. Jinak by mě asi nenapadlo ji zkoumat. Tak je možné, že už je delší dobu pomalu.
Akorát mě napadá, jestli je možné očekávat, že dojde nová verze řidící jednotky, která by vrátila výkon auta zpátky. Během posledního čtvrt roku Hyundai vydal tři nové verze pro řídící jednotku.
Jinak ze začátku jsem tankoval na Benzině jejich základní naftu, potom Efectu. Poslední rok a půl beru na Tank Onu. Vždy jsem dával na každé tankování VIF. Po celou dobu se auto chovalo stejně. Žádné cukání, spotřeba stejná, hlučnost motoru také. Olej se mění po 15 tisích.
Poslední týden jsem hodně nahlodaný poslat auto po opravě pryč. Ale nevím co koupit jiného. Buď je to samý tříválec, nebo dávají k motoru nově baterie (případ nové i30). Octavie v naftě taky nebude moc velký posun, jelikož podle lidí z fóra jim regenerace běží také kolem 300 km, ale aspoň ten filtr stojí přijatelnou cenu.
- mal s CRDi motormi (pôvodné liatinové, bez SCR katalyzátora) podobné problémy ako koncern VW s motormi TDI.. jednoducho pôvodná verzia SW fixlovala s NOx podobne ako pri motoroch TDI.. má to svoju logiku.... prečo by mali mať v tom čase konkurenčnú nevýhodu.
- keď reflektory ukázali na VW group tak v Kórei evidentne zatiahli za ručnú brzdu
- keďže motory majú riešené likvidovanie NOx len cez EGR a pomocou záchytného katalyzátora LNT... ak chceli znížiť produkciu NOx mohli len zvýšiť množstvo recirkulovaných výfukových plynov, výsledok máš pod kapotou... väčšia recirkulácia=vyššia dymivosť=vyššie zaťaženie DPF=horšie podmienky na prirodzenú regeneráciu DPF=podstatné skrátenie životnosti DPF
AK uvažuješ o novšom naftovom aute, tak treba brať na zreteľ nasledovné:
- vozidlo vybavené SCR katalyzátorom už problém s častou regeneráciou DPF v takom rozsahu mať nebude
- problémom, je že celé je to vykúpené ďalším nárastom zložitosti a servisnej náročnoati
- to pri naftových motoroch smart stream vyšperkoval snímačmi, katalyzátormi a DPF podľa prepočtom SM 250tis Kč v náhradných dieloch
- VW group to ešte vyladil dvomi SCR katalyzátormi ( má len jeden)
- okrem vyššie uvedeného sa do toho tlačí mild hybridná technika
- z môjho pohľadu keď naftu tak nové auto, čo najdlhšia záruka, rok pred koncom záruky(aby sa to dalo predať) preč z domu
Kto chce auto na dlhšiu dobu, tak podľa mňa musí vyberať čo najjednoduchšie benzínové, aj keď troj valcové podľa možnosti bez dodatočnej elektrifikácie.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Co druhovýroba ?
VE Focusech to docela frčelo, ale tady nevím, navíc EURO6
tady nabízejí k euro4 a 5
https://www.primafiltry.cz/f/hyundai/i30/
Mohla by být slušná šance, že budou mít časem i k euro6 ?!
VE Focusech to docela frčelo, ale tady nevím, navíc EURO6
tady nabízejí k euro4 a 5
https://www.primafiltry.cz/f/hyundai/i30/
Mohla by být slušná šance, že budou mít časem i k euro6 ?!
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
JMJ je čistý podfuk.... urobené je to tak, že “filter” pôsobí ako protitlak, aby si RJ myslela, že tam nejaké dpf je. Štruktúra však častice prepúšťa, takže problém na EK je ako vyšitý... to už radšej skúsiť nejakú firmu čo dpf repasuje nie čistí (filter otvoria, vložku a oxy cat posúdia, vyčistia, prípadne chybné diely vymenia) . V ostatnom SM special o tom bol zaujímavý článok...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
A to myslíš jako originály nebo neoriginály ?
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Originály v autorizované síti .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
U těch focusů to byl reálný DPF, resp. TK s tím prošla.dibarbora píše: ↑14 říj 2020, 07:55 JMJ je čistý podfuk.... urobené je to tak, že “filter” pôsobí ako protitlak, aby si RJ myslela, že tam nejaké dpf je. Štruktúra však častice prepúšťa, takže problém na EK je ako vyšitý... to už radšej skúsiť nejakú firmu čo dpf repasuje nie čistí (filter otvoria, vložku a oxy cat posúdia, vyčistia, prípadne chybné diely vymenia) . V ostatnom SM special o tom bol zaujímavý článok...
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Otázkou je kedy ta stk/ek bola vykonávaná, lebo v poslednom období zmizli z limitov dymivosti všetky bulharské konštanty.... podmienku sú teda násobne tvrdšie... ako napr. pred 5 rokmi... to jmj je reálne dpf, len vnútro je objemovo a materiálovi zlomok z originálu..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
tak to je blbé, a nějaký repas nikdo nedělá ? nebo to čištění není cesta ?
takový prachy a oni to ještě nemají....
Já si třeba pamatuji, že u Focusů euro 4 bylo levnější si to nechat udělat v Rakousku, akorát je to daleko a jazyková bariera...
co něco z toho
https://www.dpf-cat.cz/repase-obnova-filtru-dpf
https://www.dpf-ftg.cz/renovace-filtru? ... gImEvD_BwE
apod
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
takže to je tak před prodejemdibarbora píše: ↑18 říj 2020, 15:47 Otázkou je kedy ta stk/ek bola vykonávaná, lebo v poslednom období zmizli z limitov dymivosti všetky bulharské konštanty.... podmienku sú teda násobne tvrdšie... ako napr. pred 5 rokmi... to jmj je reálne dpf, len vnútro je objemovo a materiálovi zlomok z originálu..
A oproti EURO 5 je rozdíl i v technice, nebo jen v software ?
Zdrojem by taky mohly být bouračky...
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html