Stránka 41 z 51
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 zář 2020, 13:10
od Neo-Mike
Zdravím, regenerace mi probíraly v létě cca kolem 300km. Spotřeba byla stabilně pořád stejná (jezdím stejné trasy po dálnici). Před měsícem bylo auto na výměně oleje a byla provedena aktualizace řídící jednotky. Od té doby regenerace probíhá někdy po 300 km, někdy po 80 km. Co je ale hlavní je, že spotřeba šla o půl litru nahoru a motor je takový utrápenější. Zároveň mám i černou koncovku výfuku. Servis to bude řešit výměnou filtru. Z protokolu ze servisu jsem si všiml, že dva měsíce před výměnou oleje (byl jsem tam kvůli něčemu jinému) byla v autě jiná verze SW řídící jednotky, než je teď (verze se kterou začaly problémy). Má otázka tedy zní, jak požadovat po servisu vrácení starší verze, která problém nedělala?
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 zář 2020, 13:18
od petzl62
Napíšou ti to tady kluci se stejným problémem, nejen já.
Ale bohužel NIJAK
Upgrade možný je, odmítnout je oficiálně nemožné, downgrade údajně ne.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 zář 2020, 13:20
od Neo-Mike
Přece ale není možné, aby se auto dalo na výměnu oleje a filtru a výrobce si tam nahrál co chce s tím, že pokazí motor
K tomu technik říkal, že cena nového filtru je 90 tisíc bez DPH. Takže zatím žádné snížení ceny.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 zář 2020, 13:35
od Axel.Foley
Nebudeš tomu věřit, ale možné to je. Bohužel. Ekologie svatý grál. Jsi další, kdo má po servisu v autorizáku po přehrání SW problém s výkonem motoru. Už to tady asi 2 měsíce zpět psala jedna kočena s naftovou i30.
Co se týče černé koncovky výfuku, může to být zhoda náhod. Po servisu zkrátka odešel DPF, který už mohl být načatý před tím. Nebo čidlo NOx. Dle mých informací jsou s těmito dvěmi položkami v poslední době problémy.
Mimochodem, už jsem taky v pořadníku na výměnu DPF, akorát že s tím rozdílem, že u tebe bude po smrti, kdežto u mě ještě funguje, "pouze" s krátkými intervaly mezi regeneracemi.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 zář 2020, 13:47
od Neo-Mike
To nejsou potěšující zprávy. Jezdím každý den 2x70 km, z toho 50 km jsou jen dálnice a zbytek jsou okresky. Takže jsem si říkal, jak dlouho to auto vydrží, že má ideální podmínky na fungování a opotřebení. Teď mě zarazilo, že mám najeto 130 tisíc a filtr je po smrti. Navíc k tomu ta cena za nový filtr. Na černou koncovku mě navedl sám servis, když jsem jim volal ohledně spotřeby a četnosti vypalování filtru. Jinak by mě asi nenapadlo ji zkoumat. Tak je možné, že už je delší dobu pomalu.
Akorát mě napadá, jestli je možné očekávat, že dojde nová verze řidící jednotky, která by vrátila výkon auta zpátky. Během posledního čtvrt roku Hyundai vydal tři nové verze pro řídící jednotku.
Jinak ze začátku jsem tankoval na Benzině jejich základní naftu, potom Efectu. Poslední rok a půl beru na Tank Onu. Vždy jsem dával na každé tankování VIF. Po celou dobu se auto chovalo stejně. Žádné cukání, spotřeba stejná, hlučnost motoru také. Olej se mění po 15 tisích.
Poslední týden jsem hodně nahlodaný poslat auto po opravě pryč. Ale nevím co koupit jiného. Buď je to samý tříválec, nebo dávají k motoru nově baterie (případ nové i30). Octavie v naftě taky nebude moc velký posun, jelikož podle lidí z fóra jim regenerace běží také kolem 300 km, ale aspoň ten filtr stojí přijatelnou cenu.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 zář 2020, 18:59
od Axel.Foley
Nepříjemné je, že DPF jako náhradní díly aktuálně nejsou
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 zář 2020, 19:59
od dibarbora
Neo-Mike píše: ↑27 zář 2020, 13:47
To nejsou potěšující zprávy. Jezdím každý den 2x70 km, z toho 50 km jsou jen dálnice a zbytek jsou okresky. Takže jsem si říkal, jak dlouho to auto vydrží, že má ideální podmínky na fungování a opotřebení. Teď mě zarazilo, že mám najeto 130 tisíc a filtr je po smrti. Navíc k tomu ta cena za nový filtr. Na černou koncovku mě navedl sám servis, když jsem jim volal ohledně spotřeby a četnosti vypalování filtru. Jinak by mě asi nenapadlo ji zkoumat. Tak je možné, že už je delší dobu pomalu.
Akorát mě napadá, jestli je možné očekávat, že dojde nová verze řidící jednotky, která by vrátila výkon auta zpátky. Během posledního čtvrt roku Hyundai vydal tři nové verze pro řídící jednotku.
Jinak ze začátku jsem tankoval na Benzině jejich základní naftu, potom Efectu. Poslední rok a půl beru na Tank Onu. Vždy jsem dával na každé tankování VIF. Po celou dobu se auto chovalo stejně. Žádné cukání, spotřeba stejná, hlučnost motoru také. Olej se mění po 15 tisích.
Poslední týden jsem hodně nahlodaný poslat auto po opravě pryč. Ale nevím co koupit jiného. Buď je to samý tříválec, nebo dávají k motoru nově baterie (případ nové i30). Octavie v naftě taky nebude moc velký posun, jelikož podle lidí z fóra jim regenerace běží také kolem 300 km, ale aspoň ten filtr stojí přijatelnou cenu.
Z môjho pohľadu Ti to zhrniem asi takto:
-
mal s CRDi motormi (pôvodné liatinové, bez SCR katalyzátora) podobné problémy ako koncern VW s motormi TDI.. jednoducho pôvodná verzia SW fixlovala s NOx podobne ako pri motoroch TDI.. má to svoju logiku.... prečo by mali mať v tom čase konkurenčnú nevýhodu.
- keď reflektory ukázali na VW group tak v Kórei evidentne zatiahli za ručnú brzdu
- keďže motory majú riešené likvidovanie NOx len cez EGR a pomocou záchytného katalyzátora LNT... ak chceli znížiť produkciu NOx mohli len zvýšiť množstvo recirkulovaných výfukových plynov, výsledok máš pod kapotou... väčšia recirkulácia=vyššia dymivosť=vyššie zaťaženie DPF=horšie podmienky na prirodzenú regeneráciu DPF=podstatné skrátenie životnosti DPF
AK uvažuješ o novšom naftovom aute, tak treba brať na zreteľ nasledovné:
- vozidlo vybavené SCR katalyzátorom už problém s častou regeneráciou DPF v takom rozsahu mať nebude
- problémom, je že celé je to vykúpené ďalším nárastom zložitosti a servisnej náročnoati
-
to pri naftových motoroch smart stream vyšperkoval snímačmi, katalyzátormi a DPF podľa prepočtom SM 250tis Kč v náhradných dieloch
- VW group to ešte vyladil dvomi SCR katalyzátormi (
má len jeden)
- okrem vyššie uvedeného sa do toho tlačí mild hybridná technika
- z môjho pohľadu keď naftu tak nové auto, čo najdlhšia záruka, rok pred koncom záruky(aby sa to dalo predať) preč z domu
Kto chce auto na dlhšiu dobu, tak podľa mňa musí vyberať čo najjednoduchšie benzínové, aj keď troj valcové podľa možnosti bez dodatočnej elektrifikácie.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 13 říj 2020, 23:54
od martasak
Co druhovýroba ?
VE Focusech to docela frčelo, ale tady nevím, navíc EURO6
tady nabízejí k euro4 a 5
https://www.primafiltry.cz/f/hyundai/i30/
Mohla by být slušná šance, že budou mít časem i k euro6 ?!
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 14 říj 2020, 07:55
od dibarbora
JMJ je čistý podfuk.... urobené je to tak, že “filter” pôsobí ako protitlak, aby si RJ myslela, že tam nejaké dpf je. Štruktúra však častice prepúšťa, takže problém na EK je ako vyšitý... to už radšej skúsiť nejakú firmu čo dpf repasuje nie čistí (filter otvoria, vložku a oxy cat posúdia, vyčistia, prípadne chybné diely vymenia) . V ostatnom SM special o tom bol zaujímavý článok...
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 18 říj 2020, 15:15
od martasak
Axel.Foley píše: ↑27 zář 2020, 18:59
Nepříjemné je, že DPF jako náhradní díly aktuálně nejsou
A to myslíš jako originály nebo neoriginály ?
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 18 říj 2020, 15:16
od Mr. HYUNDAI
Originály v autorizované síti
.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 18 říj 2020, 15:16
od martasak
dibarbora píše: ↑14 říj 2020, 07:55
JMJ je čistý podfuk.... urobené je to tak, že “filter” pôsobí ako protitlak, aby si RJ myslela, že tam nejaké dpf je. Štruktúra však častice prepúšťa, takže problém na EK je ako vyšitý... to už radšej skúsiť nejakú firmu čo dpf repasuje nie čistí (filter otvoria, vložku a oxy cat posúdia, vyčistia, prípadne chybné diely vymenia) . V ostatnom SM special o tom bol zaujímavý článok...
U těch focusů to byl reálný DPF, resp. TK s tím prošla.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 18 říj 2020, 15:47
od dibarbora
Otázkou je kedy ta stk/ek bola vykonávaná, lebo v poslednom období zmizli z limitov dymivosti všetky bulharské konštanty.... podmienku sú teda násobne tvrdšie... ako napr. pred 5 rokmi... to jmj je reálne dpf, len vnútro je objemovo a materiálovi zlomok z originálu..
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 18 říj 2020, 15:49
od martasak
Mr. HYUNDAI píše: ↑18 říj 2020, 15:16
Originály v autorizované síti
.
tak to je blbé, a nějaký repas nikdo nedělá ? nebo to čištění není cesta ?
takový prachy a oni to ještě nemají....
Já si třeba pamatuji, že u Focusů euro 4 bylo levnější si to nechat udělat v Rakousku, akorát je to daleko a jazyková bariera...
co něco z toho
https://www.dpf-cat.cz/repase-obnova-filtru-dpf
https://www.dpf-ftg.cz/renovace-filtru? ... gImEvD_BwE
apod
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 18 říj 2020, 15:55
od martasak
dibarbora píše: ↑18 říj 2020, 15:47
Otázkou je kedy ta stk/ek bola vykonávaná, lebo v poslednom období zmizli z limitov dymivosti všetky bulharské konštanty.... podmienku sú teda násobne tvrdšie... ako napr. pred 5 rokmi... to jmj je reálne dpf, len vnútro je objemovo a materiálovi zlomok z originálu..
takže to je tak před prodejem
A oproti EURO 5 je rozdíl i v technice, nebo jen v software ?
Zdrojem by taky mohly být bouračky...