Stránka 41 z 41

Re: Disky

Napsal: 19 úno 2024, 10:56
od cestovatelcasem
shawt píše: 28 led 2024, 22:48 Zdravim chlapi. Budu kupovat new ALU, mam v hledacku Dezent TA a nebo AEZ Tioga Titan. Mate nekdo zkusenost s AEZ? Kvalitou to bude asi podobne?
U AEZ mě (příjemně) překvapilo, že jsou schopni u některých disků (např. doprodávaný Cliff, který byl hodnocen výrobně/návrhem jako velmi zdařilý) docílit v porovnání s konkurencí (Ronal,Autec,Brock, ale dokonce třeba i mnohem dražší italský OZ nebo Sparco) poměrně nízký hmotnosti disků při zachování velký zatížitelnosti. Možná taky proto byli schopni u svých disků docílit vysokého ET vhodnýho pro :hyu: , aniž by existovalo větší riziko nežádoucí deformace disku.
Jak je to ale s odolností povrchu vůči soli apod. to těžko říct... Takový Ronaly R56 (v černé barvě) už mám odřené na stříbrný podklad fest :lol:

Re: Disky

Napsal: 19 úno 2024, 11:00
od cestovatelcasem
cestovatelcasem píše: 19 úno 2024, 10:56
shawt píše: 28 led 2024, 22:48 Zdravim chlapi. Budu kupovat new ALU, mam v hledacku Dezent TA a nebo AEZ Tioga Titan. Mate nekdo zkusenost s AEZ? Kvalitou to bude asi podobne?
U AEZ mě (příjemně) překvapilo, že jsou schopni u některých disků (např. doprodávaný Cliff, který byl hodnocen výrobně/návrhem jako velmi zdařilý) docílit v porovnání s konkurencí (Ronal,Autec,Brock, ale dokonce třeba i mnohem dražší italský OZ nebo Sparco) poměrně nízký hmotnosti disků při zachování velký zatížitelnosti. Možná taky proto byli schopni u svých disků docílit vysokého ET vhodnýho pro :hyu: , aniž by existovalo větší riziko nežádoucí deformace disku. Z vlastní zkušenosti, pokud hledáte robustní/bytelný disky, bych doporučoval pátrat po discích, který se nabízejí v různých ET při stejných velikostech současně a který se nabízejí i v ET např. 48,50+. Protože už jen fakt, že výrobce je schopen dát záruku na disk s tak extrémním tvarem, cosi nasvědčuje o tuhosti/odolnosti disku. Pomíjím ale závodní ne-kované disky, tam se se zničením disku čas od času počítá ve prospěch nízké váhy (např. lehká Enkei, která jsou známá náchylností k deformacím).
Jak je to ale s odolností povrchu vůči soli apod. to těžko říct... Takový Ronaly R56 (v černé barvě) už mám odřené na stříbrný podklad fest :lol:

Re: Disky

Napsal: 09 dub 2024, 18:26
od dexter4
Něco na léto...

Re: Disky

Napsal: 09 dub 2024, 19:11
od lumix
Kabriolet nebo roadster by byl lepší na léto 😉

Re: Disky

Napsal: 09 dub 2024, 19:32
od Mexican
pekne ten fastback vyzera, farba elegantna a die disky tomu davaju smrnc!

Re: Disky

Napsal: 09 dub 2024, 19:56
od dexter4
lumix píše: 09 dub 2024, 19:11 Kabriolet nebo roadster by byl lepší na léto 😉
Z toho už jsem vyrostl...

Re: Disky

Napsal: 09 dub 2024, 21:09
od Maras
Parádní kola =D>

Re: Disky

Napsal: 13 dub 2024, 11:07
od V0LANT
Dobrý den / Ahoj
Doposud pro mě byla kola/diky pouze o číslech 17/18/19 protože sem nevlastnil auto u kterýho by stálo za to utrácet za nějaké pěkné :D
Nově jsem si konečně pořídil vysněný i30N 2017 ale v techničáku je pouze jeden rozměr kol a to 19"
z mnoha důvodů bych rád chtěl pořídit 18" ale až v posledních týdnech jsem zjistil jaká je to hrozná alchymie ](*,)
Přísahám že sem si to tu prošel vážně důkladně ale v 600 + odpovědí v tomto vláknu se člověk lehce ztratí :)
chtěl bych se zeptat na následující:
Jaké MAX a MIN ET si mužu pro hyundai i30N Dovolit?
jáké velikosti jestli striktně 8J nebo mohu i menší 7,5J
Ovlivňuje velikost ET ( jako například že ET 40 by šlo pro 8J ale již nikoliv pro 7,5?)
Mockrát děkuji za každou odpověď co nějak pomuže :hyu:

Re: Disky

Napsal: 13 dub 2024, 12:17
od dibarbora
Ak zoženieš disky v rozmere 7,5Jx18 ET53 s certifikátom na i30N performance (270k) tak teoreticky použiť môžeš + pneu 225/40ZR18 92Y...
je to rozmer, ktorý sa dával na i30N (250k).. len si ich treba nechať zapísať..
Vôbec by som nelaboroval s nejakým iným ET...

ale rovnako existuje X dôvodov prečo to nerobiť...

úplne základný dôvod je charakter auta, ktoré si si kúpil...

Re: Disky

Napsal: 15 dub 2024, 12:47
od cestovatelcasem
Zajímavá, určitě "tempting" kombinace :D Jenže, co tak vím (a pročetl jsem si už TÜV/gutachten certifikátů hafo) pro použití na i30N (ale i i20N) musela být kola speciálně certifikovaná. Jako kdyby šlo o zcela samostatné/jiné :hyu: vozidlo.
Tj. občas bylo možné najít typy kol, která sice měla certifikaci pro i30N, ale ne pro normální i30. Např. taková Borbet W 80840 8x18, ET50 (nebo i ET40), která sice umožňovala zápis až 245/35 R18 kol, ale jen pro i30N... Stejně tak třeba Ronal R68 68R8905 9x18, ET40, která umožňovala zapsatelnost dokonce až 255/35 R18 (např. https://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/ro ... /provedeni ), ale (v těchhle max. rozměrech pneu) jen na i30N...

Zapsat taková "N" kola (=výhradně pro N) pro normální i30 je údajně velmi drahá a časově náročná záležitost.. Pokud si dobře pamatuju, musel by takový vlastník i30N kol pro použití na normální i30 provést de facto homologaci stejnou, jakou by býval musel provést i výrobce kol. A pro každý jednotlivý kus kola na každou nápravu.. Cena se prý pohybovala nad 100tis., někdy až 300tis., záleželo na rozsahu homologace, viz třeba info v článku ze Světa Motorů z r.2019 "firma zanikla, jméno žije dál"..