Stránka 41 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 03 říj 2019, 16:54
od Durino
XMira: Pokial si pamatam, tak RJ motora zvysi predstih pri lepsom palive (lebo nedojde k detonacnemu horeniu). Aj pri ciptuningu atmosfery sa robi zvysenie predstihu. Na atmosferickom motore to moze byt citit (lepsie palivo), na turbomotore si to asi nevsimnes.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 03 říj 2019, 22:11
od XMira
A já bych řekl, že předstih naopak sníží. Tedy přiblíží jiskru k momentu, kdy je píst v horní úvrati. Čím je předstih větší, tím dřív před horní úvratí dojde k zážehu.
Jinak já rozdíl nikdy moc nepoznal. 100 oktanů vervu jsem lil jak do i30 s atmosférou, tak do Astry s turbem. Spíš to dělám pro dobrý pocit a že nevím, co s penězma :-)

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 04 říj 2019, 09:46
od Durino
XMira: Ono je to zlozitejsie:
--------------------------------
https://sk.wikipedia.org/wiki/Predstih_zapa%C4%BEovania

Z Wikipedie:
Potreba predstihu zapaľovania

Požiadavka na zapálenie s predstihom vyplýva z kinetiky priebehu spaľovania. Spaľovanie postupuje reťazovou reakciou, s progresívnym rozvojom rýchlosti reakcie. Na začiatku spaľovania, kým ešte nezreagovalo dostatočné množstvo molekúl paliva a vzduchu sa priebeh neprejaví nárastom tlaku vo valci. Táto fáza sa nazýva prieťah zapálenia a jej trvanie je kompenzované predstihom zapaľovania. Rýchlosť spaľovania nezávisí od otáčok motora. Závisí od nich uhol, o ktorý sa za čas predstihu zapaľovania otočí kľukový hriadeľ. Preto musí predstih zapaľovania s narastajúcimi otáčkami narastať.

Vplyv predstihu zapaľovania

Veľkosť predstihu zapaľovania pri danom prieťahu zapálenia výrazne vplýva na priebeh tlakov a teplôt vo valci. Pri nízkom predstihu zapaľovania sa spaľovanie začne rozvíjať až pri pohybe piesta nadol, čím sa dosiahnu nižšie tlaky a teploty vo valci. Nárast tlaku, ktorý vyvolá rozpínanie zohriatych spalín je zmenšovaný zväčšovaním objemu spaľovacieho priestoru nad piestom. To má za následok menšiu plochu indikátorového diagramu, menšiu účinnosť spaľovania, viac tepla odvedeného do výfuku, menší výkon a vyššiu mernú spotrebu paliva. Naopak, pri vysokom predstihu zapaľovania môže dôjsť k prudkému rozvoju reakcie s vysokým nárastom tlakov a teplôt ešte v čase, keď je spaľovací priestor príliš malý. To môže mať za následok až detonačné spaľovanie, ktoré opäť nepriaznivo znižuje výkon a mernú spotrebu a má aj nepriaznivý vplyv na životnosť motora a zvyšuje hluk spaľovania.

Pre každý prevádzkový režim motora existuje optimálny uhol predstihu zapaľovania. Pri tomto nastavení je zároveň najnižšia merná spotreba paliva a najvyšší výkon motora.
Regulácia predstihu zapaľovania
Ukážka mapy riadiacej jednotky pre natavenie uhla predstihu zapaľovania (zvislá os) v závislosti od otáčok a zaťaženia motora/tlaku v nasávacom potrubí (vodorovné osi).

O reguláciu predstihu zapaľovania sa stará buď samostatný systém zapaľovania alebo v modernejších motoroch riadiaca jednotka motora. V samostatných starších systémoch bola regulácia mechanická, alebo mechanicko-pneumatická a zabezpečoval ju priamo rozdeľovač. V elektronických systémoch už správny okamih zapaľovania určuje mikroprocesor na základe tzv. riadiacich máp.

------------------------------
Ja som na atmosfere rozdiel poznal, tankujem totiz skoro stale obycajny N95, a ked raz za cas dam 100 oktanovy benzin, tak citim, ze je to zivsie. Poznal som to ako na starom Peugeot 309 1,4i, tak aj na I20 1,25 MPI. Nie je to vysoky narast vykonu, ale poznat to je.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 04 říj 2019, 11:55
od XMira
Durino: Musíš si přečíst můj příspěvek od začátku, kde píšu "Hodně zjednodušeně" Pro tazatele, který řeší poškození motoru vyšším oktanovým číslem, než je předepsané. Myslíš, že Tvůj odkaz na wiki by mu to pomohl pochopit lépe? Pak se omlouvám.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 04 říj 2019, 12:03
od Durino
XMira: V pohode, len som chcel upresnit tu informaciu o predstihu...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 25 říj 2019, 18:30
od rychlyzadok
XMira píše: 03 říj 2019, 07:50 rychlyzadok: Hodně zjednodušeně..... Oktanové číslo určuje odolnost proti samozápalu. Čím vyšší číslo, tím snese směs větší tlak a teplotu, aniž by se zapálila. Proto může motor nastavit menší předstih. Jediné, co se může stát,je , že motor už nebude umět kratší předstih a tedy jen nevyužije schopnosti paliva. Zkrácení předstihu by mělo zkrátit dobu, kdy palivo hoří proti směru chodu pístu. Tedy využít více jeho energii. Navenek se to má projevit větším kroutícím momentem. Ale jak tu píší jiní - je to vřádu pár procent. Asi to nepoznáš na akceleraci, ale možná trochu na spotřebě. Sekundárním přínosem je ale právě díky větší odolnosti proti samozápalům taky odolnost proti LSPI. A konkrétně Verva neobsahuje biolíh, ale ETBE, což je produkt z lihu, ale má mnohem lepší vlastnosti a nemá nectnosti lihu.
Jop venoval som tomu cas a nastudoval som si to. Kazdy sa uci :) dokonca v manuale je uvedene oktanove cislo 95 alebo vyssie. Takze fajn, dik za post.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 17 dub 2020, 14:46
od segi
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli tam má být štoub nebo tam máme toto místo bez něj všichni. Všiml sem si toho náhodou, když sem koukal jestli mi tam nenapáchala nějaké škody kuna.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 17 dub 2020, 17:23
od madPav3L
Mám to stejně a je tam toho víc volného. Prostě to asi bylo myšleno na uchycení něčeho a nevyužilo se to.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 17 dub 2020, 20:34
od segi
ok, moc děkuju za info. Já už začínal mít stach, kdy mi něco vyletí z motoru :D

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 17 dub 2020, 20:37
od dibarbora
Univerzálne odliatky na niekoľko variant použitia...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 20 dub 2020, 10:18
od rychlyzadok
Ak mas strach o kunu tak psia srst, plasicka, alebo tycinky na odpudzovanie kun... Ja mam preventivne tycinku. V autorizaku ma varovali medzi recou, ze korejci a tie ich eko plasty kunam naramne chutia #-o menim to raz za mesiac a kedze raz za mesiac cekujem olej, tak to je fakt v pohode na pouzitie 8)

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 20 dub 2020, 10:26
od segi
Díky za info a proti kunám používám plašičku

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 lis 2020, 10:52
od Pjotr1
i30 1.4t-gdi, 103kW
90-160kph, 4th gear
asi 17 sec :
https://youtu.be/-f_pLxJbgZM

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 lis 2020, 20:50
od Axel.Foley
S mobilem v ruce?

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 lis 2020, 06:55
od Pjotr1
Tebe zaujme zrovna to jak se video natočilo ? #-o Asi jo, předpokládám že s mobilem v ruce. Myslím že když jsou vhodné podmínky (dálnice, noc, corona, ...) tak to nemusí být problém. Předpokládám že většina z nás by to zvládla. Ale video není moje, jen jsem na něj náhodou natrefil.
Já to sem dával jen pro info pro ostatní (motorizace, Tucsony, Kony, ...) o pružném zrychlení. Ani si nechci poměřovat pindíky (kdo má rychlejší autí) ale jaké by to bylo kdyby měly jiný motor a tím nemyslím ani lepší nebo horší. Prostě info o zrychlení např. když na dálnici chcete předjet kamión.
Za mně je to adekvátní = žádný trhač asfaltu ale ani něco neschopné předjíždění.