Ahoj, to víš, že můžeš. Ale v tomhle tě zklamu. Já méďu bral jako předváděčku s nájezdem 8tis. km. Takže auto už bylo "zajeté", naštěstí takřka výhradně manželkou majitele jednoho nejmenovaného prodejce a pak se v něm párkrát svezli prodejci na chaty a podobně. Zájemců o automat v té době bylo naštěstí minimum
Takže jsem začal výměnou oleje, filtrů a prohlídkou a celkovou diagnostikou- vymazáním adaptivních dat, no a pak jsem se pár tisíc kilometrů snažil z auta udělat auto podle sebe. Naštěstí se povedlo.
Většinou, pokud má auto nájezd do 10tis. km, tak se dá ještě spousta věcí zachránit, pokud s tím tedy nejezdili magoři
, kteří dokážou auto strhat hned ze startu. Takže v tomhle jsem měl štěstí a ještě jednou díky osudu za tuhle možnost
Ale zajížděl jsem dvě firemní auta a co ti k tomu říct.
Pokud to bude automat a ptáš se tady u mě, tak asi bude. Takže pro začátek- určitě úplně zapomeň na ECO režim- pokud jej tam budeš mít. Používej pro zajetí režim normal a občas sport. On ten sedmistupeň strašně rychle odřazuje, takže bez váhání, když to budeš cítit jinak, tak pádla pod volantem a klidně si zpátky podřadit a na zeleného mudrlanta- šipku se vys..., vykašlat. Ona se ta převodovka po chvíli přepne zpět do automatického módu, pokud si pákou nezvolíš ruční řazení, ale necháš ji v D.
Auto zpočátku, tak do 2,5-3tis.km nevytáčet k omezovači, ona tě tam stejně převodovka nepustí, ale hlavně nepodtáčet a ano, umí to dělat i dct převodovka, než se naučí díky inteligentní elektronice tvůj styl jízdy. No a pokud jí do toho občas budeš kecat, dá si říct. I při delší jízdě po dálnici občas přepnout módy(kromě eco) a klidně pár desítek kilometrů řadit ručně. Opravdu se to vyplatí a vrátí se ti to
. Co nedoporučuju, tak do těch cca 3tis. km nic tahat, pokud budeš mít tažné a pokud už nebude zbytí, tak raději lehké věci.
Jinak tempomat jsem začal používat, až po čase, kdy už jsem cítil, že auto jezdí tak, jak chci já a ne EU
A doteď pokud používám tempomat, tak klasický, ten adaptivní mi nevyhovuje. Příliš brzy reaguje i v nejkratší nastavené vzdálenosti, alespoň pro mě. Dá se na to zvyknout, ale já jsem raději, když auto jezdí podle mě a ne naopak. Jinak vyzkoušeno časem a ujetými kilometry, dálniční rychlost v pohodové toleranci hlídek PČR je 145km/hod. Okresky 100-105, město 57-61km/hod. Pozor na Rakousko, Slovinsko, Itálii, Německo a teď už i Slovensko- tam jsou tolerance minimální, nebo nulové
Budeš to mít teď trochu komplikovanější se zajížděním v zimě, pokud teda nějaká bude
Moderní motory nemají moc rády ranní stání na místě a zahřívání(vstřikování lije benzín do válců po kýblech a nespálený benzín ředí olej. On se pak z oleje při delších cestách odpaří.). Takže pokud není zbytí, tak natočit, rychle omést, oškrabat auto a vyjet. Jo u toho škrabání pozor!
všeobecně trpí na papírová skla a škrábance jsou na skle,ani nevíš jak
Jízdu po ránu v zimě nechat opravdu plně na inteligenci převodovky. Ona si vyhodnotí vše sama a pokud je zima, nepustí tě- nebo velmi neochotně a ví proč- přes 2tis. otáček. Takže je s tím potřeba trochu počítat jízdně a neděsit se spotřeby, která ti v chladném ránu klidně prvních 5km bude atakovat zpočátku 25 a pak 15l/100km. Jo a na to hlavní bych zapomněl
. Hned po každém nastartování vypnout start stop
Jinak cokoliv tě bude zajímat ptej se, pokud budu vědět, rád odpovím. Hlavně přeju spokojenost a co nejhezčí zážitky za volantem.