Stránka 42 z 139

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 00:20
od Nexus
že studený motor jde na N95 a pak na plyn nevadí, není důvod. Protože se jedná o jednotnou směs. Jestli máš spočítaný jeden přikapávaný litr na 100km, tak pochybuju že to lze nějak poznat, momentálně to bude moje průměrná spotřeba benzinu na 100km. Šlo mi o přívstřik ve vyšších otáčkách, kdy jde třeba 20-30% benzinu, u přímovstřiku jako je například (t)fsi jde až o 80% benzinu, podle zatížení motoru a to mu skutečně vadí. Jaký poměr nastavují u gdi se hádat nebudu :roll: u lpg servisu bych byl opatrnej, moc šikovnej chlapík co mi plyn přehazoval taky řikal jak rád dává přívstřik, že to značně umí zvýšit výkon motoru, neřikám že ne - nevím. Ale jak moc mu to prospívá by se dalo dlouho polemizovat. Oktany jsou jasná věc, je to zpomalovač vzplanutí a čím vyšší oktanové číslo, tím dojde ke kvalitnější prohoření směsi a následně získáš vyšší výkon/nižší spotřebu. A když ti každá směs chytne v jinou dobu, myslíš že je to správně? :roll:

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 00:32
od Hardcam
Nexus: ja to nemam kvuli vykonu, ani netouzim potom, aby mi stoupl vykon a ani to podle toho neni nastavovano. Naopak, vykon spis ocekavam nizsi. Nechci na svym aute pachat zadny harakiri, chci to tak, jak ma byt + jsem pozadoval skrytou instalaci - to vyzadovalo trochu delsi a vic zahnutou podtlakovou hadici, ale snad by to melo byt v poho.
Ted jsem na strankach (foru) Autogas Centra Strakonice, odkud je moje LPG, nasel diskusi o problematice VSR, celkem fajn pocteni.
Pro me VSR bylo neznamy do doby, nez jsem v srpnu mel moznost videt i30, ktera od brezna najela na LPG VSR cca 35tkm, s prumernou spotrebou 6,7 l LPG/100km (firemni auto s evidenci). Jako mustr mi to stacilo. Pak uz jen telefonaty, objizdeni, konzultace a pocit bezmoci :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 07:05
od severtom
To není nijak zázračná spotřeba, 6,7 l LPG + 1 l N95 stojí totéž jako 8,7 l LPG :-)

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 07:55
od slavodm
Zdravím všetkých Hyundai-akov ...
Vlastním Elu 1,6 77kw ročník 2005 a mám ju dva a pol roka. Keď som ju kúpil mala najazdené cca 62 000 km teraz mám 84 000 km, som s ňou maximálne spokojný aj spotreba ujde. / PO - BA priemerka 5,5-5,6 ľahká noha, mesto 7-7,5/. Začal som ale vážne uvažovať o LPG. Mohol by mi niekto napísať kto má v Ele LPG /taký motor ako ja/ už dlhší čas, akú má spotrebu, ako sa chová motor, akú značku LPG má, či sa dá zohnať na auto dojazdovka /alebo má rezervu v kufri, či dohukovaciu sadu/ alebo oveľa viac info čo Vás napadne /väčšie naklady na servis motora - plyn "suché" palivo/ ...atď. Zatiaľ veľmi pekne ďakujem

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 08:10
od majklus
Dá se nějak za jízdy poznat že je systém VSR aktivní? Např. že při přívstřiku benzínu změní ledky svoji barvu atd? Mám LPG instalovano 16. 12. 2011 přímo od Hyundai, ale co jsem četl na foru autogas, tak VSR standartně aktivovali až někdy od února 2012.

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 09:07
od mnkk
Nespoznáš to. Farba kontrolky je rovnaká. Mne aktivovali VSR až 07/2012. Nepoznám to ani na spotrebe benzínu. Asi jazdíme "opatrne". :wink:

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 12:19
od Hardcam
severtom píše:To není nijak zázračná spotřeba, 6,7 l LPG + 1 l N95 stojí totéž jako 8,7 l LPG :-)
+ 0,7 l N95 (10% VSR) ... to je porad do 1,5Kc/km, oproti puvodnim 3Kc/km zmena znacna

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 17:44
od Hardcam
Mimochodem, pry se chysta pro :hyu: CNG a zatim se testuji v provozu ix20. Do budoucna by to mohlo byt zajimavy, jelikzo cerpacek je uz 45 - ale stale malo, zajimavy by to tak bylo zatim jen pro Prazaky a Ostravaky, kde je mist vicero

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 17:57
od Nexus
asi před měsícem vystavěli čerpačku aji v Ol :roll: a jak jsem řikal asi před rokem, příští auto chci, pokud to bude možné, právě na cng :twisted: otázka kolik let to ještě potrvá :-k

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 17:58
od Bofors
ty ix20 co má naše městská policie jezdí na CNG.

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 18:24
od Hardcam
Tak to jsou asi ty prukopnicky testovacky. Prestavba by mohla vyjit kolem 40tKc (kdo dodava a montuje netusim), ale pri nizsi spotrebe je navratnost +- stejna. Auto by zaroven melo mit pry i tissi chod (diky 130ti oktanum). Vubec bych se toho nebal, ale zatim to je hudba budoucnsoti.

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 21:22
od Nexus
Bofors: někde jsem to tuším už zmiňoval, chlupáči na ostravsku dostali od Hyu ix20 zdarma, včetně CNG přestavby... proto po nich sáhli a nemají škodovky, jak je zvykem :)

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 21:26
od Hardcam
Nasi dostavaj zadarmo Skodovky (Yeti, Octa) i VW (Caddy) a na vsech autech je RZ xxx 0156...aneb nenapadna VIP znacka, ktera okynkem tak rozhodne nesla.

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 21:43
od pilotzz
Hardcam píše:Tak to jsou asi ty prukopnicky testovacky. Prestavba by mohla vyjit kolem 40tKc (kdo dodava a montuje netusim), ale pri nizsi spotrebe je navratnost +- stejna. Auto by zaroven melo mit pry i tissi chod (diky 130ti oktanum). Vubec bych se toho nebal, ale zatim to je hudba budoucnsoti.
Přestavba na CNG? To je prakticky nesmysl - do malého osobáku není místo na solidní nádrž, která je těžká jako prase. Kdo jezdí kolem komína, asi nenajezdí tolik kilometrů, aby se to vrátilo v solidním čase. Pokud bude mít osobák konstrukci navrhovanou na nádrž "integrovanou" v podlaze a dojezd alespoň 600km, tak OK. A co po 10ti letech? Povinná likvidace? Výměna nádrže? LPGčková stojí 4tisíce, kolik tlakové lahve na CNG? CNG podle mě potřebuje ještě pár let do použitelné sítě čerpaček a pro smysluplnou konstrukci vozidel..

Re: LPG

Napsal: 23 zář 2012, 22:11
od Hardcam
pilotz: je to individualni, mne auto zajima na 5 let, kdy je jeho hodnota relativne jeste prijatelna a co se kufru tyce, tak i30 neni Transit, pokud budu kupovat spotrebic, urcite pro nej nepojedu s i30, ale pujcim si adekvatni auto tomu, co chci vezt.