Stránka 43 z 51
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 13 lis 2020, 19:54
od Chasnik
To je fakt krátká životnost, v tom motoru musí být v prdeli něco jiného. Už jsem několikrát četl nebo slyšel poučku filtrařů, že když je problém "s DPF", nejčastěji se ve skutečnosti jedná o potíž někde okolo. Třeba chyba nějakého čidla, které se bůhvíproč neukazuje v diagnostice, ale na základě kterého regenerace neprobíhají nebo probíhají špatně. Bohužel, pokud mám správné informace, ŘJ neloguje regenerace, pouze ukáže stav ODO při poslední regeneraci, resp. počet ujetých km od poslední rege.
Anebo jezdí majitel takovou pilu, že filtr nemá kdy regenerovat...
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 13 lis 2020, 20:18
od Axel.Foley
Chasnik: Jj, s ŘJ je to přesně, jak píšeš.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 24 lis 2020, 21:58
od wikyxxx
Zistil u niekto ci ma Hyundai v dohladnej dobe nejake riešenie tejto situacie okolo častých regeneracii dpf ?
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 11:18
od dibarbora
Zabudni na nejaké riešenie pretože je technicky ťažko a finančne vôbec nerealizovateľné. Popri tom by výrobca vlastne priznal, že fixloval s emisiami tak isto ako aj koncern. V reále sa budú vyskytovať len dve riešenia:
1/ DPF sa zaplní popolom v záruke a majiteľ nešpekuloval s garážovým servisom, tak vymenia na záruku (ak budú diely)
2/ DPF sa upchá po záruke alebo majiteľ špekuloval so servisom, tak si bude riešiť vo vlastnej réžii...
výsledkom bude vždy citeľne častejšia potreba výmeny, pri troche šťastia možno aj čistenia DPF... videl by som to tak, že v stredne ďalekej budúcnosti budú tieto Euro6 diesle bez SCR katalyzátora čierny peter v rukách majiteľa... ak sa kvalitné a použiteľné DPF nebudú predávať za akceptovateľné peniaze.... (náhražky typu JMJ sa do toho nepočítajú)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 11:50
od Pampa
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 11:18
DPF sa zaplní popolom
Nie som si celkom isty ci toto je skutocne problem, ten popol nevznika spalovanim sadzi, tie sa proste premenia na plyn a odidu. Dovodom skratenia casu medzi vypalovaniami je IMHO potlacenie NOX bohatsou zmesou (s tym nic neurobime), tym vzniku sadzi, to ale neznamena aj zvyseneho mnozstva popola. To ze vznika 2x viac sadzi, to neznamena ze sa do katalyzatora dostava aj 2x viacej popola (popol je to co nie je uhlik, co nezhori a nevidim kde by sa to mohlo brat). To je aspon moj nazor, varim z vody.
Cize nevidel by som problem v tom popole ale skorej v malo navysenej spotrebe (netrapi). Naozaj problem je ale vecsia zataz vzhladom na caste vypalovanie, to znamena poskodenia katalyzatora, sond, riedenie oleja atd. Ten popol sa da do urcitej miery kontrolovat podla zbytkoveho tlaku po vypalovani (zatial som nespozoroval ziadnu zmenu). Ale to ze je chory katalyzator vidiet byt nemusi a sonda moze odist bez toho aby to bolo dlhodobo vidiet.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 12:15
od dibarbora
Žijeme v reálnom svete a motor spaľuje reálne palivo za reálnych podmienok. Nafta nie je nikdy 100% čistá k tomu si pripočítaj spálený motorový olej. Takže po spálení jednoducho zostane popol..keď máš 2x toľko sadzí budeš mať minimálne 2x toľko popola. Keby tvoja teória platila, tak by napr. Axel Foley nemal vo svojom (vysoko nadštandardne servisovanom a veľmi slušne prevádzkovanom tucsone) po 120tkm DPF na výmenu.
To sledované zvýšenie spotreby ide len z časti na vrub častejších regenerácii, nezanedbateľný vplyv na to má nižšia účinnosť motora spôsobená znížením teploty počas spaľovania (ako nástroj na potlačenie NOx) - výrazne vyššia recirkulácia výfukových plynov. Zároveň takéto nastavenie motora zhoršuje až znemožňuje prirodzenú regeneráciu DPF.... výsledkom je rýchlejšie vyčerpávaný oxy cat + väčšie tepelné zaťaženie celého systému...
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 14:48
od Pampa
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 12:15
Žijeme v reálnom svete a motor spaľuje reálne palivo za reálnych podmienok. Nafta nie je nikdy 100% čistá k tomu si pripočítaj spálený motorový olej. Takže po spálení jednoducho zostane popol..keď máš 2x toľko sadzí budeš mať minimálne 2x toľko popola.
popol su neplynne kyslicniky, kedze mas rovnaku spotrebu paliva aj oleja mas rovnaky prisun popola ... to ci sa uhlik (ktory nie je popolom) skrystalizuje do sadze alebo do plynneho CO2 mnozstvo popola nezmeni ... to je moj nazor, ak mas nejaky podklad k tomu ze sa mylim, sem s nim, rad sa poucim (ale prosim nejaky iny ako "mechanik povedal"
))) )
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 12:15
Keby tvoja teória platila, tak by napr. Axel Foley nemal vo svojom (vysoko nadštandardne servisovanom a veľmi slušne prevádzkovanom tucsone) po 120tkm DPF na výmenu.
to je preco to pisem, nie je iste ze je to tym ze ma motor bohatsiu zmes (tiez moj nazor, ak je nejaky seriozny podklad ze je to tak tak sem s nim)
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 12:15
nižšia účinnosť motora spôsobená znížením teploty počas spaľovania (ako nástroj na potlačenie NOx)
na to pozor, ta (nepochybna) nizsia teplota spalovania pri rovnakych podmienkach nie je klucom k nizsim NOX, problem je v tom ze praca vytvorena motorom a teda tepelna zataz je priblizne rovnaka, ta za visi od toho aky vykon motor podava a pri znizenej ucinnosti (tiez nepochybne) ta teplota neklesne az tak ako by sa zdalo (moze aj stupnut vdaka "neucinnosti") ... klucom k znizeniu NOX nie je ta nizsia teplota horenia bohatej zmesy, ale nedostatok kyslika, kedze ten kyslik zluceny s uhlikom je exotermicky proces a teda nastane skorej ako endotermicke okyslicenie N. Bohuzial aktualne normy su tak prisne ze aj minimalne mnozstvo NOX je uz zakazane a teda norma vyzaduje spalovanie s nedostatkom kyslika a teda vedie k formovaniu sadze (vyrazne u naftovych motorov kde sa spaluje aerosol, ale dokonca pritvrdenie aj u benzinovych motorov vedie k daleko podstechiometrickej zmesi, takze aj tam uz zacinaju vznikat sadze napriek tomu ze sa mal spalovat odpareny benzin - ten ma ale pri priamom vstrekovani tiez uz malu neodparenu zlozku, takze problem je aj tam)
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 12:15
Zároveň takéto nastavenie motora zhoršuje až znemožňuje prirodzenú regeneráciu DPF....
Nepochybne, nameral som to na torque a niekde to tu pisal ... to je proste nezmyselny ulet podla mna, niekto pri tvoreni normy nepremyslal ako to dopadne (ked veci nerozumies, chod ju ucit a ked ti ani ucenie nejde, vymysli na to zakon "ako by to malo byt"
)
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 12:15
výsledkom je rýchlejšie vyčerpávaný oxy cat + väčšie tepelné zaťaženie celého systému...
no vidis, presne to co som pisal, keby to bolo len tymi samotnymi sadzami, da sa to celkom dobre merat, ze odchadza katalyzator na sondach nie je vidno (jedine ze by na to mali v servise nejaky trik podla hodnot, napriklad ci sa po pristreku dostatocne rychlo prehreje ale neviem ci H nieco take vie rozoznat) a ci ti odide sonda ktora sa prehrieva 2x castejsie tiez zistis az umrie a nie dopredu ze "uz dobre nefunguje"
takze zrniem preco som toto pisal - je rozdiel ci ten DPF umrie na zaplnenie popolom alebo nejaky iny problem (nefunkcny kat, zblbli sondy a DPF sa upchal atd.) ... pretoze nieco z toho (napriklad ten popol) sa da dopredu poznat (a ak je to mozne dopredu s tym nieco urobit) a nieco nie (tam uz clovek asi nestihne urobit nic, pokial nesleduje hodnoty 100% casu, co neurobi asi nikto, pokial sa neozne auto same nejakym panickym hlasenim z RJ)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 17:01
od Axel.Foley
dibarbora píše: ↑25 lis 2020, 12:15
...Axel Foley ...vo svojom (vysoko nadštandardne servisovanom a veľmi slušne prevádzkovanom tucsone)...
Děkuji za uznání.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 17:43
od dibarbora
pampa: Nechce sa mi študovať a rozoberať termodynamiku a teóriu spaľovacích motorov.
Ale vo všeobecnosti je úplne jedno na čo umrie to kombo DPF (filter + oxy cat)..... z užívateľského pohľadu to nie je dostatočne nadimenzované na daný prevádzkový režim. Chcel by som napr. vidieť zvnútra nefunkčné DPF po tých 120tkm.
Svojho času som mal pokus s (kvalitným) čistením DPF na BMW E91 akurát to bolo po 360 000 km... filter do tých 350000km regeneroval celkom v ešte pohode každých 300 - 500km. Keď to spadlo na 100km, tak som ho dal vyčistiť, všetko nakódoval... po 40tkm od čistenia bol filter zase KO... potom som to trochu študoval na diag... už bolo vidieť, že teploty v DPF akosi nedosahovali čo mali = vyčerpaný oxy cat.
Áno, dá sa sledovať aj stav oxy catu.. na základe dosahovaných teplôt... celé je to ale trochu za hranu aby užívateľ auta robil pomaly analýzy kvantovej fyziky pri prevádzke obyčajného auta.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 18:43
od wikyxxx
Neskúšal niekto oslovit firmu co chipuje auta ? Upraviť charakteristiku fungovania egr alebo ho uplne odstaviť a dat zaslepku + výkonový chip tuning ?
Otec uvažoval o kupe tucsona 2.0 crdi a po prečítaní tohoto fóra som ho odhovoril od tohoto. Ved to je katastrofa aby regeneroval kazdych 300km. Teraz ma Chevrolet cruze a tam po 150 000 km najazdenych regeneruje tak raz za 900-1200 km. Ja co servisujem vw tak tam tiez regenerácia nad 800 km.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 lis 2020, 18:58
od Axel.Foley
Už jsem to tady psal, EGR rozebrat nelze.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 26 lis 2020, 13:36
od wikyxxx
Nehovorím o rozobrani ale o softwarom vypnutí egr a upravy software.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 26 lis 2020, 14:39
od Axel.Foley
Za mně metoda pokus-omyl, do toho nejdu.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 26 lis 2020, 15:35
od idam.i
Potom s takým autom ísť do sveta by bolo celkom o hubu.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 26 lis 2020, 16:16
od wikyxxx
A 1.6 crdi vgt 100 kw rok 2020 je ako na tom ? Tem uz ma aj adeblue ?