Stránka 43 z 139

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 12:24
od Hardcam
Tak uz je tam, milostiva...zatim jsem od rana najel 230km na LPG, jeste me dnes 150km ceka. Pocity dobry, auto jako takovy se chova "cisteji", trosku zvlastni mi prijde ukazatel plynu a jeste zvlastnejsi je dojezd na palubaku, ktery pri ctvrtce ukazoval rano 170km, ted 70km (bez hladovyho oka) aniz by se rucicka hnula. Ale to by se melo srovnat po tankovani. PP za cely den ukazuej 6,1 l/100km pri rychlejsim stylu jizdy nez driv, nevim vsak jestli naturalu nebo plynu :D

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 12:39
od mnkk
Vynuloval si ráno PP? Ak áno, tak mne pri PP 6,1 vychádza reálna spotreba 9,577l/100km. PP mi ukazuje o 57% menej než je real LPG.

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 12:46
od Hardcam
To je zajimavej propocet...ukazovalo to tak nejak zvlastne, prvnich 40km 6,1, dalsich 6,2, dalsich 6,3, pak 6,2 a ke konci jizdy zase 6,1...pritom se profil dost menil a styl jizdy taky (zprvu jsem se s autem seznamoval a pak jsem jezdil docela svizne, tim spis nechapu to snizeni spotreby). Na ty samy trase mi benzin skakal v rozmezi dvou litru a co km, to desetina nahoru/dolu. Nuloval jsem rano pri prebirani.
Uvidime, natankuju obe paliva a pak zacnou kupecky pocty.

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 12:50
od mnkk
Ja to mám spočítane a robí mi to rozdiel 57%. V hociakých režimoch. Možno mám special car, neviem... :mrgreen: Uvidíš, potom daj vedieť aký rozdiel máš real/PP...

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:00
od lockay
PP ukazuje pri jizde na LPG buhvico jen ne prumernou spotrebu.
Resp u me to vychazi tak ze ~ 16 - spotreba dle PP = realna spotreba.
Paradoxne tak kdyz podle PP jedu setrne tak realna spotreba roste.
V drtive vetsine pripadu tankuji na stejne cerpacce, takze problem s ruznym plnenim na rucnych cerpackach odpada.

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:12
od Farrael
Gratulace. Vítej mezi plynaři :mrgreen: S tím dojezdem ti to dělá to samý co mě. On prostě počítá s tím, že jedeš na benzín a počítá průměrnej dojezd z průměrný spotřeby a ujetejch kilometrů a do toho nějakým zvláštním způsobem porovnává výšku plováku v nádrži. Proto pokud jedeš dlouhou trasu - např. 100km, tak ti podle toho spadne dojezd, protože si myslí, že jedeš na benzín.

Když pak nastartuješ znovu a ujedeš krátkou trasu, tak to začne počítač kompenzovat a naopak zase dojezd zvyšovat. Je celkem sranda to sledovat. Takže např. vyjíždim a dojezd je 300Km. Dojedu dejme tomu do Hradce a dojezd bude nějakejch 185km. Potom budu jezdit kratší trasy kolem Hradce a on to pomalu a jistě srovná. Jednou tam uvidím 240, podruhý 270 až to srovná na nějakejch 292Km, což může být opět reálnej dojezd, neboť jsem mezitím nějakej benzín odjel na startech.
Samozřejmě se to stejně tak okamžitě srovná po natankování.

Co se týče kontrolky plynu (dojezd), tak na ten se vykašli. Ukazuje velmi orientačně a mě se např. tváří, že je stále plná. (rozbitej). Ale i když funguje, tak většinou ukazuje nesmysly. Je lepší sledovat aktuální nájezd a poměřovat ho s tvým průměrným nájezdem co na nádrž obvykle najedeš.

A ten čistčí projev auta bys charakterizoval jak? Kultivovanější, nebo živější, ev. línější. :-)

A PP je taky celkem srandovní. U mě to funguje takhle: natankuju novou nádž a vynuluju PP. V prvních chvílích si PP vyletí klidně na sedmnáct litrů na 100 a pak při defenzivní jízdě padá přičemž s každou akcelerací začne zase narůstat. Až po nějakejch 100km to ukazuje nějakej normální údaj, nicméně i tak to často lítá nahoru a dolů. Sic ne už tak drasticky, ale stejně.

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:16
od Hardcam
Tim padem PP uz ani nemusim pouzivat, kdyz je k nicemu.
Netusil jsem, ze LPG stanice, kam chci jezdit, je bezobsluzna, tak jsem tam potupne poprosil slecnu, at me to nauci a dotankovala 17 litru (byla dost otravena, ale snad to do plna bylo), nadrz jde naplnit na 36 litru, tak to asi odpovida.
Ale to ukazovani nadze je stejne divny, chvili svitili dve tecky, po pul hodine se rozsvitila treti, za hodinu svitila uz jenom jedna a po dalsi pulhodine zase 2. Tuhle logiku pochopit mi asi bude trvat.

Far: diky...:) charakterizoval bych to jako kultivovanejsi, proste jizda mi prijde plynulejsi, cistsi a motor stopro tissi, protoze neslysim t, co driv :D co se zivosti tyce, tak to vidim nastejno, mozna i linejsi, to jsem zatim nezkoumal - protoze se zatim trochu bojim.
Btw, u i30 dojzed nestoupa, PP to proste neumi, narozdil od jinych aut. Umi pouze setrvat nebo klesat. Pri jizde na N95 super, na LPG blby.

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:23
od Farrael
S tím měřidlem LPG je to divný. Jestli to ukazuje takhle, tak je buď vadný, nebo špatně seřízený. To bych si nechal poštelovat. Při plný to má ukazovat čtyři chlívečky a postupně to padat. Nemělo by to začínat na dvou, pak jít na tři a pak zase se snižovat. Mě to třeba nesvítí po startu hned, to svítí rezerva a bliká modrá ledka. Jak se to zahřeje, tak se postupně rozsvítěj všechny zelený ledky a modrá svítí furt. Červená rezerva zhasne.

S tou pumpou bych teda pumpařce za ten kyselej ksicht vynadal. V 99% totiž musí tankovat obsluha a ne zákazník, tak jak bys to mohl vědět.

Jinak co si tankoval za plyn - značku?

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:25
od lukis01
kup si sesitek, pis kilometry a [-o<
btw s tim odpocitavanim dojezdu....zrovna vcera jsem dotankoval, tesil jsem se na to kolik PP ukaze na dojezd po vynulovani a .... velke PRD :D....zase si mele svojich 538 km a je mu uplne sumak, ze na predchozi nadrz dal 710....holt asi soudruzi neumeli naprogramovat nic lepsiho ....

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:26
od lukis01
blikajici LEDky??? ze by navrat k pojizdnym diskotekam :D
anebo ty diody nejsou pripojene na nadrz, alebrz na otackomer a podle toho jak tomu Hard dupe, tak bud pribyvaji, nebo ubyvaji :D/

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 14:39
od FISHkaa
jak je to s redukcema na čerpačkách? Respektive, Harde, jako koncovku si "vyhrál"?
Tohle mě dost vyděsilo http://lpgobchod.cz/index.php?route=pro ... ry&path=20 :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 15:06
od Farrael
U nás se používá tzv. kleštinová pistole co si pamatuji. V principu to vypadá tak, že se ústí hubice roztáhne.

V Reichu se zase používá převlečný ventil. (šroubuje se to). Používá se v Belgii, Reichu a Lucembursku.

V Holandsku a VB se používá tzv. bajonet.

Protože to bylo montováno tady, tak to bude mít koncovku kompatibilní s těmi co jsou tady u nás. Do Reichu už ale bude potřeba redukce.

Já si musel kupovat tu na naši kleštinovou pistoli. (Stejnej používaj i v Itálii, slovensku a myslím, že celkově na východ od nás).

Redukce stála u Neptuna asi 230,-- Není to moc drahé. Protože mám jiný typ plnění (menší nenápadnější ventil u hrdla benzínové nádrže), tak bude asi i redukce vypadat trochu jinak. Ta moje vypadá jako kovovej hříbeček s obrácenou hlavičkou nahoru :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 15:15
od FISHkaa
a co říkáš na toto http://lpgobchod.cz/index.php?route=pro ... duct_id=42. Už si to někde viděl?
Harde, co ty tam máš? :wink:

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 20:10
od Farrael
No hele tu redukci vidim poprvý. Upřímně si ani nedovedu představit jak to bude pak vypadat na autě. Tak nějak totiž nevím kterej konec přijde kam. Starý čerpačky budou s tim starym systémem a jenom nový s tim novym? Teda to abych si udělal místo v kufru na všechny ty redukce. Já si myslím, že to ale nebude tak horký. Beztak do tý doby EU zařve a bude pokoj 8-[

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 20:28
od Hardcam
Ja mam italskej typ a redukci k tomu nemam zadnou, tzn. bez problemu natankuju u nas, v Italii, Chorvatsku, Rakousku a v casti Nemecka. Pokud bych se vydal jinam, musel bych koupit holandskou, belgickou nebo jinou, ale to nijak neplanuju, pravdepodobnost, ze budu tankovat nekde jinde nez ve Slanym je pomerne mala, plyn si tu lide pochvaluji (ja na nem od odpoledne dal tech 150km) a dojezd mi bohate vychazi do mych destinaci a zpet...ao vim od znamych, tak i kdyz prijeli na benzinku buh vi kde, byli tam vybaveni redukcemi.