Stránka 44 z 79

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 03 bře 2011, 15:17
od Vilda
Tak jsem dneska měnil zadní tlumiče :shock: a nakonec jsem skončil u známého na dílně. Horní uložení ( je v podběhu, ne v kufru ) šlo povolit v pohodě, ale spodní matky na ramenech ani náhodou [-X a to jsem je už před třemi týdny nastříkal červenou brzd. kapalinou. Visel jsem na očkovém klíči celou svojí vahou ( asi tak 90 kilo ) a matka se ani nepohla. Tak jsem na klíč ještě nasunul půl metrovou trubku, abych zvýšil páku, ale taky nic. Takže na dílně nakonec došlo na autogen, kterým jsme matky nahřály a pak teprve povolili ...... To je tak, když nikdo při montáži šrouby nenamaže grafit. vazelínou ](*,)

Jinak při jízdě po výměně zadních tlumičů, zas tak markantní rozdíl nepozoruju .... i když se auto při přejíždění příčných nerovností trochu zklidnilo, tak je vidět, že teprve výměnou i předních tlumičů, to bude to pravé-ořechové :D na ty se chystám příští týden ... uvidim podle počasí ..

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 03 bře 2011, 18:46
od rokolo
Tak já jsem při výměně zadních tlumičů pocítil hlavní rozdíl při průjezdu zatáčkami (až mne to šokovalo) a přestalo se mi auto na zvlněné silnici nadměrně až nekontrolovaně houpat .......Přední tlumiče a masivnější stabilizátory přinesou též své ovoce, a když nic jiného, tak přestane to nechutné vrzání a klepání :evil:

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 03 bře 2011, 19:29
od Vilda
Rokolo : Ráno pojedu na nákup do Globusu Zličín, tak je pořádně otestuju .... dneska jsem po výměně tlumičů objel jen takový menší kolečko, takže zítra poreferuju, jak se projevily nové tlumiče na delší cestě ... ale opravdu citelný zlepšení očekávám, až po výměně předních tlumítek :-s

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 03 bře 2011, 20:31
od Martun
Vilda
Koukám že jaro dělá divy :mrgreen: Hned jsi se pustil do práce! =D> tak hlavně abys byl spokojenej

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 03 bře 2011, 20:37
od Vilda
Martun : Pěkný jaro :? já byl po hodině pod autem zmrzlej jak drozd !! Nakonec jsem byl rád, že jsem mohl zalézt ke kámošovi do tepla dílny a úplně nejvíc jsem si užil ten autogen ..... TEPLÍČKO :shock: tady po ránu foukal tak studenej vítr, že jestli tohle neodstonám, tak už nikdy nic ....

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 04 bře 2011, 09:50
od Vilda
Před chvilkou jsem přijel z testovací jízdy, po výměně zadních tlumičů ( najeto asi 100 km ) a musím uznat, že Rokolo a Pavel69 měli 100%ní pravdu .... zadek Accenta se zpevnil a už se zdaleka tak nenaklání v zatáčkách a nemá tendenci odskakovat jako dřív .... kola dokonale kopírují příčné nerovnosti na vozovce. Klepání náprav se snížilo, protože teď už klepe jen přední náprava a zadní náprava je naprosto tichá. Zitra mám v úmyslu vyměnit přední tlumiče ( záleží jen na počasí ), ale jestli to bude mít takový efekt, jako při výměně zadních tlumičů, tak se s Accenta stává úplně jiný auto !!!!

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 04 bře 2011, 10:50
od Gandalf
Vilda: Tak držím palce, aby dokončení výměny splnilo všechna očekávání. Bude to dobrá zpráva nejen pro Tebe, ale pro nás všechny =D>
Špatná zpráva je to snad jen pro :hyu: , který není schopen osadit vůz ve výrobě alespoň průměrnými komponenty.

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 04 bře 2011, 14:38
od SlavoRK
Zdravím, pokiaľ možem prispieť aj ja, tak po týždni jazdy s vymenenými prednými tlmičmi - dávali sme tam Sachs a po 500 km cestou zo Slovenska a nejakých 100 km tuná pozorujem isté zlepšenie.
Predok sa chová istejšie, nerovnosti nerozhádžu auto ale tlmiče si s nimi rýchlo poradia. Čo nezmizlo je hluk od prednej nápravy - asi záležitosť tesnenia ale predovšetkým prestalo OTRASNÉ trieskanie a tlkot od prednej nápravy pri prejazde nerovností v malej rýchlosti - kolóny. Predtým to znelo ako kopa plechovíc otĺkajúcich sa o seba.
V pláne je ešte výmena zadných - budú Monroe. Uvidíme na celkový efekt. Všetko kupované u MJauto Brno.

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 04 bře 2011, 19:10
od ZdeněkSvoboda
Chlapi, teda, vy jste se tady do toho dali....u mě to vidím s výměnou snad na příští rok.
Letos si nechci připustit finanční krizi, protože v práci je to horší a horší. Od nového roku jsme už 10 mega ve ztrátě :cry:
Takže pokud se to do 1. pololetí nezlepší, tak nám to koncem roku všechno zavřou a bude :cry: :cry:

Vildo, jsem zvědavej, jak se bude auto chovat po výměně všech tlumičů...pokud bych kupoval všechny tlumiče, tak asi od stejné značky.

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 04 bře 2011, 20:28
od tombas
Souhlasím, taky bych měnil pokud možno všechny 4 od stejné značky a stejný typ/model, aby byla zachována vyvážená charakteristika tlumení na celém autě.
Každá značka a různé modely jedné značky se liší charakteristikou a to by mohl být v extrémních případech problém.
Bohužel myslím, že Sachs nemá zadní tlumiče na ácu, nedávno jsem na to dával dotaz prodejci a taky mi nabídl zadní Monroe.

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 05 bře 2011, 07:51
od Vilda
Tak určitě jsou lepší všechny 4 tlumiče od jednoho výrobce, ale na druhou stranu, kdyby nebyla jiná možnost, tak bych to s kombinoval taky ...... každopádně i tahle varianta bude vždycky lepší, než origoš tlumiče Mando :idea:

Po vymontování zadních, jsem je porovnával s KYB a ten rozdíl v tlumícím účinku byl opravdu velký ....

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 05 bře 2011, 19:10
od tombas
Má smysl měnit zánovní tlumiče Mando (12 tis. km), které zatím neklepou ani netečou, za nové např. KYB?

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 05 bře 2011, 23:37
od Mexican
ono sa tu tie nove tlmice siria ako mor :-) a davova psychoza zrejme sposobi, ze si vela ludi povie ze tie tlmice menit treba. Ja budem menit zadne zrejme na koci roku, ale z dovodu prirodzeneho opotrebenia. Auto ma teraz 110 000km a origo tlmice. A osobne nemam pocit ze by boli na vymenu. Pri 140-150 000 ich ale budem menit (preventivne). zodpovedat tvoju otazky by som si dovolil nasledovne - ty sam vies, ako auto prepruzuje. Tlmice ten dost neisty podvozok nezachrania, mozu to trochu zlepsit. a je otazne ci to trochu za tych cca 10 000kc stoji. To si uz musis zodpovedat sam

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 06 bře 2011, 08:01
od Vilda
Mexican píše: Tlmice ten dost neisty podvozok nezachrania, mozu to trochu zlepsit. a je otazne ci to trochu za tych cca 10 000kc stoji
Mexican, opravdu netuším, s čeho čerpáš tyhle moudra, ale poprosil bych Tě, aby ses nevyjadřoval k věcem, o kterých zatím nic nevíš ... :roll: budeš se divit, ale o nejistém podvozku, se po výměně orig. tlumičů, opravdu už mluvit NEDÁ. Jsou to právě špatné tlumiče, které způsobují nejistý a nervózní podvozek .... a to tlumiče Mando jednoznačně jsou :!:

Včera jsem totiž vyměnil i přední tlumiče, takže jsem asi první, kdo má na Accentovi kompletní výměnu ... Ihned po montáži jsem auto pořádně projel, po všech notoricky známých trasách, kudy jezdím skoro denně dlouhá léta a znám tudíž všechny výmoly, rolety a díry .... a měl jsem pocit, že sedím v úplně jiném autě ... zmizely všechny pazvuky, klepání, ťukání, vrzání a já nevím co ještě. Auto se celkově zpevnilo, přestalo se naklánět a už neodskakuje v zatáčkách, jako dřív ..... a co hlavně oceníte, že je v něm naprosté TICHO !!!
Kdyby měl někdo zájem, tak mám kompletní fotodokumentaci demontáže a montáže, pro případ, že by jste se chtěl někdo špatných tlumičů zbavit a namontovat si pořádné :D
Osobně, výměnu tlumičů velice doporučuji a čím dřív, tím líp ....

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 06 bře 2011, 10:03
od Mexican
mne napriklad nic nevrzga, neklepe, nepiska, nehvizda, nejodluje ani s originalom. Zadna naprava odskakuje z dovodu ze to je proste navarena rura medzi dva pruziace elementy a to ziadne tlmice nezlepsia. Drahu pruzenia urcuju nielen tlmice ale aj pruziny a najma ich nastavenie. Akcent je sedan s vyraznym nepomerom hmotnosti vpredu a vzadu. Ako vidis napisal som ze to mozu zlepist, ale nezachrania to. A napisal som ze ci to za tych 10 000kc stoji a to je otazka pre publikum. Lenze ak tu napise jeden clovek ze mal namiesto tlmicov pomaly bambus, vznika u ostatnych svojim sposobom panika a v podstate hladanie chyb ktore tam nie su, resp su "works as designed".

u cannta je hafo pazvukov ktore nesuvisia s podvozkom - tu vrzne palubovka, tam ukotvenie pasov. Sedim vsak v skoro stvorrocnom aute

Ja by som na novom aute tlmice nemenil, je to uplne zbytocna investicia. Za 10 000kc to otocim do Norska aj poplatkom za trajekt. A otocil som to na rejzovych tlmicoch. Mily Vildo, s Accentom som toho odjazdil trochu viac ako ty a tam mi snad nebudes upierat pravo vyjadrit sa. Plne nalozeny, poloprazdny odjazdene vsetky povrchy (a casto D1 & D2, Brno) ktore su na pruzenie skutocne narocne. To auto ma hafo chyb a kompromisov a nie su to len tlmice

Tonbas sa pytal ci ma zmysel menit origo tlmice ktore neklepu an netecu? Moja odpoved bola vyssie. Teda NIE. Ci si to tonbas zoberie k srdcu je jeho vec