Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Hrátky s EGRem jsou nebezpečné, zajímal jsem se o částečnou záslepku (originální díl FIAT / Alfa Romeo, vložka do potrubí k EGRu s 3 nebo 4 otvory, snižoval průřez tuším o třetinu), protože totální zaslepení by dělalo bordel v ŘJ.
Nehledě na to, že některé odborné názory hovoří o tom, že totální zaslepení EGR překvapivě ubližuje DPFku, protože ten je stavěný na to, aby absorboval jakýsi bordel a když do něj jdou moc čisté spaliny, tak se mu to taky nelíbí. Moc jsem se v tom nevrtal, no tuto informaci jsem si zapamatoval.
A hlavně, cena Hyundai DPF je tak vysoká, že jakékoli hraní s ním je doooost drahá zábava.
A čipaři na to serou. Když jsem po 1. garanční prohlídce oslovil 3 firmy, jestli by dokázaly provést downgrade ŘJ na stav před garančkou nebo upravit mapy tak, aby to do filtru tolik nekouřilo, tak se ani neobtěžovali odpovědět. Ti se starají pouze o jednodušší úpravy, aby to líp jelo a táhlo vocpodu (a kolikrát to může ten filtr odpálit mnohem dřív), složitější věci je nezajímají, a na korejce už tuplem ne.
Nehledě na to, že některé odborné názory hovoří o tom, že totální zaslepení EGR překvapivě ubližuje DPFku, protože ten je stavěný na to, aby absorboval jakýsi bordel a když do něj jdou moc čisté spaliny, tak se mu to taky nelíbí. Moc jsem se v tom nevrtal, no tuto informaci jsem si zapamatoval.
A hlavně, cena Hyundai DPF je tak vysoká, že jakékoli hraní s ním je doooost drahá zábava.
A čipaři na to serou. Když jsem po 1. garanční prohlídce oslovil 3 firmy, jestli by dokázaly provést downgrade ŘJ na stav před garančkou nebo upravit mapy tak, aby to do filtru tolik nekouřilo, tak se ani neobtěžovali odpovědět. Ti se starají pouze o jednodušší úpravy, aby to líp jelo a táhlo vocpodu (a kolikrát to může ten filtr odpálit mnohem dřív), složitější věci je nezajímají, a na korejce už tuplem ne.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Na tůnink je nejlepší Octavia I s motorem 1,9 TDI, nejlépe v rukách nějakého mlaďocha, po prvním majiteli, ideálně důchodci, a ještě k tomu z Německa.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Od MY2019 montujú úplne nový motor s SCR (Adblue)... problémy s DPF sú vymenené za dva katalyzátory a cca. 11 snímačov okolo výfuku.... pričom som už postrehol nejakú servisnú akciu na lambda sondy...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Když jsem svoji častou regeneraci řešil v servise, tak mi řekli, že Tucson vypaluje ještě mnohem častěji.petzl62 píše: ↑13 lis 2020, 17:54 Dnešní debata z xichtoknihy ohledně DPF a výměn... No, nezávidím vám tu naftu vážení :
Ahoj, je tady někdo, kdo třeba pracuje v nějakém autorizovaném Hyundai servise? V jednom servise mám už měsíc na opravě Tucsona 2018 na výměnu filtru pevných částic a díl prý pořád není dostupný, tak jestli někdo nemá přehled / možnost to ověřit ? Děkuji
Komentáře
Je to divné. Mám dotaz jak se ti podařilo tak rychle odrovnat DPF ??? jezdíš krátké trasy ... úsporně apd ? co ti řekli... a je to v rámci záruky ?
Autor
jezdím dlouhé trasy, mám to jako služební auto a do práce to mám 60 km. Nevím jak je to možné, ale je to už po druhé. První filtr odešel při 33.000 km. Tento druhý při cca 70.000km
To je neuvěřitelné... chtěl bych vědět v čem je problém DPF by měl vydržet dle výrobce cca.300tis km.
Samozřejmě popřeli zkrácení životnosti DPF, jak jinak, ale zřejmě jsou si problémy s Tucsonem vědomi. Takže útěcha, že jiný model je na tom ještě hůře
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
TO je snad lepší se toho zbavit a koupit si něco jiného
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nemají nic. Řešil jsem to s nimi.Snaží se oddalovat problémy.
-zjebali mne za připojení ODB2 konektoru a Torgue, že jsem mohl přijít o záruku (neměl jsem to připojené, jen jsem zmínil jako součást agrumentace, že vím jak často regenerace probíhají a jaký mám dif. tlak a jak se vyvíjí). To je asi jako když odporujete u doktora, něco podobného, taky se na vás kouká nelibě.
-Prý to nikdy neměnili a nejsou s tím u i30 problémy a že Tucson vypaluje po 100 km a že mám jezdit a neřešit
JInak opravdu zcela zásadní je zimní/letní provoz, teď mám regenerace třeba po více než 400km, když jezdím delší trasy, v létě je to i méně než polovic. Palio na to nemá pozorovatelný vliv, zkoušel jsem různé kombinace, aditivum, bez , různá paliva.
Jinak podle čidla dif. tlaku, pokud to ukazuje správně, tak ten software v ŘJ dělal IMHO debil, jestli ho nedělali to od 737Max, chová se nelogicky, při přerušení regenerace se snaží za každou cenu dovypálit (v létě), i když je diff tlak na relativně nízké hodnotě.
Pokud by to celý rok vypalovalo jako v zimě, tak bych se životnosti nebál. Ale při teplotách 20+ je to strašný. (to bych rád věděl proč).
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
v zime máš vzduch hustejší, takže motor dostane viac kyslíka a tým pádom menej zaťažuje dpf+ dpf má príhodnejšie podmienky na prirodzenú regeneráciu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Budeš mít vadný vykřikovač, ať udělají test přepadu. Pokud vstrik ma malý tlak směs se špatně spálí a kouří. Filtr pokud regeneruje a ma teplotu 600- 650 saze spálí a je OK
ix 35, 4x2, PACK Edition, 1.7 CRDi, 6,3 l/100 km
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nevím, jestli to byla reakce na mne, ale pokud ano, tak pokud jsem to správně pochopil, tak stejné intervaly mají s EURO6 tady +-všichni, tedy 100-400 km, ne 500+, jako bylo s EURO 5 (v podstatě jsem o tom nevěděl). Tedy mnozí až po update software.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Taky mi to známý říkal, že může být vadný nějaký vstřik, ale laborovat a jezdit s tím někam se mi moc nechce. Nikoho známého, co dělá vstřiky neznám a dát to někam, kde by mi nejraději vyměnilo všechno a a pokud možni najednou a pak se nedoplatit fakt nehodlám. A zbytečně se v tom rejpat se mi taky nechce, ale je pravda, že tím může člověk předejít následným horším a dražším opravám než kontrola vstřiků.
Kolega z práce byl kdysi v servisu na kontrolu vstřiků (ne kvůli časté regeneraci, ale skákalo mu to do nouzáku) a samozřejmě mu vnutili nové/repasované, ale časem se ukázalo, že vstřikama to nakonec nebylo, takže asi tak.
PS. A bohužel jsem takový typ, že co dělají v servisu za mými zády a nemůžu tomu dohlížet nebo být přímo u toho, tak jim nevěřím, že odvedli to co jsem požadoval na 100%. Ale to je můj problém, ale už jsem se jednou takhle nechytal, ale nikomu jsem nic nedokázal a akorát jsem se hádal a ničeho nedosáhnul.
Kolega z práce byl kdysi v servisu na kontrolu vstřiků (ne kvůli časté regeneraci, ale skákalo mu to do nouzáku) a samozřejmě mu vnutili nové/repasované, ale časem se ukázalo, že vstřikama to nakonec nebylo, takže asi tak.
PS. A bohužel jsem takový typ, že co dělají v servisu za mými zády a nemůžu tomu dohlížet nebo být přímo u toho, tak jim nevěřím, že odvedli to co jsem požadoval na 100%. Ale to je můj problém, ale už jsem se jednou takhle nechytal, ale nikomu jsem nic nedokázal a akorát jsem se hádal a ničeho nedosáhnul.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už to zavnímal čáastečně i tisk....
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... i-21005800
je to v článku níže
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... i-21005800
je to v článku níže
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Skôr to vnímajú cez nezmyselnú cenu DPF ako náhradného dielu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ten článek jsem četl a nestačil jsem se divit, co všechno pisatel do článku natahal
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
To sice ano, nicméně má pravdu, co se týká cen originálních dílů
V tom směru s ním i s uvedeným naprosto souhlasím.
Ono se změnou záručních podmínek a se spoustou dílů přesunutých ze záručních do spotřebních,
je fakt potřeba o těch cenách informovat.
V tom směru s ním i s uvedeným naprosto souhlasím.
Ono se změnou záručních podmínek a se spoustou dílů přesunutých ze záručních do spotřebních,
je fakt potřeba o těch cenách informovat.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ano, máš pravdu, cenová politika je úplně mimo. S tím souhlasím. Narážím ale na fakt, že dle nadpisu jsem čekal, že se pisatel bude věnovat jedné motorizaci, ne všem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek