Stránka 44 z 54

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 10:35
od Deuso
Ahoj, ještě dotázek pořád nevím zda tankovat VERVA 100 nebo natural 95 + VIF Super Benzin.

Co tankujete vy?:)

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 10:37
od Sanchez
Na GDI som daval 100 oktan a obcas VIF aj do tej 100

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 10:49
od Mr. HYUNDAI
Do všech GDi i T-GDi pouze a jenom VERVA100 :mrgreen: .

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 10:52
od Deuso
Mr. HYUNDAI píše: 19 pro 2020, 10:49 Do všech GDi i T-GDi pouze a jenom VERVA100 :mrgreen: .
FAKT? já zatím jedu porad VERVA 100 a ptám se proto neboť nevím zda tam fakt je tech aditiv dostatek, jestli neni lepsi si to tam davat sám:) A takže zkušenosti dobré? Jaké jezdíš trasy?

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 11:33
od petzl62
Já taky v 98% Verva 100 + vlastní aditivum. A zbytek klasika 95 Natural, samozřejmě s aditivem.
Ono u té Vervy ani tak nejde o to aditivum, jako spíš o biosložku v ní obsaženou. V klasickém benzínu je to Ethanol,
ve Vervě Ethyl tert-butyl ether, který se považuje všeobecně vhodnější pro přímovstřikové motory :wink:

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 16:22
od Pjotr1
Řekl bych že je to jenom o dobrém pocitu. V minulém autě jsem zkoušel lepší benzín a pak i VIF ale změnu jsem nepocítil.
A i testy ukazují https://www.auto.cz/muze-benzin-cistit- ... isti-88481 že lepší benzín má jen podobné vlastnosti jako obyčejný (např. můj oblíbený N95 z TANK ONO) + VIF. Cenově ten lepší benzín vychází dráž než obyč + VIF. Z pohledu výkonu to nemá už vůbec žádné měřitelné zlepšení https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-b ... -prekvapil
Mluvím o našich obyč autech. Pokud je to nějaká bestie např. https://www.youtube.com/watch?v=L6hwpn4ea5k tak to je pak jiná.

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 16:53
od petzl62
Ale pokud to dobře chápu, tak se tady nebavíme o tom jestli to auto líp jede, nebo míň žere [-X
Je to o karbonizaci a jeho příčinu :wink: :idea:
Jedna věc je načíst si informace na internetu a druhá věc je dlouhodobě provozovat motor v jakémsi režimu s určitým palivem a finálním výsledku - viditelném a měřitelném. Obojí mám za sebou, jak v dieslu, tak v přímovstřikovém benzinu s turbem.
A tam to za mě v porovnání s normálním benzinem(třeba od ONO) vychází jednoznačně.
A věřím, že je nás tady víc, kdo viděl otevřený motor a jeho zakarbovanost- jezdící na konkrétně Vervu, nebo klasický benzín/naftu.
Nicméně uznávám, že poslední dobou se cenový rozdíl mezi klasickým N95 a Vervou100/ víc jak 3.-/litr stává dost diskutabilním ](*,) ](*,)
Prostě si největší rafinérie všimly, že to lidi tankují víc a víc, tak proč to nezdražit :-# :-k

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 17:13
od Pjotr1
petzl62 promiň, většinou s tebou souhlasím ale teď nee.
Pokud se bavíme o karbonizaci tak exaktní test je ten první odkaz který jsem posílal. Nepřímý vstřik prakticky nemá problém nikdy s žádným benzínem. Přímý vstřik má problém na sacích ventilech. Je to způsobené odvětráním motorového oleje do sání a zapečení olejové mlhy na sacích ventilech = karbonizace. Tedy karbonizaci způsobuje olej, který se "odpařuje" do sání. Sem se u přímého vstřiku benzín nikdy nedostane a i kdyby jsi jezdil na "rozpouštědlo karbonu" tak ti to nepomůže.
Karbon v hlavě válců nebo na výfukových ventilech nezpůsobuje žádný podstatný problém.

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 17:31
od idam.i
Určite je lepši benzín 100 ako 95 a to pre obsah bio zložky.V normálnom je E10 a v prémiovom E5 t.j.mini málny obsah biohovna.Sorry. :oops:

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 17:47
od Pjotr1
ano souhlasím, bio složky mě taky štvou. Lepší než benzín to není a ani to není ekologičtější.
Bio složka je etanol neboli líh a např závodní auta si pro zvýšení oktanového čísla přidávají až 50% lihu do paliva takže není možné takto jednoduše říct že to je špatně.
Co prosím těch 5% bio složky navíc zhorší aby to bylo poznatelné nebo radši měřitelné ?

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 17:47
od Deuso
mě jde hlavně o ten karbon proto to řeším a dnes jsem si všiml po asi 4tém tankování, že je rozdíl v ceně 3kc :D no snad sezenu nějakou práci rozvoz na delší trasy a tak (zatím neúspěšně :D), rád teď jezdím, tak proč si u toho nepřivydělat :)

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 17:51
od Pjotr1
Jak jsem psal, problém s karbonem je jen u přímého vstřiku a jen na sacích ventilech. A sem se benzín nedostane, takže můžeš jezdit na cokoli.
Důležité je pravidelně měnit olej a používat ten co je pro motor určený

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 18:01
od Deuso
Pjotr1 píše: 19 pro 2020, 17:51 Jak jsem psal, problém s karbonem je jen u přímého vstřiku a jen na sacích ventilech. A sem se benzín nedostane, takže můžeš jezdit na cokoli.
Důležité je pravidelně měnit olej a používat ten co je pro motor určený
tak a ted je to zamotaný jeste víc:D

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 18:13
od idam.i
Meniť pravidelne olej,príslušnej kvality.Používať benzín s čo najmenšim percentom biozložky , nepodtáčať motor a vyvarovať sa krátkym jazdám.V čom je to zamotané. 8-[
Už ma len napadá otázka: Kto tu komu slúži? ](*,)

Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Napsal: 19 pro 2020, 18:16
od Deuso
idam.i píše: 19 pro 2020, 18:13 Meniť pravidelne olej,príslušnej kvality.Používať benzín s čo najmenšim percentom biozložky , nepodtáčať motor a vyvarovať sa krátkym jazdám.V čom je to zamotané. 8-[
Už ma len napadá otázka: Kto tu komu slúži? ](*,)
vsude jsem zatim cetl ze benzin s aditivi ma cisticí ucinek, tu rikaze ze je jedno jakej benzín:D

a ty kratky trasy to me taky dostava, to si ani na na nakup nemuzu zajet aniz bych z toho mel spatný pocit:D