Stránka 44 z 139

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 21:04
od Nexus
tak vítej v klubu plyňáků :D :D/ :D/
ukazatel plynu ignoruj, zpravidla to ukazuje hausnumera podle toho jestli jedeš zkopce/dokopce, brzdíš/zrychluješ nebo zatáčíš... Já se podle toho mohl orientovat a to doslova pouze při rovnoměrné ustálené jízdě. Ale měl jsem nějaký starý ukazatel napojený přes 3 drátky, což údajně odpaluje řj. plynu, takže mi to chlapík přepojil na 2 jak je dnes zvykem a upozornil mě, že to fungovat nebude (mimo jiné nefunguje mi ani budík v nádrži, který jsem vživotě nepoužil), takže jezdím jenom a pouze podle kilometrů a neshledávám v tom sebemenší problém. Prostě každých 350-400km vím že musím natankovat :)
jinak jaký to je pocitově tankovat za 500 skoro 30l paliva? :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 21:42
od Hardcam
Hehe, vtipny bylo tankovat tech 17 litru za 288Kc, mi z toho bylo az trapne, kdyz ta holka vysela dobry tri minuty na plnicce (to to fakt tak dlouho trva?) a ja pak sel zaplatit ty tri kilca :mrgreen:
Z diskusi na netu jsem pochopil, ze s BRCkem jsem rozhodne neslapl vedle (oproti beznym systemum udajne umi vypocitat zatez auta a prizpusobit se jednotlivemu ridici a dale pracuje s lambdou, kdy odpada starost s checkem) a s jizdou jako takovou jsem hodne spokojenej, za tech par korun jsem najel dost, ale klidne bych bral jeste vic. Co se mereni tyce, pochopil jsem, ze objektivni zaver se da udelat tak po deseti nadrzich, takze spotrebu zatim nebudu hrotit. Preventivne pojedu za par dni na kontrolu hodnot a pak na tu standardni pri 2000km. Chci aby to makalo jak ma.

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 23:35
od Nexus
mě spíš bylo do breku, když jsem včera tankoval N95 za 400kč a měl jsem jestli 12l? ](*,) :o

tankování standartně tak dlouho netrvá, ale na starých čerpačkách mají někde úzký hrdlo nebo tak něco, narazil jsem na to zřídka, ale po celé čr a to je bolest tam čekat. Jednou předemnou stál maník s něčím typu H1 a tankoval tuším 90l, no čekal jsem na něj jestli 12min :roll: ale za poslední rok jsem tohle nepotkal... jinak co se litrů týče tak to odhadem teče poloviční rychlostí jak benzin? Baj oko, ten tankuju tak zřídka kdy že ten odhad je velmi špatný. Zkus jinde a uvidíš a tankovat se naučíš sám, stačí jednou vidět a pak zkusit, nestalo se mi že bych měl problém tu pistol nacvknout :) A s BRC si udělal rozhodně dobře, ve své cenové kategorii je rozhodně špička a sám bych po něm sáhl, kdybych teď nechával přestavovat auto, Prins VSI je cenově bohužel ještě kousek výš a servisů jak šafránu... jinak rezervu hádám vozíš v kufru? Nebo si do toho praštil a máš lepící sadu? :-k

Re: LPG

Napsal: 24 zář 2012, 23:42
od Hardcam
Tahle cerpacka je uplne nova - resp. ma novyho majitele, ktery ji kompletne predelal, LPG je ve stojanu s N95 a naftou - vim, asi normalni, ale jak si toho ted vsimam, tak to pro me bylo jak zjeveni Panny Marie :mrgreen: - kazdopadne za 16,4Kc tu delsi dobu hrozne rad prekousnu, Shell o 500m dal ma 18,9Kc :D

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 08:36
od Farrael
Člověče tak to jsem ještě neviděl, že by to měli přímo ve stojanu s benzínem a naftou. To mi přijde až nebezpečná kombinace :mrgreen: Ani si totiž nedovedu předtavit, jak to maj udělaný. Já měl totiž za to, že cisterna s plynem musí být nad povrchem země. Proto ji maj na většině benzínek o kus dál od ostatních paliv a je tam i víc bezpečnostních opatření. Např. že k tomu nesmí víc než jedno auto a další musej být o určitej větší kus dál a čekat.

S tou Shellkou je to asi všude stejný. Tady maj taky 18,90Kč. Jinak Shellka bere Vitogaz jak jsem ke své smůle zjistil a ten je jednou dobrej a jednou je to odpad, ev. průměr. Má to dost rozdílnou kvalitu.
Takže když to shrnu, tak od tý doby co jsem natankoval zase Flagu (opravdu Flagu, ne je nápis na cisterně), tak mám pokoj a zase to přestalo zlobit. (ťuk, ťuk). Navíc ji maj u letiště levnější. Sice těch 17,50Kč není taky žádná láce, ale pořád lepší, než drátem do oka :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 12:12
od Hardcam
Far: driv tam povrchova nadrz byla, ted uz jsem ji tam nevidel. Je to hodne zajimavy a LPG to tak "psychologicky" stavi na uroven beznych paliv.
Ted jsem byl za kamaradem, co mel predchozi auto na LPG a rikal mi, ze kdyz mi sviti dve diody (tzn. jakoby pulka nadrze), mam tam cca 20% real kvuli rozdilnymu tlaku pri plny nadrzi, pulce nadrze a temer pred vyjetim...muze to byt pravda? Nemyslim ten tlak, to je mi jasny, spis ze by pulka nadrze fakt odpovidala i 20% skutecnosti.
Jak se dozvim, kdo ktery plyn bere?

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 13:02
od Farrael
No hele ty kontrolky fakt píšou nesmysly. Každej tvrdí něco jinýho a buhví kdo má pravdu. Já bych na to nespolíhal a fakt si vysleduj při první nádrži dojezd na plyn (vyjeď to na krev až to okamžitě přepne na benzín) a pak si jen to číslo pamatuj. Spotřebu budeš mít plus mínus podobnou a ev. jen čas od času si to číslo v hlavě max. poupravíš :-) Já např. vím, že spotřeba se mi pohybuje kolem 10-11L pokud na to fakt nešlapu (tzn. pořád jezdím dost rychle :lol: ), takže si podle toho přizpůsobím dojezd. Obvykle mě vychází, že na nějakejch 42L najedu něco přes 400km. Kolem těch 420-430km.

Co se týče původu plynu, tak na pumpě by to obsluha měla vědět, a u většiny pump se to dozvíš přímo z nádrže - je to na ní napsáno. Navíc co jsem si všiml, tak tam mívaj vývěsku s tím odkud plyn berou. Za mě doporučuju se vyhnout Vitogazu a Hungasu. Beru buď Flagu nebo Tommegas, ale těch druhejch je málo. Ještě existuje Český plyn, který je taky na hodně místech a ani s ním jsem problémy neměl. Vitogaz se dá, ale kvalita je hodně proměnlivá. Ze Shellky se na to dá většinou jezdit, ale na ČEPRU jsem si s tim pěkně potrápil celou soustavu.
Jednotlivý dodavatelé mají na svých stránkách i napsáno do jakých čerpaček dodávají + adresy.
Z velkých pump vím, že Shell, Benzina, Čepro - Vitogaz (Kralupol); LukOil, PapOil - Flaga. OMV už plyn nedělá, ale kdysi ho mívalo.
Ev. ti řeknu kdo bere co v Praze a okolí po SZ :mrgreen:

U té cisterny je to fakt zvláštní. By mě zajímalo jak to maj ošetřený, že to může být v zemi. Možná nějakej novej technologickej postup, kterej vymysleli v EU.

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 14:51
od severtom
Farrael píše:Člověče tak to jsem ještě neviděl, že by to měli přímo ve stojanu s benzínem a naftou. To mi přijde až nebezpečná kombinace :mrgreen: Ani si totiž nedovedu předtavit, jak to maj udělaný. Já měl totiž za to, že cisterna s plynem musí být nad povrchem země.
Možná trochu offtopic, ale v Berlíně jsem viděl vodík na běžném stojanu. 800 bar a hadice vypadala úplně obyčejně!

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 15:08
od Chasnik
Severtom, Farrael: v Německu dost běžná věc. Jednou jsem jel pro zboží do Francie s půjčeným CNG autem a na pumpách byl běžný kombo stojan a vedle Bleifrei 95 a 98, Diesel a nějakých Bio-schratschek tam byl i Erdgas (CNG) a Autogas (LPG). Kde byly nádrže jsem neregistroval, ale vedení bylo prostě svedeno do jednoho stojanu. Tankování běžně samoobsluhou, žádné zajíždění někam do rohu a doprošování se obsluhy o natankování ;)

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 16:24
od Farrael
Ono to možné je. Však jsem psal, že to bude asi nějaký nový Eurostandard. (nový pro nás).

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 16:49
od Hardcam
Far: tak jsem tu nadrz objevil, dokonce maj dve...takze stale to asi musi byt povrchovy, kdyby to bouchlo, aby to udelalo vetsi skody :mrgreen: :lol:

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 19:33
od Farrael
No hlavně že je to nad zemí. Si fakt neumim představit, že by náhodou netěsnila a byla pod zemí spolu s cisternama na benzín a naftu :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 20:37
od tom
Hardcam píše:Far: tak jsem tu nadrz objevil, dokonce maj dve...takze stale to asi musi byt povrchovy, kdyby to bouchlo, aby to udelalo vetsi skody :mrgreen: :lol:
Gratulace k plynu...

Nadrže nemusí být na povrchu, podívej se na Bayera, ten má podzemní.

Co se týče ukazatele plynu, tak ať ti to vyštělují jak chtějí, stejně vždy bude ukazovat jen orientačně, je řešen plovákem a nikoli tlakem, takže bude minimálně při jízdě do kopce / z kopce kecat +/-2 ledky... Je to trošku eliminováno elektronikou aby na plovák reagovala se zpožděním v nějakém průměru, ale nepřesnost tam je. Jezdi podle km a budeš spokojen.

Palubní PC mi ukazoval vždy cca o litr nižší spotřebu než byla skutečnost LPG a dalo se na to spolehnout + něco málo na benzínové starty v mém případě to bylo 0,6l/100km.

Re: LPG

Napsal: 25 zář 2012, 20:54
od Hardcam
Diky, sousede :) Bayer je ted na 16,3Kc/l, to je docela supr cena, ale od dob, co dostal pokutu od COI jsem tam nebral nai benzin a ze uz je to let. Jel jsem tam dneska kolem a mel jsem za to, ze za tim zakalenym sklem je nadrz, bliz jsem to nezkoumal a hle, ona tam neni...co se LEDek tyce, poskoci to max. o jednu - napr. 4-3-2-3-2-1-2-1...a na tu jednu jsem najel uz buh vi kolik km a nejak se to nema k pohybu :mrgreen:
btw, ta bila ix55 co te pred tydnem zdravila tady na navsi a pak jsi za ni jel jsem byl ja :)

Re: LPG

Napsal: 26 zář 2012, 08:16
od tom
Hardcam píše:Diky, sousede :) Bayer je ted na 16,3Kc/l, to je docela supr cena, ale od dob, co dostal pokutu od COI jsem tam nebral nai benzin a ze uz je to let. Jel jsem tam dneska kolem a mel jsem za to, ze za tim zakalenym sklem je nadrz, bliz jsem to nezkoumal a hle, ona tam neni...co se LEDek tyce, poskoci to max. o jednu - napr. 4-3-2-3-2-1-2-1...a na tu jednu jsem najel uz buh vi kolik km a nejak se to nema k pohybu :mrgreen:
btw, ta bila ix55 co te pred tydnem zdravila tady na navsi a pak jsi za ni jel jsem byl ja :)
To jsem poznal, taky jsem ti v lese skoro nestíhal :) .
Ono s tou kvalitou plynu je to takový různý, já tankoval z 80% na Těhuli a zbytek různě všude možně.
A po 30.000km na LPG mi odešli plynové vštřikovače (valtek), zjištění servisu: že jsem prý dlouhodobě tankoval nekvalitní plyn...
Udělala se repase, nové nastavení systému a auto jezdilo vesele dál, pak jsem ho prodal...