- 77777.jpg (84.31 KiB) Zobrazeno 4015 x
28.1.2019 při ranní cestě do práce jsem si všiml jedné zajímavosti
.
Aktuální stav: viz foto
Bez závad.
Začíná se jemně ozývat klepání na přední nápravě, předpokládám kosti.
Nad předním oknem se objevují narezlé tečky.
Provoz:
Aktuální spotřeba dle PP kolem 6,8 - 7 l (jízdy do cca 50 km denně (nepravidelně a většinou s přestávkami). Dlouhodobě nesleduji, provozuje žena
Asi od 75000 používán VIF (ten smradlavý), motor ještě více ztichl, má takový sametový zvuk a na 1,4 docela táhne.
Benzín jak kde, poslední 1/2 roku pokud to jde tak Efecta 95+VIF nebo Verva 100 bez VIFu
Od novoty TZ (občas velký 2m nákladní přívěs)
CV:
Olej měněn vždy po roce při GP - vždy v servisu (asi Shell). Poslední výměna už vlastní (Mobil 1, 5W 40) Olej neubývá.
Příprava na výměnu přev. oleje, brzdové a chladicí kapaliny (až bude hezky)
Po 80000 uvažuju o preventivní výměně řetězu.
Po zkušenostech s korozí nádrže příprava na ještě důkladnější nástřik spodku
Po 5 letech už bude třeba koupit nové letní gumy, původní vydržely od začátku (se zimní přestávkou).
Po skončení záruky namontovány couvací senzory, návod zde na foru (ten je naprosto perfektní)
Původní žárovky. Baterie drží (v zimě občas jen preventivně nabíječka LIDL)
Závady - opravy:
2x upadl stříbrný proužek na klice - záruka
hloubková koroze nádrže - záruka
několik návštěv kuny - naštěstí jen bordel a sežraná izolace od odvětrání motoru do sání.
zatuhnutí mechanismu stěračů - z důvodu časové tísně opraveno svépomocí (už bylo stejně těsně záruce, cena za nový díl je
), a je to velmi jednoduché)
poškození přední kapoty, torpedo + čelní sklo - při lehké havárii v protisměru odlétly plasty z nárazníku na nás - vyřešeno z hav. pojistky, viník zdrhnul - takže z vlastní (+ spoluúčast
)
komplet brzdové destičky - nepravidelné opotřebení - činnost ESP (podle servisu) výměna svépomocí za Blue Print (cena v Hyundai
)
po 5 letech velká rozbíhavost - seřízení v značkovém servise (ne
) - je sice součástí 5.GP ale ta se už nedělala a stejně se to platí navíc.
To je asi tak vše.