Tohohle krasavce jsem měl půjčeného na víkend na prodloužené testovací jízdy - Tucson 1,7 CRDi s manuálním 6tikvaltem, 85 kW (115 k), pohon předních kol. Při přebírání na budíku svítilo 3691 najetých km.
- DSC_0637.JPG (183.48 KiB) Zobrazeno 2498 x
Zde pár postřehů a připomínek:
Jednodotykové stahování / vytahování okna u řidiče – proti i30 v tomto bodě posun vpřed (i30 má jen stahování). Potěšilo by automatické zavření otevřených oken při zamknutí.
Možnost nastavení počtu blikání po ťuknutí na páčku blinkru (3, 5, 7) v PP
Možnost aktivace / deaktivace automatického setření zadního okna při zapnutých předních stěračích v PP - chválím
Dešťový senzor – celkem citlivý, občas nezareaguje dle potřeby řidiče, i při nejvyšší citlivosti v noci za úplné tmy (myšleno když člověk vyjede mimo obec) nefunguje na 100%
Řízení v pruzích chce hodně dobře viditelné čáry, dá se oblbnout způsobem najíždění (např. dálnice), 3 stupně nastavení (1. Stupeň jenom pípá, 3. kecá i do řízení a koriguje směr, 2. bude něco mezi), dle zvoleného stupně se rozsvicuje kontrolka na dvou různých místech, aktivuje se při 60 km/hod. (kontrolka zezelená), při nižší rychlosti je neaktivní (kontrolka zbělá). Tato funkce mi k srdci nepřirostla, občas mám pocit, že tahá za volant až moc
Svítivost světel skvělá, hodně záleží na čistotě krycího plastu
Automatické zamknutí za jízdy/odemčení vozu lze nastavit v PP
Citlivost rádia s ploutvičkou je skvělá – tam, kde mi obvykle na Slovensku jedno nejmenované rádio vypadává kvůli nedostatku signálu, u Tucsona ještě hraje, i když šumí
Geniální sedačky – jeden z největších kladů tohoto auta
Příjemné naladění a utlumení podvozku
Dobrý volant, dobře padne do ruky, i když tlačítka jsou trochu nešťastně řešeny, kdy díky tomu, jak jsou vystouplá, jsem si několikrát při točení něco vypnul / přepnul / přeladil (tohle bude na zvyku)
Žádná zpětná vazba od předních kol (daň za elektrický posilovač, zlatá hydraulika)
Pro mě zbytečná funkce a zbytečné tlačítko „Mode“ pro změnu tuhosti posilovače řízení (standardně mám nastaveno na Sport, Normal jde na můj vkus příliš lehce)
Vnímání rychlosti je zavádějící – člověk sedí výš, zakecá se a 80 je tam hned ;o)
Skvělý výhled, dobrá a přiměřeně velká boční zrcátka
Čeština v pp s dobrým překladem, ten mluví několika jazyky, i korejsky ;o) I když angličtina mi nevadí.
Ukazatel aktuální spotřeby splašenou čárkou jezdící zleva doprava a zpět se mi nelíbí ani trochu, číslice by byla mnohem lepším řešením
Ukazatel teploty a stavu nádrže – klasika ručičky ;o) Tady pochvala, že se výrobce nenechal zviklat grafickými ukazateli, které má i30 a které se mi také nelíbí
Dotekový displej rádio + navi – ač pořád tvrdím, že dotykový displej do auta nepatří, protože za jízdy, zvlášť na některých „extra kvalitních“ silnicích, je problém strefit se do zvolené funkce, u Tucsona je zvládnutý dobře. Tlačítka jsou přiměřeně velká, kombinace ovládání s klasickými tlačítky mi vyhovuje. Navíc pro ovládání navigace jako takové je dotykový displej to nejlepší řešení. V tomto případě navíc při zadávání adresy navigace zneviditelní ta písmenka, která nepotřebujete. Šikovné řešení.
Částěčně zmatečné ovládání tempomat + omezovač – porovnávám s i30, kde jsou pro každou funkci samostatná tlačítka (tady se jedním zapne, dalším se přepíná mezi omezovačem / tempomatem)
Skvěle vyřešené přisvicování do zákrut
Vysoko umístěná led světla vzadu = auto je vidět
Citlivý světelný senzor – jednoznačně klad
Nastavení sklonu zadních opěradel - supr
Nezvykle vyřešen prostřední pás vzadu
Při zavřených oknech minimální aerodynamický hluk
Pneu –měl jsem možnost porovnat auto na pneu Hankook Ventus Prime 2 a na pneu Hankook Optimo K415, na K415 se mi zdá o něco pohodlnější a stabilnější; známý dostal předváděcí auto na zimních Nokian SUV cosi a nechtěl bych je ani zadarmo, hučí jak pila
Povedený dizajn (zamračený kukuč je nádherný, dizajn parkovaček také)
Audio by mohlo hrát o trochu líp, i když stačí si pohrát s nastavením a o něco málo se to zlepší
Tlumení osvitu tlačítek a budíků v 20ti krocích – tady si asi vybere opravdu každý
Budíky jsou srozumitelné, velké a jednoduché, skvěle čitelné; platí to i pro displej PP
Jednoduché a srozumitelné ovládání elektronické klimy
Vyhřívání volantu – na zimu jednoznačně ano
Konečně někoho napadlo dát hodiny na displej rádia v pohotovostním stavu (lze zvolit mezi digitálkami nebo ručičkovou verzí)
Start-Stop – ano i ne… jsou situace, kdy ho využiju, jindy na něj naopak nadávám, má rychlý nástup, zbytečně nezdržuje
Hill Holder – zatím auto podržel v každém kopečku, ve kterém jsem stál
Čtení značek nefunguje jak by mělo – občas značku přehlídne, jindy zapomene ukončit omezení
Motor je za studena v kabině trochu slyšet, po ohřátí je hluk minimální i při dálničních 130 km/hod., charakter naftového motoru mi k tomuto autu dokonale sedí a vyhovuje, brumlavý zvuk také, navíc se s ním dá jezdit i úsporně (nemám problém jezdit za 5,4 l / 100 km, občas i míň)
Pozitivem je možnost spárovat víc telefonů s handsfree, akorát jsem nepochopil, proč si auto stahuje kontakty při každém nastoupení
Skvelá parkovací kamera v kombinaci s parkovacími senzory vzadu
Hodily by se parkovací senzory vpředu (přes kapotu nejsou vidět malé překážky jako sloupky, zábradlí, …)
Dokonalý souputník pro přejezd Evropou
Na závěr jen dodám, že je to moc příjemné auto a dal bych si říct.