Re: Hyundai i30 N
Napsal: 22 kvě 2018, 22:09
A proč to nedáš sem?
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Deegr píše:Tudy: No vidíš, já měl zase opačný pocit. Z venku si nejsi jist, jestli jsi vůbec dobře, aspoň kdyby udělal fasádu a nějaké normální vrata + reklamu. Zato uvnitř jsem si už jako ve stodole nepřipadal, tam mi to přišlo moderní. Samozřejmě se nedivím, že se ozval. Chtěl si udělat trošku reklamu tady, obzvlášť potom, co jsem napsal BLBOSTI. Víte kulový, důvod je trochu jiný a s Vámi nesouvisí.Ale mě přijde naopak zase reálnější to měření z Prahy. U tvého motoru je uvedeno, že maximální výkon by měl být v širokém rozsahu 5100-6200 ot/min a to ten graf z prahy potvrzuje. Je tam krásně vidět po 5000 ot/min zásah regulace tlaku turba a křivka už dál nijak neroste, což se shoduje s tím, co uvádí VW u těchto motorů. Naopak u motorpoweru je vidět také zásah regulace otáček BLBOST žádná regulace nezasahuje, ale potom dál motor ještě sílí, což by už neměl Stejně jako u druhého měření Jen graf je jinak postaven. Tak nevím, co je reálnější...Tudy ti asi potvrdí, že motor nefunguje od 2500 ot. Rozdíl ve výkonu na různých zkušebnách bude vždy. Záleží i na počasí, teplotě, vlhkosti, nadmořské výšce...Toto si každá kalibrovaná zkušebna umí přepočítat. To je celkem irelevantní, spíše je zajímavý rozdílný průběh od 5000 ot/min víš...
Každopádně 200 koní je paráda, to už s autem musí krásně cvičit. Docela by mě zajímal výkon u těch 1.4 T-GDI a hlavně ten průběh.
Já osobně preferuji spíše nějakou špičku, kdy motor s rostoucími otáčky pořád nabírá na síle, než tyhle "ploché" motory. Každé má své pro a proti. Třeba u tebe, či právě GTI je prostě vidět, jak ten motor od 5000, v případě GTI dokonce od 4700 už nic víc nenabídne. S rostoucími otáčky, tedy i rychlostí auta vzrůstá aerodynamický odpor, ale výkon na jeho překonání už stagnuje a člověk má tedy pocit, že auto se zvyšujícími otáčky naopak ubírá na intenzitě ve zrychlování. Pak ho vlastně ani nechceš dál točit, nebaví tě to prostě a máš pocit, že auto zpomaluje a v těch vyšších otáčkách nejede. Naopak díky tomu je ten motor v podstatě silnější, když těch 200 koní nemáš jen na okamžik, ale v podstatě je k dispozici pořád, pokud ho točíš. Vytočíš motor k 6500, přeřadíš a otáčky spadnou třeba k těm 5000 a ty máš stále 200 koní. Třeba u Ceedu GT to tak není samozřejmě. Po přeřazení při 5000 má třeba ten Ceed jen 180 koní, nebo i méně.... Proto není 200 koní jako 200 koní. Pro rodinné auto bych preferoval spíše ten plochý motor, kdy kvůli předjíždění se hodí vyšší výkon. 200PS je vždy 200PS další HOVADINA , záleží na hmotnosti, převodech a součiniteli odporu, případně ztrátovém valivém odporu.
Naopak u hothatche, který je primárně zaměřen na zábavu to už tak vítaná vlastnost není. Tam by tě naopak mělo přeci bavit to točit, mít ten pocit, že z toho ždímáš všechno, ale to třeba u právě toho GTI prostě chybí, kdy od 4700-6200 výkon v podstatě stagnuje. Ano, místo těch 245 koní nabízí přes 260 koní, ale zábavu, či potěšení z točení motoru a jeho ždímání prostě není. Když se díváte na videa s Nkem na youtube, tak skoro v každém druhém vidíte, slyšíte,jak někdo ho vytočí až do omezovače, ale kdy jste to viděli u nějakého GTI? V tom je ten rozdíl, Nko vás baví točit, máte pocit, že tam jsou prostě ještě další nevyužité koně a tak si sem tam cvrnknete o omezovač v 6800. U GTI se to nestává, protože ten pocit z toho ždímání a využití i těch posledních koníku tam prostě není.
Tak to ždímejte dál, to je jediné co se mi na Vás zamlouvá, ale nepište blbosti a nemystifikujte ostatní.
Asi jako s parametry Kia po úpravě.
Mirus: Díky za graf Do těch 6000 ten výkon krásně roste a potvrzuje to moje pocity, kdy Nko musím prostě točit, když chci z něho dostat všecičko. Ale tady je vidět, že při 5000 to nemá snad ani 250 koní, kdežto GTI Performance má ještě před 5000 přes 260 koní. Nko je prostě nutné držet pod krkem, to vám svůj výkon nedá tak snadno, jako VW. Když Nko nebudu točit, tak na rovince by mi ujel snad i ten Golf
Zde je odkaz na měření výkonu u Octavie RS245. Má stejný motor, jako Golf GTI Performance. Je tam krásně vidět ta plochost těch VW motorů, o které pořád tady mluvím, Do těch 4700 roste výkon krásně lineárně, ale právě od těch 4700 už výkon v podstatě stagnuje. Trošku ještě poskočí, ale nic závratného se už neděje. V podstatě ten výkon je od 4700 až do omezovače plochý, jak nevyvinutá mažoretka
https://autobible.euro.cz/zmerili-vykon ... eposilila/
Těch 245 koní uvádí výrobce, ale ty motory po změření mají obvykle přes 260 koní. Dal jsem tam i odkaz na měření výkonu právě u toho motoru. Tomu naměřili dokonce 268 koní. Mrkni na toMirus30 píše:Ty vykony u GTI ti nejak nesedi.... GTI ma 245koni ne? Tak jak muze mit pred 5tis ot. 260koni?
Jinak nemas za co, skoda ze sem nejdou vlozit ty ostatni....
Měl jsem za to, že při určitých otáčkách by měl být krouťák neměnný, bez ohledu na turbo a tady byl naměřen rozdíl víc jak 50 Nm. To přeci nedává smysl co ji napsal. Abych dostal motor do otáček, tak musím šlápnout na plyn a při 2 200 ot. by už měl být krouťák dávno na max... Nebo se pletu ?Deegr píše:Ten rozdíl v nízkých otáčkách je způsoben jen tím, že v Praze na to šlápli až při těch 2200 ot/min a turbo ještě nezačlo foukat, kdež to motorpower začal na to šlapat už od těch 1400 a turbo mělo čas naběhnout. V ničem jiném to není .