Méďa i30(PDe)1,4T-GDi- ex/Šmoulinka XCeed(CD)- ex/ MALINA-1,5T-GDi,DCT, GT line 2023
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
hele klíííd. Ono to není tak kritický.
Jen ještě (snad už dnes poslední technické okénko) si objasníme v čem jsou problematické krátké trasy u přímého vstřiku : když je motor studený tak řídící jednotka do válce stříká velké množství benzínu. Ten smývá olejový film ze stěn válců a také se dostává do oleje. Olej je tedy ředěný a už nemá takové vlastnosti jako neředěný. Tedy jeden z důsledků je že se může více odpařovat a jak jsem psal dříve pak vzniká karbon na sacích ventilech. Pokud je motor ohřátý tak řídící jednotka dává jen nutné množství benzínu. Na to je motor konstruovaný a ničemu to nevadí. Tedy krátké trasy s ohřátým motorem nevadí. Pokud ale jezdíš krátké trasy a motor mezi tím vychladne tak dochází k ředění oleje benzínem. Pomůže delší trasa kdy se benzín z oleje odpaří a je zase pohoda.
Jen ještě (snad už dnes poslední technické okénko) si objasníme v čem jsou problematické krátké trasy u přímého vstřiku : když je motor studený tak řídící jednotka do válce stříká velké množství benzínu. Ten smývá olejový film ze stěn válců a také se dostává do oleje. Olej je tedy ředěný a už nemá takové vlastnosti jako neředěný. Tedy jeden z důsledků je že se může více odpařovat a jak jsem psal dříve pak vzniká karbon na sacích ventilech. Pokud je motor ohřátý tak řídící jednotka dává jen nutné množství benzínu. Na to je motor konstruovaný a ničemu to nevadí. Tedy krátké trasy s ohřátým motorem nevadí. Pokud ale jezdíš krátké trasy a motor mezi tím vychladne tak dochází k ředění oleje benzínem. Pomůže delší trasa kdy se benzín z oleje odpaří a je zase pohoda.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Reklama
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Vidíš ,zabudol som pridať aditíva.
Díky.
Díky.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Pjotr: Mám problém - mám citlivý zadek a pravou nohu a stačí mi často pár stovek metrů po natankování, abych poznal na plynovém pedálu a pod zadkem, jak auto na právě natankované palivo pojede Tankuji vždy plnou, s dojezdem v rozmezí 60 - 100 km. A nejsem sám. Navíc jakmile natankuji obyč naftu, motor si vezme o litr víc už ve chvíli, kdy vidí sebemenší kopeček. Za mně tedy prémie + VIF, za nějakých 7000 km to bude Millers.
Vím, spousta lidí řekne, že prémiové palivo je placebo. Mno... ano i ne. Tuky dostává prémiovou naftu od první nádrže a chod motoru je o hodně kultivovanější než u známého se stejnou motorizací, který obvykle bere obyč naftu. Jasně, souvisí s tím i četnost výměn oleje, filtrů. Mimochodem, při nájezdu 120000 km byly měněny žhaviče. Byly trochu špinavé, ale jinak bez jakýchkoliv úsad.
Vím, spousta lidí řekne, že prémiové palivo je placebo. Mno... ano i ne. Tuky dostává prémiovou naftu od první nádrže a chod motoru je o hodně kultivovanější než u známého se stejnou motorizací, který obvykle bere obyč naftu. Jasně, souvisí s tím i četnost výměn oleje, filtrů. Mimochodem, při nájezdu 120000 km byly měněny žhaviče. Byly trochu špinavé, ale jinak bez jakýchkoliv úsad.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
napsal jsi to hezky, málem jsem se u snídaně poprskal.
Omlouvám se i tobě že nesouhlasím ale :
po stovkách metrů budeš spalovat stále staré palivo. Jen pro příklad : spotřeba 6l / 100km znamená že na 500m to spotřebuje 0,03l což je trochu víc než malej panák. Takže nechceš mi tvrdit že na pumpu dojíždíš s prázdným palivovým vedením a ve filtru taky nic nemáš ? Oprav si řády a pak mohu souhlasit.
Nafta opravdu jde poznat. Už např Německá oproti jižní Moravě.
Ale my se tu bavíme o benzínu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Pjotr: Benzín lze poznat taky. Vyzkoušeno. A asi jsem opravdu citlivý na chod motoru, opravdu to poznám tak brzy. Samozřejmě u auta, se kterým mám něco najeto. Věřit mi nemusíš.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
To sa divím,že dodávajú benzín bez biozložky.Chasnik píše: ↑20 pro 2020, 10:26 Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
Je to povinné.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
@Axel.Foley : můj faktickej mozek se s tím nějak neumí vyrovnat, tak si tě budu muset zařadit do skupiny "diabol alebo kúzelník"
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Tak to jsi měl kliku, já co se poptával tady u nás v okolí- a to známá pracuje na EO pumpě, tak všude benzín s biosračkouChasnik píše: ↑20 pro 2020, 10:26 Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
U Benziny už jsem se s Vervou taky jednou spálil, zrovna při cestě na test i30 Nline do Neratova. Od té doby mě ta pumpa neviděla, co se tankování týká . A to jsem tam byl i 3x-4x týdně. Kafe si tam klidně dám, ale benzín nee. Naštěstí máme v Opavě 3
Shell pumpy pro mě před mnoha lety přestaly existovat, od chvíle, kdy zavedly poplatek za wc a naprosto vyděračské ceny za vše No a OMW co do kvality paliva top- týká se Maxx Motion, ale cena je prostě úlet
No a když se chci přesvědčit, že je svět ještě v pořádku, tak tady máme naštěstí Globus
Když teda závoz neprovede to co už jednou
https://www.denik.cz/regiony/pri-zamene ... 80822.html
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
idam.i: povinný je podíl na celkové výtoči. Pokud někde mají palivo bez BIO, jinde ano a v součtu (resp.) průměru jim to vychází na zákonem požadovanou mez, tak je to v pohodě.
Petzl: jo, někde mají skoro pořád s BIO, např. v Uhříněvsi. LTM byl teď téměř 2 měsíce bez BIO, jestli jsem to sledoval správně. Teď tady v okolí je např. v Tachlovicích u Kladna. A Globus Extra Drive v pohodě, těm dodává MOL a nikdy nebyl problém. Teda alespoň s naftou, benzín jsem u nich ještě nebral. Co mám EO kartu, tak se snažím tankovat u nich, ať to má účetní jednodušší
Petzl: jo, někde mají skoro pořád s BIO, např. v Uhříněvsi. LTM byl teď téměř 2 měsíce bez BIO, jestli jsem to sledoval správně. Teď tady v okolí je např. v Tachlovicích u Kladna. A Globus Extra Drive v pohodě, těm dodává MOL a nikdy nebyl problém. Teda alespoň s naftou, benzín jsem u nich ještě nebral. Co mám EO kartu, tak se snažím tankovat u nich, ať to má účetní jednodušší
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Ještě otázečka:)
když jedu v automat réžimu a sem tam podřadím pádly, vadí to převodovce? četl jsem článek, že DCT převodovky mají vždy připraveno kam budou řadit a tímhle jí dost zmatu. Jak to tedy je?:)
Podřazuju například, když jedu dlouho vesnice, porad mi to točí kolem 1700ot, (vlastně i na 90-100 to mám pořád pod 2000:)), což nevím zda je dobrý pro benzín, který zajíždím, ale tak mají to tak nastavený oni, tak asi neřešit?
když jedu v automat réžimu a sem tam podřadím pádly, vadí to převodovce? četl jsem článek, že DCT převodovky mají vždy připraveno kam budou řadit a tímhle jí dost zmatu. Jak to tedy je?:)
Podřazuju například, když jedu dlouho vesnice, porad mi to točí kolem 1700ot, (vlastně i na 90-100 to mám pořád pod 2000:)), což nevím zda je dobrý pro benzín, který zajíždím, ale tak mají to tak nastavený oni, tak asi neřešit?
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Nevadí,
podle mě jsou pádla pod volantem přednostní i v plně automatickém režimu.
Ono se to stejně po určité době vrátí zase do automatu.
podle mě jsou pádla pod volantem přednostní i v plně automatickém režimu.
Ono se to stejně po určité době vrátí zase do automatu.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Neviem,či to je všade no u mňa sú pádla funkčné iba keď presuniem páku do manuálu.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
U fungují i v automatickém režimu. A pokud do manuálu nepřesuneš, opět bude po chvíli řadit sama .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate