Stránka 45 z 54
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 19 pro 2020, 18:45
od Pjotr1
hele klíííd. Ono to není tak kritický.
Jen ještě (snad už dnes poslední technické okénko) si objasníme v čem jsou problematické krátké trasy u přímého vstřiku : když je motor studený tak řídící jednotka do válce stříká velké množství benzínu. Ten smývá olejový film ze stěn válců a také se dostává do oleje. Olej je tedy ředěný a už nemá takové vlastnosti jako neředěný. Tedy jeden z důsledků je že se může více odpařovat a jak jsem psal dříve pak vzniká karbon na sacích ventilech. Pokud je motor ohřátý tak řídící jednotka dává jen nutné množství benzínu. Na to je motor konstruovaný a ničemu to nevadí. Tedy krátké trasy s ohřátým motorem nevadí. Pokud ale jezdíš krátké trasy a motor mezi tím vychladne tak dochází k ředění oleje benzínem. Pomůže delší trasa kdy se benzín z oleje odpaří a je zase pohoda.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 19 pro 2020, 19:34
od idam.i
Vidíš ,zabudol som pridať aditíva.
Díky.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 19 pro 2020, 21:39
od Axel.Foley
Pjotr: Mám problém - mám citlivý zadek a pravou nohu a stačí mi často pár stovek metrů po natankování, abych poznal na plynovém pedálu a pod zadkem, jak auto na právě natankované palivo pojede
![Shhh :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
Tankuji vždy plnou, s dojezdem v rozmezí 60 - 100 km. A nejsem sám. Navíc jakmile natankuji obyč naftu, motor si vezme o litr víc už ve chvíli, kdy vidí sebemenší kopeček. Za mně tedy prémie + VIF, za nějakých 7000 km to bude Millers.
Vím, spousta lidí řekne, že prémiové palivo je placebo. Mno... ano i ne. Tuky dostává prémiovou naftu od první nádrže a chod motoru je o hodně kultivovanější než u známého se stejnou motorizací, který obvykle bere obyč naftu. Jasně, souvisí s tím i četnost výměn oleje, filtrů. Mimochodem, při nájezdu 120000 km byly měněny žhaviče. Byly trochu špinavé, ale jinak bez jakýchkoliv úsad.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 07:15
od Pjotr1
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 10:26
od Chasnik
Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 12:56
od Axel.Foley
Pjotr: Benzín lze poznat taky. Vyzkoušeno. A asi jsem opravdu citlivý na chod motoru, opravdu to poznám tak brzy. Samozřejmě u auta, se kterým mám něco najeto. Věřit mi nemusíš.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 13:06
od idam.i
Chasnik píše: ↑20 pro 2020, 10:26
Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
To sa divím,že dodávajú benzín bez biozložky.
Je to povinné.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 15:15
od Pjotr1
@Axel.Foley : můj faktickej mozek se s tím nějak neumí vyrovnat, tak si tě budu muset zařadit do skupiny "diabol alebo kúzelník"
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 16:25
od Axel.Foley
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 16:29
od petzl62
Chasnik píše: ↑20 pro 2020, 10:26
Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
Tak to jsi měl kliku, já co se poptával tady u nás v okolí- a to známá pracuje na EO pumpě, tak všude benzín s biosračkou
U Benziny už jsem se s Vervou taky jednou spálil, zrovna při cestě na test i30 Nline do Neratova. Od té doby mě ta pumpa neviděla, co se tankování týká
![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
. A to jsem tam byl i 3x-4x týdně. Kafe si tam klidně dám, ale benzín nee. Naštěstí máme v Opavě 3
Shell pumpy pro mě před mnoha lety přestaly existovat, od chvíle, kdy zavedly poplatek za wc a naprosto vyděračské ceny za vše
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
No a OMW co do kvality paliva top- týká se Maxx Motion, ale cena je prostě úlet
No a když se chci přesvědčit, že je svět ještě v pořádku, tak tady máme naštěstí Globus
Když teda závoz neprovede to co už jednou
https://www.denik.cz/regiony/pri-zamene ... 80822.html
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 20 pro 2020, 18:06
od Chasnik
idam.i: povinný je podíl na celkové výtoči. Pokud někde mají palivo bez BIO, jinde ano a v součtu (resp.) průměru jim to vychází na zákonem požadovanou mez, tak je to v pohodě.
Petzl: jo, někde mají skoro pořád s BIO, např. v Uhříněvsi. LTM byl teď téměř 2 měsíce bez BIO, jestli jsem to sledoval správně. Teď tady v okolí je např. v Tachlovicích u Kladna. A Globus Extra Drive v pohodě, těm dodává MOL a nikdy nebyl problém. Teda alespoň s naftou, benzín jsem u nich ještě nebral. Co mám EO kartu, tak se snažím tankovat u nich, ať to má účetní jednodušší
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 26 pro 2020, 19:14
od Deuso
Ještě otázečka:)
když jedu v automat réžimu a sem tam podřadím pádly, vadí to převodovce? četl jsem článek, že DCT převodovky mají vždy připraveno kam budou řadit a tímhle jí dost zmatu. Jak to tedy je?:)
Podřazuju například, když jedu dlouho vesnice, porad mi to točí kolem 1700ot, (vlastně i na 90-100 to mám pořád pod 2000:)), což nevím zda je dobrý pro benzín, který zajíždím, ale tak mají to tak nastavený oni, tak asi neřešit?
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 26 pro 2020, 20:03
od petzl62
Nevadí,
podle mě jsou pádla pod volantem přednostní i v plně automatickém režimu.
Ono se to stejně po určité době vrátí zase do automatu.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 26 pro 2020, 20:55
od idam.i
Neviem,či to je všade no u mňa sú pádla funkčné iba keď presuniem páku do manuálu.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Napsal: 26 pro 2020, 21:17
od Mr. HYUNDAI
U
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
fungují i v automatickém režimu. A pokud do manuálu nepřesuneš, opět bude po chvíli řadit sama
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.