Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 úno 2021, 20:25
Jj, asi něco takového. Jen mě to vylekalo, jak to šlo prošlápnout.
Tohle dělal i Mercedes, nevím u jakého modelu (tuším Áčko?). Standardní nádrž byla malá, aby se při normovaných testech tankovalo méně paliva a auto mělo nižší hmotnost. "Větší", tzn. normální nádrž bylo možno doobjednat s příplatkem 0 Kč... Vivat BruselOdjinud píše: ↑26 úno 2021, 16:51 Pánové, vrátím se s dovolením ještě jednou k tématu kapacita nádrže (deklarovaná 50l, reálná 42l). Není to náhodou u jako nyní u škoda?
Škoda Auto předhodila automobilovým novinářům k prvnímu otestování nastupující Škodu Fabia 4. generace. Nebudu se o ní nějak rozepisovat, byť šlo o auto, které bylo léta český bestseller. Co mě zaujalo, je fakt, že nová Fabia bude v základu se 40l nádrží, ale za příplatek si bude možné objednat 50 litrovou. Říkal jsem si, proč tedy Škoda tam nedá rovnou tu větší, když je to max. pár kg plastu, a tudíž nákladově pár korun navíc. To má skutečně potřebu získávat peníze od svých zákazníků takto trapně?
V recenzi na idnes k tomu nic nebylo, ale následně jsem náhodou přečetl ještě jednu na webu Autofórum: https://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/po ... jine-auto/ ze které vyplynulo, že OBĚ NÁDRŽE JSOU STEJNÉ A PLATÍTE JEN ZA PRÁVO NATANKOVAT VÍCE, cituji: „Kvůli snaze snížit hmotnost přichází čtvrté vydání Škody Fabia ve standardu s nádrží o objemu 40 litrů (dříve měla 45 l), za příplatek ale bude dodávána nádrž s objemem větším o 10 litrů. Bizarní je, že díl jako takový bude vždy stejný, systém jen ve druhém případě dovolí natankovat trochu více paliva. Pokud se ptáte, co je to za nesmysl, je třeba dodat, že škodovce nebudete platit za jiný komponent, ale za vyšší normovanou spotřebu resp. emise CO2. Neboť čím větší nádrž je, tím více v ní musí být paliva při testu, protože pravidla hovoří o natankování určitého procenta celkové kapacity - čím větší je, tím více jej bude, tím bude auto těžší, tím bude normovaná spotřeba vyšší, tím bude i vyšší potenciální pokuta za nadlimitní emise CO2. Vítejte v EU.“
Tahle závada se spíše projevovala u vozů přestavěných na LPG. Nebo to někdo zaregistroval i u benzíňáků?
takže asi tak, 51000 je fakt nič. Minule som postrašil svokru že má v aute časovanú bombu , má totiž v i30 ten motor. Tak snáď jej vydrží.stipemen píše: ↑17 črc 2019, 13:20 Jedním z vlastníků, kterým se vysypal katalyzátor, zničil motor a zůstal stát, jsem já, v 51000km. Auto NEBYLO přestavené na LPG, bylo normálně a pravidelně servisované a řekl bych že i normálně provozované. Ráno děti školka, škola, do práce 10 km a odpoledne to samé zpět. Víkendy výlet a několikrát do roka delší cesta po dálnici na tempomat 135 km/h. Servis prováděn ročně, vždy najeto max 18000 km, vše dodrženo. Auto jsem koupil jako nové v. r 09/2014 a prodal ho po výměně motoru a nájezdu dalších cca 14000km s novým mototrem v záruce v roce 03/2018. Auto jsem měl 3,5 roku a najel od novoty 65000 km.
Bohužel, jediným důvodem, proč jsem se auta zbavil, byl právě tento motor. Přestal jsem mu prostě věřit. Po výměně motoru jsem chtěl dát autu šanci a říkal si, že jsem měl bohužel smůlu na kus, to se může stát. Poslední hřebíček do rakve ovšem byl, že půl rok po mně se to samé stalo kolegyni od manželky z práce. Je fakt, že ti měli najeto cca 120000 a vyměnili jim to také na záruku a bez řečí, tak jako nám. Ovšem i oni auto obratem prodali.
Hyundai i30 je jinak výborné auto, byl jsem s ním spokojen a bratr i rodiče mají i30 také, ovšem s motory CRDI a tam je to zatím bez jediného problému. Oba najeto kolem 150000.
Chvíli jsem se ještě snažil auto pro mě zachránit tím, že bych do něj koupil katalyzátor s kovovou vložkou, ne tou keramickou z výroby. Bohužel nic takového nebylo a snad pořád ani není dostupné. Ani u autorizovaného servisu, ani z druhovýroby. Takto by se předešlo nasátí vysypaného bordelu do válců.
Tím byl osud i30 v naší rodině zpečetěn.
Nechci nikoho strašit, třeba jsme měli smůlu na kus oba dva, ale jako náhoda to bylo na nás moc.
S těma skladovkama - trochu bych krotil optimismus.