Stránka 46 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 12:35
od Radim Brožek
venousek píše:Když necháš na páčce v poloze zapnuto, tak s nastartováním se samy rozsvítí, s vypnutím motoru a otevřením dvěří u řidiče se samy zhasnou.
No mám pocit, že se rozsvítí už se zapnutím zapalování, ne nastartováním. Při něm pak jen na chvilku pohasnou

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 12:40
od vena.m
No právě.....sem myslel jestli tam není časová prodleva.....ale asi těžko. takhle musej bít dost namáhaný žárovky a pak dřív praskaj při tomhle rozsvěcení

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 13:20
od willy50
venousek píše:
willy50 píše:Samozřejmě málokdo řeší nějaké desetinky, ale dva litry?
U mého auta se spotřeba dost ostře láme na hranici 120km:
na tom samém úseku dálnice 110 až 120km = 6l, 130 až 140km = 8l
To už snad stojí za úvahu ne?
Raději pojedu tak, jak chci, než abych se přizpůsoboval autu... Při osmdesáti na okresce ti to taky bude žrát méně, než při tacho 100, ale jednak tě bude cesta víc unavovat, protože potrvá déle, a ještě budeš vytáček ostatní řidiče.
Ale každý se cítí nejlépe v jiné rychlosti a v jiném jízdním režimu.
Nevím proč bych se měl hnát po dálnici 130-140km/h, když touto rychlostí na 20km úseku, po kterém jezdím do práce ušetřím 2!!! minuty(oproti pohodovým 110-120). a brzda nejsem, když chci předjíždět třeba kamion tak zrychlím na 130 a předjedu.
A okresky? Nevím po jakých jezdíš, ale ty po kterých jezdím do práce, tak po těch se stovkou jezdit opravdu nedá.
Jestli jsi ale mladý a rád jezdíš rychle, nic proti tomu.
(Jen doufám, že mě nebudeš zezadu vyblikávat :mrgreen: )

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 13:35
od Radim Brožek
willy50 píše:Nevím proč bych se měl hnát po dálnici 130-140km/h, když touto rychlostí na 20km úseku, po kterém jezdím do práce ušetřím 2!!! minuty(oproti pohodovým 110-120). a brzda nejsem, když chci předjíždět třeba kamion tak zrychlím na 130 a předjedu.
Taková dálnice musí být radost. Já mám kolem akorát D1/D2 a tam jedeš buď vpravo po schodech 80-90, nebo vlevo 140-150. Nic mezi, pokud nechceš pořád kličkovat, nebo se lepit dědovi/kamionu za kufr a čekat na šutr do skla.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 13:43
od Hardcam
Zarovky sviti od druhe polohy klicku, pri samostatnem startu dojde pouze k poklesu napeti, coz na samotnou zarovku nema zadny vliv. Zarovce se v prvni rade vytrese vlakno, nez ze by se vysvitila. Ja startuju jen se zaplymi svetly, ale diky kvalite silnic, po jakych se pohybuju, se mi jedna po 3 mesisch odporoucela.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 13:50
od vena.m
mě jde o to, jestli jim nevadí ten proudový náraz...určitě tam není žádná přepětová ochrana. třeba Flešku taky doporučujou zasouvat vždy až po nastartování.....takže asi nějaká ochrana tam bude těžko proti proudovému nárazu.. :-k

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 14:06
od Hardcam
Vzdyt to pro tu zarovku vyjde na stejno, jesti ji rozsvitis bez nastartovanyho motoru nebo s nim, ne?

Jinak tohle bychom meli resit jinde...:)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 14:06
od matysekul
Pánové,co kdybyste se poroučeli do tématu k tomu určenému.Mimochodem,všechny tyhle teorie se probíraly a řešily,ale stejně se nedošlo k jednotnému závěru :lol:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 14:11
od Hardcam
Vzdyt jsem to psal, ze musime jinam...:) navic uz to pisu asi po padesaty :mrgreen: a ty mi zavolej, pobavim Te...:)

A ke spotrebe - 14 dni nenulovana, najeto 1200km, prumer 7,8 l/100km...takze asi dobry. Oproti porizeni to jsou 2 litry dolu. Ale to spis bylo tim, jak jsem si uzival novyho auta...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 14:14
od vena.m
no to byla jen malinkakatááááá odbočka :twisted: ale ten proud co si cucá auto z baterky při startu asi nebude to pravý pro ty žárovajdy.. #-o

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 14:32
od willy50
Radim Brožek píše:
willy50 píše:Nevím proč bych se měl hnát po dálnici 130-140km/h, když touto rychlostí na 20km úseku, po kterém jezdím do práce ušetřím 2!!! minuty(oproti pohodovým 110-120). a brzda nejsem, když chci předjíždět třeba kamion tak zrychlím na 130 a předjedu.
Taková dálnice musí být radost. Já mám kolem akorát D1/D2 a tam jedeš buď vpravo po schodech 80-90, nebo vlevo 140-150. Nic mezi, pokud nechceš pořád kličkovat, nebo se lepit dědovi/kamionu za kufr a čekat na šutr do skla.
Taky občas musím na tu naši slavnou "hajvej číslo jedna" a vždycky lituju ty, kteří tudy musí jezdit denně.
V tomto případě s tebou bezvýhradně souhlasím.
Na "mém" úseku(Olomouc-Lipník) takový provoz není a taky je na naše poměry docela rovná.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 srp 2010, 18:53
od tricarkovej
Ahoj tak projíždím čr mám o dovolené najeto slušných pár kilometrů. Měli jsem malý výlet náměšt na oslavou dvůr králové na labem a zpět. Tankoval jsem plnou ráno při odjezdu celkem 445 km 62 km/h průměrná rychlost spotřeba 4,4 l. Mylím, si že je to fajn a auto si opravdu užívám. Jinak mám na autě najeto 22000 za 16 měsíců.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 srp 2010, 12:59
od pilotzz
nějaké aktuální info:
(i30CW 1,4/4600km) Chorvatsko, dospělí+dítě+ 80kg bagáže, tam be klimy, zpátky s klimou, 2300km - pouze cca 300km po dálnici jinak okresky projeté vyšší rychlostí, hodně předjíždění (ten zvuk na 3ku při 6,5tis =D> ),
celkem=6,7L

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 srp 2010, 13:11
od Hardcam
6500 zbytecny, zadny efekt, zvysena spotreba...krivka vykonu a tociveho momentu se protina mnohm drive, nekde u 5000 otacek :mrgreen:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 srp 2010, 14:12
od pilotzz
Hardcam píše:6500 zbytecny, zadny efekt, zvysena spotreba...krivka vykonu a tociveho momentu se protina mnohm drive, nekde u 5000 otacek :mrgreen:
..křivky se protínají podle typu grafu, zvolených os.. :mrgreen:
Při předjíždějí (pokud jde o předjíždění, tak pro mě je jeho smyslem v co nejkratší době minout předjížděné vozidlo a ne řešit okamžitou spotřebu) okolo 90km/h ve fázi akcelerace je nesmysl s 1,4kou v 5tis řadit z 3ky na 4ku.
4ka padne do režimu, kde je menší jak výkon tak moment, a samotné přeřazení je ztráta dalších pár metrů.
..těch 6500 tam vylítlo jak nic a od těch 5000 do 6500 to zrychluje plynule, žádné dramatické zvadnutí při 6000 nebo 6200..
K předjíždění nestačí krouťák, je potřebný výkon (to ví všichni, kromě pilotů dýzlových "ochcávek f týdýčku na hlínách...") :wink: