Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2010, 10:32
chyki : aj mne sa velmi pacia, na aute ukazu super Keby tak boli este vacsie tak by to bola vazne bomba
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
89majlo96 píše:Sak si to skus preratat, vychadzal som z tvojich povodnych pneumatik 195/65 R15. A navyse ked by si davaliny rozmer pneumatiky tak to musis dat zapisat do technickeho preukazu a pokial nekupujes disky na ktore ked nedostanes typovy list tak sa to da spravit len velmi velmi tazko. Najlepsie je mat znamost niekde na DIlukis01 píše:Díky za vysvětlení, počítám trošku jinak (výška gumy jako procentuální podíl šířky pneumatiky). Píšeš, že ani jeden rozměr nemůžu dát - v tom případě proč je oba (navíc ještě 185/65) uvádí výrobce v typovém osvědčení pro i30? Předpokládal jsem, že pokud chci zmenšit rozdíl mezi hranou disku a výškou pneu, musím jít na jednu ze zmíněných hodnot...89majlo96 píše:ani jeden z tych rozmerov co si sem napisal nemozes dat, zmensil by si tym priemer kolesa, co by sa podpisalo na chybnom ukazovateli rychlosti, zmenila by sa aj rychlost na jednotlivych prevodovych stupnoch a vyzeralo by to dost srandovne, pretoze by boli male kolesa vo velkych blatnikoch. Vzdy ked chces menit rozmer kolesa tak si musis preratat priemer povodnych pneumatik a novych, vysledky by sa nemali velmi odlisovat.
Vypocitas si to tak ze sirku pneumatiky podelis cislom 100 a vysledok vynasobis vyskou profilu pneumatiky ( to co je za lomitkom v rozmere ) Tento vysledok vynasobis cislom 2, pretoze mas dve vysky profilu na kolese. A nakoniec si vypocitas priemer disku. V tvojom pripade 15 x 2,54. vysledne hodnoty scitas a mas priemer kolesa
No dobrá, tak něco pro pobavení: byl jsem v pneuservisu přezout na letní. Mám na léťo litáky, tak jsem je tam dovezl, výměna za dvě stovky. Přijedu domů a v garáži koukám jak bulík na krabičku s maticemi k liťákům. Zapomněl jsem je vzít s sebou, takže jsem všech 20 matic (původně na plecháčích) opět sundal a vyměnil. Šlo to pěkně ztuha, taky mi je festovně utáhli a ještě zdržovačka s bezpečnostníma matkama. Holt za blbost se platí.matysekul píše:Kvůli tomuhle si stěžuješ Mně zas na podzim v pneuservisu tak dotáhli kola,že na pravém předním mám natažené všechny števty a jeden jsem dokonce ukroutil
matky na plechace maju kruzok na plastovy kryt a asi aj iny dosadaci uhol hlavy matkylaufas píše:kdyz uz sme u toho - jakej je v nich rozdil?
Původní matice mají takovou "sukénku" kterou se přichycuje poklice ke kolu. Nedalo mi to a raději jsem zavolal do servisu, kde mi bylo řečeno, že na liťácích být nemůžou, že to musím vyměnit. Matice k liťákům mají jiný vnější průměr (ověřeno), jsou z jiného materiálu (hliník?) a mají jiný dosedací úhel hlavy matky. Původní matice se "sukénkou" by se prý mohla časem na liťácích uvolnit s fatálními následky (jako např. upadnutí kola ...)laufas píše:kdyz uz sme u toho - jakej je v nich rozdil?
A to jde, ukroutit? To jsi na tom skákal, nebo jseš v tom dobrým oddílu?matysekul píše:Kvůli tomuhle si stěžuješ Mně zas na podzim v pneuservisu tak dotáhli kola,že na pravém předním mám natažené všechny števty a jeden jsem dokonce ukroutil