Stránka 47 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 srp 2010, 14:26
od willy50
Tak to předjíždění na 3 je jedna z věcí, která mě na tomto autě nejvíc baví.
Proti Fabce je to jako sednout do formule, tenhle motor jde pěkně za plynem, u Fabky jsem si musel pořádně rozmyslet kdy předjet abych to stihnul bez nějakých nervů.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 srp 2010, 17:09
od Ondras85
zase nepřeháněj,ten motor je dobrej,ale na váhu I30-ky prostě slabej,nikoli však nedostačující

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 srp 2010, 10:28
od maco
pilotzz píše:..křivky se protínají podle typu grafu, zvolených os.. :mrgreen:
Při předjíždějí (pokud jde o předjíždění, tak pro mě je jeho smyslem v co nejkratší době minout předjížděné vozidlo a ne řešit okamžitou spotřebu) okolo 90km/h ve fázi akcelerace je nesmysl s 1,4kou v 5tis řadit z 3ky na 4ku.
4ka padne do režimu, kde je menší jak výkon tak moment, a samotné přeřazení je ztráta dalších pár metrů.
..těch 6500 tam vylítlo jak nic a od těch 5000 do 6500 to zrychluje plynule, žádné dramatické zvadnutí při 6000 nebo 6200..
K předjíždění nestačí krouťák, je potřebný výkon (to ví všichni, kromě pilotů dýzlových "ochcávek f týdýčku na hlínách...") :wink:
S tim razenim souhlasim, ono s tou spotrebou je uz fuk jestli je to na 5000 nebo 6500....akorat bacha na tech 6500ot ciha omezovac :wink: a o ten narazit pri predjizdeni=srazka s protijedoucim :mrgreen:

Ale na druhou stranu s tim kroutak zase asi nesouhlasim, ten dava fakt hafo...mluvim ze zkusenosti srovnani be.sporta (1,6 crdi 85kw, 255 / 1900-2750 Nm/ot) a mé malickosti (1,6 cvvti 93kw, 157/4200 Nm/ot) - diesel ma kroutak temer o 100 Nm (!) vyssi a k dispozici hodne brzo a je to ku*va znat :D ikdyz ma o 8 kw min vykonu. Ve vysledku na rovine se to v jakesi chvili asi vyrovna (benzin vytocenej k 6000) ovsem to jsme jezdili na rovince, do kopce by si motor bez turba ani neskrt...nemluve o spotrebe ta je u benzinu pri tech otackach astronomicka :mrgreen:

Jo a na piloty "ochcávek f týdýčku" bacha sou to neuveritelni magori a velice agresivni!!! :D Mluvim z vlastni zkusenosti...mozna jste uz slyseli o SYNDROMU RIDICE OCTAVIE :mrgreen:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 srp 2010, 12:31
od markus78
Diesel by měl lepší zrychlení se stejnou převodovkou, ale tak o 1/3 nižší maximální rychlost kvůli nižších maximálních otáček. Takže v reálu, kdy ty motory mají svojí převodovku na míru, ta auta pojedou stejně, protože na kolech bude točivý moment stejný a tím pádem i zrychlení. Diesel klame tím "tahem odspodu", ale když se do ruky vezmou stopky, tak je hned vidět, že ten pocit "tahu" doslova lže, viz zrychlení 0-100.
Ještě větší rozdíl je diesel a benzínové turbo, například k 1,4 turbo benzínu se dynamikou blíží až 1,9 diesel, který má podobný výkon v kW.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 srp 2010, 13:13
od Hardcam
Ukaz mi stejne vykonny 1.4T s 1.9TDI :mrgreen:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 srp 2010, 22:54
od markus78
Megane 1.4 Tce (96kW, 9.9s) / 1.9dCI(96kW 9.8s)
Octavia 1.4 TSI (90kw, 9.7s) / 2.0 TDI(103kW, 9.5s)
Bravo 1.4 T-Jet (88kW, 9.6s) / 1.6 MultiJet (88kW, 10.5s)
Fabia 1.2 TSI (77kW, 10.1s) / 1.6 TDI (77kW, 10.9)

Když se ještě porovná cena za stejně výkonný diesel, tak návratnost je v desítkách tisíc km i při vyšší spotřebě benzínu. Například u Fabie je rozdíl 80000Kč(!) a u Octavie 60000Kč s vyšší cenou auta jde vyšší havarijní a s větším objemem vyšší povinné ručení.

Edit:
Cenový rozdil u Meganu Grandtour je 55000Kč a u Brava 40000Kč.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 srp 2010, 23:17
od Hardcam
Jsem myslel, ze ty 1.4T jsou teda silnejsi, tak nic :roll: ale s tim Meganem jsi me dostal...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 srp 2010, 23:28
od be.sport
s tim lhanim bych to nebral tak jiste, protoze s macem jsme zkouseli projet snad 5x cca 500m sprint a z toho vzniklo to srovnani 1,6 benzi 93 kw a crdi 85kw...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 09:38
od Ivangin
Ľudkovia a čo je lepšie na spotrebu pre diesel.
Mať zaradenú rýchlosť alebo dať neutrál ?

Doteraz som dával neutrál, aj som ďalej došiel (v meste).... a teraz som začal nechávať zaradenú rýchlosť (menej dojdem, motor dosť brzdí).... čo je lepšie?

Dík

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 10:07
od j.albi
Při zařazené rychlosti je spotřeba 0 litrů až do nízkých otáček. Zase záleží na tom, jak daleko se dá dojet bez rychlosti. Prudké kopce rozhodně doporučuji jezdit se zařazenou rychlostí. Je to bezpečnější.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 11:03
od markus78
be.sport píše:s tim lhanim bych to nebral tak jiste, protoze s macem jsme zkouseli projet snad 5x cca 500m sprint a z toho vzniklo to srovnani 1,6 benzi 93 kw a crdi 85kw...
U zrychlení 0-100 hodně záleží na řazení, chtělo by to info, jestli to dá 100 i na 2, nebo se musí řadit i na 3, jestli se řadilo až po dosažení 6200 ot/min, jestli se řadilo pod plynem, atd.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 11:59
od oKo
Pokud by na tom mělo záležet, pak to nemůže být srovnávacím kritériem. Zpřevodování převodovky je vlastností auta a od toho se odvíjí řazení a další. Navíc se mnohdy časy 0-100 nezískávají experimentem, ale výpočtem. Pro mě je to parametr nepříliš podstatný.
BTW: měřil někdo spotřebu při tomto zrychlení?

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 12:53
od laufas
jen tak mimo a spise orientacne...
cesta 2 dospeli (moji rodice) + vezli kazdej svuj kufr s oblecenim na tyden. jeli z olomouce na sumavu (ze by kubova hut?). jen vim, ze jeli po D1, vic jsem se neptal. klima tak pulku cesty rikali, cesta svizna, obcasne prekroceni povolene rychlosti, pri ceste zpet od brna po olomouc casto 150 tacho a podobne..
No proste rekl bych normalni uzivatele a kdyz jsem mrkl na PP, tak spotreba 6,2. Nulovano pred vyjezdem z domu na dovolenku.

Dalsi dukaz, ze se s tim da jezdit za malo, aniz by se clovek musel nejak omezovat. Ja mivam tak o pul litru vyssi spotrebu, ale vim, kde je chyba :)
diskuzi zdar

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 13:21
od Hardcam
Presne tak, moje rec...kdo chce, tak dokaze jezdit za adekvatni spotrebu. 6,2 je vcetne dalnicni jizdy moc pekna spotreba, to bych bejval tipoval jen na okresky.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 srp 2010, 13:31
od markus78
Nezlobte se na mě, ale tomu číslu nevěřím, protože když se po dálnici jede 130-150, tak benzín jede za 8-10L, stačí tímhle tempem ujet tak 100km a více a průměr je hned na 8-9L.
Jedině, že by to byl řidič, který jede stylem 150 z kopce a 110 do kopce a mimo dálnici 110 z kopce a 70 do kopce.