Stránka 47 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 bře 2021, 17:58
od dzejkob
Odjinud píše: 19 bře 2021, 13:58 Tak to vypada, ze to dela to levne radio. Tak treba vam daji kvuli tomu lepsi :-)
To dřív porostou na stromech jitrnice a v potoce bude pivo.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 bře 2021, 18:19
od pekoz
dzejkob:

...nooo.. když to bude moribundus ?..
tak to prej pomáhá

:mrgreen: :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 bře 2021, 11:01
od Odjinud
rybak1057 píše: 19 bře 2021, 15:13 Uz mam auto, oprasim tema zabeh, jak idealbe zabihat 1.5dpi a jak dlouho?
Tocit mirne pres 3000 max, nedavat plnej plyn, nepodtacet, a tak 1000km?
Dik
Nekde jsme to tu psal, a jini taky...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 bře 2021, 12:09
od rybak1057
dotaz:
chci koupit nějakou litrovku oleje na případné dolití,
předpokládám že to udělalo už hodně z vás, je tam 0w20,
co jste kde koupili?

a pak, protože 0W20 je fakt peklo, ale přejít na jinej fakt půjde nejspíš až po záruce,
tak co tam pak při první výměně dát? je něco z těch 0W20 menší zlo?

dík

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 bře 2021, 12:43
od Sanchez
Prejst na iny olej podla manualu mozes hned, aj dnes.
Urcite nie je v navode len 0W-20, mas tam tabulku.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 bře 2021, 13:32
od dibarbora
rybak1057 píše: 20 bře 2021, 12:09 dotaz:
chci koupit nějakou litrovku oleje na případné dolití,
předpokládám že to udělalo už hodně z vás, je tam 0w20,
co jste kde koupili?

a pak, protože 0W20 je fakt peklo, ale přejít na jinej fakt půjde nejspíš až po záruce,
tak co tam pak při první výměně dát? je něco z těch 0W20 menší zlo?

dík
Ideš na to od zlého konca... v príručke máš podstatne dôležitejší parameter ako viskozitu... výkonostnú triedu... pre tieto nové motory :hyu: určil tuším API SP alternatívne API SN+... olej na dolievanie kúp takýto, viskozitu nerieš... pri dolievaní kritická nie je, pokojne môže byť aj vyššia..

Čo sa týka zmeny viskozity... aj keď sú riedke oleje vynútené tlakom na emisie, tak na druhú stranu výrobca takým olejom prispôsbuje materíálove a konštrukčné riešenie. Použitie viskóznejšieho oleja môže byť preto aj kontraproduktívne a motoru môže ublížiť(napr. hustejší olej nemusí paradoxne vytvoriť dostatočný mazací film na valci) , takže treba poriadne pozrieť príručku čo výrobca povoľuje. Napr. 1,4 tgdi bez gpf má povolenú len jednu viskozitu 5w30... Acea a5/b5..

Tej viskozity 0w20 by som nebál... ford ju používa už roky, bez problémov..

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2021, 17:34
od mopic
Odjinud píše: 31 říj 2020, 18:49 Ja mam na nem najeto jen cca 500 km, takze jsem v zabehu a nalozim mu jen vyjimecne. Nicmene co mi nejvic vadi je hluk, od 3 tis. ot. / min. je pomerne slyset, ale hlavne me vadi, ze je to takovy divny hluk, jakoby stare TDi (muj sef mel kdysi takoveho Superba I, ale ten tak chrochtal v nizkych otackach, i30 to dela ve vyssich).
Tak to jsem rád, že nejsem sám, kdo má tenhle pocit. Když sešlápnu plyn a motor jde do otáček, tak to má zvuk jak diesel nebo jako auto s vytuněným tlumičem. Když má pak konstantní otáčky, tak už je tichý. Měl jsem obavu, jestli nemám nějaký problém s motorem (mám najeto zatím cca 800 km), ale jak to tak vypadá, je to asi vlastnost a ne závada. Je fakt, že to je asi i o zvyku. Když má člověk nové auto, tak chvíli trvá, než si zvykne na jiné standardní zvuky, než byly v předchozím autě :D.
Co mi ještě příjde, i když se to netýká přímo motoru, že řazení dvojky je trochu hlučnější, nebo jak to popsat, než ostatních rychlostí. Všechny rychlosti kromě dvojky jen tak lehce cvaknou, ale dvojka je dost slyšet. Jakoby se rozmýšlela jestli zapadne nebo ne. Nedokážu to pořádně popsat. Máte někdo podobnou zkušenost?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2021, 18:33
od WalterB
Ten zvuk bude opravdu vlastnost, zatím jsem se s tím setkal u všech aut s 1.5 DPI, ve kterých jsem jel (vedle toho našeho to byly ještě 3 předváděčky). Spíš než k dieselu bych to ale přirovnal k jakési zvláštní kombinaci zvuků staré italské školy (FIAT, Lancia...) a nějakého současného tříválce. 1.4 MPI měla zvuk trochu hladší - ale už třeba při srovnání zvuku Ceedu I a Ceedu II tam jakési hrubší zrno slyšet taky bylo a to byly ty motory de facto stejné.
Při řazení žádný přímý akustický projev nevnímám - tam mi nesedí spíš ty malé odstupy mezi stupni, kvůli kterým někdy trochu laburuju, jak zacházet se spojkou a plynem, aby to necuklo.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 bře 2021, 19:11
od rybak1057
Uz mam najeto 200 km :D
Je to drama ten zabeh, ale to ticho a klid ctyrvalce to vyvazuje

Takhle pomalu na plyn a ne moc do otacek je to pro me dost nezvyk

Jak moc se ten motor probere az to zacnu tocit? Hodne citelne?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 bře 2021, 19:54
od Axel.Foley
Záběh u Tucsona probíhal stylem, jakým jezdím pořád. Za první měsíc jsem najel 3500 km :-#

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 bře 2021, 23:23
od kolomaz
Máme různé motory, ale co se zvuků týká, ( teď mám na mysli benziňáky ), tak dokud se motor nezahřeje je ten zvuk strašný, a je jedno zda má motor 15 000 a nebo 60 000 km . Jakmile motor má víc jak 80 st. je zvuk v pořádku.
A protože to dělá na našich všech benzinových motorech, je to vlastnost.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 bře 2021, 18:30
od Palo Prevo
mopic píše: 22 bře 2021, 17:34
Odjinud píše: 31 říj 2020, 18:49 Ja mam na nem najeto jen cca 500 km, takze jsem v zabehu a nalozim mu jen vyjimecne. Nicmene co mi nejvic vadi je hluk, od 3 tis. ot. / min. je pomerne slyset, ale hlavne me vadi, ze je to takovy divny hluk, jakoby stare TDi (muj sef mel kdysi takoveho Superba I, ale ten tak chrochtal v nizkych otackach, i30 to dela ve vyssich).
Tak to jsem rád, že nejsem sám, kdo má tenhle pocit. Když sešlápnu plyn a motor jde do otáček, tak to má zvuk jak diesel nebo jako auto s vytuněným tlumičem. Když má pak konstantní otáčky, tak už je tichý. Měl jsem obavu, jestli nemám nějaký problém s motorem (mám najeto zatím cca 800 km), ale jak to tak vypadá, je to asi vlastnost a ne závada. Je fakt, že to je asi i o zvyku. Když má člověk nové auto, tak chvíli trvá, než si zvykne na jiné standardní zvuky, než byly v předchozím autě :D.
Co mi ještě příjde, i když se to netýká přímo motoru, že řazení dvojky je trochu hlučnější, nebo jak to popsat, než ostatních rychlostí. Všechny rychlosti kromě dvojky jen tak lehce cvaknou, ale dvojka je dost slyšet. Jakoby se rozmýšlela jestli zapadne nebo ne. Nedokážu to pořádně popsat. Máte někdo podobnou zkušenost?
Áno, zvuk motora okolo 3000 začína byť taký dieslový. Keďže som posledné roky jazdil len s dieslami nevadí mi to. S radením z 1 ky do 2 –ky mám tiež problém , je to také zvláštne cuknutie, mám pocit aj ako keby auto nachvíľku zastalo. Myslím si že to bude tým , že dvojka je dosť tažká a potrebuje sa chvíľku ,,pozbierať,,

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 bře 2021, 12:02
od Odjinud
Netocit pres 4000 (id. min), ale taky to nepodtacet, moc neakcelerovat, hodne menit otacky a řadit (prvnich 1000km bez tempomatu), netahat vozik, nevozit velky naklad, s ohledem na brzdy brzdit jemne, s ohledem na pneu pocitat, ze prvni km to nemusi sedet v zatackach. Idealne prvnich 1000km jezdit mimo dalnice.
rybak1057 píše: 23 bře 2021, 19:11 Uz mam najeto 200 km :D
Je to drama ten zabeh, ale to ticho a klid ctyrvalce to vyvazuje

Takhle pomalu na plyn a ne moc do otacek je to pro me dost nezvyk

Jak moc se ten motor probere az to zacnu tocit? Hodne citelne?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 bře 2021, 12:31
od Sanchez
Rybak

Podla krivky krutiaceho momentu je max pri 3.500 ot., potom to rychlo opadne. Je to atmosfera.
Zbytocne budes hnat motor do otacok, vyuzival by som 3.000 az 4.500.
Az to budes tocit, tak sa nepreberie, resp.citelne nie. Kuzla necakaj.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2021, 20:17
od Maras
Dnes kontrola oleje po cca 6200km. Stav ryska uprostřed, takže ideál. Mimochodem, od novoty mám instalovanou plasicku na kuny jelikož mé bývalé vozy vždy nějaké zvířátko navštěvovalo. Dosud byl klid, ale dnes jsem našel stopy na baterii po tapkach a polovinu vlašského ořechu. Po obhlídce bylo jasno, baterka v plasicce KO, takže proběhla výměna za novou, utření zanechaných otisků a nyní budu sledovat, jestli se zam znovu objeví.