Re: Alfovo Ela :)
Napsal: 24 dub 2015, 10:19
v tomto zajimavem clanku http://www.autorevue.cz/chcete-usetrit- ... -si-diesel se pise mimo jiné toto: Další legislativní povinností, která škodí motorům, je přimíchávání povinné biosložky do paliva. Na to samozřejmě netrpí jen diesely, ale i benzínové motory. Biosložka na sebe váže vodu, zvyšuje vznik karbonových úsad a urychluje zanášení nejen spalovací komory, ale například i EGR ventilu. Speciální čístící aditiva pomohou jen částečně. Spíše celý problém oddálí než úplně eliminují.
Takze to by znamenalo, ze i Vif pouze oddali pripadne komplikace spojene s bioslozkou? Zajimave je, ze výrobce Vifu uvadi : Aditivum VIF Super Benzin Aditiv eliminuje negativní vlivy biosložek
A ted kde je pravda? Jedine jak se vyhnout bioslozce, je tankovat 100 oktanove benziny. Jinak Ela EGR nemá.
Jen pro info:
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Etanol (líh)
V benzinu jej smí být maximálně 5 %. Zároveň však je jeho přídavek povinný a v ročním průměru prodaných benzinů musí dosahovat minimálně 4,3 procenta. Líh zvyšuje oktanové číslo paliva, ale obsahuje kyslík, takže má nižší výhřevnost. Čím více je v benzinu lihu (a neklesne-li přitom cena), tím méně kilometrů za svoji stokorunu najedete.
ETBE (ethyl-terc. butyl éter)
Látka ke zvyšování oktanového čísla, vyráběná z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Díky tomu, že ke zvýšení oktanového čísla využívají ETBE, nemusí kvalitní vysokooktanové benziny obsahovat líh.
Celkový obsah kyslíku
Kyslík snižující výhřevnost je obsažen v lihu, ale také v éterech, mezi nimi i v ETBE. Norma udává maximálně 2,7, po započtení nejistoty měření 2,9 procenta. V benzinu tak musí být jen ETBE, nebo pouze líh, nebo trocha obojího. Pokud tam obojí dáte v plné dávce, přešvihnete povolený obsah kyslíku.
......Některým z vás dokonce stooktanové benziny doporučili na infolinkách výrobců automobilů. Třeba čtenář Jiří Krpálek má Škodu Fabia 1.2 TSI. Zajímalo ho, jak je to s tvorbou karbonových úsad v tomto motoru a jak jim předcházet, neboť o tom leccos zaslechl. Došla mu odpověď, že „palivo plnící normu ČSN EN 228 (tedy základní kvalitativní standard pro automobilové benziny) splňuje veškeré podmínky pro bezproblémový chod motoru“. Nicméně o kus dál stálo: „Majitelům našich vozidel doporučujeme cca každou třetí nádrž načerpat palivo s vyšším oktanovým číslem, které má příznivý vliv na chod motoru a spotřebu paliva a zabraňuje usazování karbonu, případně odbourává usazeniny. Pokud budete dodržovat toto doporučení, nemusíte mít z usazenin v motoru obavy.“
.....„Schopnost redukovat karbonové úsady není dána samotným oktanovým číslem vysokooktanových benzinů, ale tím, že s jistotou obsahují aditiva a především detergenty, které tvorbě karbonových úsad zabraňují nebo je redukují.“
na druhym odkazu je i test vysokooktanových benzinu. Kdo si chce všechny benziny porovnat at klikne sem:
http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... -n98-n100/
je zde test jak 95 tak i 100 oktanu.
Pokud jsem se dobre podival na tabulky, tak nejvíce lihu v 95 ma Cepro
a tady mne napsal pan Loula z Benziny:
K Vašemu dotazu ohledně používání automobilových benzinů VERVA 100 případně VERVA 95 a nebo BA 95 v zážehových (benzinových) motorech automobilů, konkrétně Hyundai s motorem 1.6 MPI, Vám předkládám níže uvedené širší vysvětlení.
1) Rozhodující je, co doporučuje výrobce motoru, resp. na jaký druh automobilového benzinu je motor homologován nebo stanovisko značkového servisu. Samozřejmě každy motor pracuje s určitým oktanovým rozptylem 3 až 4 jednotky. Platí, že pokud použijete kvalitní benzin s oktanovou hladinou o třídu vyšší docílíte vyšší výkon a nižší spotřebu. Pokud použijete o třídu nižší bude nižší výkon a vyšší spotřeba. Pro současné motory vybavené elektronikou a nepoužívající olovnaté benziny se udává rozptyl oktanového čísla 4-5 jednotek.
2) V průběhu provozu se situace zhoršuje a spalovací prostor se zanáší v souvislosti s tvorbou úsad v motoru, proto je velmi správné používat kvalitní aditivované benziny, kde formulace aditivace brání tvorbě úsad a zároveň úsady rozpouští - má detergentní účinky. V naší nabídce jsou prémiové benziny VERVA 100 a nyní kolekci testujeme prémiový benzin VERVA 95. (Zatím 13 čerpacích stanic )
3) Platí, že formulace aditiv je tvořena na základě požadavků výrobců motorů a zajištění vyšší úrovně užitných vlastností nových paliv. Naše společnost prodává pouze aditivovaná paliva, kde formulace aditiv je vyvíjena v souladu s požadavky motorů na moderní paliva, péčí o palivový systém, snížení spotřeby, emise a nároky zákazníků na moderní jízdu.
Samozřejmě je využíván i pro moderní vysoce výkonné sportovní motocykly.Kvalitu paliv pravidelně kontrolujeme nezávislou akreditovanou laboratoří. U standardních běžných dodávek se hodnota oktanového čísla pohybuje od 99,3 do 101 oktanů. Jeho kvalita je dána evropskou normou ČSN EN 228 kategorie Super plus s okatnovým číslem nad 98 jednotek. Kvalita a užitné parametry prémiového benzinu VERVA 100 v hodnotě oktanového čísla, úrovni aditivace jsou nesrovnatelně vyšší oproti aditivovanému BA 95 Natural. VERVA 100, navíc neobsahuje líh, zatímco BA 95 Natural ano (cca 4%).
5) Hlavní důraz ve formulaci přísad u VERVA 100 je kladen na mazací přísady pro snížení třecích ztrát a zvýšení výkonu, zajištění čistoty palivového systému (tj zabraňuje tvorbě úsad a rozpouští je) a na vysokou ochranu proti korozi.
6) Jsem přesvědčen, že prémiový benzin VERVA 100 Vašemu automobilu Hyundai neublíží. Prováděné testy a srovnání VERVA 100 a BA 95 ukázaly, že při použití vysokooktanového aditivovaného benzinu VERVA 100 oproti standardtnímu BA 95 došlo ke zvýšení výkonu motoru o 10 % a snížení spotřeby o 15 %. Navíc VERVA 100 garantuje vysokou čistotu ventilových sedel a elektronických vstříků.
Na závěr Vám sděluji, že prémiové benziny VERVA Vašemu vozu s benzinovým motorem určitě neublíží, spíše prospějí (čistota, spotřeba, nižší náklady na údržbu), ale rozhodující je stanovisko odborného servisu či výrobce. Ten posoudí konkrétní stav zanesení úsadami, ujeté km, stav palivové soustavy, a kondici motoru ve vazbě na výkon.
Lze připustit i střídání aditivovaného BA 95 s prémiovým nadstadardně aditvovaným VERVA 100 s určitými rozdíly ve výkonu (rozdíly v oktanové úrovni), spotřebě (líh má nižší energetickou hodnotu) a vnímavosti k vodě (líh v sobě absorbuje vodu, zimní provoz).
Věřím, že uvedené informace budou pro Vás dostačující a vše vysvětlující.
Děkuji a zdravím,
Ing. Václav Loula
ředitel jakosti
Takze to by znamenalo, ze i Vif pouze oddali pripadne komplikace spojene s bioslozkou? Zajimave je, ze výrobce Vifu uvadi : Aditivum VIF Super Benzin Aditiv eliminuje negativní vlivy biosložek
A ted kde je pravda? Jedine jak se vyhnout bioslozce, je tankovat 100 oktanove benziny. Jinak Ela EGR nemá.
Jen pro info:
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Etanol (líh)
V benzinu jej smí být maximálně 5 %. Zároveň však je jeho přídavek povinný a v ročním průměru prodaných benzinů musí dosahovat minimálně 4,3 procenta. Líh zvyšuje oktanové číslo paliva, ale obsahuje kyslík, takže má nižší výhřevnost. Čím více je v benzinu lihu (a neklesne-li přitom cena), tím méně kilometrů za svoji stokorunu najedete.
ETBE (ethyl-terc. butyl éter)
Látka ke zvyšování oktanového čísla, vyráběná z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Díky tomu, že ke zvýšení oktanového čísla využívají ETBE, nemusí kvalitní vysokooktanové benziny obsahovat líh.
Celkový obsah kyslíku
Kyslík snižující výhřevnost je obsažen v lihu, ale také v éterech, mezi nimi i v ETBE. Norma udává maximálně 2,7, po započtení nejistoty měření 2,9 procenta. V benzinu tak musí být jen ETBE, nebo pouze líh, nebo trocha obojího. Pokud tam obojí dáte v plné dávce, přešvihnete povolený obsah kyslíku.
......Některým z vás dokonce stooktanové benziny doporučili na infolinkách výrobců automobilů. Třeba čtenář Jiří Krpálek má Škodu Fabia 1.2 TSI. Zajímalo ho, jak je to s tvorbou karbonových úsad v tomto motoru a jak jim předcházet, neboť o tom leccos zaslechl. Došla mu odpověď, že „palivo plnící normu ČSN EN 228 (tedy základní kvalitativní standard pro automobilové benziny) splňuje veškeré podmínky pro bezproblémový chod motoru“. Nicméně o kus dál stálo: „Majitelům našich vozidel doporučujeme cca každou třetí nádrž načerpat palivo s vyšším oktanovým číslem, které má příznivý vliv na chod motoru a spotřebu paliva a zabraňuje usazování karbonu, případně odbourává usazeniny. Pokud budete dodržovat toto doporučení, nemusíte mít z usazenin v motoru obavy.“
.....„Schopnost redukovat karbonové úsady není dána samotným oktanovým číslem vysokooktanových benzinů, ale tím, že s jistotou obsahují aditiva a především detergenty, které tvorbě karbonových úsad zabraňují nebo je redukují.“
na druhym odkazu je i test vysokooktanových benzinu. Kdo si chce všechny benziny porovnat at klikne sem:
http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... -n98-n100/
je zde test jak 95 tak i 100 oktanu.
Pokud jsem se dobre podival na tabulky, tak nejvíce lihu v 95 ma Cepro
a tady mne napsal pan Loula z Benziny:
K Vašemu dotazu ohledně používání automobilových benzinů VERVA 100 případně VERVA 95 a nebo BA 95 v zážehových (benzinových) motorech automobilů, konkrétně Hyundai s motorem 1.6 MPI, Vám předkládám níže uvedené širší vysvětlení.
1) Rozhodující je, co doporučuje výrobce motoru, resp. na jaký druh automobilového benzinu je motor homologován nebo stanovisko značkového servisu. Samozřejmě každy motor pracuje s určitým oktanovým rozptylem 3 až 4 jednotky. Platí, že pokud použijete kvalitní benzin s oktanovou hladinou o třídu vyšší docílíte vyšší výkon a nižší spotřebu. Pokud použijete o třídu nižší bude nižší výkon a vyšší spotřeba. Pro současné motory vybavené elektronikou a nepoužívající olovnaté benziny se udává rozptyl oktanového čísla 4-5 jednotek.
2) V průběhu provozu se situace zhoršuje a spalovací prostor se zanáší v souvislosti s tvorbou úsad v motoru, proto je velmi správné používat kvalitní aditivované benziny, kde formulace aditivace brání tvorbě úsad a zároveň úsady rozpouští - má detergentní účinky. V naší nabídce jsou prémiové benziny VERVA 100 a nyní kolekci testujeme prémiový benzin VERVA 95. (Zatím 13 čerpacích stanic )
3) Platí, že formulace aditiv je tvořena na základě požadavků výrobců motorů a zajištění vyšší úrovně užitných vlastností nových paliv. Naše společnost prodává pouze aditivovaná paliva, kde formulace aditiv je vyvíjena v souladu s požadavky motorů na moderní paliva, péčí o palivový systém, snížení spotřeby, emise a nároky zákazníků na moderní jízdu.
Samozřejmě je využíván i pro moderní vysoce výkonné sportovní motocykly.Kvalitu paliv pravidelně kontrolujeme nezávislou akreditovanou laboratoří. U standardních běžných dodávek se hodnota oktanového čísla pohybuje od 99,3 do 101 oktanů. Jeho kvalita je dána evropskou normou ČSN EN 228 kategorie Super plus s okatnovým číslem nad 98 jednotek. Kvalita a užitné parametry prémiového benzinu VERVA 100 v hodnotě oktanového čísla, úrovni aditivace jsou nesrovnatelně vyšší oproti aditivovanému BA 95 Natural. VERVA 100, navíc neobsahuje líh, zatímco BA 95 Natural ano (cca 4%).
5) Hlavní důraz ve formulaci přísad u VERVA 100 je kladen na mazací přísady pro snížení třecích ztrát a zvýšení výkonu, zajištění čistoty palivového systému (tj zabraňuje tvorbě úsad a rozpouští je) a na vysokou ochranu proti korozi.
6) Jsem přesvědčen, že prémiový benzin VERVA 100 Vašemu automobilu Hyundai neublíží. Prováděné testy a srovnání VERVA 100 a BA 95 ukázaly, že při použití vysokooktanového aditivovaného benzinu VERVA 100 oproti standardtnímu BA 95 došlo ke zvýšení výkonu motoru o 10 % a snížení spotřeby o 15 %. Navíc VERVA 100 garantuje vysokou čistotu ventilových sedel a elektronických vstříků.
Na závěr Vám sděluji, že prémiové benziny VERVA Vašemu vozu s benzinovým motorem určitě neublíží, spíše prospějí (čistota, spotřeba, nižší náklady na údržbu), ale rozhodující je stanovisko odborného servisu či výrobce. Ten posoudí konkrétní stav zanesení úsadami, ujeté km, stav palivové soustavy, a kondici motoru ve vazbě na výkon.
Lze připustit i střídání aditivovaného BA 95 s prémiovým nadstadardně aditvovaným VERVA 100 s určitými rozdíly ve výkonu (rozdíly v oktanové úrovni), spotřebě (líh má nižší energetickou hodnotu) a vnímavosti k vodě (líh v sobě absorbuje vodu, zimní provoz).
Věřím, že uvedené informace budou pro Vás dostačující a vše vysvětlující.
Děkuji a zdravím,
Ing. Václav Loula
ředitel jakosti