Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Takto to tam vidim ja, nevim jestli mam novejsi verzi, ale nevidim tak nijake DPFPress, jedine co ukazuje podobne hodnoty je to DPF Bank 1 Delta pressure.
Divne ale je, ze mi auto regeneruje po cca 100km, a to je hodnota toho parametru tak cca 2.0...
Druha zvlastnost je ta, ze i kdyz brzdim motorem a dam nohu z plynu, vzdy tam mam aktualni spotrebu 0 (na displeji auta ani carka). Nejedna se o skutecnou regeneraci? EGR je ale na 0, teplota pres 600...
Pls help. Nebo toto vlakno uz umrelo?
- Přílohy
-
- torq.JPG (104.64 KiB) Zobrazeno 776 x
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
S hodnotami neporadím, ty nesleduji. Aktuálně mám interval rege identický. Přemýšlím, že nechám ještě vyměnit čidlo diferenčního tlaku
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
A co prosim te to, ze ukazatel aktualni spotreby je i pri tomto vypalovani vzdy 0? Sleduji to kratce, mozna tak 300km. Je mozne se nejedna o standardni regeneraci? (teplota 600, ERG zavreny)
Btw: mam objednane obe lamndy, budu je menit (z jineho duvodu). tak jsem zvedav jestli to bude mit vliv i na tu regeneraci.
Btw: mam objednane obe lamndy, budu je menit (z jineho duvodu). tak jsem zvedav jestli to bude mit vliv i na tu regeneraci.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ukazatel aktuální spotřeby při rege po sundání nohy z plynu při zařazeném kvaltu nikdy neklesne do nuly.
Výměna obou lambd na interval mezi rege mít vliv nebude - nyní pouze tipuji, jednu již mám měněnou (umřela) a rozdíl nulový.
Výměna obou lambd na interval mezi rege mít vliv nebude - nyní pouze tipuji, jednu již mám měněnou (umřela) a rozdíl nulový.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Co se tyce toho ukazatele - sviti vzdy a travale, nebo tam skace "nic" a "jedna carka"? (po sundani nohy z plynu, pri bezdeni motorem)
V tomto vlakne, nekde na zacatku, nekdo psal ze mu vymena horni lamdy pomohla (daval tam i fotografii te lambdy).... Samozrejme to neznamena, to plati pro kazdou vymenu lambdy.
V tomto vlakne, nekde na zacatku, nekdo psal ze mu vymena horni lamdy pomohla (daval tam i fotografii te lambdy).... Samozrejme to neznamena, to plati pro kazdou vymenu lambdy.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pokud probíhá regenerace, tak při brzdění motorem buď svítí nějaká malá čárka a nebo skáče z nic na čárku. Nic nesvítí po celou dobu brzdění motorem pouze pokud regenerace neprobíhá.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mne teda skace nic/carka. Dnes jsem si to vsiml, ze musim pri brzdeni motorem chvily pockat, ze tam ta carka neni vzdy.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Kluci kteří jste tu řešili DPF před x lety, podělte se s náma o to jak to s vašim autem vypadá teď. Žije stále váš DPF filtr? Změnilo se něco ohledně frekvence regenerace? Jak se to postupně měnilo v průběhu X let? Kolik km ten filtr jěště zvládnul? Nevydupal si někdo něco u těch hnůjdaj hajzlíků? (omlouvám se za výraz, ale v poslední době se mi množí negativní zkušenosti s autorizovanými servisy, navíc tou aktualizací SW s náma pěkně vy.... ) Nebo podařilo se někomu vrátit do RJ starou verzi SW?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
U mě regenerace se spouští následovně (beru, pokud se dokončí úspěšně) - v zimě je to co každých cca 450 km a teď v létě kolem 360 km. Před třemi měsíci jsem byl v servisu, kde byl aktualizován i SW a žádnou změnu v délce regenerací nepozoruji. Naopak, dříve bylo běžné, že regenerace probíhala cca 35 km a od servisu to zvládám dost často
kolem 25 km. Zatím sleduji, jestli akorát nezaznamenám regeneraci později. Jinak auto má 217 tisíc najeto.
kolem 25 km. Zatím sleduji, jestli akorát nezaznamenám regeneraci později. Jinak auto má 217 tisíc najeto.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Toto řešení jak "vyřadit" / obejít regenerace někdo náhodou nezkoušel?
https://www.i30ownersclub.com/index.php?topic=57096.0
-------------
PREKLAD:
------------------
Takže máme 2 napäťové deličy, jeden z nich je nastavený na 1,15 V (regenerácia je zakázaná) a druhý na 4,4 V (spúšťa regeneráciu)
Potom máme prepínač, aby sme mohli v prípade potreby spustiť regeneráciu.
A posledný máme malý jednosmerný analógový voltmeter 0 až 5 V na monitorovanie stavu DPF.
Keď napätie pri záťaži presiahne 2,5 V alebo 3 V, potom je čas spustiť regeneračný spínač.
Keď všetko spojím, pridám sem obrázok.
Teraz som pripojil iba jeden delič napätia, ktorý je nastavený na 1,15 V (regenerácia vypnutá). Zatiaľ kontrolujem multimetrom stav dpf.
Toto všetko sa stále testuje, takže musíme vidieť, ale zatiaľ je všetko v poriadku.
Ak ho pripojíte k autu s deličom napätia nastaveným na 1,15 V (regenerácia je vypnutá) a máte prebiehajúcu predchádzajúcu regeneráciu, ktorá nie je dokončená, počkajte, kým sa dokončí a nespustí znovu regeneráciu
Na mojom aute, keď odpojíte dpf tlakový senzor červený vodič zo strany auta je uzemnený, biely je 5V a zelený vodič je signálny vodič.
Na vašom aute to možno ľahko skontrolovať pomocou multimetra.
Bolo by pekné mať podporu pre túto záležitosť od hyundai, ale keďže ich môj problém nezaujíma, prišiel som s týmto riešením.
Teraz klady a zápory
Zlé je, že nie je automatizovaný, takže ho musíte sledovať. Rovnako ako by ste skontrolovali teplotu motora.
Mohol by som to zautomatizovať pomocou dosky arduino a malého programu, ale kvôli jednoduchosti som to urobil ručne.
Dobré veci:
Teraz môžete sledovať stav DPF a vidieť, kedy je upchatý. (každé auto by malo mať tento rozchod)
Môžete tiež vidieť na diaľnici, ako sa čistí pasívnou regeneráciou. (to je skvelé)
Jedným z dôvodov, prečo som to nezautomatizoval, je, že regeneráciu môžete spustiť, keď chcete, a nie vtedy, keď auto chce, pretože auto nevie, ako ďaleko pôjdete, keď spustí regeneráciu.
To je odo mňa zatiaľ všetko.
Dúfam, že to niekomu pomôže
a znova to urobte na vlastné riziko.
https://www.i30ownersclub.com/index.php?topic=57096.0
-------------
PREKLAD:
------------------
Takže máme 2 napäťové deličy, jeden z nich je nastavený na 1,15 V (regenerácia je zakázaná) a druhý na 4,4 V (spúšťa regeneráciu)
Potom máme prepínač, aby sme mohli v prípade potreby spustiť regeneráciu.
A posledný máme malý jednosmerný analógový voltmeter 0 až 5 V na monitorovanie stavu DPF.
Keď napätie pri záťaži presiahne 2,5 V alebo 3 V, potom je čas spustiť regeneračný spínač.
Keď všetko spojím, pridám sem obrázok.
Teraz som pripojil iba jeden delič napätia, ktorý je nastavený na 1,15 V (regenerácia vypnutá). Zatiaľ kontrolujem multimetrom stav dpf.
Toto všetko sa stále testuje, takže musíme vidieť, ale zatiaľ je všetko v poriadku.
Ak ho pripojíte k autu s deličom napätia nastaveným na 1,15 V (regenerácia je vypnutá) a máte prebiehajúcu predchádzajúcu regeneráciu, ktorá nie je dokončená, počkajte, kým sa dokončí a nespustí znovu regeneráciu
Na mojom aute, keď odpojíte dpf tlakový senzor červený vodič zo strany auta je uzemnený, biely je 5V a zelený vodič je signálny vodič.
Na vašom aute to možno ľahko skontrolovať pomocou multimetra.
Bolo by pekné mať podporu pre túto záležitosť od hyundai, ale keďže ich môj problém nezaujíma, prišiel som s týmto riešením.
Teraz klady a zápory
Zlé je, že nie je automatizovaný, takže ho musíte sledovať. Rovnako ako by ste skontrolovali teplotu motora.
Mohol by som to zautomatizovať pomocou dosky arduino a malého programu, ale kvôli jednoduchosti som to urobil ručne.
Dobré veci:
Teraz môžete sledovať stav DPF a vidieť, kedy je upchatý. (každé auto by malo mať tento rozchod)
Môžete tiež vidieť na diaľnici, ako sa čistí pasívnou regeneráciou. (to je skvelé)
Jedným z dôvodov, prečo som to nezautomatizoval, je, že regeneráciu môžete spustiť, keď chcete, a nie vtedy, keď auto chce, pretože auto nevie, ako ďaleko pôjdete, keď spustí regeneráciu.
To je odo mňa zatiaľ všetko.
Dúfam, že to niekomu pomôže
a znova to urobte na vlastné riziko.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Neo-mike, hmmm, nechce se mi věřit, že by si Hyundai vstoupil do svědomý. A nebo prostě my všichni, kterým regenerace probíhá často, máme něco špatně...
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mě v tomto režimu (co jsem popsal) funguje DPF celou dobu co mám auto (od novoty). Taky jsem zaznamenal nějaké stížnosti na DPF po servise, kdy mělo dojít k přehrání SW. Jezdím v podstatě pořád stejné trasy, takže jsem měl vysledováno kolik km potřebuji na regeneraci. Zkusím více sledovat dobu kolik teď trvá regenerace, jestli mohlo dojít opravdu ke změně a nebo jsem to jenom zaznamenal později
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už jsem to zde alespoň jednou popisoval. Nezáleží kolik km trvá regenerace, jestli 5 km nebo 30 km. U mého auta regenerace trvá vždycky 15 min. a je jedno jestli se courám po městě nebo jedu po dálnici. Jediné co ŘJ pozná, že auto třeba stálo v koloně a teplota nebyla nějakou dobu nad určitou mez, tak o to se pak čas prodlouží třeba o 2-3 min, ale v podstatě trvá těch 15 min. Schválně si to stopuji, takže vím s přesností půl minuty kdy skončí.
Už třetím rokem si vedu poctivě záznamy mezi jednotlivými intervaly a scénář je vždy stejný. V zimě je interval 350 +-50 km a v létě to spadne na 140 +- 40 km. Takže na spalování má vliv okolní teplota. Tento jev, proč se tak děje, zde již někdo popisoval (dalo by se dohledat).
Nějak to už neřeším, protože to řešení zjevně nemá. A servisu nic nedokážete, taky jsem to zkoušel a nepochodil jsem a jsem plně přesvědčen o tom, že to co se stalo VW, tak dělali i ostatní automobilky, jen se na ně nepřišlo a stačili to zamést pod koberec.
Už třetím rokem si vedu poctivě záznamy mezi jednotlivými intervaly a scénář je vždy stejný. V zimě je interval 350 +-50 km a v létě to spadne na 140 +- 40 km. Takže na spalování má vliv okolní teplota. Tento jev, proč se tak děje, zde již někdo popisoval (dalo by se dohledat).
Nějak to už neřeším, protože to řešení zjevně nemá. A servisu nic nedokážete, taky jsem to zkoušel a nepochodil jsem a jsem plně přesvědčen o tom, že to co se stalo VW, tak dělali i ostatní automobilky, jen se na ně nepřišlo a stačili to zamést pod koberec.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Beri, jak dlouho uz sledujes ty regenerace? Meni se to postupne s najezdem nejak? (mimo rozdil leto-zima a mimo dronech odchylky). Kolik mas aktualne najeto?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Sleduji to od 3/2019 a do dneška to čítá na 263 záznamů a odhaduji že max. 10 jich nemám zaznamenáno. Jinak za tu dobu se nic nezměnilo a chová se to pořád stejně. Momentálně najeto 167 tis. Už to sleduji spíš ze setrvačnosti, ale zase si říkám, že mít několik nedokončených regenerací za sebou není pro ten filtr moc dobrý. Hlavně se další regenerace spustí po krátkém intervalu, který když se nedokončí, tak se to stále opakuje a jediný negativní vliv to má na spotřebu, takže si říkám, že je lepší nechat to dokončit, když už zbývá nějaká ta minutka dokonce.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T