Stránka 49 z 139

Re: LPG

Napsal: 05 říj 2012, 19:27
od FISHkaa
popravdě nevím jak to je a budu po tom pátrat. Osobně si myslím, že regulátor tlaku vrací palivo zpět do nádrže, tj. průtok čerpadlem je +/- zachován.
Ale jak říkám, nejsem automechanik, tak holt musím pátrat... 8)

Re: LPG

Napsal: 05 říj 2012, 19:54
od Hardcam
Pavliku, gratuluju :) i ta instalace je fajn, v ramci moznosti, soude dle rozvrezni komponent motoru, to nemohlo dopadnout lip...
cesta do Tabora absolvovana a to by nebylo, aby si ukazatel neco nevymyslel - rezerva zacala blikat az po najeti 330km (minula, jak jsem psal, 180km). Pokud bych na hladovy oko ujel 260km jako minulou nadrz, byl bych na 600km za 630Kc, monstrozni predstava :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 05 říj 2012, 20:08
od FISHkaa
díky :) Kluci jsou profíci. Co se týká LED, ta při převzetí blikala rezerva, natankoval sem do plných a rosvítili se jen tři ze čtyř :mrgreen:
Třeba se to časem zkalibruje. Zatím teoreticky nádrž na 65kg a stejně záhadný dojezd :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 05 říj 2012, 21:34
od Farrael
S tou kalibrací nepočítej. Prostě to nefunguje jak má. Je to taková blbůstka navíc. Já to využívám jen na to, abych věděl, že plyn funguje a abych ho mohl ev. znovu nahodit.

Re: LPG

Napsal: 05 říj 2012, 22:30
od Hardcam
4 diody - plynu je dost
3 diody - plynu je dost
2 diody - plynu je dost
1 dioda - plynu je dost
blikajici blikajici dioda - plynu je vic nez dost
pipani - plyn dosel, automaticke prepnuti na benzin

Re: LPG

Napsal: 05 říj 2012, 22:32
od FISHkaa
taky mám pocit, že by stačila jedna LED :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 06 říj 2012, 13:47
od pivis
mě tedy všechny diody svítí asi 100km,pak to začne poměrně rychle klesat a poslední zelená svítí zase asi 100km a při červené to asi za 10-20km přepne na benzin

Re: LPG

Napsal: 06 říj 2012, 15:12
od mnkk
Mne kým zhasne prvá prejdem aj 150km, potom to už ide rýchlejšie. Cca každých 80km jedna. Rezerva blika niekedy aj 100km. Tankujem podla km (vždy vymažem TRIP). Ten merač mi až tak zle neukazuje, dá sa orientovať aj podla neho. Väčšinou hlási, že treba tankovať po 400 - 450km, no a tankujem po 500km (+/- 50km). Po cca 27 000km na plyn ho sledujem iba keď chcem vedieť, či idem na plyn, alebo na benzín. Inak ho vôbec nevnímam.

Re: LPG

Napsal: 06 říj 2012, 19:53
od zaxon
tak mi zhasla 1 po najetí 250 km,teď mám 370km a svítí ještě 3 ledky.

Re: LPG

Napsal: 06 říj 2012, 21:50
od Nexus
simvás na ledky se už totálně vykašlete :shock: :lol: :lol: jezděte podle kilometrů, to je nejpřesnější 8) a jak řiká farrael, s žádnou kalibrací nepočítejte

rybička: lpg je na litry, né na kg, to si pleteš s cng :twisted: a jestli máš nádrž na 65l tak reálně počítej plnění 52-54, takže máš myslím slušný dojezd 500kiláků :) =D> asi o stovečku víc než já...

Re: LPG

Napsal: 06 říj 2012, 23:14
od FISHkaa
jj už sem byl o litrech poučen. Spletl sem si to s LPG bombama - ty jsou na kg :mrgreen:
Uvidíme kolik bude dojezd - N95 sem měl cca 10l/100km, pokud tohle mizí rychleji, tak budu lehce pod 500km...
Dneska sem vyrazil a svítili dvě LED. Po cestě jedna zhlasla. Dojížděl sem a zase svítili dvě. Marně hledám logiku že 8-[ :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 07 říj 2012, 09:47
od S0T0
heh logiku v tom nehledejte, pokud jste chtěli přesný ukazatel tak jste si měli dát místo toroidu klasickou válcovou... :mrgreen: ale myslím, že za tuto drobnou nevýhodu toroid stojí :wink:

Re: LPG

Napsal: 07 říj 2012, 11:47
od severtom
caruser píše:Čo to máte za pumpy v ČR, u nás som tankoval Flagu, Probugas, Ecoplyn, Tomegas mnoho noname a žiaden problém, rozdiel v spotrebe a chode motora som nepostrehol žiaden, odvtedy tankujem na najlacnejšej pumpe a žiaden problém

Taky jsem bral v cizině bez ohledu na značku a nikdy problém, jen v ČR je prostě na Hungas vyšší spotřeba, proto ačkoli značky pump neřeším, Vitogazu se vyhýbám.

Další příspěvek za tebou byl k Shellu vs. Flaga - u nás ve městě jsem viděl u Shellu cisternu, na které bylo výslovně napsáno (název firmy jsem zapomněl) a pod tím "Jezdíme pro Flagu".

Je ovšem možné, že majitel cisterny zavezl Shellu plyn odjinud.
Mimochodem včera jsem byl na přednášce maziváře Čecha (názory na něj se různí, já nekomentuji) a ten měl s sebou paliváře, mladého a zdálo se znalého... výslovně jsem se ptal na 3 věci:

1. Zda může prodejce typu TANK-ONO (jiný benzín neberu) splnit zákonnou povinnost prodeje biosložky tím, že prodá E85 a pak do N95 nemusí dát líh... prý to možné není, protože biosložku ze zákona musí přidat ten, kdo zboží uvádí na trh, což je např. ČEPRO. Potvrdil mi, co vím dávno, tj. že ke koncům produktovodu v jednotlivých krajích jezdí cisterny a pak už jen vozí palivo k pumpě. Biosložka se přidává na konci produktovodu, tj. je možné, že když jim zrovna dojde líh (což se stát může a stává, protože nejde produktovodem s benzínem ale je v nádrži vedle), dostane se do prodeje, na pumpy N95 zcela bez lihu.

V rafinérkách se benzíny aditivují ale líh se nepřidává. To, že bý na pumpách "prémiové" značky nějak aditivovali, nechtěl komentovat, ale od známých, které mám, vím, že žádné zázračné opičí kapky v 20 l kanystrech ani 200 l sudech se do podzemních nádrží rozhodně nedolévají.


2. zda líh nějak škodí motoru - ne, ne, ne. Problém může nastat jen v nádrži (ale plastová nekoroduje a moderní čerpadla také ne - ohledně uhlíků komutátoru = benzín také obsahuje vodu, tj. s lihem no problemo - takový Velfobin se přidává léta, pak ho mají lidi v nádrži půl roku... a je to prakticky čistý líh).

3. otázka "prémiových" paliv "bez lihu". Ukázal jsem mu bezpečnostní list Orlenu (lze dohledat na jejich webu), který uvádí, že se vyrábí N95 bez lihu a N95 se 7% lihu. Takové palivo nelze v EU prodávat, takže: a. existuje natural bez lihu a b. mícháním s tím druhým naturalem nebo s čistým lihem (podle země) vzniká běžný natural.

V tom katalogovém listu je uvedeno, že Verva prodávaná Benzinou (vyrábí Orlen, v ČR se nevyrábí žádné "prémiové palivo") obsahuje 156 % MTBE. Což je oxidační složka, sice nekorozivní a sice zvyšuje oktanové číslo, ale současně snižuje energetický obsah benzínu úplně stejně jako líh. Tj. za prémiové palivo si připlatíte a přitom ho motor musí spotřebovat o něco víc. To potvrzují testy např. ADAC. Výkon nestoupne, to byste museli zvýšit kompresi nebo předstih. Což udělá málokteré auto (zkoušel to Saab).

Všem čerpačům "prémiových" paliv přeju příjemnou jízdu na zatracovaný polský benzín a do dalšího příspěvku vložím odkaz na Orlen, kde pro obchodníky překvapivě uvádějí to, že i Verva může obsahovat líh. Podle mě je to dáno tím, že pro různé trhy vyrábějí různé benzíny pod různou značkou, nebo při změně z letního na zimní benzín (musí se lišit tlakem par a ten má líh vyšší) mění aditivaci. Příjemnou jízdu a hlavně poslouchejte ty servisy H (řešilo se v jiném tématu), kde problémy s motorem doporučují řešit prémiovým palivem.


2.

Re: VERVA

Napsal: 07 říj 2012, 11:48
od severtom
Důležité jsou řádky na úplném konci: (odkaz nemusí zítra platit, proto vkládám celý text)

http://www.orlen.pl/EN/ForBusiness/Fuel ... emium.aspx

VERVA - premium
Characteristic
The VERVA line of the latest generation fuels has been formulated with the improvement of engine performance under various weather conditions and at variable loads in mind. The higher content of a washing agent helps maintain cleanliness of the fuel feed system and remove previously built-up sediments, formed by fuels of unknown origin.

VERVA Premium fuels are produced from carefully selected components whose quality is continuously monitored at each stage of the production process at PKN’s modern and technologically advanced refinery in Płock.
VERVA 98 meets the rigorous EU requirements set for the fuels in the so-called "sulphur-free" group, with the sulphur content below 10 mg/kg; the standards are to be in effect starting in 2009.

•The high quality of the VERVA 98 fuel and the use of carefully selected upgrading additives help reduce fuel consumption and improve the engine performance.
•VERVA 98 has a beneficial influence on the engine's lifetime, increasing mechanical durability of its components (cylinders, pistons, rings and valves).
•The higher content of a cleaning agent improves the VERVA 98 petrol washing properties thus helping maintain cleanliness of the vehicle's fuel feed system and engine.
•The reduced sulphur content (10 mg/kg) in the VERVA 98 petrol extends the useful lifetime of the exhaust gases catalyst, reduces corrosion in the fuel feed, combustion and exhaust systems, and lowers emissions of sulphur compounds.
The effectiveness of the fuel washing properties of the VERVA petrol was evaluated using the Mercedes Benz 102E engine method. Obtained results: for Category 4 fuels, the highest category in the World Fuels Card, the upper limit of sediments is 30 mg; for the VERVA petrol the amount was below 5 mg.

Upgrading additives used in VERVA 98 fuel:

•Cleaning additives – ensure maintaining cleanliness of the fuel feed and injection systems, remove sediments previously formed by fuels of unknown origin.
•Anti-corrosion additives – protect the engine by reducing the corrosive properties of the air in the fuel feed, combustion and exhaust systems.
•Antioxidants – prevent fuel degradation and ensure its high stability in storage.
Requirements Values Test method1)
Tested octane number (TON), not lower than 98.0 PN-EN ISO 51642)
Engine octane number (EON), not lower than 88.0 PN-EN ISO 51632)
Fractional composition PN-EN ISO 3405
– % evaporating up to 70°C, E70
summer period 3), % (V/V) 20.0÷48.0
transition period, % (V/V) 20.0÷50.0
winter period, % (V/V) 22.0÷50.0
– evaporating up to 100°C, E100, % (V/V) 46.0÷71.0
– evaporating up to 150°C, E150, % (V/V), not less than 75.0
– distillation end temp., FBP, °C, not higher than 210
– distillation residue, % (V/V), not more than 2
Vaour pressure, DVPE PN-EN 13016-1
summer period, kPa 45.0÷60.0
transition period, kPa 45.0÷90.0
winter period, kPa 60.0÷90.0
Volatility index, VLI, transition period, not higher than 1150 point 3.5
Lead content, mg/l, not higher than 5 PN-EN 237
Density at 15°C, kg/m3 720÷775 PN-EN ISO 3675 PN-EN ISO 12185
Sulphur content, mg/kg, not higher than 10.0 PN-EN ISO 20846 PN-EN ISO 20884
Induction period, min. 360 PN-ISO 7536
Inherent resin content, mg/100ml, not higher than 5 PN-EN ISO 6246
Copper-corrosive action (3 h at 500C), corrosion class class 1 PN-EN ISO 2160
Appearance light, transparent visual assessment
point 3.6
Hydrocarbons content, incl.: PN-EN 14517
– olefins, % (V/V), not higher than 18.0 ASTM D 1319
– aromatic, % (V/V), not higher than 35.0
Benzene content, % (V/V), not higher than 1.00 PN-EN 238 PN-EN 12177 PN-EN 14517
Total oxygen content in petrols containing organic oxygen compounds 4), % by weight, not higher than 2.7 PN-EN 1601 PN-EN 13132
Content of oxygen-containing organic compounds PN-EN 1601
– methyl alcohol (MeOH), % (V/V), not higher than 3.0 PN-EN 13132
– ethyl alcohol (EtOH), % (V/V), not higher than 5.0
– isopropyl alcohol (IPA), % (V/V), not higher than 10.0
– isobutyl alcohol (IBA), % (V/V), not higher than 10.0
– tertbutyl alcohol (TBA), % (V/V), not higher than 7.0
– ethers (with 5 or more C atoms), % (V/V), not higher than 15.0
– other organic oxygen compounds, % (V/V), not higher than 10.0
Sediment at inlet valves, mg/valve, not more than 10 CEC F-05-A-93

Re: LPG

Napsal: 07 říj 2012, 18:29
od rade622
Severtome dobrá práce.
Jak na tebe p. Čech působil, já jsem z něho měl dobrý dojem člověka, co umí.
Rade622