Stránka 6 z 17
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 16:24
od Mexican
myslim ze Black Sheep chcel napisat to ze u starsieho auta vzrastaju naklady na servis vzhladom k jeho cene. Palivo ta stoji tak isto, poistka v podstate tiez (to je relativne zanedbatelna polozka).. prevadzkove naplne musis menit na novom a starom tak isto ( u novych vlastne menej casto, pretoze jednak ide technika dopredu a jednak to nezerie olej a tak)
je ale fakt ze ak si napr na zaciatku kupis ALU disky za 25 000kc a najazist 100 000km tak si ich uzijes podstatne menej ako ked najazdis 300 000km.
Re: doplňky na novýho Accenta
Napsal: 22 úno 2011, 19:14
od tombas
Pokud jde o následovníka za mého
, tak mám celkem jasno. Bude to určitě větší auto, nejspíše střední třída. Mám v merku Lagunu III, C5 III, hodně se mi líbí CH Cruze s motorem 1,8V 104kW nabo 2.0 VCDi 120kW.
V případě méně příznivého vývoje to vidím na nižší střední, horkým favoritem bude jistě nová C4, ale taky čekám na nástupce Elantry.
Nezavrhuji ani nový Accent, ale to by musel opravdu hodně překvapit, hlavně kvalitnějším a komfortnějším podvozkem.
EDIT: Ježíš napsal jsem to do jiného vlákna
, prosím Martuna o přesun do toho správného.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 21:50
od Martun
tombas
uklizeno, zameteno..
Takových uvědomělých jen houšť !
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 22:00
od Engineer
OT: Tombas, posledný príspevok si vieš aj sám vymazať! Skopíruješ si to čo si napísal a vymažeš posledný príspevok a odpovieš tam kde si chcel.
A Martun nemusel pohnúť ani prstom
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 22:10
od Martun
Enginner
Jsme zato placený ne?
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 22:23
od Farrael
Myslíš placený dobrým pocitem že?
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 22:35
od tombas
Joj, tak to jsem nevěděl, ale dík za přesun a upozornění.
Jen ještě k tomu následovníku, skoro jistě to bude zase lehce ojeté, max. 3 roky staré auto, u nového auta je ztráta ceny při následném prodeji příliš vysoká.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 23:22
od Martun
Farrael píše:Myslíš placený dobrým pocitem že?
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 23:32
od Vilda
tombas píše:
Jen ještě k tomu následovníku, skoro jistě to bude zase lehce ojeté, max. 3 roky staré auto, u nového auta je ztráta ceny při následném prodeji příliš vysoká.
Ale ten požitek, když si jdeš koupit nový auto ... to lepší než sex
a pak, už jsem viděl spousty lidí hodně nešťastných, po koupi ojetiny .... lepší koupit new car, ojezdit ho kousek od smrti a zase jít do novýho ....
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 23:42
od Martun
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 23 úno 2011, 07:09
od Gandalf
Taky dávám přednost mít auto už pěkně "od miminka". Nepopírám, že koupě jedno- až dvouročka se známou historií je dobrý kauf, ale člověk musí mít velmi důvěryhodný kontakt a má často jen omezený výběr. A kupovat to nové je fakt po všech stránkách nesrovnatelně lepší pocit i zážitek
Jedině, že by si Vilda dojednal lehce ojeté, mezitím chodil do autosalonu a sedal si tam do funglovky, plánoval výbavu, barvy, nadával na dodací lhůty a pak v poslední chvíli koupil to jeté a nastříkal si tam rychle sprej s vůní "novoty"...
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 23 úno 2011, 09:26
od tombas
Tak nové auto má jistě svá pozitiva a sociální jistoty, ale rozdíl v pořizovací ceně lehce ojetého (v případě mého ácy 9 tis. km) a nového byl zhruba 100 tis. Kč a to je teda už hodně drahý pocit.
Už jesm nové auto kupoval a trvrdím, že alespoň jednou v životě by to měl zažít každý, nicméně teď už se na to dívám spíše rozumem než emocema.
Moderní auta s pětiletou zárukou budou i lehce ojetá ještě dost dlouho v záruce a opotřebení minimální. Cenový rozdíl už bude ale výrazný. Za ten rozdíl ceny můžu mít mnohem lepší výbavu nebo větší a luxusnější model.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 23 úno 2011, 09:48
od Espero
Jenže u ojetin si vybírat výbavu na míru moc nejde, bere se prostě to, co je v autě a primární při výběru je stav auta jako takový. Výbavu tam lze sice doplnit, ale já obvykle do ojetin nic moc vrážet další peníze nechci, takže výbavu doplnuji minimálně nebo vůbec. Nové je prostě nové.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 23 úno 2011, 10:24
od tombas
Musíš koupit ojetinu v plné palbě, tam už pak není co dokupovat.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 23 úno 2011, 11:07
od Farrael
Souhlasim s Tombasem. Nové je super a mám občas těžké cukání zajít do autosalonu a vzít si ho na leasing. Jenže vím, že je to nesmysl. Možná někdy jednou, ale radši koupit lehce ojeté auto, kterému podstatně klesla cena, než koupit fungl nové a ztratit cenu už jen tím, že vyjedu z autosalonu.
Dám krásný příklad za všechny.:
Můj otec si koupil nového megana v kombíku před dvěma lety cca. Cena byla asi asi 440tis. Nepamatuju si přesně. Pár měsíců po tom co to koupil mu to zbořil debil ve vraku Felicie, bez povinka se čtyřmy roky propadlou technickou a ještě to byl nějakej pošuk s pochybnou minulostí. Auto nebyla totálka, ale bok zbořenej pěkně. Každopádně opraveno a bouráno poměrně dost.
Pak - to je ale až na první případ blbost mého otce (neb mohl zaparkovat jinde) začal někdo objíždět lak auta klíčem. A auto je poškrábané na spoustě míst fest až na plech.
Takže shrnuto podtrženo auto ztratilo za ty dva roky obrovskou část ze své pořizovací ceny.
A co je z toho ponaučením? Tohle se potencionálně může přihodit každému autu a o to víc to pak zamrzí u toho nového auta, kde se pak stává špatnou investicí.
Takže shrnuto podtrženo, pokud nevydělávám desítky až stovky tisíc měsíčně, tak se nové auto nevyplatí. Je lepší rok - až cca pět let ojeté auto s perkfetním stavem a dobrým nájezdem za dobré peníze i za cenu nemožnosti vybrat auto zcela podle svých představ. A i to se dá vyřešit plnou palbou. Horší je to tam pak třeba s tou barvou no. Ale tak jak se říká barva nejezdí.