Stránka 6 z 10

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 14 led 2010, 23:24
od zdenek76
to, co jsem psal, není že to hrozí, to už je u dnešních dieselů bráno jako běžná údržba, stejně jako když se před X lety šílelo, když se musela na dieslech měnit váha vzduchu, dnes už to nikoho nerozhází a bere to jako běžnou spotřební věc dieselu.

U dieselu hrozí, že pokud se ti vstřik nebo turbo posere během jízdy, vezme to s sebou do kytek zpravidla i něco dalšího a oprava může být násobně dražší.

Taková spotřební věc u dieselu je ještě dvouhmotový setrvák, kontrola by měla být minimálně po 50.000 km a kolem 100.000 km se zpravidla mění, což máš hned 15-25.000 Kč dle značky.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 14 led 2010, 23:35
od Hardcam
zdenek: ale pak jsou auta jako mam ja, ktera za 9 (200+tkm) let nepotrebovala sahnout na motor - vyjhma vlastni viny menen jeden vstrik. To je jako bys nepochopil, proc si lidi koupej Alfu, kdyz jich jsou pln bazary a standardne maj Motorschaden. To je jedno s druhym.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 14 led 2010, 23:45
od zdenek76
však jo, to není že šmahem odsuzuju diesely, jen je tam prostě větší riziko, že se něco stane, zvláště třeba u ojetiny. A Cuore sportivo je zcela jasný, mám roky dost zákazníků s Alfou, kteří furt něco potřebují, dostupnost dílů mizerná, cena vysoká, ale stejně si další auto koupí zase Alfu.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 14 led 2010, 23:55
od Hardcam
zdenek: idealni priklad je muj kamarad, koupil 156 2.0 TS, kazdy tyden jina zavada - pro me vetsinou neznamy. Auto po roce za absolutne smesny penize prodal. Ted ma G IV TDI,spolehlivy, ale na co myslis, ze vzpomina kazdej den? Na Alfu...mne se 156-159-166 libej, ma to zajimavy interiery, motor 2.4 JTD zni pro me lakave..ale strach by mi nedal.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 14 led 2010, 23:59
od zdenek76
no jo no, zase je rozdíl jet v Golfu nebo v Alfě, jen kdyby ta Alfa nestála většinu času na servise

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 00:09
od Hardcam
Asi nemusim pripominat vtip, odkud se znaji vsichni Alfisti, ze? :mrgreen:
Nebo proc ma Ford tak tlusty manual :mrgreen:

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 02:36
od Hardcam

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 07:29
od zdenek76
no hleďme, Pavel M tu má podobně postiženého kamaráda

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 09:05
od Hardcam
Mozna brachove???! :mrgreen:

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 09:59
od Hujer
matysekul píše:
Hujer píše:
matysekul píše:Tak to je masakr. Zrovna přemýšlím,jestli jsem udělal dobře s CRDi. Nemáš představu,kolik stojí turbo na moje auto? Sice se člověk o auto stará,ale nikdy nevíš.
Hele radeji vam Dieslakum nebudu kazit dojem z dobre koupe!A hlavne z pocitu ze z dieslem usetrite! :wink: Ma rada automechanika s 15 letou praxi u :hyu: ,ale i s jinymi znackamy je:Radeji koupit benzin nez dnes celkove poruchovejsi a z drasimy naklady diesel!
Tak já už to dnes vím taky. A příští auto už diesel nebude. Ale jestli se půjde cestou dovnsizingu,tak za chvíli už normální atmosféru nekoupíš. Nebuď labuť a hod něco do placu. Jestli tedy víš.
Tak origo na 1,6 stoji 41 000,-ale na 2,0 uz 65 000,-! :mrgreen: ](*,)

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 10:13
od zdenek76
to je mi pak skoro jasné, proč je na prodej tolik dva roky starých i30 v naftě, byť mají najeto s bídou 30.000 km. Přece není možný, aby věc jako turbo, která je v zásadě konstrukčně stejná bez ohledu na značku, stála na Hyu 2x 3x tolik než na evropský auto.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 10:56
od matysekul
@Hujer: Dík.Trochu jsi mně uklidnil,že to není 70 ](*,) 8-[ :mrgreen: Holt budem doufat.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 12:47
od montogrin
Trocha off topic, ale nedá mi to:

Môj názor je jednoznačný...nafťáky sú pracanty na dlhé trate. Nechápem ľudí, ktorý si kupujú diesel do mesta na ročný nájazd do 15 000 km, len kôli "ušetreným" pár korunám. Ktoré následne vsypú do servisu. A tiež veľa ľudí s turbodieselom nevie jazdiť, lebo si neuvedomujú, že to turbo treba aj dochladzovať, neuvedomujú si, že natlakované turbo v plnom výkone točí až 160k otáčok za min. Najradšej mám vodičov čo idú po diaľnici, prídu na odpočívadlo a hneď po zastavení vypnú motor ](*,) . Osobne poznám takých expertov.
A potom sa čudujú, že auto má najazdené 50 tisíc a turbo je out. Alebo keď jazdia na čo najnižších otáčkach, mysliac si ako šetria naftu...a čudúju sa že dvojhmota je out.

Česť výnimkam ako nekvalitné časti alebo vadné kusy od výroby, ale drvivá väčšina porúch (nielen) na naftových motoroch je spôsobená zlým medzikusom medzi volantom a sedadlom.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 13:01
od matysekul
O turbo se starám,dochlazuji a za studena nevytáčím.Jezdím delší trasy.Po městě chodím pěšky. Moje auto má normální setrvačník.Ale i přes to všechno mám o auto obavy.Co když je vadný kousek.Tohle ovlivnit nedokážu :-k

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 13:11
od Hardcam
Nelze nez souhlasit. Zase na druhou stranu mi prijde zbytecny turbo vychladat, kdyz neletim ve trech tisisch otackach. To je fakt nutnost jen na dalnici nebo agresivni jizde.