Stránka 6 z 7

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 17 led 2011, 00:17
od oltcitak
tu je ten trachtor :D

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 17 led 2011, 00:50
od kuschall
No to je opravdu ale opravdu traktor -- tak sem se zase s dveřma nechyt, zase jeden co škudlí

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 17 led 2011, 01:29
od oltcitak
to mas tezky dedku,zla doba,treba setrit,a ked si to viem spravit sam.... [-o< sorry

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 17 led 2011, 09:22
od pepan
kuschall píše:No to je opravdu ale opravdu traktor -- tak sem se zase s dveřma nechyt, zase jeden co škudlí
ty vole :lol:
nejde o škudlení..ale o vzhled..nemožem za to,že děláš pěkný dvéře co máš na skladě
vencas prosím tě..5cm možná na silnici nehraje pro tebe roli :idea:
modří vědí..santaté tápe :mrgreen:
viděl si vůbec někdy na živo galopera :lol: :?:

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 19 led 2011, 11:49
od Kojotous
Sice moja otazka nesuvysi priamo s temou, no hadam mi bude ospravedlnenie ze som nechcel zakladat novy topic a tym padom zbytocne zneprehladnovat forum :).

Pri jazde lahkym az stredne tazkym terenom, napr. stupanie do kopca s mierne bahnistym povrchom, prejazd cez skalnate nerovnosti a podobne by ste mi doporucili pre maximalnu efektivitu :

pouzit : 4WD lock + ESP ON, alebo 4WD lock + ESP OFF

Ma vobec niake zmysluplne vyuzitie ESP, pripadne ponechanie 4WD v automatickom rezime pri jazde mimo zpevnenej vozovky?


Dakujem :)

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 19 led 2011, 12:59
od Richard555
Na otázku zda při jízdě v terénu nechat ESP zaplý, fakt nevím, asi bych zvolil ESP OFF a to z důvodu, který vyplývá z funkce ESP. V popisu je asi toto: v případě že natočení volantu neodpovídá směru jízdy vozidla ESP sníží výkon a přibrzďováním jednotlivých kol se snaží rotaci vozu zastavit a vrátit vůz do směru tak jak je natočený volant. No a právě při tomhle fungování bych mohl v terénu narazit, v bahně ve vyjetých kolejích atd. jen ztěží natočení volantu odpovídá směru pohybu auta, v tom případě by mohl systém ESP ubráním výkonu způsobit ztrátu rychlosti a díky tomu možná i zapadnutí - zastavení obzvlášť v kopci čin hodný poděkování :D

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 19 led 2011, 13:33
od Saimon
Přesně tak, raději v terénu vypnout ESP :wink:

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 19 led 2011, 13:39
od pepan
ano ano
do terénu raději nejezdit :)

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 19 led 2011, 17:20
od bob&bobek
4WD v auto režimu má za následek,že se zadek připojí až v okamžiku,kdy předek začne prokluzovat a to již může být pozdě.
Pokud např.vyjíždím velký zasněžený kopec, tak se zadek připojí jen třeba na chvilku,kdy předek proklouzne,zadek ho postrčí, trakce se srovná a zadek se opět odpojí a tak opakovaně...,ale tím,že přední kola opakovaně prokluzují, strácím rychlost a můžu skončit pod vrcholem...
V případě 4WD lock jede auto na plnou trakci,tuším,že do max.30km/hod,pak se to automaticky odpojí a při poklesu rychlosti se to opět zapojí.
To samé je s ESP/TC, jakmile proklouzne kolo, ESP ubírá výkon a přibržďuje kola....
Ve větší rychlosti na zasněžené silnici je ale ESP lepši nechat zapnuté, protože auto pokud prohrábne např na ledové plotně,střídavě pravé a levé kolo, tak nestratí směr a nemá tendenci se rozkmitat do smyku a pomáhá točit do zatáček/rovná dedotáčivost.
Nicméně pokud hrabeš zavátej kopec po silnici, tak pokud rapidně cítíš,že ESP tě zpomaluje a že to asi "nedá",tak vypnutím ESP určitě cítíš zrychlení ale za cenu smýkání auta.
U zadokolky,kterou jsem měl, je to celkem rapidní změna.

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 19 led 2011, 17:57
od kuschall
Jak říká Pepan s tím radši jezdit jen po silnici

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 20 led 2011, 14:32
od Kojotous
Dakujem za odpovede :).

Este ma k tomu ESP napadlo - Kedze obsahuje aj TC, nemalo by to byt predsalen v terene (mimo extremne rozbahneny, zladovately povrch) predsalen uzitocne? Napr. v pripade ze sa jedno koleso ocitne vo vzduchu, pribrzdi ho, pripadne ak stratia kolesa trakciu, "inteligentnym" pribrzdovanim im dopomoze trakciu opet ziskat a preniest ju co najefektivnejsie bez zbytocnych (nechcenych) preklzov? Vsetko za predpokladu s 4WD lock ON.

dakujem :)

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 20 led 2011, 14:41
od pepan
hele na otázky je nejlepší odpovědí zkušenost..
ta tvoje..takže časem i to co je psáno ti nemusí vyhovovat.. :wink:

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 20 led 2011, 17:26
od bob&bobek
Teoreticky/papírově ano ale v praxi tomu tak není.
Problém je ten,že při to dochází k utlumení výkonu motoru, takže v extrému se stane,že při rozjezdu na ledě,kdy je alespoň jedno kolo na suchém podkladu může motor chcípnout...
Při vypnutém ESP mám teoretickou šanci se prohrabat na pevnější podklad a mám stále roztočený motor a tím výkon, můžu si auto rozhoupat apod., nebo se uplně zahrabat :mrgreen:

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 23 led 2011, 17:11
od oltcitak
Santa je dobry,musi byt dobry,preco by inac zaparkoval takto ????? :lol: [-o<

Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?

Napsal: 23 led 2011, 17:56
od pepan
:mrgreen: :mrgreen:
páč projede všude
hele olči ty si měl kumha kl78´nebo tak nějak..jaký sou