Stránka 6 z 7
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 17 led 2011, 00:17
od oltcitak
tu je ten trachtor
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 17 led 2011, 00:50
od kuschall
No to je opravdu ale opravdu traktor -- tak sem se zase s dveřma nechyt, zase jeden co škudlí
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 17 led 2011, 01:29
od oltcitak
to mas tezky dedku,zla doba,treba setrit,a ked si to viem spravit sam....
sorry
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 17 led 2011, 09:22
od pepan
kuschall píše:No to je opravdu ale opravdu traktor -- tak sem se zase s dveřma nechyt, zase jeden co škudlí
ty vole
nejde o škudlení..ale o vzhled..nemožem za to,že děláš pěkný dvéře co máš na skladě
vencas prosím tě..5cm možná na silnici nehraje pro tebe roli
modří vědí..santaté tápe
viděl si vůbec někdy na živo galopera
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 19 led 2011, 11:49
od Kojotous
Sice moja otazka nesuvysi priamo s temou, no hadam mi bude ospravedlnenie ze som nechcel zakladat novy topic a tym padom zbytocne zneprehladnovat forum
.
Pri jazde lahkym az stredne tazkym terenom, napr. stupanie do kopca s mierne bahnistym povrchom, prejazd cez skalnate nerovnosti a podobne by ste mi doporucili pre maximalnu efektivitu :
pouzit : 4WD lock + ESP ON, alebo 4WD lock + ESP OFF
Ma vobec niake zmysluplne vyuzitie ESP, pripadne ponechanie 4WD v automatickom rezime pri jazde mimo zpevnenej vozovky?
Dakujem
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 19 led 2011, 12:59
od Richard555
Na otázku zda při jízdě v terénu nechat ESP zaplý, fakt nevím, asi bych zvolil ESP OFF a to z důvodu, který vyplývá z funkce ESP. V popisu je asi toto: v případě že natočení volantu neodpovídá směru jízdy vozidla ESP sníží výkon a přibrzďováním jednotlivých kol se snaží rotaci vozu zastavit a vrátit vůz do směru tak jak je natočený volant. No a právě při tomhle fungování bych mohl v terénu narazit, v bahně ve vyjetých kolejích atd. jen ztěží natočení volantu odpovídá směru pohybu auta, v tom případě by mohl systém ESP ubráním výkonu způsobit ztrátu rychlosti a díky tomu možná i zapadnutí - zastavení obzvlášť v kopci čin hodný poděkování
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 19 led 2011, 13:33
od Saimon
Přesně tak, raději v terénu vypnout ESP
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 19 led 2011, 13:39
od pepan
ano ano
do terénu raději nejezdit
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 19 led 2011, 17:20
od bob&bobek
4WD v auto režimu má za následek,že se zadek připojí až v okamžiku,kdy předek začne prokluzovat a to již může být pozdě.
Pokud např.vyjíždím velký zasněžený kopec, tak se zadek připojí jen třeba na chvilku,kdy předek proklouzne,zadek ho postrčí, trakce se srovná a zadek se opět odpojí a tak opakovaně...,ale tím,že přední kola opakovaně prokluzují, strácím rychlost a můžu skončit pod vrcholem...
V případě 4WD lock jede auto na plnou trakci,tuším,že do max.30km/hod,pak se to automaticky odpojí a při poklesu rychlosti se to opět zapojí.
To samé je s ESP/TC, jakmile proklouzne kolo, ESP ubírá výkon a přibržďuje kola....
Ve větší rychlosti na zasněžené silnici je ale ESP lepši nechat zapnuté, protože auto pokud prohrábne např na ledové plotně,střídavě pravé a levé kolo, tak nestratí směr a nemá tendenci se rozkmitat do smyku a pomáhá točit do zatáček/rovná dedotáčivost.
Nicméně pokud hrabeš zavátej kopec po silnici, tak pokud rapidně cítíš,že ESP tě zpomaluje a že to asi "nedá",tak vypnutím ESP určitě cítíš zrychlení ale za cenu smýkání auta.
U zadokolky,kterou jsem měl, je to celkem rapidní změna.
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 19 led 2011, 17:57
od kuschall
Jak říká Pepan s tím radši jezdit jen po silnici
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 20 led 2011, 14:32
od Kojotous
Dakujem za odpovede
.
Este ma k tomu ESP napadlo - Kedze obsahuje aj TC, nemalo by to byt predsalen v terene (mimo extremne rozbahneny, zladovately povrch) predsalen uzitocne? Napr. v pripade ze sa jedno koleso ocitne vo vzduchu, pribrzdi ho, pripadne ak stratia kolesa trakciu, "inteligentnym" pribrzdovanim im dopomoze trakciu opet ziskat a preniest ju co najefektivnejsie bez zbytocnych (nechcenych) preklzov? Vsetko za predpokladu s 4WD lock ON.
dakujem
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 20 led 2011, 14:41
od pepan
hele na otázky je nejlepší odpovědí zkušenost..
ta tvoje..takže časem i to co je psáno ti nemusí vyhovovat..
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 20 led 2011, 17:26
od bob&bobek
Teoreticky/papírově ano ale v praxi tomu tak není.
Problém je ten,že při to dochází k utlumení výkonu motoru, takže v extrému se stane,že při rozjezdu na ledě,kdy je alespoň jedno kolo na suchém podkladu může motor chcípnout...
Při vypnutém ESP mám teoretickou šanci se prohrabat na pevnější podklad a mám stále roztočený motor a tím výkon, můžu si auto rozhoupat apod., nebo se uplně zahrabat
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 23 led 2011, 17:11
od oltcitak
Santa je dobry,musi byt dobry,preco by inac zaparkoval takto ?????
Re: SUV nebo ...?? sněžný člun?
Napsal: 23 led 2011, 17:56
od pepan
páč projede všude
hele olči ty si měl kumha kl78´nebo tak nějak..jaký sou