Ahojte,
mame doma tiez Hyundai i20 1.4 CRDi, ale ten 67 kW teda 90 konovy. Bolo to jedno z prvych vyrobenych aut, tachometer ukazuje 90000 najazdenych a vsetko zatial ide ako po masle.
Pri tom slabsom motore bola spomenuta spotreba 4.7 litrov podla kalkulacky.
Jedno mozem potvrdit hned na zaciatku : Odchylka palubneho pocitaca je 0.5 litra (priblizne).
My jazdime väcsinou v meste a trosku po dialnici a palubny ukazuje 4.2 - 4.5 litra a to nejazdime vzdy setrne. Na pumpe to vypada tak, ze podla kalkulacky je spotreba 4.8 alebo 4.9, co je podla nas vynikajuce.
Pocity z auta mame zatial velmi pozitivne, aj ked stravilo niekolko dni v oprave, nakolko nam auto robilo taku zazracnu vec, ze ked clovek mykal volantom dolava-doprava tak bolo pocut z oblasti "riadenia" taky buchajuci zvuk ako keby tam bolo nieco uvolnene.
Zmizlo to az vtedy, ked vymenili velku cast riadenia a tycky stabilizatora (toto je to co si pamätam, ak by niekto mal zaujem tak si mozem presne pozriet co vsetko bolo menene), nastastie velka väcsina bola na zaruku a tak sme museli zaplatit "len" 150 eur za tycky stabilizatora a vymenu, lebo na tie casti sa zaruka nevztahovala.
Dalsi problem bol s rucnou brzdou, ked som raz parkoval do kopca. Nesla dat uplne dole a verte mi, ze parkovat do kopca medzi dve auta este aj na chodnik a mat problemy s rucnou - no riadne som sa zapotil.
V servise ju celu rozobrali a prisli na to ze to bolo iba plastom ktory je na rucnej brzde - ked som ju raz zatiahol tak som asi posunul plast viacej dopredu a tym padom som nevedel ten "gombik" na rucnej dotlacit az na doraz a preto to neslo.
Okrem toho bol problem so zadnou sedackou, ked sa clovek o nu poriadne oprel, tak bolo pocut ako sa plech ohol a robilo to taky nechutny buchajuci zvuk.
Este nam na vnutornom oblozeni strechy (nechce sa mi rozmyslat nad tym presnym nazvom ako sa to vola) precnievalo lepidlo. Chceli to zvalit na nas, ze sme urcite dali niekedy tepovat sedacky a zabudli ho poriadne vyvetrat, ale po dôkladnom vysvetleni, ze to sa nestalo, dali aj toto do poriadku.
Este bolo par drobnosti ale nic extra, take bezne veci ako vypalena ziarovka
Mame okrem toho na aute zadne cuvacie senzory ale musim sa priznat, ze sa mi uz 2 krat podarilo ten zadny blatnik oskriet, proste som nasiel mrtve uhly cuvacich senzorov. Mame najtmavsie folie vzadu a ked uz clovek ma tie senzory, tak nedava taky pozor aky by daval bez nich.
Mrtve uhly :
1. snima len do 15° na bocne strany- toto som nevedel
2. ak cuvate do hrany stlpu ktora je asi len pol centimetra hruba a cuvate presne stredom auta do nej, senzor vam ju nezachyti
Ako tak pozeram som sa dost rozpisal, chcel som sa len podelit o skusenosti
Pekny vecer
Endik