elantra 2011 a zkušenosti s ní
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Tak nevim, dneska jsem koukal, dojezd 320km a na ukazateli mam 3/4 nádrže. Takže podle PP bych měl na nádrž ujet tak 500km. Divný. Asi zkusim jezdit až do rozsvícení rezervy, pak dam plnou a možný se to trochu vzpamatuje. Zkusim se zeptat i v Hyundai, co mi na to řeknou.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Reklama
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
- Dojezd po natankování se mi průběžně zvyšuje po každém natankování od koupě. Z počátku to bylo 550km, teď po 6tis. je to cca 650km. Spotřeba podle PP je celou dobu +- stejná.
- Na sledování spotřeby používám androidí aplikaci Moje auto. PP mi lže o cca 0,3-0,7l/100km. Dlouhodobá zapisovaná spotřeba podle tankování mi teď vychází na cca 7,4l, na PP jsem nikdy neměl průměrnou spotřebu větší než 7l, teď cca po 400km od vynulování tam mám 6,5l. V létě to bylo s klimou cca 6,7-6,9l.
- včera jsem zaznamenal docela zvláštní úkaz. Po aktivaci vnitřního okruhu na aut.klimě se mi po cca 1 minutě toto deaktivuje a pustí se luft zvenku. Chápu pokud by to bylo 20min. (ochrana proti "přidušení" v uzavřeném prostoru),ale minuta? Stál jsem v koloně za náklaďakem spalujícím asi hnědé uhlí a jak debil jsem co minutu zapínal vnitřní okruh abych se neudusil. Možná je to tak pořešené kvůli aut.odmlžování předního skla a vypíná to vnitřní okruh na základě údajů z čidla na skle, ale i tak to není příliš šťastné řešení.
- Na sledování spotřeby používám androidí aplikaci Moje auto. PP mi lže o cca 0,3-0,7l/100km. Dlouhodobá zapisovaná spotřeba podle tankování mi teď vychází na cca 7,4l, na PP jsem nikdy neměl průměrnou spotřebu větší než 7l, teď cca po 400km od vynulování tam mám 6,5l. V létě to bylo s klimou cca 6,7-6,9l.
- včera jsem zaznamenal docela zvláštní úkaz. Po aktivaci vnitřního okruhu na aut.klimě se mi po cca 1 minutě toto deaktivuje a pustí se luft zvenku. Chápu pokud by to bylo 20min. (ochrana proti "přidušení" v uzavřeném prostoru),ale minuta? Stál jsem v koloně za náklaďakem spalujícím asi hnědé uhlí a jak debil jsem co minutu zapínal vnitřní okruh abych se neudusil. Možná je to tak pořešené kvůli aut.odmlžování předního skla a vypíná to vnitřní okruh na základě údajů z čidla na skle, ale i tak to není příliš šťastné řešení.
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Moja skusenost s vnutornym obehom vzduchu je skuor opacna. Ked zapnem vnutornu cirkulaciu (tiez vaecsinou kuoli nejakemu smradu), tak na to zabudnem a spamatam sa az po tom, co sa mi zacinaju zahmlievat zvnutra okna a prepnem to rucne. Ja vsak nemam klimu v automatickom rezime, len rucne nastavenu teplotu. Ak sa vsak zacne zahmlievat celne sklo, tak klima automaticky prepne na "odhmlievanie" a po chvili nazad. Ale nevsimol som si, ci to odhmlievanie sa zapne aj pri vnutornej cirkulacii.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
ak ti ide klima (aj manualna) tak aj pri zapnutej vnutornej recirkulacii sa ohna nikdy nebudu zahmlievat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Aha, zle som napisal. Mam zapnute len vykurovanie a/alebo ventilaciu, nie kompresor.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
A ještě jedna věc k té klimě, v létě v aut.režimu se sám aktivuje vnitřní okruh (když je vnější teplota vyšší než nějaký rozdíl teplot co rozhodne logika klimy) a neotevře se ani po mnoha hodinách jízdy. Což mi taky nepřijde moc logické, doposud jsem všude v manuálech četl, že vntřní okruh se nemá zavírat na moc dlouho, kvůli vydýchání vzduchu.
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
PPP
taky po kazdem cerpani rucne prepocitavam a palubni PC mi promeruje v rozmezi 0,1 l - 0.3 l, otazkou je jak je mereni PP
delano, zda snima pouze ze vstriku, nebo do toho propocitava i drahu, on by rozdil klidne mohl potom zpusobovat velikost
pneu a natlakovani. Moje vsechny predchozi auta mela PP (Focus, Honda, Audi, Volvo) a vsechny takto plus minus promerovaly.
Takze me to necha klidnym...
pokud je vyzadovano delsi cas pro vnitrni okruh, nemuze byt pustena automaticka klima, pokud automatiku vypnes tak vnitrni okruh pujde stale, samozrejme neni ani aktivovany senzor zamlzeni celniho skla.., takze bych to nenazyval nestastnym resenim, staci vypnout automat, bohuzel toto auto neni vybaveno senzorem nasavaneho vzduchu, kvality vzduchu (mel jsem ve Volvu), aby automatika mohla reagovat jinak..
taky po kazdem cerpani rucne prepocitavam a palubni PC mi promeruje v rozmezi 0,1 l - 0.3 l, otazkou je jak je mereni PP
delano, zda snima pouze ze vstriku, nebo do toho propocitava i drahu, on by rozdil klidne mohl potom zpusobovat velikost
pneu a natlakovani. Moje vsechny predchozi auta mela PP (Focus, Honda, Audi, Volvo) a vsechny takto plus minus promerovaly.
Takze me to necha klidnym...
pokud je vyzadovano delsi cas pro vnitrni okruh, nemuze byt pustena automaticka klima, pokud automatiku vypnes tak vnitrni okruh pujde stale, samozrejme neni ani aktivovany senzor zamlzeni celniho skla.., takze bych to nenazyval nestastnym resenim, staci vypnout automat, bohuzel toto auto neni vybaveno senzorem nasavaneho vzduchu, kvality vzduchu (mel jsem ve Volvu), aby automatika mohla reagovat jinak..
Elantra Style 1.6 97kw my 2012 bronze P7N
-
- **
- Příspěvky: 133
- Registrován: 22 úno 2012, 19:48
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
ahoj chlapi,
nemáte náhodou někdo odkaz na dobrý obchod s žárovkami?
ještě se chci zeptat. ela má H1 či H7 patici? a nemáte někdo zkušenosti s led žárovkami?
díky
nemáte náhodou někdo odkaz na dobrý obchod s žárovkami?
ještě se chci zeptat. ela má H1 či H7 patici? a nemáte někdo zkušenosti s led žárovkami?
díky
Hyundai I40 Premium MT 1,7CRDi 100kw
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Tipuji že v dálkových jsou H1 a v tlumených H7. Tak se mi to vybavuje,ale jistý si nejsem.
Co se týče těchto hlavních světel, tak LED varianty nejsou použitelné.
Jinak nedlouho poté co jsem tu nedávno Elu sepsul za spotřebu mi začala spotřeba docela výrazně klesat. Zatím pouze podle PP,ještě jsem netankoval abych to ověřil. Před nedávnem mi Ela podle PP skoro atakovala hranici 7l a teď během posledních cca 14dnů mi spotřeba padala až na 6,3l průměr podle PP. PP nuluji vždy po natankování.Takže do toho průměru 6,3l je započítaná i doba kdy jsem ješte jezdil za 7l. Tak buď dostala Ela strach nebo jsem natankoval nějaký zázračný benzín nebo nevím. Jízdní režim a trasy mám +- furt stejné.
Je možné že by řídicí jednotka nějak upravovala režim motoru po překročení nějaké hranice počtu najetých km (zajetí motoru) a tím ovlivňovala spotřebu? Mám najetých přes 6tis.km.
Co se týče těchto hlavních světel, tak LED varianty nejsou použitelné.
Jinak nedlouho poté co jsem tu nedávno Elu sepsul za spotřebu mi začala spotřeba docela výrazně klesat. Zatím pouze podle PP,ještě jsem netankoval abych to ověřil. Před nedávnem mi Ela podle PP skoro atakovala hranici 7l a teď během posledních cca 14dnů mi spotřeba padala až na 6,3l průměr podle PP. PP nuluji vždy po natankování.Takže do toho průměru 6,3l je započítaná i doba kdy jsem ješte jezdil za 7l. Tak buď dostala Ela strach nebo jsem natankoval nějaký zázračný benzín nebo nevím. Jízdní režim a trasy mám +- furt stejné.
Je možné že by řídicí jednotka nějak upravovala režim motoru po překročení nějaké hranice počtu najetých km (zajetí motoru) a tím ovlivňovala spotřebu? Mám najetých přes 6tis.km.
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Podla mojich skusenosti nie je benzin, ako benzin. Uz pri starom Lanose sa pri natankovani benzinu v Rakusku znizila spotreba zhruba o 0.4 l/100 km, ako ked som tankoval na SK.
Co sa tyka motora: mam najazdenych nieco cez 6 tkm. Zhruba po 5 tkm Ela viditelne ozila, je zivsia a spotreba sla dole. Je mozne, ze ECU je nastavena tak, ze prvych zopar tisic km nedovoli nejake velke namahanie motora (zeby vynuteny zabeh ?).
Co sa tyka motora: mam najazdenych nieco cez 6 tkm. Zhruba po 5 tkm Ela viditelne ozila, je zivsia a spotreba sla dole. Je mozne, ze ECU je nastavena tak, ze prvych zopar tisic km nedovoli nejake velke namahanie motora (zeby vynuteny zabeh ?).
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
-
- **
- Příspěvky: 133
- Registrován: 22 úno 2012, 19:48
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
PPP díky.
o led vím. nejsou schválené zatím. ale na druhou stranu, moc se to nekontroluje (krom technických) a svítivost je 100x lepší asi to zkusím. nejsou zas tak drahé ty žárovky. vycházi to na 300kč.
jinak co se týče spotřeby. z počátku sem taky jezdil za cca 7l a ted se dostávám bez problému na 6,2 a to mám nastavenou teplotu na 22 nonstop
o led vím. nejsou schválené zatím. ale na druhou stranu, moc se to nekontroluje (krom technických) a svítivost je 100x lepší asi to zkusím. nejsou zas tak drahé ty žárovky. vycházi to na 300kč.
jinak co se týče spotřeby. z počátku sem taky jezdil za cca 7l a ted se dostávám bez problému na 6,2 a to mám nastavenou teplotu na 22 nonstop
Hyundai I40 Premium MT 1,7CRDi 100kw
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Nn, nemyslel jsem nepoužitelnost LED ve smyslu schválení a homologace, ale svítivosti. Použitelné LED které by zastoupily výkonné halogenové žárovky H1,H4,H7,atd. ještě k dostání nejsou.
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
-
- **
- Příspěvky: 133
- Registrován: 22 úno 2012, 19:48
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
http://www.led-autozarovky.cz/led-autoz ... er-LED-1ks
ta už vypadá slibně. uvidíme. koupil sem, vyzkouším a uvidíme
ta už vypadá slibně. uvidíme. koupil sem, vyzkouším a uvidíme
Hyundai I40 Premium MT 1,7CRDi 100kw
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
LED jako hlavní osvětlení nepoužitelný. LED v nižší cenové kategorii jsou dobré, co se týká auta, na osvícení SPZ, nasvícení vnitřku auta, jako parkovačky. Sám mám v Ele vyměněný žárovky na SPZ, v kufru (tam je originální naprosto na nic) a osvětlení uvnitř vozu za LED. V tomto případě je svítivost oproti základním žárovkám 2x -3x vyšší. Byla by ještě vyšší, kdyby nepoužívali krátký sofitky 31mm. Kdyby byly kontakty ze strany, dala by se tam narvat delší a tím s více LED (to jde jen v kufru). Takto kontakty dost překáží, takže se vejde jen 9LED 5050 (výkoné LED) sofitka. V minulým autě jsem měl ještě LED zpátečky, nesvítilo to špatně, ale nebylo to ono. Většinou je to tak x5 oproti klasice, takže když koupíš LED 1W (to tak ty sofitky jsou 1W-2W), vyrovná se to 5W žárovce (a to v Ele jsou 8W uvnitř). Hlavní světla jsou 60W, takže potřebuješ tak 12W čip. Ne že by takový čipy nebyly, používají se např. jako náhrada za reflektory na domech, jejich velikost je např. 5x5cm, ale cena jde do tisíců a potřebuješ to taky něčim chladit (a dost). A když budeš stát před autem, nebudeš se do světel moct ani podívat, ale ve směru jízdy nic moc. Osobně bych na to zapomněl, nestojí to za ty peníze ani za případnou pokutu. Např. tyto http://www.led-autozarovky.cz/led-autoz ... MD-LED-1ks jsem měl (s jinou paticí) v minulým autě ve zpátečce a svítily skoro jako normální žárovka.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Tak dnes mi několikrát režim Eco napsal, že bych měl podřadit. Vždycky mi ukazoval jen směrem nahoru a dolů by mi motor dřív chcípnul, než by mě na to upozornil. Mam pocit, že čim víc kilometrů najezdim, tim víc věcí to umí (najeto 4 500 km).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979