Stránka 6 z 8
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 30 led 2014, 09:52
od drastys
mno nemusi byt ten sklon nijak extremin... mi to zapina pomerne casto ....a to at uz se rozjizdim dopredu nebo na zpatecku ....
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 30 led 2014, 10:42
od johny_r
A můžu se teda zeptat na konkrétné postup? Předpokládám, že zastavím, vyhodím kvalt, pustím spojku, stojím na brzdě. Pak pustím brzdu a mělo by to chvíli držet.
Bude to fungovat i v situaci, kdy zastavím, vyhodím kvalt a zatáhnu ručku (stojím déle na místě a nechci stát na brzdě), pak sešlápnu brzdu, ručku povolím a budu se chtít rozjet?
Díky
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 30 led 2014, 10:48
od drastys
Má běžná praxe je : zastavím na semaforu, vyřadím, stojím na brzdě, zařadím rychlost, pustím brzdu (dojde k přidržení), sešlapnu plyn a dojde k uvlolnění ...
S tou ruční brzdou si nejsem jist jak to zafunguje ....ale vyzkouším to až bude chvilka času ...
Napsal: 30 led 2014, 19:11
od bony
To fungovat nebude... je to prave nahrada rucni brzdy.
odeslano z telefonu.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 30 led 2014, 19:51
od drastys
to co napsal bony zní logicky
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 30 led 2014, 19:56
od johny_r
Jojo, logicky to zní. Na druhou stranu, nevidím důvod, proč by po sešlápnutí brzdy a uvolnění ručky nemohl HAC zabrat. Je fakt, že dneska jsem měl jednou pocit, že zabral. Je ale fakt, že jsem stál bez ručky.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 30 led 2014, 20:18
od drastys
v manualu k autu je to myslím hezký popsané v jakých situacích to má fungovat ...
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 12:59
od matej1410
V manuále sa tuším spomína stúpanie 12 stupňov a viac. Privítal by som zníženie tohto stúpania, vždy keď idem do mesta stojím na jednom semafóre v kopci a auto po pustení brzdy začne cúvať. A je to už stúpanie, kde by vodič očakával, že sa HAC zapne. Na druhej strane som to skúšal aj na väčšiom kopci a tam to fungovalo bezchybne (v podstate stačí zabrzdiť do kopca a auto podrží bez ohľadu na to, čo je zaradené a či je stlačená spojka, ale pozor, drží len pár sekúnd).
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 13:03
od drastys
jj drží jen pár sekund a nesmíš použít ruční brzdu jinak to nefunguje
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 15:10
od idam.i
Len pre info.Bavíte sa o klasickej rúčke,alebo elektrickej ?
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 16:37
od mkr
nevím jak u i30, ale u VW Passat se elektrická "ručka" odbrzdí sama při rozjezdu, takže vlastně taky funkce "hold" - jen se musí aktivovat ručně a ne nožně
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 16:58
od drastys
Ja jsem psal o manualni rucce
Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 17:04
od matej1410
mkr píše:nevím jak u i30, ale u VW Passat se elektrická "ručka" odbrzdí sama při rozjezdu, takže vlastně taky funkce "hold" - jen se musí aktivovat ručně a ne nožně
Tak kamarát ma Passat 3C 2010 Combi a jemu sa elektrická ručná neodbrzdí, pokiaľ ju nevypne. xkrát som sa s ním vozil a xkrát sa stalo, že auto poskočilo a zdochlo, lebo ju zabudol vypnúť
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 02 úno 2014, 17:09
od mkr
mám s VW Passat najeto přes 150tis.km a nikdy mi při uvolňování elektrické ručky nezdechl - prostě jsem šlápl na brzdu, povolil ji, přidal plyn a povolil spojku - a jel jsem
Ono je totiž při té zatažené ručce nutné dát vozu na vědomí, že se budu rozjíždět - a to uděláš tím, že šlápneš na nožní brzdu
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 03 úno 2014, 15:50
od los.petros
johny_r píše:No, tak nějak bych to očekával. Problém je, že ten sklon musí být asi sakra velký. Už jsem se párkrát rozjížděl na semaforu v místě, kde jsem si musel pomoci ručkou, protože asistent se nezapnul. Čekal bych, že sepne při menším sklonu. Musím si někde najít nějaké hodně strmé místo, kde to otestuji.
Zatím vím jenom o jednom místě, kde se rozjíždím na světla a asistent se mi aktivuje. A tam je hodně slušný sklon.