Stránka 6 z 7
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 13:02
od idam.i
Dulux píše:nazdar chlapi, tak uz mam najazdene 25000km a reakcia na plyn je stale rovnaka, budem to musiet reklamovat. Podla mna to nie je normalne, ze ked chcem akcelerovat, tak sa auto akokeby na moment zakusne po preradeni z 1 na 2 a z 2 na 3. Tiez netusim kde je tych 136 koni. Spotreba je vysoka , po meste 10L, mimo mesta 7,5, Dialnica 8,5. Inak je auto v pohode, ale ten motor je velka bieda.
Buď jazdíš ako "drak"
,alebo máš nejaký problém.Tie hodnoty sa mi zdajú vysoké.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 13:07
od padam
Ty hodnoty jsou v pohode, mame tento motor ve Velosteru a ja mam velice podobna cisla, mesto moc nejezdim ale okresky tak za 8 a dalnice 9-9,5 pri 150-160km/h. Manzelka ale umi okresky za 6,5L a dalnici za 7,5.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 13:13
od idam.i
Tak v tom prípade je problém medzi volantom a sedačkou.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 15:37
od robil
padam píše:Ty hodnoty jsou v pohode, mame tento motor ve Velosteru a ja mam velice podobna cisla, mesto moc nejezdim ale okresky tak za 8 a dalnice 9-9,5 pri 150-160km/h.
Tato spotřeba odpovídá agresivnímu stylu jízdy.Pokud budeš dodržovat rychlostní limity a trochu předvídat bude spotřeba o 3l. nižší!Ale to už nebude zábava.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 16:32
od robil
oltcitak píše:achiles píše:dneska jsem se zacetl do diskuze
http://www.veloster.org/forum/37-hyunda ... fting.html, kde majitele Velostru s 1.6GDI hlasi stejny problem (ten problem je na vsech autech s timto motorem).
padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd...
nejpravdepodobnejsi se mi ale zda moznost, ze za to muze ECM, kde je proste naprogramovano, aby auto nejakou dobu pri razeni neakcelerovalo a to zrejme z duvodu uspory paliva nebo jine ochrany...
zvlastni vsak je, ze to nektere modely delaji a nektere ne (je tam napr. clovek, ktery to na rv 2013 nepozoruje, ale pri testovani rv 2012 ano)
nicmene tam dost lidi popisuje, ze
pri odpojeni snimace spojkoveho pedalu prodleva pri razeni z 1. na 2. stupen zmizi a celkove se akcelerace zda lepsi. Po odpojeni vsak prestane fungovat tempomat, takze je treba do auta namontovat prepinac, kterym snimac zase zapne.
tomuto by som celkom veril,ked som si cital obsiahly technicky manual o mojom motore(D4CB) taksa tam tiez pouziva spokovy snimac a jeho uloha je jedina,dat info riadiacej jednotke,ze sa preraduje(manualna prevodovka) nasledne riadiaca jednotka plynule uberie plyn(s urcitym casovym oneskorenim) a zamyslanym cielom je,ze sa zlepsia emisie(pri nahlom odstaveni privodu paliva dochadza k vyssim exhalatom) V praxi sa to prejavuje nemoznostou rychlo menit prevodove stupne,pomala reakcia na plyn. Prisiel som na to uplnou nahodou(ked som zabudovaval externy tempomat) a naslednou studiou technickych nformacii o tomto motore. Takze som presvedceny ,ze u vasho motora bude situacia podobna.Riesenim je len pretunit spalovacie mapy a eliminovat obmedzenia vyplyvajuce z ich riesenia.Odstranenie funkcie spojkoveho spinaca problem riesi len ciastocne.
Spínač spojky má i další funkce nap. zvýší otáčky motoru při stání a zmáčknutí spojky před rozjezdem.
Fabka měla spínač ale tempomat né. K čemu tady byl opravdu nevím.
Prodleva výkonu motoru je největší mezi 1 a 2 stupněm proto že je mezi nimi největší rozdíl otáček.Souvisí to s proměnlivou délkou sání.Jestli se při přeřazení trefíš do pásma kde se zrovna klapky natáčejí dochází k prodlevě.Neznatelná prodleva je při řazení okolo max. otáček.Největší okolo 4500tis.Problém je ten že to je nejčastěji používané pásmo.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 16:46
od padam
Tak o 3L urcite ne, pri maximalne usporne a plynule jezde po okreskach jsem na 6.1 pri 80-90km/h. Na dalnici pri 120 je to cca 7 a kousek.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 17:13
od robil
Za běžných podmínek na okreskách se blížím k 5l. podle PP.Chce to předvídat a jde to.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 18:12
od padam
Veloster nemá tak aerodynamické čelo, to by mohl být ten rozdíl.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 18:35
od robil
Primárně jsou naše auta určené k něčemu jinému.Zajímalo by mně co tě vedlo k tomu přejít z tak výkonného auta(Honda CR-Z Sport) na veloster?
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 18:38
od padam
Nic, Hondu Civic Type-R i Hondu CR-Z stále mám. Veloster je manželky a jako rodinné auto.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 19:55
od idam.i
Som si istý,že pokial budeš Velosterom jazdiť v rámci pravidiel,musíš sa dostať v priemere na 7 litrov.Je jasné,že čisté mesto a dynamické rozjazdy zoberú viac.Mám ten motor vo väčšom aute a PP ukazuje 7 až 7,2L.Jazdím vcelku podla predpisov a v poho.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=105
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 20:20
od padam
Jak pisu, manželka to umí i za méně, ale mě to neláká. Každopádně co se týká spotřeby tak na tom ten motor není špatně. U konkurence se najdou kousky co s podobným výkonem jezdí za víc. Je ale fakt, ze ta dynamika tam není. Podle mě to ale není motorem, ten na 1 a 2 jede docela fajn, ale zabíjí ho převodovka. Minimálně u Velosteru je 1-2 dobrý, 3 ujde, ale 4,5,6 jsou strašně dlouhý a jak se přeřadí ze 3 výše, tak je to mrtvý. Teda aspoň v porovnání s jinými značkami.
Jak je na tom s délkou převodů i30 a i40?
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 21:51
od idam.i
Celkom podobne.Na trojku to je ešte celkom živé a ďalej v tichu kĺžeš krajinou.Pohodové jazdenie.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 úno 2015, 22:01
od robil
Ta moje to má úplně stejně.Trojka je ještě dost dobrá dá se vytočit do 120km.h. Čtverka do 170km.h. Pětku zastaví v 200km.h. omezovač aniž by dosáhla maxima otáček.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Napsal: 21 bře 2015, 12:53
od Mirus30
Mas tam chybku, trojka se da vytocit do 140ti, ctyrka 180km/h ☺