Stránka 6 z 32

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 05 led 2013, 12:16
od m1na
paulz píše: A v jiných případech jako předjíždění snad chvíli vyššího hluku při vysokých otáčkách člověk přežije.
Motor ma udajne neprijemny zvuk to je ten problem. Za me to je neomluvitelne i pri predjizdeni. Rekl bych, ze pro nekoho kdo jezdi pomalu a motor netoci bude dostatecny. V jedne recenzi jsme nasel zminku, ze uz v predchozi generaci korejcu byl hlucny, ja bych ho nechtel ...
na autoforu jsou i recenze aut s 1.6 gdi, ta dostala velice pozitivni znamku.
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... -rodiny/?3
Zde jsem nasel zminku o 1.6 cvvt http://www.vybermiauto.cz/autoblok/mini ... 4-trikolor dole v diskuzi
Stando, začnu odzadu. Mezigenerační posun zejména ve vnímání kvality interiéru mi u i30 připadá opravdu impozantní. Zatímco starší generace působila mezi konkurenty laciným dojmem, tak ta nová se ve spoustě věcí vyrovná takzvaným prémiovým značkám - podrobnosti si můžete přečíst v testu...
Motor 1.6 CVVT jsem v současné generaci zatím netestoval, ale u té minulé mi přišel relativně žravý a hlučný. Hlavně spotřeba bude velkou zbraní 1.6 GDI, takže bych asi těch 15 tisíc připlatil. Základní čtrnáctistovka vůbec není špatný motor, ale pokud častěji jezdíte po dálnicích a máte občas rád dynamičtější jízdu, tak bych preferoval 1.6 GDI.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 05 led 2013, 13:03
od pale
Právě po už různých zkušenostech, kde se realita rozcházela se závěry v testu, moc té uváděné šílené hlučnosti u 1,6 CVVT nevěřím.Navíc 1,6 CVVT a 1,6 GDI mají shodný základ motoru,stejné převodovky,stejný výstupní poměr, stejné otáčky při shodných rychlostech, tak snad nebude takový rozdím ve hlučnosti.Zkoušel jsem 1,4 cvvt a žádnou extra hlučnost jsem neslyšel ani při vytočení.Stejně jsem jezdil s novou Elantrou 1,6 MPI a také na dálnici pohoda.Proto se mi to v tom testu nezdá, že autor na to stále poukazuje.Bohužel 1,6 cvvt v autosalonu na vyzkoušení neměli.V budoucnu bych měl spíš z GDI trochu strach-je to novinka a nerad bych řešil nějakou opravu z oduvodněním servisu,že jsem natankoval špatné palivo.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 05 led 2013, 13:23
od paulz
Já teda nevím, ale údajně nepříjemný zvuk je divný pojem. Někomu může vadit, ale někomu se může líbit. Co jsem měl možnost jezdit s 1.4 tak aspoň mě připadal naprosto normální a do určitých otáček zhruba 4000 otáček velice tichý. Na 1.6 GDI mě vadila divná odezva na plyn-jinak jak už byl motor v záběru šel už do otáček pěkně. Např. Citroen C4 1.6 má proti GDI odezvu naprosto bleskovou.
Co se ještě týče HB vers. WG osobně by jsem měl např. na D1 plně naložený obavy jak mě budou u HB mlátit dorazy tlumičů. Nevím, ale prakticky za stejný peníz je WG lepší a praktičtější varianta. Obzvlášť kde je dvojitá podlaha v kufru, tak je prostor na zavazadla u HB notně malý.
To Pale: 1.6 CVVT je určitě ve vysokých otáčkách hlučnější než GDI, ale co se týče šíleného hluku to je přehnané.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 05 led 2013, 14:17
od m1na
Vzivote jsem nejel "plne nalozen" takze netusim jak si s tim HB poradi a je mi to i docela jedno. Nejvetsi vec co v aute vozim je mtb a to vleze i do HB.
Janda je docela rad kontroverzni a rozpoutava diskuzi, ale rekl bych. ze jako jeden z mala si dovoli auto opravdu zhodnotit a vycist mu i chyby a radne je okomentovat (mozna nekde az zbytecne moc). Popravde marne premyslim na jakem webu jsem kdy cetl nejakou opravdu negativni recenzi, to si nikdo nedovoli. Zato na autoforu nedavno napr clio, predtim focus.
Kdyby janda nenapsal nadsenou recenzi na i30, ani bych o ni neuvazoval a zabednene ji povazoval za plecku z koreje.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 05 led 2013, 14:55
od paulz
Pokud jezdíš sám tak je samozřejmě zbytečné kupovat WG. Kdo má rodinu to vidí jinak.
Janda má zajímavé recence-jen ale podoktnu-testovaný HB byl s motorem CRDI který díky svojí váze víc mění charekteristiku vozu než prodloužený zadek u WG...
Proto je otázka jak by se mu třeba HB líbil s lehčím motorem. A navíc pokud se nepletu u testovaného HB byli širší pneu což je samozřejmě velká výhoda.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 05 led 2013, 15:23
od Axel.Foley
Oba testy jsem četl. P. Janda sice jezdil "stejným" autem, ale, jak píše paulz, v úplně odlišných výbavách a s různými motory, tudíž se tyto dva "stejné" vozy můžou chovat úplně jinak. Zajímavější, a asi i objektivnější, porovnání by bylo HB + CW ve stejných výbavách, se stejnými motory, na stejných pneu.

Mám sice první generaci i30 hatch s motorem 1,4 CVVT, no předváděcí jízdu jsem měl v CW s tím samým motorem. Na CW byl ten motor subjektivně málo. Byl skrátka líný. Na HB mi to vyhovuje a stačí. Paradoxně, teď se mi zdá líný 1,2 TSI se 66 kw ve firemní Fabii II. Asi je to tím, že než se roztočí turbo, vůbec nejede, pak už je to malý drak. Asi kvůli lineárnímu zátahu se vždy teším zpět, do svého :hyu: :)

Ale k témě - do CW jednoznačně 1,6. Zda CVVT nebo GDI - záleží na prioritách a dojmu z předváděcí jízdy. Jinak CVVT a jeho "nadměrné" hlučnosti bych se nebál. Zde na fóru jsem neviděl nikoho, kdo by si stěžoval, tudíž nemyslím, že to bude tak horké, jak prezentuje uvedený test.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 14:56
od mikkian
m1na píše:Z recenze vyplyva, ze HB je precijen jizdne lepsi auto napr "Ale kvalitou jízdy se tahle verze hatchbacku 1,6 CRDi nemůže rovnat. Při klidném přesunu rozdíl není markantní, ale s rostoucími nároky se mezi nimi rozevírají nůžky až do úplného maxima" a "Jakmile ale dojde na zatáčky, odhalíte obvyklé kombíkové minus - zadní náprava je s ohledem na očekávané vyšší zatížení naladěna jinak na nerovnostech s ráda odskočí. Ne moc, na poměry i30 ale dost a je to pochopitelně tím horší, čím větší jsou nerovnosti."
precti si celou kapitolu "Kvalitě jízdy škodí krom motoru i batoh, Po 12 tkm stále v pořádku"
Pokud bych potreboval kombi tak to nejsou duvody proc ho nevzit avsak ja ho nepotreboval, jsem rad, ze jsem vzal to lepsi.
Jediny prusvih je sileny motor, ale o tom jsem nastesti ani neuvazoval ...
a tobě se jelo v čem lépe? Promiň, ale objednávat auta podle testů je blbost. Já na HB najel asi 4tis km, na kombi 12tis. Jezdím sportovně a několikrát už mi elektornika podvozku zachránila zadek, takže jsem už oba modely na hraně poznal a v porovnání HB a kombi takový markantní rozdíl není. Jedinou výhodou je, že při hraniční situacu se o trochu lépe ovládá HB, ale je to takový malý rozdíl, že se o tom nevyplatí mluvit. Naopak na denodenní ježdění je pro MĚ lepší Kombi, protože má trošku tužší podvozek a na můj styl jízdy je to lepší. Další věcí je, že "testér" porovnával úplně jiná auta. V jednom nafta + kopec výbavy a druhý holý a benzín. Rozdíl mezi motory je váhově úplně jinde, k tomu větší váha samotného auta kvůli výbavě, širší pneu s nižším profilem X lehký motor, papuče gumy... když porovnám svý kombi v premium verzi a na 17" X půjčenému kombi v základu, se kterým jsem byl v chorvatsku, tak je mezi nimi velký rozdíl. Ale to je nadlouho. Pokud ses jen kvůli tomuto testu rozhodl pro HB, tak je to pěkná blbost :) pokud kombi nevyužiješ, pak bych o něm ani nepřemýšlel a je to dobře, že sis takto objednal. Toť vše :^o

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 16:31
od m1na
Vybava az tak velky rozdil neudela, automaticka vs manualni klima, nejaky elektronicky ptakovinky ... To motor bude jina, tam bude podstatny rozdil. Kola dle testu taky prilis rozdilna nebyla kombi R15 hb bych rekl R16. Nejspis oboje zimni.
Nakonci je i zminka o nizsim komfortu. "Jiná karoserie pak o úroveň níže sráží komfort i jistotu jízdy."
Jak jsem uz zde nekolikrat psal o kombi jsem uvazoval jen proto, ze mi bylo nabidnuto za stejnou cenu jako HB navic by bylo hned a nemusel bych cekat 3 mesice jako ted.
Ale zaplatil bych za to o kapku horsim jizdnim projevem, vyssi spotreba, nizsi dynamika, vetsi auto - horsi parkovani, vymenou za vyuziti vetsiho kufru max jednou za rok.
Porad je ale kombi velice dobre auto az nejspis na motor o jehoz hlucnosti se zminuji v kazde recenzi jen si to nedovoli takto rozmazat a odbyde se to nejak takto :)
Jeho zvukový doprovod ale většině řidičů bude připadat jako příliš kontrastní ve srovnání s tichostí volnoběhu a projevem v nízkých zatíženích, takže zřejmě přeřadí už někde kolem 3000 nebo 3500 min-1.
nebo zde http://www.autanet.cz/autonews-test-hyu ... adech-1640
Pokud budete udržovat otáčky motoru do nějakých 3,5 tisíce, vše bude v nejlepším pořádku. Pokud však tuto hranici překročíte, stane se z pohodové jízdy zvukové utrpení. Tedy spíše hlukové. Budete-li chtít jet 160 km/h po německé dálnici, sakra rychle zvolníte na 130 km/h, jelikož zvukový projev motoru je doslova úděsný. Kabinou se rozléhá velmi nepříjemný hluk, který je jen těžko snesitelný při delších cestách.
Moznost projet kombi nebyla ...

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 16:40
od Skyline
Kombi za cenu 5dv. bral bych, uz jen proto ze tam v zime mrsknu lyze a nemusim to resit.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 17:50
od pale
V podstatě test opsaný z autoforum.Nenapíše nějaký majitel 1,6 cvvt svou zkušenost s hlučností?Přece to nemůže být taková tragédie?Mám ted pujčeného Megana 1,6 z r.1996 a snad i30 nemůže být hlučnější?

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 17:59
od m1na
nevim odkud jsi ale v olomouci je myslim cvvt testovacka. ten opis je docela vystizny oznaceni. ale motor bude urcite hlucnejsi viz recenze predchozich generaci s nim.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 20:51
od paulz
pale píše:V podstatě test opsaný z autoforum.Nenapíše nějaký majitel 1,6 cvvt svou zkušenost s hlučností?Přece to nemůže být taková tragédie?Mám ted pujčeného Megana 1,6 z r.1996 a snad i30 nemůže být hlučnější?
Pokud je hluk u 1.6 CVVT podobný jako u 1.4 CVVT tak to není žádná tragédie i přes 4000 otáček. Jinak nový I30 je motorově utlumený líp než stará I30 a ani s tou to žádná tragedie nebyla. Spíš je nepříjemné, že do určitých otáček je to velice tiché a pak zesílí. Pokud by motor byl v nízkých otáčkách hlučnější ve vyšších by to ani nepřišlo.... :mrgreen:
No a že by byl hlučnější než Megane 1.6 z roku 1996 je totální nesmysl.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 23:34
od Chasnik
Šmaryjá, jeden redaktůrek, který se projel v novinářským autě si kouše nehty u klávesnice a řeší, co vychválí a co pohaní. Každý test je o tom, že něco je dobrý a něco blbý. Takže tam něco naplácá, aby měl nějaký plusy a nějský mínusy. Točit se kolem toho, že benzíňák se ve vyšších otáčkách zvukově projevuje je stejné jako lamentovat nad tím, že auto žere benzín :D
Přes Germánii běžně jezdím mezi 160 - 180 km/h, motor teda slyšet je, ale že by z toho byli pasažéři otrávení nebo někoho třeba bolela hlava, to teda ne. Ono při 180 je slyšet dost i nafťák v C-Maxu TDCi. Mondeo 1998 1,8 benzín o sobě taky nechal dost vědět, Accord 2000 dvoulitr benzín taky, ale tam to bylo moc příjemné, krásnej zvuk ;) Překvapivě dobře na tom byla stará felda 1,6, zřejmě díky dlouhé převodovce - ale s tou se jezdilo pomaleji, okolo 150 většinou.
Nejtišší byl Accord Tourer 2.2 CTDi, to bylo fakt super auto, rychlé, pohodlné, tiché, pružné ve zrychlení až do 205 km/h. Ale férové je říct, že za tu cenu si koupím dvě ítřícy a ještě mi zbyde na slušnej skútr na ježdění po městě :)

V rámci třídy i30 cvvt svojí hlučností nevybočuje a je srovnatelná s konkurenty. Možná je některé auto o něco tišší a jiné o kousek hlučnější, ale o šíleném rachotu se tady nedá rozhodně mluvit.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 led 2013, 23:52
od idam.i
Chasnik píše:Šmaryjá, jeden redaktůrek, který se projel v novinářským .......
....V rámci třídy i30 cvvt svojí hlučností nevybočuje a je srovnatelná s konkurenty. Možná je některé auto o něco tišší a jiné o kousek hlučnější, ale o šíleném rachotu se tady nedá rozhodně mluvit.
](*,)


Konečne,trochu zdravého selského rozumu. =D>

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 07 led 2013, 10:28
od mikkian
m1na píše:Vybava az tak velky rozdil neudela, automaticka vs manualni klima, nejaky elektronicky ptakovinky ... To motor bude jina, tam bude podstatny rozdil. Kola dle testu taky prilis rozdilna nebyla kombi R15 hb bych rekl R16. Nejspis oboje zimni.
Nakonci je i zminka o nizsim komfortu. "Jiná karoserie pak o úroveň níže sráží komfort i jistotu jízdy."
Jak jsem uz zde nekolikrat psal o kombi jsem uvazoval jen proto, ze mi bylo nabidnuto za stejnou cenu jako HB navic by bylo hned a nemusel bych cekat 3 mesice jako ted.
Ale zaplatil bych za to o kapku horsim jizdnim projevem, vyssi spotreba, nizsi dynamika, vetsi auto - horsi parkovani, vymenou za vyuziti vetsiho kufru max jednou za rok.
Porad je ale kombi velice dobre auto az nejspis na motor o jehoz hlucnosti se zminuji v kazde recenzi jen si to nedovoli takto rozmazat a odbyde se to nejak takto :)
Jeho zvukový doprovod ale většině řidičů bude připadat jako příliš kontrastní ve srovnání s tichostí volnoběhu a projevem v nízkých zatíženích, takže zřejmě přeřadí už někde kolem 3000 nebo 3500 min-1.
nebo zde http://www.autanet.cz/autonews-test-hyu ... adech-1640
Pokud budete udržovat otáčky motoru do nějakých 3,5 tisíce, vše bude v nejlepším pořádku. Pokud však tuto hranici překročíte, stane se z pohodové jízdy zvukové utrpení. Tedy spíše hlukové. Budete-li chtít jet 160 km/h po německé dálnici, sakra rychle zvolníte na 130 km/h, jelikož zvukový projev motoru je doslova úděsný. Kabinou se rozléhá velmi nepříjemný hluk, který je jen těžko snesitelný při delších cestách.
Moznost projet kombi nebyla ...
o torchu vyšš íspotřeba bude, dynamika trochu také, ale tu v běžném provozu nepoznáš. A hluk motoru bude stejný v HB i kombi :) to je zrovna případ, kdy porovnáš neoprovnatelné - on porovnával diesel X benzin, ne HB X kombi :)

já jako jedinou výhodu HB vidím krytou park, kameru a nižší spotřebu. Naopak u kombi se mi líbí víc podvozek a víc místa v autě :)
je to o preferencích, ale určitě je blbost napsat, že si neobjednáš kombi kvůli horším jízdním vlastnostem a to ve velkém rozdílu - dle tebe a pana testera a hlučnějšímu motoru oproti HB :lol: