Stránka 6 z 10
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 lis 2014, 14:38
od Raoul
Volal jsem do
, nebyl jsem první překvapený člověk, nakonec jsem se dohodli že mi dají 10% slevou, všechna práce s tím spojená bude cca 800Kč (sundání kol z auta, zutí, výměna ventilků, obutí, vyvážení, nasazení na auto a spárování s řj.). Takže by se to mělo vejít do 6,5tis Kč.
ajrton píše:nechapem preco tu ludia siria take sprostosti ... samozrejme s poistenim a plnením to nema nic spolocne (pokial sa nepreukaze ze priamou pricinou nehody bol nefunkcny TPMS resp. podhustene pneu)
Já bych naopak řekl, že na podhuštěné pneu to může spousta pojišťováků uhrát celkem lehce.
Příklad: pošleš to na ledovce do stromu - rozbitý přední blatník, světlo a kapota, ohnutý ráfek (prázdné kolo), pohnutá osa - oprava bude stát ranec.
Přijde pojišťovák: "Ale pane, Vy jste neměl funkčí TPMS, tím pádem mohlo být podhuštěné kolo, z toho plyne špatná ovladatelnost..." a havarijní pojistka ti bude v lepším případě jen krácena.
Dohadovat se s nimi, shánět posudky a další blbosti kolem, budou nakonec větší vopruz něž ty ventilky koupit...
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 lis 2014, 15:10
od ajrton
Raoul píše:
Přijde pojišťovák: "Ale pane, Vy jste neměl funkčí TPMS, tím pádem mohlo být podhuštěné kolo, z toho plyne špatná ovladatelnost..." a havarijní pojistka ti bude v lepším případě jen krácena.
Dohadovat se s nimi, shánět posudky a další blbosti kolem, budou nakonec větší vopruz něž ty ventilky koupit a mít klid...
ale takto to v realite nefunguje ... to kde by sme dosli, keby poistovak vyhlasil akukolvek blbost a poisteny by musel dokazovat opak, inac by nedostal plnenie ...
ked poistovak nieco tvrdi, tak POISTOVNA to musi dokazat, inac musi platit ... a musela by dokazat nielen podhustene pneu, ale aj ich PRIAMY vplyv na pricinu nehody
takze ty nemusis robit vobec nic ... len pozadovat plnenie ... poistovakove hypotezy nebudu nikoho zaujimat, ani sud
btw: aj doteraz, bez TPMS, zakon ukladal vodicovi povinnost skontrolovat auto pred jazdou ... takze situacia ktoru popisujes je uplne rovnaka ako v pripade, keby doteraz poistovak vyhlasil ze "ale pane, vy ste neskontroloval pred jazdou pneu a tie mohli byt podhustene" ... a ty by si musel dokazovat ze si skontrolovoal a ze neboli podhustene ... nezmysel
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 lis 2014, 16:13
od Raoul
Nevidim to tak jednoznacne, se svitici kontrolkou TPMS neni auto v takovem stavu, v jakem bylo schvaleno pro bezpecny provoz, z technicke by te taky vyhodili.
Myslis ze je pro pojistovnu velky problem sehnat znalecky posudek, ktery da do souvislosti nehodu a neodpovidajici technicky stav podvozku vozidla? Dobry pravnik si zatancuje na tvem hrobe a zdravy selsky rozum lehce odsune stranou...
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 lis 2014, 16:27
od ajrton
Raoul píše:Nevidim to tak jednoznacne, se svitici kontrolkou TPMS neni auto v takovem stavu, v jakem bylo schvaleno pro bezpecny provoz, z technicke by te taky vyhodili.
Myslis ze je pro pojistovnu velky problem sehnat znalecky posudek, ktery da do souvislosti nehodu a neodpovidajici technicky stav podvozku vozidla? Dobry pravnik si zatancuje na tvem hrobe a zdravy selsky rozum lehce odsune stranou...
este raz, to ze nefunguje TPMS NEZNAMENA ze pneu su podhustene alebo ze je auto nebezpecne pre jazdu ...
rovnako by si to tvrdil pri nefungujucom tempomate ? alebo nefunkcnom tachometri ? aj vtedy by poistovak mohol tvrdit ze pricinou nehody bola rychlost a ze vyplynula z nefunkcneho tempomatu/tachometru a smitec, ziadne plnenie ...
a co odstraneny DPF ? ked na to poistovak pride, tiez automaticky zamietne akekolvek plnenie z akehokolvek dovodu havarie ?
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 lis 2014, 19:51
od Raoul
//Pokud bude pricinou nehody prekroceni limitu rychlosti, je celkem sumak jak k tomu doslo.//
Kazdopadne za svim nazorem si stojim a fakt nemam potrebu, ani cas, do toho tahat dalsi coby/kdyby, pripad od pripadu je jiny.
Preju at to nikdy nemusis resit v realu.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 lis 2014, 22:36
od serak
K pojistnému plnění:
http://www.pneurevue.cz/aktuality/obcho ... stihu.html
Zajímavý rozbor v podstatě jednoznačné věci konkrétního případu zde:
http://www.profipravo.cz/index.php?page ... m=05b4e1d7
Dokonce i u alkoholu se nic neděje automaticky.
Ve věci krácení pojistného plnění se
vždy dokazuje příčinná souvislost a velikost krácení se odvíjí od velikosti vlivu daného pochybení na pojistnou událost. Mluvím ale pouze o věci krácení pojistného.
Konkrétě u absence TPMS na autě s povinným vybavením je toto auto podle vyhlášky technicky nezpůsobilé. Neprojde technickou, může vás za to policajt pokutovat a když ho moc naserete tak i odstavit auto, ale z hlediska krácení pojistného je pojišťovna povinná zjistit, jestli byly kola podhuštěné a jestli to mělo přičinnou souvislost s pojistnou událostí.
Je každého věc, jak dalece chce co riskovat. Já osobně, jakmile mi příští týden dorazí pneu, je nasadím bez TPMS. Nicméně předpokládám, že příští léto koupím čidla v číně a příští zimu už je budu mít i na zimních.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 25 lis 2014, 20:01
od jouda22
tak jsem taky v klubu těch co ani netušili že mají TPMS a přišli na to až po přehození na zimní
Taková perlička, na to, že mám TPMS na letních a na zimních ne jsem přišel dnes při kondiční prohlídce. Technik mi to ukazoval na vystavených modelech a vysvětluje mi, že to mají všechna auta z roku 2014. A já mu po chvíli ukazuji na vystavenou novou i20 rok výroby samozřejmě letos a ta TPMS neměla. Technik na to koukal a pak opáčil:"No jo, ta je vyrobená v Koreii".
Takže to jako, co je vyrobeno mimo EU nemusí splňovat legislativu EU?
Když koupím ty ventily z Číny, budou vůbec pasovat na plechové kola?
http://www.rajpneu.cz/disk-ocel/8100008147/ Není tam třeba nějaký větší otvor?
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 26 lis 2014, 08:36
od Hanes
Koupil jsem tyhle disky s kódem 8147 a senzory z Číny a pasuje to bez problému.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 26 lis 2014, 09:24
od Linux
jouda22 píše:tak jsem taky v klubu těch co ani netušili že mají TPMS a přišli na to až po přehození na zimní
Taková perlička, na to, že mám TPMS na letních a na zimních ne jsem přišel dnes při kondiční prohlídce. Technik mi to ukazoval na vystavených modelech a vysvětluje mi, že to mají všechna auta z roku 2014. A já mu po chvíli ukazuji na vystavenou novou i20 rok výroby samozřejmě letos a ta TPMS neměla. Technik na to koukal a pak opáčil:"No jo, ta je vyrobená v Koreii".
Takže to jako, co je vyrobeno mimo EU nemusí splňovat legislativu EU?
Když koupím ty ventily z Číny, budou vůbec pasovat na plechové kola?
http://www.rajpneu.cz/disk-ocel/8100008147/ Není tam třeba nějaký větší otvor?
No, já mám i30 z CZ, výroba 2014 a TMPS ještě nemám. Takže i ten technik v tom má trochu hokej
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 26 lis 2014, 14:32
od rcc
Jo a tací vám pak servisují auta. Ať žije autorizovaný servis
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 26 lis 2014, 20:40
od jouda22
Linux píše:
No, já mám i30 z CZ, výroba 2014 a TMPS ještě nemám. Takže i ten technik v tom má trochu hokej
Otázka kdo v tom má hokej. O těch TMPS a legislativě je to dokonce i v manuále. Nechci kecat ale je to myslím stránka 6/33. Je tam napsáno, že všechny nové modely to musí mít od roku 2012. A nové auta starých modelů uvedených před rokem 2012 to musí mít od roku 2014 (tak nějak to tam je). Musí to mít všechna auta, která se prodávají v EU.
Takže je s podivem, že to tam nemáš. Možná holt nemáš letošní rok výroby, ale buď rád.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 26 lis 2014, 21:03
od serak
Ve hře jsou pouze dva datumy.
Povinně to musí mít všechny auta jejichž model byl uveden na trh od 1.11.2012. To není náš případ, protože druhá generace i30 je z přelomu roku 2011/2012. Na nás se vztahuje druhé datum a to 1.11.2014. Tady platí že bez ohledu na modelový rok, musí mít všechny auta vyrobené (vyjeté z výrobní linky) po tomto datumu TPMS.
A pak tu máme postoj hyundai, který se z rozličných důvodů rozhodl montovat TPMS už z předstihem v průběhu roku 2014.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 27 lis 2014, 00:30
od Linux
jouda22 píše:Linux píše:
No, já mám i30 z CZ, výroba 2014 a TMPS ještě nemám. Takže i ten technik v tom má trochu hokej
Otázka kdo v tom má hokej. O těch TMPS a legislativě je to dokonce i v manuále. Nechci kecat ale je to myslím stránka 6/33. Je tam napsáno, že všechny nové modely to musí mít od roku 2012. A nové auta starých modelů uvedených před rokem 2012 to musí mít od roku 2014 (tak nějak to tam je). Musí to mít všechna auta, která se prodávají v EU.
Takže je s podivem, že to tam nemáš. Možná holt nemáš letošní rok výroby, ale buď rád.
To že mám rok výroby 2014 jsem si sakra jistý
A jsem teda moc rád, ze je nemám.
Je to tak, jak píše serak, TMPS se začaly montovat do všech i30 až někdy kolem poloviny (myslím) roku 2014...
Kitrab má úplně stejné auto jako já, jen ho kupoval asi o měsíc dříve, Kitrabe, jak jsi na tom ty?
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 27 lis 2014, 10:51
od jjenda
SERAK má naprostou pravdu a nehledejte žádný jiný výklad. Bohužel
byl papežštější než papež a začal montovat ventilky dříve ke smůle jejich nových majitelů, protože ti už musí dodržet standard podle velkého techničáku. Je to jako se zástěrkami za zadními koly. Dnes už nejsou povinné, ale musí je mít ty vozidla, která je měla už z výroby, např. Felicie. Mám i30 z dubna 2014 a naštěstí tam ještě ty ventilky nebyly, zato jen jednozónová klima, ale stavitelné i sedadlo spolujezdce a kamera.
Napsal: 27 lis 2014, 11:01
od Linux
Tak to máme stejnou výbavu.