Stav auta / technicke rady / problemy TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Staceni kotoucu? to je jak v praveku, kdy lide staceli kotouce na favoritech. Nez jsem si o tom neco zjistil,taky jsem je nechal stocit nejmodernejsim strojem, vysledek byl jeste horsi. Moderni kotouce maji uplne jine parametry nez mely ty v 90. letech. Nechaval jsem merit i nove kotouce a nejsou po cele plose rovne a paji urcite zakriveni. Podobne vypada i desticka po zajeti. Kotouce nestacet!! Kdyz mam auto za 600tKc, tak snad mam i na novy kotouce
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Problem pri štarte!!!!
Zdraví vás skusenejších a poprosil by som o radu či sa niekto nestretol s mojim problémom.
Asi pred dvoma dňami som naštartoval a auto chytilo nepravidelný chod a nereagovalo ani na pridanie plynu, skôr ho pridušalo. Potom som ho skusil naštartovať s tým, že pred štartom som stlačil plynový pedál čiže po naštartovaní išiel motor hneď do otačok a všetko bolo v poriadku voľnobeh bez problemov. Potom to dalej fungovalo aj po zhasnutí a náslenych štartovaniach. Je to pre mna asi trojdnový problém ale za tu dobu sa mi to stalo cca 5 x. Ak s týmto má niekto skusenosť prosím o radu. Ďakujem.
Inač mam Tucsona 3 roky najazdených 99 000 km a som nad mieru spokojný. je to 2l CRDI 104 KW.
Asi pred dvoma dňami som naštartoval a auto chytilo nepravidelný chod a nereagovalo ani na pridanie plynu, skôr ho pridušalo. Potom som ho skusil naštartovať s tým, že pred štartom som stlačil plynový pedál čiže po naštartovaní išiel motor hneď do otačok a všetko bolo v poriadku voľnobeh bez problemov. Potom to dalej fungovalo aj po zhasnutí a náslenych štartovaniach. Je to pre mna asi trojdnový problém ale za tu dobu sa mi to stalo cca 5 x. Ak s týmto má niekto skusenosť prosím o radu. Ďakujem.
Inač mam Tucsona 3 roky najazdených 99 000 km a som nad mieru spokojný. je to 2l CRDI 104 KW.
Nezakladajte zbytocne nove temy
Otazka presunuta do tematu kde patri.
Matrix44
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Zrovna na Favorite som ich nestacal, lebo stal 450 SK , ine to je ked stoji 5 - 6 tisic.
Staca sa to bezne aj v znackovych servisoch. Ono napr. zadny kotuc, ktory ma z z vnutornej strany bubon na rucnu brzdu
zasa az taka lacna zalezitost nie je.
Rovna sa to z tohoto dovodu (problem nie je az tak nejake plynule zakrivenie, ale skor ryhovanie, comu sa v prevadzke vyhnut neda):
ak das nove dosticky na nezrovnany kotuc, tak nejakych prvych 500 km nebrzdia celou plochou a nadmerne zohrievaju kotuce na malej ploche,
pri troche nestastia az tak, ze ten kotuc mozes vyhodit (existuju napr. aj brzdove dosticky, ktore maju na vrchu "brusnu vrstvu", prave na zarovnanie takychto ryh).
Kotuc by mal prezit aspon dve sady dosticiek a ak ho nezrovnas, tak treba aspon prvych 500 - 1000 km po vymene
dosticiek davat pozor a brzdit len "lite" aby sa kotuce zbytocne bodovo neprehrievali kym si dosticky riadne nesadnu.
Zaklad je, by to zrovnali na jedno upnutie a ak by si to chcel dokonale, tak je najlepsie ak sa to zrovna uchytene na unasaci,
ale to nerobi skoro nikto, lebo by to bolo hodne roboty navyse....
Staca sa to bezne aj v znackovych servisoch. Ono napr. zadny kotuc, ktory ma z z vnutornej strany bubon na rucnu brzdu
zasa az taka lacna zalezitost nie je.
Rovna sa to z tohoto dovodu (problem nie je az tak nejake plynule zakrivenie, ale skor ryhovanie, comu sa v prevadzke vyhnut neda):
ak das nove dosticky na nezrovnany kotuc, tak nejakych prvych 500 km nebrzdia celou plochou a nadmerne zohrievaju kotuce na malej ploche,
pri troche nestastia az tak, ze ten kotuc mozes vyhodit (existuju napr. aj brzdove dosticky, ktore maju na vrchu "brusnu vrstvu", prave na zarovnanie takychto ryh).
Kotuc by mal prezit aspon dve sady dosticiek a ak ho nezrovnas, tak treba aspon prvych 500 - 1000 km po vymene
dosticiek davat pozor a brzdit len "lite" aby sa kotuce zbytocne bodovo neprehrievali kym si dosticky riadne nesadnu.
Zaklad je, by to zrovnali na jedno upnutie a ak by si to chcel dokonale, tak je najlepsie ak sa to zrovna uchytene na unasaci,
ale to nerobi skoro nikto, lebo by to bolo hodne roboty navyse....
Re: Problem pri štarte!!!!
Takže som to poriešil a mal by to byť ten EGR ventil. Bol som u známeho v servise a vyčistil mi ho bol dosť zasraný a zatial to ide. Takže dúfam , že sa to týmto odstranilo.
Dosť som bol prekvapený, že v autorizovanom servise nevedeli o čom hovorím keď som im povedal, že by to mohol byť ten ventil.
Dosť som bol prekvapený, že v autorizovanom servise nevedeli o čom hovorím keď som im povedal, že by to mohol byť ten ventil.
Zhavice na Hyundai TUCSON 2.0 CRDI r.v. 2007
Zdravim, poteboval by som vediet, kde sa na Hyundai TUCSON 2.0 CRDI r.v. 2007 nachadzaju zhavice. Hladal som uz asi vsade, ale nikde ich tam nemozem najst
Re: Zhavice na Hyundai TUCSON 2.0 CRDI r.v. 2007
V patek jsme je hledali u naftoveho Getze. Mely by byt schovane za motorem.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Bracho ma takyto problem (Tucson 2.0 CRDi VTG AWD):
- ked je auto studene, ide OK, takisto po zohriati na prevadzkovu teplotu;
- odstavi auto pred obchodom, po polhodine sa vrati a pri akceleracii voz 2 - 3x tvrdo trhne, pocas tejto straty vykonu je motor podstatne hlucnejsi - moze konkurovat vetrieske;
- po chvilke jazdy je opat vsetko OK;
- diagnostika nic nezistila.
Okrem toho, po odjazdeni cca 2000 kilometrov sa mi zda, ze je motor nejaky "zvadnutejsi" nez za surova. Je pravda, ze bol prvych 1500 km zabiehany ako vo vaticke, rucicka otackomera sa 2000 dotykala iba malokedy. A ked som mu raz vytal, otca a bracha od jedu skoro katapultovalo cez strechu . Mam podozrenie, ze sa zaseklo VTG. Bolo by to mozne ? Alebo zasvineny EGR od jazdy na nizke otacky ?
- ked je auto studene, ide OK, takisto po zohriati na prevadzkovu teplotu;
- odstavi auto pred obchodom, po polhodine sa vrati a pri akceleracii voz 2 - 3x tvrdo trhne, pocas tejto straty vykonu je motor podstatne hlucnejsi - moze konkurovat vetrieske;
- po chvilke jazdy je opat vsetko OK;
- diagnostika nic nezistila.
Okrem toho, po odjazdeni cca 2000 kilometrov sa mi zda, ze je motor nejaky "zvadnutejsi" nez za surova. Je pravda, ze bol prvych 1500 km zabiehany ako vo vaticke, rucicka otackomera sa 2000 dotykala iba malokedy. A ked som mu raz vytal, otca a bracha od jedu skoro katapultovalo cez strechu . Mam podozrenie, ze sa zaseklo VTG. Bolo by to mozne ? Alebo zasvineny EGR od jazdy na nizke otacky ?
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
No neviem ako si napisal trocha tomu nerozumiem. Ja som vyššie pisal, že som mal problem pri štartovaní (nepravidelný chod a skapinanie) vyčistili mi EGR a fungovalo to cca 2 týždne. Včera som po troch dňoch išiel naštartovať a stalo sa mi to iste čiže naskočilo a hneď kolisave otačky a skapalo. Takže už s toho začinam byť trocha vytočený. Potom keď som to naštartoval cez zošlapnutý plynový pedal tak všetko funguje. Na diagnostike mi tiež absolutne nič nenašli. (ta diagnostika je asi tiež na dve veci.....)
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
radokima :
Aj ja som z toho jelen, a nielen ja, dokonca i Hyundai Dunajska Streda
Startovanie je ale v kazdom pripade bezproblemove, je jedno, ci je motor zohriaty, alebo studeny. Problem je prave pri akceleracii so zohriatym motorom, ked auto pred tym chvilu stalo s vypnutym motorom.
Aj ja som z toho jelen, a nielen ja, dokonca i Hyundai Dunajska Streda
Startovanie je ale v kazdom pripade bezproblemove, je jedno, ci je motor zohriaty, alebo studeny. Problem je prave pri akceleracii so zohriatym motorom, ked auto pred tym chvilu stalo s vypnutym motorom.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Myslím si, že by si si mal dať vyčistiť ten EGR ventil. Malo by to pomôcť. Lebo keď som ja bol u znameho aby mi ho vyčistil tak on mi popisal presne tieto problemi ktoré by mali byť pri zasvinenom EGR. Inač keď som v BA v autorizovanom servise spomenul tento ventil tak ani nevedeli o čom hovorím a to som telefonoval do Malaciek a tam mi povedali, že by to malo byť toto a vraj Hyundai odporúča čistenie pri každom servisnom intervale.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
radokima :
Vdaka za info, pri najblizsej prilezitosti, ked to trhne s tym pojdeme do servisu a nechame to EGR pozriet. Pri poslednom tankovani Slovnaft Evo Diesel som do nadrze dal aj VIF aditiv, zatial to neurobilo. Uvidim.
Vdaka za info, pri najblizsej prilezitosti, ked to trhne s tym pojdeme do servisu a nechame to EGR pozriet. Pri poslednom tankovani Slovnaft Evo Diesel som do nadrze dal aj VIF aditiv, zatial to neurobilo. Uvidim.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
No jemne seknutie na Tucson 2.0 crdi pri slapnuti na dlazku som mal z casu na cas tiez. V servise tiez nezistili nic. Potom so vymenil naftovy filter mimo servisny interval (mal vydrzat este 10 000 km) a pomohlo.
Dojezdovka
Nevíte někdo jaký je rozměr dojezdovky pro Tucsona (Plášť + plech), pokud se tedy dodávala. Díky Joe
2.0 CRDi - Powered by Richard
Al disky - ET
Zdravim, chcel by som si kupit nove Al disky. Ake ET by mali mat?
TUCSON 2.0 CRDi 4WD, 83kW
Re: Al disky - ET
Take aké máš v techničáku alebo menšie... PS: Máma na predaj 16´ z Tuscona Originál (ale so zimnými gumami)
Z bazarkolies.sk:
Z bazarkolies.sk:
základné info o diskoch, napr.: 7J x 16
7 - šírka v palcoch, 1 palec - 2,54 cm
J - typ pätice
16 - priemer ráfiku v palcoch
popis disku
ET - (Einpresstiefe = zális ) - udáva sa v milimetroch, tento údaj je dôležitý pre zastrčenie alebo vysunutie kolesa z blatníkov. Veľký zális koleso zasunie do blatníka, čo môže mať za následok , že bude šúchať o rameno alebo tlmič. Malé ETčko zase koleso vysunie von z blatníkov.
PCD - značka pre priemer, v akom sú navŕtané diery pre upevňujúce šróby a ich počet. napr.4x100, 4x108, 5x100, 5x112 . . .
CB - (CB=center bore) - určuje priemer stredovej diery v mm. Toto číslo musí byť zhodné s priemerom, ktorý je na náboji auta.
- Přílohy
-
- popis_disku.jpg (26.03 KiB) Zobrazeno 3582 x
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.