Stránka 6 z 9
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 20:42
od Rocles
Karamusa píše:Vy mu radíte co všechno vyměnit od kliky až kdoví po co a přitom se ani neví co tomu je... Na allegru cca 24tis za motor + 2dny prace + přijednom rozvody,olej
allegro - kde to najdu
Posles mi odkaz? dekuju
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 21:04
od 69pavel
http://www.allegro.pl
zalezi co mas s motorem,pokud nevis co a jak se ma-i kdyz to rozebeers tak budes ztoho na vetvi a nevis vocogo ,tak radeji najdi nekoho kdo tomu rozumi(je z oboru automechanik vyucen) ne ze je zaucen na vymenu celych dilu,at na to koukne,stanovi diagnozu a pote se rozhodnes, pokud by se mela delat celkova GO a kupovat nove dily tak je lepsi v polsku sehnat druhy motor a celej vymenit,stim jak bylo psano udelas si na tom rozvody+olej az vis ze byly menene,dost casto se stava ze kdyz koupis motor timto zpusobem tak prekupnik tvrdi ze to je menene ale nekdy se stane ze to pak uleti a motor je v kytkach.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 21:19
od sagen
Karamusa píše:Vy mu radíte co všechno vyměnit od kliky až kdoví po co a přitom se ani neví co tomu je... Na allegru cca 24tis za motor + 2dny prace + přijednom rozvody,olej
A ten motor na allegre je novy ? Asi nie, auto bolo asi na odpis a motor nebol viditelne poskodeny, moze byt v poriadku ale tiez mu moze prasknut blok, mozno sa auto s nim prevratilo a isiel bez mazania, kym sofer prisiel k sebe a ho vypol.
Co som pisal, je najhorsi pripad a keby rocles zistil cenu tych dielov, mal by predstavu, kolko by ho to max. stalo. Stale nevieme, ako vyzera olejovy filter. Ak je zababrany od pilin, mohol byt pricinou obcasneho poklesu tlaku oleja, kym neotvorilo obtok a obtok znamena piliny po celej olejovej trase, vo vsetkych loziskach, na stenach valcov, v o vsetkom co je hlave. A potom je oprava mozna, ale rozsahom novy motor. Jeden pan odpoveda na otazku "co tomu je " vetou " je milion moznosti ". A tiez netreba stresovat na zaciatku, kym este niektore veci nie su jasne
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 21:24
od Rocles
sagen píše:Karamusa píše:Vy mu radíte co všechno vyměnit od kliky až kdoví po co a přitom se ani neví co tomu je... Na allegru cca 24tis za motor + 2dny prace + přijednom rozvody,olej
A ten motor na allegre je novy ? Asi nie, auto bolo asi na odpis a motor nebol viditelne poskodeny, moze byt v poriadku ale tiez mu moze prasknut blok, mozno sa auto s nim prevratilo a isiel bez mazania, kym sofer prisiel k sebe a ho vypol.
Co som pisal, je najhorsi pripad a keby rocles zistil cenu tych dielov, mal by predstavu, kolko by ho to max. stalo. Stale nevieme, ako vyzera olejovy filter. Ak je zababrany od pilin, mohol byt pricinou obcasneho poklesu tlaku oleja, kym neotvorilo obtok a obtok znamena piliny po celej olejovej trase, vo vsetkych loziskach, na stenach valcov, v o vsetkom co je hlave. A potom je oprava mozna, ale rozsahom novy motor. Jeden pan odpoveda na otazku "co tomu je " vetou " je milion moznosti ". A tiez netreba stresovat na zaciatku, kym este niektore veci nie su jasne
zítra napíšu jak vypadá ten filtr. Dneska už jsem to nestihl. Přišel jsem pozdě z práce
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 21:39
od 69pavel
ani pokud sunda filtr tak ztoho nebude porad chytry,i kdyz tam budou piliny,
chce dat dolu olejovou vanu,sundat a zkontrolovat olejove cerpadlo, sundat ojnicni a hlavni loziska ktere jdou sundat a podivat se na kliku jestli ma ryhy,mapy ci nikoliv,ze spodu uvidi i do valcu jestli chycene ci nikoliv a pak muze vymyslet dal co stim
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 21:48
od jiri.vacha
Sagen má pravdu,dyt o tom motoru nic nevíš,v dnešní době,z Polska
.To bych udělal jen v případě poslední nouze a s tím,že to auto prodám,pryč a modlit se.Já osobně bych taky motor rozebral,zjistit závadu a příčinu.V případě varianty hodně zadřené kliky bych šel do výbrusu kliky a nových šál.Cenově to určitě vyjde levnějš jak nějaký motor bůh ví odkud a měl bych větší jistotu,a když už ,tak bych ho překroužkoval,přetěsnil i kdyby se to blížilo ceně výměny,ale už bych měl opravdu jistotu,že ten motor natočí dalších dvěstě tisíc.Tady koupíš nějaký motor,uděláš pro lepší pocit rozvody,filtry a dál?Co tlaky na válcích,vůle na šálách,co ventily,měnili řádně olej,jak s tím jezdili?a dál,za půl roku můžeš být ve stejné situaci,nebo to bude žrát olej a jiné,můj názor a myslím,že logický,když se nad tím člověk zamyslí.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 22:01
od sagen
A hlavne dost tych suciastok pochadza z aukcii poistovni. Kupis totalku, rozoberies a pouzitelne diely predas, jasne ze so zarukou. Auto po srandovnej nehode, nedala mu zenska prednost, sa odrazilo do protiiduceho autobusu, ten ho vratil spat do jeho pruhu kde ho trafilo dalsie auto. Ani jeden plech nezostal nedotknuty. V aukcii to kupil chlapik, naco asi ?
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 07:34
od Karamusa
Nějak to furt nemůžu pobrat. Co zjistíte z filtru když ho nějakým způsobem rozpreparujete ? Rozebíral někdo zvás filtr aby mohl něco posoudit? Osobně jsem měl vypuštěný olej na X motorech co neměly najeto ani 1km a řeknu vám už od novoty v tom plave bordel. Pořád chcete rozebírat spodek motoru, a přitom se ani neví odkad ty pazvuky šly - Od rozvodů,čerpadla - Někde z oblasti víka motoru - z vany ? Osobně bych nejdřív zkontroloval rozvody,zhodil horní víko,zkontroloval tlaky než abych rozebíral uložení kliky..
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 07:53
od Giovany1971
Hošani on řeší cenu,,,cenu prace ve Francii, řeší cenu dílů k opravě,řeší cenu noveho motoru,,chápu ho ale tohle nemá žadné poloviční řešení,, bud to prodá s lehlým motorem za 2500 až 3000 eček a to říkám možná,, nebo do toho tech 2000eček vrazí,,ve Francii a všude jinde po západní EU minimalně 2000eček a to jsem hodně střídmý. Nemá otom dokola cenu psat u netu,, on musí konat,,k tomu aby konal se musí ale k něčemu rozhodnout!! Takove auto nejde rozdělat na ulici bez profi vercajku a bez zázemí servisu.
Auto musí do servisu,, motor ven,,sundat komplet spodek,, posoudit stav klikovky,,všech kompozicí,oil čerpadlo to zřejmně nezpusobilo,,,způsobil to z časti chybějicí olej v motoru,,který chybí protože bud ho motor žere pres kroužky,či kolem gufírek ventilů,,nebo take pres turbo,,,říkám žere nadměrně./špatná kondice motoru/
Pokud ne tak olej nebyl dlouho kontrolován,,špatný přistup majitele, A abych dokončil,,tak destrukce motoru byla zpusobena z druho pule taky majitelem,,viz debata o tom jestli bude motor jezdit bez oleje,,hlavně jak dlouho že!
Broušení klikovky a jiné velké rozsáhle GO motoru v západní EU nikdo nezaplatí,, kdo si myslí opak tak ve světě nikdy nebyl a neví o tom nic!! Ta práce s materialem bude dražší než cely Santa fe,, Pohybuji se v Italii 15 let a vím že tam maximalně rozeberou vadný agregat,,sundají hlavu atd,,a nahážou to do kufru a tím to končí..řeší to bud pojšt,, nebo majitel zatlačí slzu dostane pár Eur,,a jde koupit nové v extremních pripadech opravuji,,ale to je na jiné téma.
To co funguje zde na východě,, nefunguje na západě!! Já osobně bych koupil druhý motor a vyměnil ho,, na Allegro a Poláky celkem nadávat nemohu protože jsem vždy byl spokojen.
Z logiky věci vyplývá že at zvolí jakékoli řešení,, tak každé bude v tomto případě drahé,, a at je tento případ vystrahou každemu kdo si takove veci zlehčuje,,a šak to nějak dojedu,, a když ne ,,tak se to nějak opraví,, dnes už nejde nic udělat levně kor na západě!!!!!
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 07:56
od Giovany1971
Karamusa píše:Nějak to furt nemůžu pobrat. Co zjistíte z filtru když ho nějakým způsobem rozpreparujete ? Rozebíral někdo zvás filtr aby mohl něco posoudit? Osobně jsem měl vypuštěný olej na X motorech co neměly najeto ani 1km a řeknu vám už od novoty v tom plave bordel. Pořád chcete rozebírat spodek motoru, a přitom se ani neví odkad ty pazvuky šly - Od rozvodů,čerpadla - Někde z oblasti víka motoru - z vany ? Osobně bych nejdřív zkontroloval rozvody,zhodil horní víko,zkontroloval tlaky než abych rozebíral uložení kliky..
V takových připadech se vždy zacína od spodu,, pri nedostatku oleje vzdy dostaně záhul turbo,,,ale větší zahul klika a to co se na ni točí!!! Jestlis někdy dělal přidřené a zadrené motory tak bys to měl vědět,,z pravidla vždy spodek,, málo kdy vrch
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 08:01
od jiri.vacha
Když někdo řekne,že motor bouchá,tak jdu po klice,to ti řekne každý kdo umí,zkontrolovat ostatní je samozřejmý,to že u nového motoru jsou ve filtru piliny je též normální,dyt to přišlo z výroby,kde moc neřeší otřepy a pod.Jenže tenhle motor už má něco za sebou,takže několikátý filtr,a podle množství pilin a velikosti se dá ledacos určit,navíc mě nemusí nikdo poslouchat,já radím jen dle zkušeností a praxe,a když nevím nebo si nejsem jist mám kolem sebe hodně zkušenějších lidí
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 08:03
od sagen
Karamusa píše:Nějak to furt nemůžu pobrat. Co zjistíte z filtru když ho nějakým způsobem rozpreparujete ? Rozebíral někdo zvás filtr aby mohl něco posoudit? Osobně jsem měl vypuštěný olej na X motorech co neměly najeto ani 1km a řeknu vám už od novoty v tom plave bordel. Pořád chcete rozebírat spodek motoru, a přitom se ani neví odkad ty pazvuky šly - Od rozvodů,čerpadla - Někde z oblasti víka motoru - z vany ? Osobně bych nejdřív zkontroloval rozvody,zhodil horní víko,zkontroloval tlaky než abych rozebíral uložení kliky..
Ak tam bude sem tam smietka, tak poškodenie by nemalo byť vážne. Ak tam bude aspoň z polovice zanesený, tak niečo odišlo dávnejšie a bordel bude po celom motore, rozobratie by malo už len charakter pitvy, ťažko povedať, kade mu uniká olej, môže to byť turbo, alebo nejaké tesnenie . Pazvuky možno prišli až potom, keď sa už niekde nedostával olej Teraz už toho môže mať poškodené viac, keď zhodí veko ventilov, pravdepodobne nájde orajbanú vačku, možno nejakú jamku v zdvihátku vybúchanú od vačky. Môže to opraviť, ale o spodku motora nebude vedieť nič, a neverím, že aspoň jeden valec nebude chytený.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 08:04
od Giovany1971
jiri.vacha píše:Když někdo řekne,že motor bouchá,tak jdu po klice,to ti řekne každý kdo umí,zkontrolovat ostatní je samozřejmý,to že u nového motoru jsou ve filtru piliny je též normální,dyt to přišlo z výroby,kde moc neřeší otřepy a pod.Jenže tenhle motor už má něco za sebou,takže několikátý filtr,a podle množství pilin a velikosti se dá ledacos určit,navíc mě nemusí nikdo poslouchat,já radím jen dle zkušeností a praxe,a když nevím nebo si nejsem jist mám kolem sebe hodně zkušenějších lidí
Já si myslím že všichni bedlivě čtou ,, jenže je tu spousta lidi co jsou jen teoretici a to je jiná,,, toto fakt neni jizdní kolo
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 08:10
od Giovany1971
sagen píše:Karamusa píše:Nějak to furt nemůžu pobrat. Co zjistíte z filtru když ho nějakým způsobem rozpreparujete ? Rozebíral někdo zvás filtr aby mohl něco posoudit? Osobně jsem měl vypuštěný olej na X motorech co neměly najeto ani 1km a řeknu vám už od novoty v tom plave bordel. Pořád chcete rozebírat spodek motoru, a přitom se ani neví odkad ty pazvuky šly - Od rozvodů,čerpadla - Někde z oblasti víka motoru - z vany ? Osobně bych nejdřív zkontroloval rozvody,zhodil horní víko,zkontroloval tlaky než abych rozebíral uložení kliky..
Ak tam bude sem tam smietka, tak poškodenie by nemalo byť vážne. Ak tam bude aspoň z polovice zanesený, tak niečo odišlo dávnejšie a bordel bude po celom motore, rozobratie by malo už len charakter pitvy, ťažko povedať, kade mu uniká olej, môže to byť turbo, alebo nejaké tesnenie . Pazvuky možno prišli až potom, keď sa už niekde nedostával olej Teraz už toho môže mať poškodené viac, keď zhodí veko ventilov, pravdepodobne nájde orajbanú vačku, možno nejakú jamku v zdvihátku vybúchanú od vačky. Môže to opraviť, ale o spodku motora nebude vedieť nič, a neverím, že aspoň jeden valec nebude chytený.
Když se rozhodne pro opravu motoru,, tak ho musí celý rozebrat a vyfoukat všechny mazací kanaly,,, jinak je to riziko,,, takže stejně ničemu neutece,,,A co se týká pístu,, je to dost možné neli jisté ostrik pistu probíha zespodu tryskama,, když něměla olej klika nezbývá ani pro chlazení a mazaní pístu!
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 14 bře 2014, 08:14
od sagen
Giovany má pravdu s cenou práce, ale druhá vec je nájsť dobrý servis, ktorý to vie urobiť a nenaháňa tržbu fiktívnymi položkami. Kedysi sme dávali LIAZkové motory na GO a tak nejak držali max. 2 roky v bagroch a cca. 1400 hodín za rok. Pred ďalšou opravou sme motor rozobrali, vymenili piestnu skupinu s vložkou ( MAHLE ), ložiská kľuky a bager fungoval ešte 10 rokov, motor stále dobrý a bager skončil preto, lebo nemal klímu
. Na nakladači sme na 6 valci menili len jeden pridretý piest s vložkou valca a odvtedy nabehal 20000 hodín.
Francúzskeho mechanika som videl raz pred veľkonočným piatkom, prišiel vo štvrtok, pozrel čo sa deje, a dumal. Zatiaľ sme vybrali kardan ( utrhlo skrutky na prírube ) a miestny servis ho opravil, pridrelo ho v drážkovaní. Francúz na obed prišiel s tým, že ho bude treba vymeniť. Keď videl, že to je hotové, dal podpísať výkaz, potvrdil záruku a boli sme radi, že šiel do preč. Nebolo to na aute, ale od istej doby k francúzskej technike chovám obdiv, že vôbec funguje. A som rád, že už je po záruke