Stránka 6 z 26
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 10:04
od bacil
Teď mám novou I30 a jsem spokojen tak na 99%,je to první fungl nové auto,před tím pouze ojeté a hodně záleží na předcházejícím majiteli(ničiteli),jak se k autu choval. Můj nejhorší kup,byl VW Sharan,ale to neznamená,že ta značka je špatná,ale je pravda,že
,není o nic horší,pokud se jedná o cenu a výbavu,tak je
lepší
.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 10:08
od Espero
To Dalin: Takhle to myslím není, když někdo bude chtít něčím opovrhovat, třeba značkou Hyundai nebo čímkoli jiným, tak s tím opovrhovat bude.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 10:38
od mmv
bacil píše:... ale je pravda,že
,není o nic horší,pokud se jedná o cenu a výbavu,tak je
lepší
.
to jako srovnáváš sharana s i30 ??
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 11:44
od Dalin
Espero píše:To Dalin: Takhle to myslím není, když někdo bude chtít něčím opovrhovat, třeba značkou Hyundai nebo čímkoli jiným, tak s tím opovrhovat bude.
Když bude nějakou značkou jak ty píšeš opovrhovat, tak si ji prostě nekoupí.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 12:05
od Espero
No jistě, ale hlavně všude bude šířit, jak je nemožná.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 12:35
od Dalin
Možná je lepší upozornit potencionální kupce než si škodolibě mnout ruce a říkat si, když jsem si natloukl hubu já, tak proč ne ty!
Co se týká mého vztahu k
, mám zkušenosti s Atosem, Accentem a s i30. Zatímco první dva modely by jsem doporučil s i30 by to nebylo tak jednoznačné. I30 by jsem doporučil jen jako levnou alternativu do max. 300tis. více nemá cenu připlácet, protože jinde dostanu dotaženější auto. Argumenty typu výbava za dobré peníze neberu z důvodu toho, že až na výjimky (kamera, bezklíč, ohřev) fungují tyto věci když budu shovívavý tak na půl.
Aby jsi to pochopil, to co se dá tolerovat u levného auta u dražšího nemůže projít. Např. měkký lak, měkké skla, ochrana proti korozi, vrzání interiéru, odhlučnění kol, polovičatá funkčnost(hillholder, stmívací zrcátko, odmrazování čelního skla, automatické stěrače, nastavování posilovače řízení, palubní počítač atd).
Takže do 300 je vše OK, prostě jsem koupil levné auto a vždy je něco za něco! Ale dát za takové auto např 400, tak už mi to musí zákonitě vadit, protože to je přece na danou třídu ranec a já mám pořád vlastně levně udělané auto do kterého mi přihodily pár ne zcela 100%funkčních věcí.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 13:03
od Espero
To já mám jiné argumenty, počítám si provozní, integrální a amortizační náklady na 1 km jízdy. Ty první 2 jsou ovlivněny počtem ujetých km, ten třetí zase předpokladem ujetých kilometrů do likvidace. A nezáleží na tom jestli auto kupuju jako nové nebo ojeté.
Ten první, provozní obvykle kolísá kolem nějaké střední hodnoty a je srovnatelný s jinými vozy obdobné kategorie, ten druhý integrální, je trvale klesající po křivce paramerizované záporné exponenciální funkce s postupně najetými kilometry a závisí na tom, jak moc auto používáš. Ale říká Ti jednu důležitou věc, jeho trendová funkce Ti odhalí dopředu čas, kdy bude vhodné auto prodat, bude to v okamžiku, kdy matematická funkce po dosažení minima začne růst.
A ten třetí je nejobjektivnější, protože počítá jen pořizovací cenu vozidla plus cenu náhradních dílů (postupně se opotřebovávají a tedy se také postupně amortizují) vzhledem k předpokládané životnosti vozu. A započítává se do nich i prodejní cena po prodeji, takže až to prodáš, konečně zjistíš správné číslo nákladů na amortizaci. I když do detailu vím, jaké opravy jsem na každém autě dělal, při svém rozhodování se prkotinami o měkkosti skel, laků, prdelí spolujezdkyň a podobnými kravinami nezabývám.
Z uvedeného plyne, že v důsledku vkladu náhradních dílů při opravách se amortizační náklad na ujetý kilometr postupně zvyšuje. Když teď srovnám amortizační náklad na 1,5 litrovou Dacii, kterou provozuju 120 tis. Km, jsem na právě čísle 1,52,- Kč/km. U Hyundaje H1, který provozuju 86 tis. Km jsem na čísle 1,22 Kč (údaj ze včerejška). Limitní počet nákladů do likvidace jsem u H1 stanovil odhadem na 350 tis. Km (to už bude úplně rezavý, i když mechanické části by asi pořád ještě byly schopné jezdit) používám ho méně. U Dacie jsem limit životnosti stanovil na 300 tis. km a s bídou toho intervalu dosáhne.
Které auto je tedy investičně výhodnější a kvalitnější a tedy investičně výhodnější? 2,5 litrový Hyundai H1 nebo 1,5 litrový Dacia Logan MCV?
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 13:09
od sagen
To, ze obcas nieco niekde vrzne, nieco sa odlupne, zasekne, to dokazem tolerovat. Netolerujem, ked ma auto necha na ceste. Takze mojmu santovi tolerujem, ze sem tam vrzne palubka, lebo zato mozem aj sam tym, kde a ako jazdim. Odpustil som mu aj pokazene tlacitko otvarania nadrze a dal ho vymenit, pri 104000 km preventivne vymenil alternator, lebo pri rychlom prejazde hlbsou ( aspon 10 cm ) mlakou blikla kontrolka dobijania a som spokojny, nikdy som neskoncil nepojazdny. VW Vento 1,8 som odpustil nesvietiace cervene svetlo vo dverach, lebo turek tam nedal ziarovku, a ked ju tam servis dal, tak som zistil, ze iny turek blbo zapojil draty a svetlo svietilo stale.... Raz po umyvarke aj s podvozkom v kuse hukal alarm, ale auto nenastartovalo, asi z pricipu kvality. Passat B5 1,8 20v v kozi, lupali sa plasty na dverach pri ovladani okien a raz sa nedal uvolnit defend lock, v zaruke menena naprava, nebol dovod neodpustit. Octavia I 1,6 benzin skoncila po tom, ako ma cca. 10 krat nechala cakat, kym nastartovala. Zle cidlo teploty, takze pri -30 bez problemu, v lete na porazenie. Passat B5.5 1,9tdi 4motion za jazdy obcas vypol motor. Superb1 1,9tdi lupal sa v zaruke lak na zadnych lavych dverach, bolo mu odpustene, jazdil bez poruchy. Superb 2 2,0 Tdi obcas nechce zavriet zadny kufor, zatial inak nehneva ale ma len 55.000 km. Zo 4och ludi, ktori sme mali passata b5 a b5.5, kazdy svoje, ma vw auto..... ani jeden, asi z lasky. Vsetky auta boli kupovane nove, robeny pravidelny predpisany servis v v autorizovanom servise aj po zaruke. S huyndaiom som spokojny a koncern svojou penazenkou uz drazdit nebudem. Kludne budem zit s pocitom, ze niekto zo seatom na mna pozera za hyundaia zhora. Ford focus 2008 , ktorym tiez jazdim a mam ho, mi nepride ako lepsie postavene auto oproti Kii alebo hyundaiu. Ziadneho hyundaia ani kiu nikomu z majitelov, ktorych poznam, neukradli, iba passata a octu.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 13:59
od mkr
Dalin píše: ... měkké skla ...
tím myslíš jako co?
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 14:19
od Dalin
Tím myslím, že u 1rok starého auta tak oťukané přední sklo od kamínků jsem neměl ani na 10leté Astře
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 14:28
od Dalin
pro Espero
Tak vědecky na to nechodím, trochu mi to připomíná toho ing. z básníků a jeho graf kdy přijde 1.dítě atd.
Každý máme své důvody.
Například syn prodal Golfa kvůli problémům s motorem TSi a koupil Auris, dcera má Accenta a nemůže si ho vynachválit, moje paní má UP a stýská se jí po Atosu, já mám Leona a zatím jsem spokojenej. Tobě pro tvé potřeby a racionální úvaze vyhovuje H1, proč ne! Ať si každý za svoje peníze koupí co chce, já jsem jen vyjádřil svůj pohled na věc a ty zase svůj.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 14:39
od Dalin
Sagen
No vidíš mně několikrát nechal na cestě skoro nový
i30! Nedělám z toho ale závěry, že stejný problém čeká i ostatní, prostě blbý kus.
S tím co se krade máš pravdu, ale tím jak
roste v prodejích se to časem může změnit.
K těm Passatům asi tolik, německé firmy jim opakovaně věří nejen kvůli nacionalismu ale kvůli tomu, že je mají x let a vydrží makat. A taky věř tomu, že 2x otočí každé € než ho vydají.
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 14:43
od kitrab
Hm to mi prozraď kolikrát a jaké byly závady ?
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 14:44
od mkr
Dalin píše:Tím myslím, že u 1rok starého auta tak oťukané přední sklo od kamínků jsem neměl ani na 10leté Astře
Pokud jste o toto, tak třeba O2 na tom není ani o píď lepší - vlastně jo, tam to sklo rovnou praskne
My například ve firemní flotile měnili během jednoho měsíce okna u tří oktávek - vždy kamínek a hned pavouk.
No a já během 2 let a 120 000 km jsem měnil přední sklo u oktávky 2x - vždy odražené sklo v zorném poli
Re: Hyundai nikdy viac v zivote!
Napsal: 29 srp 2014, 14:50
od Dalin
S Octávkou tu zkušenost nemám ale u i30 jsem byl překvapenej. Možná už ty skla nejsou co bývali a šetří všichni a na všem.