Stránka 6 z 7
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 14:25
od Espero
Já se s Vámi nemůžu poměřovat s tím mým splašeným kufrem, mám spotřebu pohybující se mezi cca 7,8 až 11,4 podle toho jestli jedu sám a piánko nebo v plném počtu a s navěšeným obytným karavanem. Ale údaje si vedu, jednak roční, jednak celkové, ale i ro každé braní a za dobu, co ten VIF používám, mi celková spotřeba klesla z 9,43 na 9,13, takže asi tak o 0,3 litru. Na 2,5 litrový motor nic moc, ale stačí to k tomu, aby se tan VIF úsporou zaplatil.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 15:06
od Mexican
rozdiel 3,2% mozebyt sposobeny mnohymi faktormi (vacsie zzitie sa s autom, zmena tras, atd). Ak si to prepocitas, tak aditivum (lubovolne) zvysuje, tak ta dodatocne aditivovane palivo vyjde viac nez tie 3% - neakceptujem nazory, ze si kupil 5 litrovu bandasku VIFu a taham sa s tym, prelievam po veceroch a tak to aditivovanie stoji 0,000000000001kc/liter. Aspekt casu je tiez dolezity. Viac ako nizkou spotrebou usetrim vtedy ak s autom nikam nevyrazim (alebo pojdem vicyklom, peso a idealne sluzobakom za ktory nemusim platit)
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 17:04
od Espero
Jestliže ušetřím na 50 tis. km 0,3 litru na 100 Km, pak to při průměrné ceně 30,90 Kč (minulost i současnost, toto je údaj od r. 2006 do současnosti) dělá 150 litrů nafty, neboli úspora 150 x 30,9 kolem 4,6 tis. Kč. Nemůžeš to přece počítat jen mechanicky podle koeficientu úspory jako třeťák při trojčlence. Má na to vliv i cena nafty za celé období a její pohyby nahoru a dolů. Jestliže 5 litrový kanistr za nějakých 1 360 Kč (já první platil kolem 1 180,-) je na 5 000 litrů nafty, neboli na asi 54 tis. km u mého vozu, pak se VIF zaplatí s naprostou jistotou. Já vím o svém autě naprosto všechno, dokonce i to, kde jsem bral naftu třeba 15. 10. 2006.
To přelévání je fakt nepohodlné, ale já to řeším pomocí trychtýřku do litrové plastové chemické láhve s odměrnou stupnicí a dvojím uzávěrem, podle které pak odlévám do nádrže a tak nějak ani nerozleji.
K těm vlivům na spotřebu v prvních letech mi spotřeba rostla z 9,26 v r. 2006 na 9,58 v r. 2008, pak jsem začal s VIF a postupně zase sklesala až na 8,48 letos. V průměru je to 9,18 za celé období a tedy od r. 2008 o těch cca 0,3 litru.
Primárním cílem ale není úspora nafty, leč ošetření třecích ploch mechanických součástí na příslušenství motoru a částečně i v motoru (hlavně ventily a sedla). A důležité je, že v důsledku úspor na spotřebě ta ochrana nic nestojí.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 17:08
od Mexican
a to je presne to co som pisal. Vy si zoberiete len cenu kanistru. Ale vobec neriesite, ze tym prelievanim stravite celkovo dost casu. A cas su peniaze. Takze asi tak
niesom ziadny odporca aditiv, prave naopak. Ale tak nejak si snazim urobit ciaru kedy je to uz otroctvo
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 17:11
od Espero
Čas v tomto případě nejsou peníze, protože v tomto čase nevykonávám výdělečnou činnost, mohl bych se třeba dívat na Branky body, nebo hladit partnerku po zadku, ale peníze to z povahy té činnosti nejsou.
Co se týká času, pak do té chemické lahve trvá přelití kolem 2 minut, takže na celý kanistr spotřebuji 10 minut. I kdybych to přepočítal částkou cca 2 500,- Kč na hodinu, což by odpovídalo dolní hranici mé profesní sazby, tak by to dělalo ve ztrátě času max. 500,- Kč na 54 tis. km.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 18:53
od mikodim
Aký zmysel ma evidovat si kde tankujem, kolko tankujem a ine vydavky okolo auta? + evidenciu odkladat roky?? Ked nieje auto sluzobne, nikto ti to nepreplati tak naco? Ci aj stravu, oblecenie , zdravotnu starostlivost evidujes a na konci zivota spocitas kolko ta stál život? či?
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 19:22
od Espero
No to je kvůli tomu, že to mám na počítači, má to smysl jen potud, že se podle toho třeba dá zjistit, kudy jsem se potuloval a jaké mám vlastně teritorium pohybu. Nijak zvláštní smysl to nemá, a není to o o tom, kolik stál život, ale kolik stálo auto. A mimochodem mi to počítá i dopředu, kdy je vhodný čas k prodeji vozu právě podle průběhu těch jednotlivých výdajů. Říká se tomu Harris Wilsonova funkce minimalizace výdajů. To by samo o sobě bylo také k ničemu, ale podle toho si můžeš řídit, aspoň do jisté míry utrácení a likviditu, abys na tu výměnu vozu měl, když dopředu víš, kdy bys ho měl prodat. Musím ale říci, že H1 je naprosto výjimečný vůz průběhem nákladů a že se k žádnému takovému prodejnímu scénáři neschyluje, ještě nikdy jsem neměl jiné auto s tak málo kolísavými (volatilními) náklady v čase. I když kilometrické náklady jsou logicky vyšší než u těch malých bublifuků.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 19:33
od saldy
Tak to je konec tady v tom vlákně s váma.
ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 13 zář 2016, 23:39
od Neo-Mike
Ono resit 40 haleru na litr nema zadny smysl pro nikoho. To je pakatel. Spise jde o to, zda aditiva maji nejaky ucinek nebo ne. To uz si musi kazdy zodpovedet sam. A ze si jednou za cas odleju do lahvicky 45ml aditiva a to dam do kufru nepovazuji za otroctvi.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 15 zář 2016, 20:03
od Alf6
V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 18 zář 2016, 12:35
od 69pavel
tak mi to nedalo a po dlouhe dobe jsem vynuloval palubak abych zjistil v jake kondici je motor pri 140 tady mam dve videa,jedno cca kolem 140 druhe kolem 120
prvni:
https://youtu.be/wWQII0_OyGw
Vynulovani palubaku GPS 49.7644669N, 18.6900869E cil 49.8345000N, 18.9816969E
vyskovy profil Stoupání: 711 m Klesání: 725 m ujeto 24km
druhe:
https://youtu.be/WURfRQz8t24
GPS 49.7850233N, 18.8051644E cil 49.7677800N, 18.6315075E vyskovy profil Stoupání: 535 m
Klesání: 469 m 13km
rano ujeto cca 25 km pred nulovanim palubaku,coz je neprohrate auto(nemluvim o teplote motoru), po vynulovani se prumer pohybuje kolem 5.5l/100km,ale kdyz jedu dal 250km a vic tak pak to jde dolu na mych drive zminenych 5.3l/100 pri te rychlosti z prvniho videa ,napr Ostrava - Praha, takze zrejme rozdil ve chipovani motoru oproti zakladnimu nastaveni 81kW z vyroby kdy to pri tech rychlostech papa trochu vice jak psal mexican asi jiny gang
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 08 lis 2018, 17:21
od 09freds
Rozhodl jsem se vyzkoušet zde opěvovaný VIF, ale jsem na rozpacích z dávkování. Na 125ml láhvičce je uvedeno,že stačí na 40-60 litrů, tj.dávkování cca 1: 350 až 500 a na oficiálních stránkáf VIFu je dávkování 1: 1000, tzn. láhvička na 125 litrů nafty.
Co je správné ?
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 08 lis 2018, 17:46
od Vendelín
Doporučuji dodržovat údaje na balení!! Jiné je na 125ml balení a jiné u 500ml balení.Já dávám lahvičku 125 ml do nádrže na cca 40 l. Ale když si odlévám z 500ml balení,tak si do té samé lahvičky naleju pouze do půlky.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 08 lis 2018, 18:14
od Richard555
Je možné, že v malém balení je jiná koncentrace , aby jedna lahvička zhruba vyšla na jednu nádrž. Bohužel se tím vytváří zmatky, podle mě by bylo lepší než snížit koncentraci a tedy lít 125ml do 60l nafty, zmenšit balení např. na 60ml (pro 60l nafty) a bez rozdílu balení použít jeden a ten samý přípravek se stejným použitím koncentrací i názvem
Dle mě je to důvěryhodnější řešení.......
Já osobně mám v dílně 5l kanystr zimního VIF a vždy si za čas naleju do 500ml plechovky od VIF a používám celoročně ten zimní......
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 08 lis 2018, 18:43
od kyrmon
a všimli jste si, že ta malá lahvička již není průhledná, aby nebylo vidět, jak se mění barva (složení?) VIFu oproti původní receptuře?
jinak máte pravdu, v malé lahvičce je to již s něčím naředěné