Stránka 6 z 19

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 00:09
od copper5252
Jsme narazil v manualu k I30III 2018 že tam pišou servis, mněnit olej co 7500 km nebo 6 mněsícu při použítí na krátkých trasách :)

a mně někdo nadávál že chci mněnit olej co 8000 km filtr co 5000 km :lol: :lol: :lol:

a odkaz na manul je zde : https://uloz.to/!AGOpQdgHmFlU/2018-hyun ... 104420-pdf

nejde mi z PDF skopičit tak jsme manual hodil na ulož to , je to stranka :524 7/10

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 07:36
od mnkk
Tudy píše:Viskozita olejů:
Zdroj : https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita
Na grafe je pekne vidno, že LongLife oleje funguju. Keďže 5w40 nieje LL olej je lepšie meniť po 8-10 000km. 5w30 kludne až 20 000km interval.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 10:12
od shawt
Nejlepe menit v 50 tis =D>

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 11:35
od copper5252
Ano a zcela idelaní by bylo pro marketing kdyby mohly začít říkat že olejová napln motoru je doživotní :) ovce by se radosti zblaznily že ušetří par set kč :lol: :lol: :lol:
tenhle nesmysl už řikají u převodového oleje že je to doživotní napln ](*,)

k tomu navodu kde pišou že pokud auto jezdí krátké trasy ,tak olej a filtry mněnit co 7500 km když už toho uvadí výrobce , tak bych řekl že to co jsem psal jindé tady na foru , že mněnit olej co 5000 km neni zase tak přehnané :)

ke kerbonovani motoru přispíva malá olejová napln a malý olejový filtr a hlavně čím více km na olej se najede tím huže a více karbonu ](*,) taky pokud auto jezdí krátké trasy 8-[ prostě vražedné kombinace :roll:

je třeba zajimavé že u škoda rapid který jsem mněl motor 1.2 TSI motor bez chipu olej žadný "prolbem" ale po chipu bylo citelné kolem 6000 km najezd oleje že motor nepatrně huře tahne při 8000 už to daval na jevo že je třeba vymněnit olej olej jsme používal jak 5w30 tak 5w40 nakonec jsem skončil u 5w50 ten motoru seděl nejlip po chipu :)

to samé jsme pozoroval u škoda faibe RS 1.9 TDI-PD před chipe žadný "problem" z olejem , po chipu motoru , motor začal davat na jevo slabším zaběrem že je třeba vymněnit olej někdy kolem 7000 km na nejezd oleje , bohužel u motoru TDI -PD je lepší použít olej co uvadí výrobce jinak hrozí vydření vaček :(

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 13:23
od mnkk
Píšem, že LL olej tých 20 000km vydrží v pohode. Kto jazdí krátke trasy často so studeným motorom nech skráti na polovicu. Kto chce "ušetriť" ten može meniť po tých 50 000km ako píšeš. To je každeho vec.

Ešte som nezažil problém s motorom z dovodu intervalu stanoveného výrobcom. Je mi ale jasné, že do kauflandu, lekárne a späť (ročne 5000km) je asi ten prípad, kedy výrobca predpisuje interval 7500km. Každý nech mení olej podla toho ako jazdí. Ja by som musel meniť každých 40 dní, iný ma tie isté kilometre za rok. A o tom to je, nie o LL a šetrení... 250 000km vydrží motor aj s 20 000km intervalom...

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 13:36
od copper5252
kybys ten manual aspon četl :)

važně žadné problemy při vymněněno 30 nebo 50 tkm cha cha cha fakt bavíš ! ja jsem viděl motor ve škdovce oktavia kde se "kašlalalo" na vymněu oleje mněl najeto na olej 43 tkm to nebyl olej co bylo v motoru byla hnusná špinavá vazelina ! a motor by po smrti !!!

už jsem to psal podle mně kratké trasy jsou ty než se motor komplet zahřeje ! a ne jen voda ale komplet zaleží na teplotě venku ale přibližné od 20 km do 50 km

ale kldně si mněl třeba co 20tkm mně je to fuk, ale po tobě auto bych nehtěl ani zadarmo !

už jsem to tu taky psal když někdo mnění olej co 30tkm tak prvních 15 tkm filtr oleje normálně filtruje ale těch dalších 15 tkm už filtr nefiltruje a olej těče přez obtok !
pak se llidi diví že jim motor kravi a že maji "tuny" karbonu v motoru a dalšího bordelu


sory je bouřká tak se vypínam :))

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 14:03
od mnkk
Smej sa kolko chceš. Splietaš hrušky s jablkami.

Ja hovorím, že na základe toho grafu viskozity, ktorý tu niekto vložil je možné s LL olejom 5w30 jazdiť 20 000km interval bez toho aby si poškodil motor. Že tu píšeš sral na údržbu a menil po 43 000km alebo ako píše shawt po 50 000km... Tieto vaše výkriky nemajú nič spoločné s tým čo tvrdím ja. Jazdím trasy 500+km, tak ma učiť o zahrievaní motora nemusíš.

Po mne nemusíš kupovať, nikto ti nenutí ani nič nepredávam. Teraz všeobecne aby sa nikto neurazil: keď máš v hlave nasr*né a jazdíš ako ma*or možeš meniť olej aj pri každom tankovaní a nepomože ti to. Keď predáš za rok, tak si vyhral. Z dlhodobého hladiska sa to niekde prejaví, ale teba to už netrápi, lebo si to dávno predal... Dúfam, že mi nechceš povedať, že by si auto, ktoré chodilo pravidlne do servisu a dostalo čo malo nekúpil. To sa smejem pre zmenu ja cha, cha, cha

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 15:11
od Zubesuch
jasne lebo urzanie viskozity je jediny parameter oleja podla ktoreho sa treba riadit

ano vseobecne 5w-30 su strihovo stabilnejsie ako 5w-40. Ale to udrzanie viskozity je aj tak viac závislé od konkretneho oleja. Naliat kvalitny olej 5w40 s TBN nad 10, popripade PAO, ester a menit pod 10tkm a mate vystarane. Origo filter stoji 7e rovno v Hyu. 5L bandaska kvalitneho oleja tak do 50. To je pri nakladoch ktore davate za PHM za 10tkm uplny pakatel.

a ze viskozita toho uzasneho 5w-30 pouzivanho na LL interval rastie casom neni nikomu divne? :D

to tiez nie je dobre. preco sa vlastne docitate v clanku :)

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 15:21
od Alf6
Osobne bych si auto na kterem byl menen olej po 30 000 -50 000 km a nebo svou letech nechtel.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 15:34
od Zubesuch
mne je jedno. kazdy nech robi ako chce. ja Tribologii a Tribotechnike rozumiem ako hus pivu. Ale na vsetkych autach doteraz menim do 10tkm a ani jedno neposlo na olej, ze by zadrelo alebo cosi ine a nemienim tento zvyk nechat tak. a ze tam najazdy niektore boli na osobne auta vyuzivane len na sukromne ucely dost brutalne. su to fakt drobne za bandasku oleja a filter. Na druhej strane dokazem pochpit LL interval vo firemnej flotile.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 15:49
od Tudy
Zubesuch píše:
...ze viskozita toho uzasneho 5w-30 pouzivanho na LL interval rastie casom neni nikomu divne? :D

to tiez nie je dobre. preco sa vlastne docitate v clanku :)
Osobně jsem dospěl k názoru, že dobrá cesta je používat LL olej dle doporučení výrobce, tj. 5W30 API A3, ale měnit už po 10-15 tis. km. Viskozita LL oleje roste po najetí cca 15 tis. km kvůli produktům oxidace a zvyšujicímu se obsahu sazí (tj. zvýšené riziko koroze a zadírání)

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 15:51
od mnkk
Verím v to, že 95% uživatelov auta na tomto a aj inom fore, ktorý najazdia aspoň 30 000km ročne mení olej v intervale od výrobcu. Nepočítam tých, ktorý si menia olej sami doma. To bude 1%. 4% menia častejšie (trebárs 10 000km).

Meniť olej každých 7500km a predať auto s nájazdom 60 000km nemá žiadny opodstatnený význam. Na druhú stranu lepšie ako neserviovať vobec. :wink:

EDIT:

Tudy má celkom rozumný názor...

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 16:28
od Tudy
Ještě na okraj, jak je to se zárukou, když si necháte olej vyměnit jinde, než v autorizáku.

Otázka:
Dobrý den,
jsem majitelem nového vozu zn. Seat Leon (r.v. 2018) a mám dotaz, zda je prodloužená záruka podmíněna garančními prohlídkami u autorizovaného prodejce nebo zda můžu na garanční prohlídky jezdit i jinam (vše bude zdokumentováno v servisní knížce a budou použity pouze díly/kapaliny doporučené výrobcem).

Odpověď:
záruka výrobce není podmíněna garančními prohlídkami v autorizovaném servisu, když budete mít doklady o koupi (použití) výrobcem doporučených náplní a materiálů a budete schopen doložit servisní údržbu vozu.
V případě, že by došlo k poruše, která by byla v přímé souvislosti se zásahem neautorizovaného servisního partnera, nemohla by být odstraněna bezplatně, na náklady výrobce.

Pokud chcete vědět jak to opravdu je, napiště na :hyu: zastoupení ČR a ne do autorizáku, kde budou mlžit..

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 21:06
od mnkk
Chodil som stále do servisu, ktorý s :hyu: skončil v prvej vlne odpadlíkov a nikdy som nemal problém so zárukou. Autorizák mi vždy všetko uznal a zadarmo vymenil aj zapožičal náhradné vozidlo. Naposledy pred rokom, odvtedy som už nič neriešil. Možno bola výhoda v tom, že ten servis používal pri každej garančke presne podla :hyu: vypísanú faktúru na práce, ktorú som neskôr použil pri dokladovaní záručnej opravy.

Teoreticky prvé 2 roky (zákonná záruka) môžeš chodiť kde chceš, potom je to už asi len o luďoch.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 29 kvě 2018, 22:05
od copper5252
to mnkk :

kdybys aspon četl co pišu :)

jinak pokud to nevíš tak škoda mněla u oktávek u dyselu LL vymněnu 50tkm ! velice rychle od toho upusitly !!!

ano auto které bylo pravidelně servisované a mnělo na olej najezd 30tkm ani zadarmo !!! jak už jsem psal prvních 15 tkm filtr oleje filtruje jak má těch další 15 tkm už oleje teče přez obtok a filtr nefiltruje ! a jak to poznáš ? jednoduše když rozebereš olejový filtr na autě kde najel 10 tkm tak obtok není povoleny ! když rozebereš olej filtr kteřy mněl najezd třeba 20 tkm tak dicky je obtok uvolněný ! čili olej tekl přez obtok !

hele ja ti neberu když šetříš :) a nechaš olej 30 tkm tvoje věc ! ale auto kde byla LL vymněna olej nechci ani zadarmo !


ps jinak strašně rad vidím jak někdo má auto 2 mega a na něm pneu ala tesco ty nejlevnější ! takovýhle šetřílky mám najradší ](*,)